Omdat veel verwarmingsbuizen nooit echt bij de grond uitkomen, en de hoofdwaterleiding die het huis binnenkomt veelal van kunststof is.....In een flatgebouw gaat het bijna nooit werken. Eigenlijk is alleen het water enigszins geleidend richting de grond - door de kunststof en dat is maar een matige afvoerder van lekstroom. Het werkt dus maar halfjes.quote:Op dinsdag 19 december 2006 20:43 schreef Godslasteraar het volgende:
hoezo arbeiders-tokkie oplossing?![]()
mmm, ik heb gechecked, de verwarmingsradiatoren/buizen zijn vastgeschroefd in het beton, wat weer in het Haagse duinzand staat. Maar goed, ik zal idd eens die elektriciteitsleidingen (laten) vervangen, is ook alweer 30 jaar oud, en meteen een aardlek toe laten voegen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Omdat veel verwarmingsbuizen nooit echt bij de grond uitkomen, en de hoofdwaterleiding die het huis binnenkomt veelal van kunststof is.....In een flatgebouw gaat het bijna nooit werken. Eigenlijk is alleen het water enigszins geleidend richting de grond - door de kunststof en dat is maar een matige afvoerder van lekstroom. Het werkt dus maar halfjes.
Vandaar arbeiders-tokkie oplossing. De fatsoenlijke oplossing is gewoon een aardedraad trekken.
Beton geleid geen elektriciteit.quote:Op woensdag 20 december 2006 01:32 schreef Godslasteraar het volgende:
mmm, ik heb gechecked, de verwarmingsradiatoren/buizen zijn vastgeschroefd in het beton, wat weer in het Haagse duinzand staat.
Je kunt ook een extra leiding trekken naar je computer kamer. Is wel lelijk (leiding over de muur etc) maar wel een stuk goedkoper dan alle bedrading vervangen. Een aardlek is zeker een goed idee, volgens mij is dat tegenwoordig zelfs verplicht......quote:Maar goed, ik zal idd eens die elektriciteitsleidingen (laten) vervangen, is ook alweer 30 jaar oud, en meteen een aardlek toe laten voegen.
ik vat hem niet helemaalquote:Op woensdag 20 december 2006 16:50 schreef RemcoDelft het volgende:
ELK apparaat met een geaarde stekker, moet worden aangesloten op een geaard stopcontact! Doe je dat niet, dan voel je de 110V lekspanning...
leg het me eens uit alsof ik totaal geen electrische know-how hebquote:Op woensdag 20 december 2006 16:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Die 110V ontstaat door ontstoringscondensatoren zeg maar![]()
vlieger gaat niet helemaal op, dat geknetter hoor ik hier ook maar die pc's staan 100% zeker op randaarde..quote:Op woensdag 20 december 2006 22:55 schreef Sorella het volgende:
Trek de stekker uit je voeding en douw hem terug als je iets van geknetter hoort dan is de comp op randaarde zetten geen slecht idee (is mij verteld,dus maar gedaan en geen geknetter meer)
Hm raar nouja het schaadt niet in ieder gevalquote:Op woensdag 20 december 2006 23:16 schreef mschol het volgende:
[..]
vlieger gaat niet helemaal op, dat geknetter hoor ik hier ook maar die pc's staan 100% zeker op randaarde..
Ik voel niets?quote:Op woensdag 20 december 2006 16:50 schreef RemcoDelft het volgende:
ELK apparaat met een geaarde stekker, moet worden aangesloten op een geaard stopcontact! Doe je dat niet, dan voel je de 110V lekspanning...
Waarom MOET je dan je PC geaard hebben? Krijg je anders een schok van 220 volt als je je PC aanraakt? Ik zit namelijk in de situatie dat ik geen geaarde stopcontacten heb en mijn PC dus inderdaad onderstroom staat, en sinds kort heb ik ook een TV kaart erin. Ik doe em nu altijd al aan met behulp van een potloodquote:Op dinsdag 19 december 2006 17:59 schreef maartena het volgende:
Heb je toevallig een TV-kaart in je PC? Als je een TV kaart hebt, dan krijg je ook de 90 of 110volt van de kabelmaatschappij mee, en eigenlijk MOET je bijna wel je PC geaard hebben bij gebruik van een TV kaart.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |