abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45202830
Ik vind er weinig van! De foto wordt niet weergegeven.
pi_45213834

Nu dan?
pi_45214367
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:38 schreef martinlutherking het volgende:
[afbeelding]

Nu dan?
Ik vind 'm wel oke, lekker "ruw" en oud komt ie over. Compositie kijkt wel lekker weg, alleen vraag ik me af hoe scherp ie is? Ik ga er even van uit dat het een ingescande foto is.

Ik heb er ook nog eentje, waar denk ik wel wat beter aan kan:

The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  FOK!fotograaf woensdag 10 januari 2007 @ 17:46:38 #54
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_45218690
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:53 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik vind 'm wel oke, lekker "ruw" en oud komt ie over. Compositie kijkt wel lekker weg, alleen vraag ik me af hoe scherp ie is? Ik ga er even van uit dat het een ingescande foto is.

Ik heb er ook nog eentje, waar denk ik wel wat beter aan kan:

[afbeelding]
Even hardop denken.

Hij is vrij statisch... Misschien ander standpunt (hoger of lager). Misschien niet vanaf het midden van het pad, maar iets aan de zijkant dat je eerst een repeterende bomenrij hebt en dat die eindigd met het huis? De paaltjes in het wegdek wegshoppen? Misschien iets aan het contrast werken? 't Huis is vrij felbelicht en de bomen juist wat donker.
Misschien een mooie zw/w omzetting?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_45223873
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:46 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Even hardop denken.

Hij is vrij statisch... Misschien ander standpunt (hoger of lager). Misschien niet vanaf het midden van het pad, maar iets aan de zijkant dat je eerst een repeterende bomenrij hebt en dat die eindigd met het huis? De paaltjes in het wegdek wegshoppen? Misschien iets aan het contrast werken? 't Huis is vrij felbelicht en de bomen juist wat donker.
Misschien een mooie zw/w omzetting?
Tnx, ik zal er nog eens naar toe gaan. Denk inderdaad dat er aan de compositie in ieder geval nog wel wat beter kan (en het is hier om de hoek ). Verder was het ook vrij (te) donker toen ik de foto nam, wat de belichting niet echt ten goede komt...
Zwart-wit vond ik de foto te veel dichtlopen, er zit dan eigenlijk te weinig kleurverschil in.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_45253903
Na zeer lange tijd naar mijn camera te hebben gekeken, en deze te hebben afgestoft, heb ik besloten om hem nu toch maar eens te gaan gebruiken. Ik ben een absolute beginner op het gebied van fotografie, en heb absoluut veel te leren. Commentaar/ suggesties zijn dus meer dan welkom....

Nou, dan hier een eerste foto (geschoten in zwart/wit, gekleurd in Photoshop CS):

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden...

EDIT:
Hier op formaat 800x600 (Photobucket kan schijnbaar niet groter aan...grmph)

[ Bericht 18% gewijzigd door blue_funk op 11-01-2007 17:30:59 ]
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
pi_45254038
Ik vind 'm zeker niet slecht, blue_funk .
De molen had er van mij wat groter of duidelijker als onderwerp op mogen staan. De bomen zijn nu vrij overheersend, vooral aan de linker kant, en voegen eigenlijk maar weinig aan de foto toe. Verder vind ik het jammer dat de lucht zo licht is, alhoewel dit erg moeilijk te voorkomen is omdat het waarschijnlijk grauw weer was, en de voorgrond dus al gauw te donker wordt dan.

Waarmee heb je de foto geschoten, en is het analoog of digitaal?
pi_45254135
Een stukje inzoomen/croppen waardoor er aan de randen wat afvalt wordt ie volgens mij ook mooier op ja, wel een lekker sfeertje!
dus
pi_45254482
Dank voor het commentaar De foto is gemaakt met een Canon Powershot A95, digitaal dus. Het was inderdaad grauw weer toen de foto gemaakt werd (afgelopen zondag ). Ik zal proberen hetzelfde plaatje nog eens te schieten als het wat mooier weer is (dit is het uitzicht vanaf mijn balkon ) en dan proberen wat netter te croppen.
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
pi_45255393
Ik vind hem toch wel erg mooi hoor blue_funk! Er valt lekker veel op te kijken, ik zou hem juist niet verder croppen, want dan ben je zo snel uitgekeken, nu heb ik er echt een paar minuten naar zitten staren. Ik vind je kader de foto helemaal afmaken, echt heel mooi!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_45257828

Hoe vinden jullie hem zo?
pi_45257948
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:40 schreef martinlutherking het volgende:
[afbeelding]

Hoe vinden jullie hem zo?
Wel lekkerder scherp, maar wel erg veel ruis nu.
pi_45257996
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:43 schreef Elefes het volgende:

[..]

Wel lekkerder scherp, maar wel erg veel ruis nu.
Okee, maar dat vind ik wel mooi eigenlijk.
pi_45258158
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:44 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

Okee, maar dat vind ik wel mooi eigenlijk.
Is ook persoonlijke smaak Heb je ze nog wat verder uit elkaar gezet? (Of bij de eerste foto dichter bij elkaar gezet?)
pi_45258295
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:48 schreef Elefes het volgende:

[..]

Is ook persoonlijke smaak Heb je ze nog wat verder uit elkaar gezet? (Of bij de eerste foto dichter bij elkaar gezet?)
Klopt, op die tweede verder uitelkaar.
pi_45359920
Hoe krijgen jullie toch van die mooie druppelfoto's voor elkaar? Ik heb echt uren zitten prutten, mijn hele keuken is nat, en meer dan dit kreeg ik er niet uit... Het is niet het soort gedruppel dat ik in gedachten had, maar is het wat?

Last.fm | Flickr
pi_45364186
quote:
Op zondag 14 januari 2007 23:34 schreef blue_funk het volgende:
Hoe krijgen jullie toch van die mooie druppelfoto's voor elkaar? Ik heb echt uren zitten prutten, mijn hele keuken is nat, en meer dan dit kreeg ik er niet uit... Het is niet het soort gedruppel dat ik in gedachten had, maar is het wat?

[afbeelding]
Misschien staan hier tips tussen?

Drup...drup....druppelfoto's
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_45381614
Yes! Dank Marjo. Ik ga het nog eens proberen (wanneer ik in een zeer geduldige bui ben, aangezien geduld volgens 'Drup... drup... druppelfoto's' een noodzaak is)
Last.fm | Flickr
pi_45381849
Even een opmerking:
Ik vind het altijd zo moeilijk om te zien wat er beter had gekunt. Ik kan dat alleen zien wanneer ik er gewoon bij ben. Als je dan gewoon veel foto's maakt met verschillende standpunten enz. dan kies ik later pas de beste uit. Ik probeer eerst ter plekke gewoon vanalles, maak foto's en later kijk ik welke de beste is.
God must be a painter, because of all the colours.
pi_45485933

1e foto: Linker gedeelte had ik weg moeten laten.

3e foto: Ik vind het leuk om wat met licht te spelen, maar hoe maak je nu een mooie foto in het zonlicht?

edit: heb een canon a 530

[ Bericht 6% gewijzigd door runaway op 18-01-2007 20:33:03 ]
pi_45518498
Ik heb deze foto gemaakt bij Kinderdijk, een prachtige oerhollandse plek in Nederland.
Naderhand heb ik 'm bewerkt in fotosjop, maar ik ben er nog niet helemaal tevreden mee. Iemand ideetjes?

Dit forum heeft alles in huis!!!!
Remlof: Kap eens met je bagger.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 21:48:32 #72
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_45518622
er is wel heel weinig van de foto over gebleven als je het mij vraagt....
pi_45518642
Ja, dat klopt, het was wel de bedoeling dat een soort en-profile foto zou worden, maar daarbij is de voorgrond en wat details vervaagd....
Dit forum heeft alles in huis!!!!
Remlof: Kap eens met je bagger.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 21:53:28 #74
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45518765
Hoe zag het origineel eruit?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_45518847
probleem is dat hier de bewerking meer opvalt dan het beeld, de kleuren zijn zo onwerkelijk en de donkere stukken lopen iets teveel dicht (inktsmeer)...

ik zou gewoon een paar stukken teruggaan naar de oorspronkelijke foto... als je wilt bewerken, doe dit dn een stuk onopvallender, het moet er niet vanaf schreeuwen dat je die foto bewerkt hebt..

overigens vind ikd e foto ook ietwat onscherp en krijg ik de idruk dat hij niet netjes geschaald is, vooral in de wieken aan de rchterzijde meen ik flink wat lelijke brokjes te sporen, al kan dat eveneens jpeg-compressie zijn, pas daar mee op, niet teveel comprimeren
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')