Goldman Sachs is wel een stukkie ouder; uit 1869 terwijl Geen Stijl uit 2003 isquote:Op woensdag 20 december 2006 22:04 schreef Thorical het volgende:
[..]
Dacht ik nou echt dat GS, Geen Stijl was.![]()
Ze hebben inderdaad weinig te klagen. Krijg je wel vaak het riedeltje over 'zwaar lichamelijk werk', 'versleten knieën' en weet ik het allemaal te horen, maar daar kiezen ze zelf voor. Vaak blijven mensen in dit soort functies ook wel op eenzelfde salarisniveau hangen en zijn er wat minder doorgroeimogelijkheden.quote:Op woensdag 20 december 2006 18:00 schreef cultheld het volgende:
Ik sprak vrijdagavond nog een gozer die nu nog bouwvakker in opleiding is en iedere zaterdag zo'n 160 euro zwart opstrijkt. Die gasten kunnen als ze willen wel 2000 netto per maand verdienen: Menig beginnende hbo'er moet het met minder doen.
2000 netto is niet zo veel.quote:Op woensdag 20 december 2006 18:00 schreef cultheld het volgende:
Ik sprak vrijdagavond nog een gozer die nu nog bouwvakker in opleiding is en iedere zaterdag zo'n 160 euro zwart opstrijkt. Die gasten kunnen als ze willen wel 2000 netto per maand verdienen: Menig beginnende hbo'er moet het met minder doen.
2000 netto is wel boven modaalquote:Op woensdag 20 december 2006 22:14 schreef popolon het volgende:
[..]
2000 netto is niet zo veel.
Zeker niet gezien het aantal uren dat ze er voor werken, zwart of niet.
Daarbij komt dat veel van die jongens er lichamelijke problemen aan overhouden op latere leeftijd, vooral de straters.quote:Op woensdag 20 december 2006 22:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
2000 netto is wel boven modaal
Maar goed, als je het niet in 36 uur verdient is het niet zo veel inderdaad.
Wtf is dat boven modaal, wat is modaal dan in NL?quote:Op woensdag 20 december 2006 22:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
2000 netto is wel boven modaal
Maar goed, als je het niet in 36 uur verdient is het niet zo veel inderdaad.
Dacht altijd dat dat rond de 60.000 bruto lag, blijkbaar niet.quote:Op woensdag 20 december 2006 22:38 schreef Vincenski het volgende:
[..]
Wtf is dat boven modaal, wat is modaal dan in NL?
Ja daar ging ik de fout in.quote:Op woensdag 20 december 2006 22:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Modaal is iets van 27.000,- bruto. Dat is inderdaad zo'n 60.000 gulden popolon
ik zoek nog een rijke man die elk jaar een bonus krijgt!!!!!!quote:Op maandag 18 december 2006 21:16 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
waarschijnlijk die andere meneer...
waarom blijf je dat werk dan doen ???
hou op met klagen...doe er iets aan !
En dat als student.quote:Op woensdag 20 december 2006 05:10 schreef cultheld het volgende:
Ik pak iedere maand bonussen: Haat me.
Het moest evenquote:Op donderdag 21 december 2006 15:32 schreef whosvegas het volgende:
Ik vind, wel dat TS loopt te zeiken.
Als hij er keihard voor werkt/gestudeerd heb, heeft hij dat verdient.
Maar zoals ik ook in het topic heb gezegd, vindt ik het maar zielig dat hij dat op een forum gaat zitten melden. En ook op zo'n manier van: "ik verdien lekker meer dan jullie".
Je bent pas de 24e die het post. Maar toch bedankt.quote:Op donderdag 21 december 2006 19:45 schreef Blik het volgende:
Vandaag is trouwens de hoogste bonus ooit gegeven aan een topman van Goldman Sachs, namelijk dik 40 miljoen euro!!
Kijk op zijn website.quote:
100% mee eens. Ben nu 20 en moet nog minstens 2 jaar studeren, en daarna ga ik nog een 2de opleiding gaan volgen. Resultaat is dat ik amper uit kan gaan (1 dagje per week ofzo) en dat ik zéér weinig te besteden heb (moet rondkomen met een goeie 2000¤/jaar). Het zou voor mij nu ook véél makkelijker zijn om winkelrekjes te gaan vullen, mij een getuned golfje op de oprit te zetten en 3 keer in de week uit te gaan. Dat is inderdaad veel leuker. Maar als je kijkt wat je er later voor terug kan krijgen doe ik het met plezier, ik zal namelijk wél die porsche naast de mercedes op de oprit kunnen zetten eens ik 35 ben.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:32 schreef whosvegas het volgende:
Ik vind, wel dat TS loopt te zeiken.
Als hij er keihard voor werkt/gestudeerd heb, heeft hij dat verdient.
Maar zoals ik ook in het topic heb gezegd, vindt ik het maar zielig dat hij dat op een forum gaat zitten melden. En ook op zo'n manier van: "ik verdien lekker meer als jullie".
kwam ik later ook achter jaquote:Op donderdag 21 december 2006 19:54 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Je bent pas de 24e die het post. Maar toch bedankt.
Waarom word het opleidingsniveau toch altijd meteen in verband gebracht met wat iemand verdiend? Je hebt ook nog de factoren talent, marktkennis, het hebben van een handelsgeest en natuurlijk de ouderwetse kennis verkregen door ervaring.quote:Op donderdag 21 december 2006 20:01 schreef Athmozz het volgende:
[..]
100% mee eens. Ben nu 20 en moet nog minstens 2 jaar studeren, en daarna ga ik nog een 2de opleiding gaan volgen. Resultaat is dat ik amper uit kan gaan (1 dagje per week ofzo) en dat ik zéér weinig te besteden heb (moet rondkomen met een goeie 2000¤/jaar). Het zou voor mij nu ook véél makkelijker zijn om winkelrekjes te gaan vullen, mij een getuned golfje op de oprit te zetten en 3 keer in de week uit te gaan. Dat is inderdaad veel leuker. Maar als je kijkt wat je er later voor terug kan krijgen doe ik het met plezier, ik zal namelijk wél die porsche naast de mercedes op de oprit kunnen zetten eens ik 35 ben.
Die mensen moeten er de laatste jaren misschien niet zo hard voor werken, maar ze hebben het vroeger gedaan waar anderen toen voor het plezier gekozen hebben. Zijn pleziertje komt nu.
Waarbij vooral talent een hoog pluspunt is.quote:Op donderdag 21 december 2006 22:38 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Waarom word het opleidingsniveau toch altijd meteen in verband gebracht met wat iemand verdiend? Je hebt ook nog de factoren talent, marktkennis, het hebben van een handelsgeest en natuurlijk de ouderwetse kennis verkregen door ervaring.
Ok, maar dan start je niet direct hoog. Denk je nu echt dat iemand die aan zijn 18 direct gaat werken aan een deftig loon begint, die mensen mogen blij zijn met een 1000¤/maand. Als ik afgestudeerd ben is er geen enkele werkgever die er ook maar aan denkt mij een aanbod te doen van minder dan 1500¤, of hij krijgt direct een dikke middenvinger.quote:Op donderdag 21 december 2006 22:38 schreef Tuvai.net het volgende:
Waarom word het opleidingsniveau toch altijd meteen in verband gebracht met wat iemand verdiend? Je hebt ook nog de factoren talent, marktkennis, het hebben van een handelsgeest en natuurlijk de ouderwetse kennis verkregen door ervaring.
Tering nog meer, NL staat al in de top 3 van kleinste inkomensverschillen ter wereld. Ik blijf vinden dat mensen die er jaren voor gestudeerd hebben, en stukken meer verantwoordelijkheid hebben, dat die ook alle recht hebben om stuk meer te verdienenquote:Op maandag 25 december 2006 19:54 schreef CJ_S het volgende:
ik vind overigens wel dat salarissen meer rechtgetrokken mogen worden... ik vind 't al moeilijk om rond te komen van 1.500 euro... dus hoe doen die andere mensen het dan....
Als je op je 18e gaat werken heb je ook geen opleiding gehad. Dus dan is het niet meer als logisch eigenlijkquote:Op donderdag 21 december 2006 23:27 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ok, maar dan start je niet direct hoog. Denk je nu echt dat iemand die aan zijn 18 direct gaat werken aan een deftig loon begint, die mensen mogen blij zijn met een 1000¤/maand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |