fantastich hoe diep het nog steeds zit, dat je uit google gepleurd bent, en dat je steeds moet blijven aan zien hoe wij onze $$plakka$$ makenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 10:51 schreef M3CABRIO het volgende:
Over een jaar heet dit topic:
Belastingfraudeurs in de bajes Deel 13: Sigaretten voor anale neuqseks.
Die $0,10 per 10.000 pageviews mis ik echt, sterker nog ik heb nog steeds slaap problemen daarvan.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:36 schreef jp84 het volgende:
[..]
fantastich hoe diep het nog steeds zit, dat je uit google gepleurd bent, en dat je steeds moet blijven aan zien hoe wij onze $$plakka$$ maken![]()
Lul niet zo dom man.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:51 schreef jd1982 het volgende:
Ik vind het trouwens wel heel dubbel allemaal, ik heb na school een half jaar met eigen huis, maar zonder werk gezeten, ik weiger om geld te gaan trekken van bijv. UWV/Uitkering en kon het allemaal net redden met 800euro/maand wat ik grotendeels verdiende via internet.
Ik was er erg trots op, dat ik mezelf kon redden zonder hulp van de overheid. Nu zou ik daar nog weer belasting over moeten betalen...
Hoezo dom? Jouw reactie is dom, ik weigerde overheidsgeld te gebruiken, in plaats daarvan hield ik 10+ sites bij en verdiende zo mijn geld, kon net rondkomen, totdat ik weer een vaste baan kreeg. Nu moet ik opeens nog belasting betalen, en dat gaat voor een deel naar uitkeringstrekkers!quote:
Iedereen die geld verdient in Nederland moet belasting betalen, waarom zou jij dan zonodig een uitzondering moeten zijn. Bij een normale baan gaat het via je werkgever, nu moet je het zelf doen, maar het komt allemaal op hetzelfde neer.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:00 schreef jd1982 het volgende:
[..]
Hoezo dom? Jouw reactie is dom, ik weigerde overheidsgeld te gebruiken, in plaats daarvan hield ik 10+ sites bij en verdiende zo mijn geld, kon net rondkomen, totdat ik weer een vaste baan kreeg. Nu moet ik opeens nog belasting betalen, en dat gaat voor een deel naar uitkeringstrekkers!
Boehoe, wat oneerlijk.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:00 schreef jd1982 het volgende:
[..]
Hoezo dom? Jouw reactie is dom, ik weigerde overheidsgeld te gebruiken, in plaats daarvan hield ik 10+ sites bij en verdiende zo mijn geld, kon net rondkomen, totdat ik weer een vaste baan kreeg. Nu moet ik opeens nog belasting betalen, en dat gaat voor een deel naar uitkeringstrekkers!
Dat laatste is natuurlijk een achterlijke redenering. Je kunt ook oude vrouwtjes gaan beroven, dan hoef je ook geen belasting te betalen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 22:23 schreef jd1982 het volgende:
Nee ze moeten gewoon de wet veranderen, je verdient geld tot een bepaald bedrag (genoeg om rond te komen) en daarnaaaa betaal je belasting...
Het komt er nu op neer dat je beter een uitkering aan kan vragen + zwart geld verdienen ipv geen uitkering aanvragen en een eigen zaak beginnen!!!
Jip, daarom ben ik in eerste instantie gaan inschrijven. Ik was er een paar jaren geleden echt niet bewust van dat ik alles moest opgeven hoor. Ik had zoiets van "ik maak een website en mensen betalen daarvoor, dat is alles". Wist ik toen veel dat je dat allemaal bij de belastingdienst moest opgeven.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 12:51 schreef 18konijn het volgende:
Dat je minimaal drie opdrachtgevers moet hebben en 1240 uur moet werken, geldt alleen als je wilt profiteren van de zelfstandigenaftrek en nog enkele andere faciliteiten. Je moet dan inderdaad ook een administratie bijhouden. Dat lijkt me logisch, want die zelfstandigenaftrek is heel fors (tot 10.000 euro meen ik) en de overheid wil natuurlijk controleren of die aftrek terecht is.
Heb je daar allemaal geen zin in, dan kun je de inkomsten gewoon als inkomsten uit overige werkzaamheden opgeven, maar ja, dat kost je dan wel een hoop centjes als je aardig wat verdient.
Waar staat dat je min. 3 opdrachtgevers moet hebben? Ik zie alleen maar de min. 1200 uur dat je moet hebben wil je zelfstandigersaftrek hebben.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 12:51 schreef 18konijn het volgende:
Dat je minimaal drie opdrachtgevers moet hebben en 1240 uur moet werken
Strikt genomen is dat inderdaad geen eis voor de zelfstandigenaftrek maar een eis voor het ondernemerschap.quote:Op maandag 5 maart 2007 00:36 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Waar staat dat je min. 3 opdrachtgevers moet hebben? Ik zie alleen maar de min. 1200 uur dat je moet hebben wil je zelfstandigersaftrek hebben.
kan het nog steeds niet vinden..quote:Op maandag 5 maart 2007 00:54 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Strikt genomen is dat inderdaad geen eis voor de zelfstandigenaftrek maar een eis voor het ondernemerschap.
quote:De Kamer van Koophandel heeft een zestal criteria ontwikkeld waar een onderneming aan moet voldoen om zich in te schrijven in het handelsregister.
1. de ondernemer verricht een 'regelmatige maatschappelijke werkzaamheid';
2. de werkzaamheden worden tegen betaling verricht;
3. de ondernemer treedt zelfstandig op, voor eigen rekening en risico;
4. de ondernemer treedt openlijk op, in concurrentie met andere ondernemers;
5. de ondernemer neemt deel aan het economisch verkeer in een georganiseerd verband. Dit verband is gericht op samenwerking van mensen, kapitaal en/of goederen;
6. er wordt winst of kostenbesparing beoogd. Dit is ruimer dan het gebruikelijke begrip winst. Het gaat hier niet om of de ondernemer daadwerkelijk winst heeft gemaakt of kosten heeft bespaard, maar of hij/zij dit als doel heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |