abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46842487
Ik vind het trouwens wel heel dubbel allemaal, ik heb na school een half jaar met eigen huis, maar zonder werk gezeten, ik weiger om geld te gaan trekken van bijv. UWV/Uitkering en kon het allemaal net redden met 800euro/maand wat ik grotendeels verdiende via internet.

Ik was er erg trots op, dat ik mezelf kon redden zonder hulp van de overheid. Nu zou ik daar nog weer belasting over moeten betalen...
pi_46848595
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 10:51 schreef M3CABRIO het volgende:
Over een jaar heet dit topic:
Belastingfraudeurs in de bajes Deel 13: Sigaretten voor anale neuqseks.
fantastich hoe diep het nog steeds zit, dat je uit google gepleurd bent, en dat je steeds moet blijven aan zien hoe wij onze $$plakka$$ maken
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:51:27 #278
65129 M3CABRIO
Ik Heb Een Snavel !
pi_46849148
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:36 schreef jp84 het volgende:
[..]
fantastich hoe diep het nog steeds zit, dat je uit google gepleurd bent, en dat je steeds moet blijven aan zien hoe wij onze $$plakka$$ maken
Die $0,10 per 10.000 pageviews mis ik echt, sterker nog ik heb nog steeds slaap problemen daarvan.
Ik gebruik tegenwoordig Google Analytics om mijn site beter te laten indexeren en dat werkt prima zonder dat het bezoekers hindert of wegjaagt.
pi_46851789
52%, pfffffff
pi_46852195
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:51 schreef jd1982 het volgende:
Ik vind het trouwens wel heel dubbel allemaal, ik heb na school een half jaar met eigen huis, maar zonder werk gezeten, ik weiger om geld te gaan trekken van bijv. UWV/Uitkering en kon het allemaal net redden met 800euro/maand wat ik grotendeels verdiende via internet.

Ik was er erg trots op, dat ik mezelf kon redden zonder hulp van de overheid. Nu zou ik daar nog weer belasting over moeten betalen...
Lul niet zo dom man.
pi_46855294
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 17:15 schreef ixio het volgende:

[..]

Lul niet zo dom man.
Hoezo dom? Jouw reactie is dom, ik weigerde overheidsgeld te gebruiken, in plaats daarvan hield ik 10+ sites bij en verdiende zo mijn geld, kon net rondkomen, totdat ik weer een vaste baan kreeg. Nu moet ik opeens nog belasting betalen, en dat gaat voor een deel naar uitkeringstrekkers!
pi_46856405
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 19:00 schreef jd1982 het volgende:

[..]

Hoezo dom? Jouw reactie is dom, ik weigerde overheidsgeld te gebruiken, in plaats daarvan hield ik 10+ sites bij en verdiende zo mijn geld, kon net rondkomen, totdat ik weer een vaste baan kreeg. Nu moet ik opeens nog belasting betalen, en dat gaat voor een deel naar uitkeringstrekkers!
Iedereen die geld verdient in Nederland moet belasting betalen, waarom zou jij dan zonodig een uitzondering moeten zijn. Bij een normale baan gaat het via je werkgever, nu moet je het zelf doen, maar het komt allemaal op hetzelfde neer.
Honest disagreement is often a good sign of progress
website
  vrijdag 2 maart 2007 @ 19:59:28 #283
65129 M3CABRIO
Ik Heb Een Snavel !
pi_46857282
Yup, Ernest heeft gelijk.
Hij die in Hollandistan woont is alleen goed af als ie steun trekt....
Iedereen die werkt kan dat betalen.
pi_46859262
Maar 42%???
pi_46861102
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 19:00 schreef jd1982 het volgende:

[..]

Boehoe, wat oneerlijk.

Als jij om de een of andere reden besluit om geen uitkering aan te vragen dan mag je dat helemaal zelf weten, maar dat betekent nog niet dat je dan later geen belasting meer hoeft te betalen.

Beetje triest dat je meent dat jij nu een uitzonderinspositie verdient. Grow up.
pi_46862597
Nee ze moeten gewoon de wet veranderen, je verdient geld tot een bepaald bedrag (genoeg om rond te komen) en daarnaaaa betaal je belasting...

Het komt er nu op neer dat je beter een uitkering aan kan vragen + zwart geld verdienen ipv geen uitkering aanvragen en een eigen zaak beginnen!!!
  zaterdag 3 maart 2007 @ 00:30:00 #287
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_46867071
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 22:23 schreef jd1982 het volgende:
Nee ze moeten gewoon de wet veranderen, je verdient geld tot een bepaald bedrag (genoeg om rond te komen) en daarnaaaa betaal je belasting...

Het komt er nu op neer dat je beter een uitkering aan kan vragen + zwart geld verdienen ipv geen uitkering aanvragen en een eigen zaak beginnen!!!
Dat laatste is natuurlijk een achterlijke redenering. Je kunt ook oude vrouwtjes gaan beroven, dan hoef je ook geen belasting te betalen.
Vergeet vooral niet dat je in loondienst evenveel of zelfs meer belasting betaalt maar dat je werkgever dat alvast voor je inhoudt. Het ontgaat mij ten enen male waarom je geen belasting zou hoeven te betalen als je een eigen zaak hebt. Maar goed, we dwalen af.
It's not a lie, if you believe
pi_46872659
Nou, jd1982 heeft een punt hoor.

Veel mensen verdienen grofweg genomen 1200/1300 in de maand met een fulltime baan. Mensen met een uitkering zitten daar niet veel verder onder (ken zelf mensen die zo'n 1000 euro uitkering per maand krijgen), máár ze zitten wel de hele dag thuis i.p.v. bijvoorbeeld veertig uren te werken en ongeveer 5 uren te reizen in totaal waardoor ze dus de tijd hebben om thuis allemaal illegale en duistere zaakjes te verhandelen.

Ik ben niet lang geleden mezelf ook gaan inschrijven. Ik maak namelijk websites/webshops. Dat was ooit m'n hobby en daar heb ik werk van gemaakt. Het ging mij er dus puur om dat ik voor mensen op een legale manier een website kon maken en ze daarna netjes een factuurtje kon sturen. Nu ik een eigen zaak heb is dat verre van alles. Ik moet me gaan bezighouden en verdiepen in belasting, ik moet een boekhouder inhuren, ik moet een hoop op papier zetten en het kost me hier en daar nog wat extra duiten voor bijvoorbeeld de registratie bij KvK (67 Euro). Je hebt daarnaast ook nog de verplichting dat je minimaal 3 opdrachtgevers per jaar moet hebben en je minimaal 1240 uren per jaar moet bezighouden met wat je doet, maar dat stoort me verder niet zo daar ik daar ver boven zit.

Kortom, het wordt allemaal zo onaantrekkelijk gemaakt en in feite IS het op sommige gebieden ook oneerlijk.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:51:38 #289
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_46874317
Dat je minimaal drie opdrachtgevers moet hebben en 1240 uur moet werken, geldt alleen als je wilt profiteren van de zelfstandigenaftrek en nog enkele andere faciliteiten. Je moet dan inderdaad ook een administratie bijhouden. Dat lijkt me logisch, want die zelfstandigenaftrek is heel fors (tot 10.000 euro meen ik) en de overheid wil natuurlijk controleren of die aftrek terecht is.
Heb je daar allemaal geen zin in, dan kun je de inkomsten gewoon als inkomsten uit overige werkzaamheden opgeven, maar ja, dat kost je dan wel een hoop centjes als je aardig wat verdient.
pi_46874849
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:51 schreef 18konijn het volgende:
Dat je minimaal drie opdrachtgevers moet hebben en 1240 uur moet werken, geldt alleen als je wilt profiteren van de zelfstandigenaftrek en nog enkele andere faciliteiten. Je moet dan inderdaad ook een administratie bijhouden. Dat lijkt me logisch, want die zelfstandigenaftrek is heel fors (tot 10.000 euro meen ik) en de overheid wil natuurlijk controleren of die aftrek terecht is.
Heb je daar allemaal geen zin in, dan kun je de inkomsten gewoon als inkomsten uit overige werkzaamheden opgeven, maar ja, dat kost je dan wel een hoop centjes als je aardig wat verdient.
Jip, daarom ben ik in eerste instantie gaan inschrijven. Ik was er een paar jaren geleden echt niet bewust van dat ik alles moest opgeven hoor. Ik had zoiets van "ik maak een website en mensen betalen daarvoor, dat is alles". Wist ik toen veel dat je dat allemaal bij de belastingdienst moest opgeven.

Maar daar gaat ook nog eens een flink percentage van af, als je alles freelance doet en niet ingeschreven staat. Ik vind het aan een kant ook belachelijk.
pi_46917777
ik hoop dat niet dat ik smart-priced ben

ik had altijd keywords die rond de $ 1,10 per click op leverde nu zit ik rond de 70 a 80 cent

beter trekt het weer aan
pi_46927570
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:51 schreef 18konijn het volgende:
Dat je minimaal drie opdrachtgevers moet hebben en 1240 uur moet werken
Waar staat dat je min. 3 opdrachtgevers moet hebben? Ik zie alleen maar de min. 1200 uur dat je moet hebben wil je zelfstandigersaftrek hebben.
  maandag 5 maart 2007 @ 00:54:57 #293
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_46928019
quote:
Op maandag 5 maart 2007 00:36 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Waar staat dat je min. 3 opdrachtgevers moet hebben? Ik zie alleen maar de min. 1200 uur dat je moet hebben wil je zelfstandigersaftrek hebben.
Strikt genomen is dat inderdaad geen eis voor de zelfstandigenaftrek maar een eis voor het ondernemerschap.
pi_46930443
quote:
Op maandag 5 maart 2007 00:54 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Strikt genomen is dat inderdaad geen eis voor de zelfstandigenaftrek maar een eis voor het ondernemerschap.
kan het nog steeds niet vinden..
quote:
De Kamer van Koophandel heeft een zestal criteria ontwikkeld waar een onderneming aan moet voldoen om zich in te schrijven in het handelsregister.

1. de ondernemer verricht een 'regelmatige maatschappelijke werkzaamheid';
2. de werkzaamheden worden tegen betaling verricht;
3. de ondernemer treedt zelfstandig op, voor eigen rekening en risico;
4. de ondernemer treedt openlijk op, in concurrentie met andere ondernemers;
5. de ondernemer neemt deel aan het economisch verkeer in een georganiseerd verband. Dit verband is gericht op samenwerking van mensen, kapitaal en/of goederen;
6. er wordt winst of kostenbesparing beoogd. Dit is ruimer dan het gebruikelijke begrip winst. Het gaat hier niet om of de ondernemer daadwerkelijk winst heeft gemaakt of kosten heeft bespaard, maar of hij/zij dit als doel heeft.
  maandag 5 maart 2007 @ 10:30:17 #295
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_46933328
Op www.belastingdienst.nl staat onder zakelijk - ondernemer worden het volgende:

"Wanneer bent u ondernemer voor de inkomstenbelasting?
Lang niet iedereen die ondernemer wil zijn, is ondernemer voor de inkomstenbelasting. De wet en de rechtspraak stellen bepaalde eisen waaraan ondernemers moeten voldoen. Na uw aanmelding als ondernemer beoordeelt de Belastingdienst aan de hand van uw feitelijke omstandigheden of u aan die eisen voldoet. Uw aangifte inkomstenbelasting speelt bij die beoordeling soms ook een rol. Als u aan de eisen voldoet, mag u gebruikmaken van de speciale regelingen. De Belastingdienst let bij de beoordeling op de volgende punten:

- Maakt u winst? Zo ja, hoeveel?
Als u slechts marginale winst heeft en/of structureel verlies leidt, is het niet aannemelijk dat u winst gaat maken. Er is dan geen sprake van een onderneming.
- Hoe zelfstandig is uw onderneming?
Als anderen bepalen hoe u uw onderneming moet inrichten en hoe u uw werkzaamheden uitvoert, dan is er meestal geen sprake van een onderneming.
- Beschikt u over kapitaal (in de vorm van geld)?
Kapitaal is voor veel ondernemingen noodzakelijk. U moet investeren in bijvoorbeeld reclame, inhuur van mensen en verzekeringen. Voldoende kapitaal om een onderneming te starten en enige tijd draaiende te houden, wijzen erop dat u mogelijk een onderneming heeft.
- Hoeveel tijd steekt u in uw werkzaamheden?
Als u erg veel tijd aan een activiteit besteedt zonder dat dat rendement oplevert, is er meestal geen sprake van een onderneming. U moet daarentegen wel voldoende tijd aan uw werkzaamheden besteden om deze rendabel te maken.
- Wie zijn uw opdrachtgevers?
U streeft ernaar meerdere opdrachtgevers te hebben, onder andere om betalings- en continuďteitsrisico’s te verminderen. Wanneer u meerdere opdrachtgevers heeft, neemt uw afhankelijkheid van een of enkele opdrachtgevers af en neemt uw zelfstandigheid toe. Als uw klantenkring echter voornamelijk uit uw familie en vrienden bestaat, wordt u niet als ondernemer erkend.
- Hoe maakt u uw onderneming bekend naar buiten?
U bent voor uw bestaan afhankelijk van opdrachtgevers. Om ondernemer te zijn moet u zich voldoende kenbaar maken, bijvoorbeeld door reclame, een internetsite, een uithangbord of eigen briefpapier.
- Loopt u ‘ondernemersrisico’?
Bestaat er een kans dat uw opdrachtgevers niet betalen? Gebruikt u uw goede naam voor de uitoefening van uw werkzaamheden? Bent u afhankelijk van de vraag naar en het aanbod van uw producten en diensten? Loopt u ‘ondernemersrisico’, dan heeft u waarschijnlijk een onderneming.
- Bent u aansprakelijk voor de schulden van uw onderneming?
Bent u aansprakelijk voor de schulden van uw onderneming, dan bent u ondernemer voor de inkomstenbelasting. "

Er staat dus niet letterlijk dat je drie opdrachtgevers moet hebben, maar dit wordt wel als uitwerking van dit criterium beschouwd.
pi_46937358
tja, dan kan je stellen dat google zelf al een opdrachtgever is. Aangezien zij jou betalen voor het plaatsen van advertenties.

Ik vind het voor websites-beheer een raar gegeven. Eventueel kan je dus een stichting opzetten voor je goedlopende website en dan jezelf in dienst nemen. Heb je weer een opdrachtgever erbij.

Maar ja, zo te zien moet ik zo snel mogelijk inschrijven voor KVK, wil ik die 1200 uur kunnen halen.
  maandag 5 maart 2007 @ 13:59:24 #297
139154 DoNirvana
Nir fucking vana
pi_46939411
Beste mensen

Sinds kort (week ofzo) ben ik ook bezig met google adsense alleen snap ik niks van de betaling
wanneer je wel wat krijgt en wanneer niet

Zie hier onder overzichtje

Gister had ik 24 views en 4 kliks en kreeg ik 2 dollar nog wa en vandaag heb 100 views en 5 kliks
en krijg helemaal niks ...

Pag.wer. klikken CTR ECPM Inkomsten
24 4 16,67% US$ 98,88 US$ 2,37
100 5 5,00% US$ 0,00 US$ 0,00

Hoezit dat nou ??
[TK] Marshall valvestate 8200e
Marshalls to da bône
pi_46939433
Moet je ff wachten, sommige dingen worden later bijgewerkt...
  maandag 5 maart 2007 @ 14:01:26 #299
139154 DoNirvana
Nir fucking vana
pi_46939483
maar ik heb ook nog een aantal dagen voor gister en daar staat ook nog 0 terwijl i kwel views en kliks heb
[TK] Marshall valvestate 8200e
Marshalls to da bône
pi_46939537
Zelf geklikt? Of kutsponsors
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')