Ik ben ook vrij lang, en heb mijn straps altijd op de laagste stand mogelijk. Wat in de praktijk bij mij dus betekent dat hij op gemiddelde hoogte hangt.quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:15 schreef imported_sphinx het volgende:
godver, ik zit nog steeds telkens te klooien met de afstelling van mijn strap
ik kan staand gewoon niet fijn spelen. als ik met mijn rechter arm eindelijk goed bij de snaren kom en fijn kan spelen, kan ik met links weer niet goed bij de akkoorden. ik heb al heel veel geprobeerd, maar het werkt niet. komt misschien doordat ik nogal lang ben, de 'spanwijdte' van je armen is namelijk net zo groot als je lengte. dat betekent dat mijn armen van rechtervingertoppen tot linkervingertoppen ruimt 1.90 meter is. ik kan dus de gitaar wel laag hangen, maar dan voelt het alsof de hals van de gitaar te kort isdan moet ik links heel dicht bij mn lichaam houden en dat is niet bepaald comfortabel (probeer zelf maar enzo) HELP?
kan ook aan het explorer model liggen dat ik mijn rechterhand niet fijn kan positionerenquote:Op dinsdag 19 december 2006 15:30 schreef Dribbel_ het volgende:
ik ben ook 190, gewoon zo laag hangen als je zelf wil![]()
idd beetje schuin houden zodat je goed je akkoorden kan pakken
[afbeelding]
Het is ook ff oefenen, de eerste tijd dat ik begon speelde ik altijd zittend, toen ik staand ging spelen kon ik opeens niks meerquote:Op dinsdag 19 december 2006 15:38 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
kan ook aan het explorer model liggen dat ik mijn rechterhand niet fijn kan positioneren
of je koopt een drumstelquote:Op dinsdag 19 december 2006 15:44 schreef imported_sphinx het volgende:
+ dat ik altijd overal over zeur.
ik koop gewoon zo'n polsband dingetje, en dan kappen met zeuren
idd, hij zakt telkens terug! en idd, ik ga geen gaten boren in mijn lieve gitaar!quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:43 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Daar komt bij dat m'n explorer nogal kopzwaar is en ik constant met mijn rechterarm een beetje druk op de onderste 'punt' moet uitoefenen om hem in de juiste positie te houden. Dat kan je verhelpen door de strap peg net onder de hiel van de nek te plaatsen, maar ja... alsof ik in m'n gitaar ga boren.
nee das veel te inspannendquote:Op dinsdag 19 december 2006 15:45 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
of je koopt een drumstel
kan je lekker blijven zitten![]()
Huur je een neger in om te drummen en ga je in je hangmat liggen lusiterenquote:Op dinsdag 19 december 2006 15:47 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nee das veel te inspannend
ik begin in te zien waarom je af en toe gebant wordtquote:Op dinsdag 19 december 2006 15:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Huur je een neger in om te drummen en ga je in je hangmat liggen lusiteren![]()
quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:05 schreef Maaark het volgende:
[..]
ik begin in te zien waarom je af en toe gebant wordt
Wordt het niet eens tijd voor een extra rijtje met user-iconsquote:Op dinsdag 19 december 2006 11:17 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik ben een beetje bezig met de vernieuwing van de OP, laat even wat je d'r van vind!
Link
Een goeie brede leren strap schijnt ook aardig helpen. Ik heb er eentje van.. uhh... nouja, het is geen leer, en die glijdt gewoon over mn shirt heenquote:Op dinsdag 19 december 2006 15:47 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
idd, hij zakt telkens terug! en idd, ik ga geen gaten boren in mijn lieve gitaar!!
ook een idee, maar dan glijdt ie toch ook net zo hard weer terug?quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:40 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Een goeie brede leren strap schijnt ook aardig helpen. Ik heb er eentje van.. uhh... nouja, het is geen leer, en die glijdt gewoon over mn shirt heen
geilquote:Op dinsdag 19 december 2006 17:55 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo kofferupdate![]()
![]()
alleen nog ff de randjes mooi bijwerken![]()
[afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |