FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / 2006 Porsche Gemballa Mirage GT
jaccomaandag 18 december 2006 @ 17:58
quote:
The renowned Porsche tuner Gemballa revealed their line of accessories for the Porsche Carrera GT. The package is named Mirage GT and includes everything a Carrera GT owner, who would like to make his car unique, could wish for.

Gemballa Aerodynamics

Front skirt Mirage GT
Front spoiler Lip Carbon Black
Front bonnet with naca outlet
Front fender sideparts (A-frame area)
Side skirts with air intakes with Gemballa Mirage GT Logos
Rear skirt with air outtakes with Gemballa Mirage GT Logos
Rear skirt Diffusor middle adapter with integrated reverse light and fog light
Rear spoiler with integrated wing
Rear exhaust Cover with larger air outtake and spoiler edges
Roof air intake with direct connection to the engine in conjunction with Targa roof concept
Gemballa Engine

30-40 bhp power increase
Exhaust system with 4 tailpipes in special alloy design
Gemballa Wheelset

Wheel set Gemballa GT Sport 19“ / 20“
Front: 9,5 x 19“ tires 265/35 ZR19
Rear: 12,5 x 20“ tires 335/30 ZR20
Gemballa Interior

New middle console with integrated stereo system, 6.5“ screen and touchscreen info-system
Carbon frame in center middle console with logo Gemballa Mirage GT No. XXX
Carbon frame blends in the front dashpanel section L / R
Dashpanel front blends around the front windshield in Alcantara
Shiftknob in carbon
Silver inlets in the doors L / R covered in Alcantara
Door openers painted black
340 mm Steering Wheel, leather, grip area L / R in Alcantara
Door logos Mirage GT
Airbag covers in Alcantara
Roof covers in Alcantara
Gemballa Exterior Options

Additional driving lights
Rear view camera system
Mash grills of engine bonnet and rear skirt colored black
Tailpipes plasma coated
Complete color change
Design exterior carbon package
Gemballa Interior Options

Carbon seatblends upper section L / R
Leather interior bicolor
Jenny_maandag 18 december 2006 @ 18:03
Geil
vosssmaandag 18 december 2006 @ 18:04
Wat een monster zeg
Fir3flymaandag 18 december 2006 @ 18:11
Vette bak !
OG-Locomaandag 18 december 2006 @ 18:38
Inleveren!
Yoghiimaandag 18 december 2006 @ 18:42
Ik dacht dat je er 1 verkocht, had wel belangstelling
Pharellmaandag 18 december 2006 @ 18:56
ranzig interieur
ranzige kleur
voor de rest
Otpormaandag 18 december 2006 @ 18:56
Aller aller aller rlxde aan die auto zijn de uitlaten. Zooo vet. Weleens bij Top Gear gezien en d'r kwam ook een machtig mooi geluid uit, bijna F1 achtig.
Burbomaandag 18 december 2006 @ 19:02
Wat zou dat kosten?
MikeyManmaandag 18 december 2006 @ 19:02
Vet!
Oblivionmaandag 18 december 2006 @ 19:08
Heel mooi!

Alleen dat gat op het dak, ietsjes minder...
Isdatzomaandag 18 december 2006 @ 19:10
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:02 schreef Burbo het volgende:
Wat zou dat kosten?
té veel voor ons stakkers

maar wel
M5maandag 18 december 2006 @ 19:11
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:02 schreef Burbo het volgende:
Wat zou dat kosten?
US $ 2.000.000 waarvan US $ 1.500.000 nodig is voor de modificaties.
Oblivionmaandag 18 december 2006 @ 19:13
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:02 schreef Burbo het volgende:
Wat zou dat kosten?
heel veel!
whizzer2250maandag 18 december 2006 @ 19:13
porsche? Lijkt meer op een goed kope ferrari....
_Administr8or_maandag 18 december 2006 @ 19:16
Misschien dat ik van mening verander als ik de wagen in een fatsoenlijke kleur en met normaal interieur zie, maar nu vind ik het niet zo mooi.
Sickertmaandag 18 december 2006 @ 19:22
*kwijl*
Sapstengelmaandag 18 december 2006 @ 19:26
Die vier uitlaten vind ik minder mooi dan de standaard twee en er zit ineens een raar uitbouwsel op de 'motorkap' . Maar ik zou hem natuurlijk wel willen hebben .
Fugiemaandag 18 december 2006 @ 20:40
tutututuut
all i want for christmas, is youhoouuuu

wat een bak
PNGdinsdag 19 december 2006 @ 00:06
Alleen je moet geen botsing krijgen, GT is namelijk snoei en snoeihard.
Komt door open ontwerp. Auto is eigenlijk te stijf.
Stuk meer dodelijke ongelukken met GTs als bv Enzo's.
knepdinsdag 19 december 2006 @ 00:37
quote:
Op maandag 18 december 2006 17:58 schreef jacco het volgende:


OT: Da's un schon wage.
_The-Master_dinsdag 19 december 2006 @ 00:44
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 00:06 schreef PNG het volgende:
Alleen je moet geen botsing krijgen, GT is namelijk snoei en snoeihard.
Komt door open ontwerp. Auto is eigenlijk te stijf.
Stuk meer dodelijke ongelukken met GTs als bv Enzo's.
Zo te merken heeft meneertje dit al meerdere keren meegemaakt met deze auto's...
Prachtige wagen iig, was te zien op Essen Motorshow bij de Brembo stand
staticdinsdag 19 december 2006 @ 00:46
Daar wil je toch niet dood in worden gevonden?
jaccodinsdag 19 december 2006 @ 08:01
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 00:37 schreef knep het volgende:

[..]

[afbeelding]

OT: Da's un schon wage.
Ik vind het dus helemaal niks, laat de Carrera lekker standaard. Motorisch tunen is oke maar bij deze auto aan het uiterlijk gaan sleutelen is een big no no.
Obliviondinsdag 19 december 2006 @ 08:10
Mjah, als ze je aanbieden een rondje te maken, sla jij die dus af?

Nou, ik mooi niet! Vroeeeeeeeeeeeeem!!
BobRooneydinsdag 19 december 2006 @ 08:32
Wat kost de verzekering voor zo een auto?
jaccodinsdag 19 december 2006 @ 08:36
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 08:10 schreef Oblivion het volgende:
Mjah, als ze je aanbieden een rondje te maken, sla jij die dus af?

Nou, ik mooi niet! Vroeeeeeeeeeeeeem!!
Nee natuurlijk niet, dat zeg ik toch ook niet
Obliviondinsdag 19 december 2006 @ 08:39
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 08:36 schreef jacco het volgende:

Nee natuurlijk niet, dat zeg ik toch ook niet
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 08:01 schreef jacco het volgende:

[..]

Ik vind het dus helemaal niks, laat de Carrera lekker standaard. Motorisch tunen is oke maar bij deze auto aan het uiterlijk gaan sleutelen is een big no no.
Niks, is ook niet rondje rijden...
Dat is het mooie van geld en de keuzes die je kan maken...

And lighten up!
FJDdinsdag 19 december 2006 @ 08:39
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 08:01 schreef jacco het volgende:
Ik vind het dus helemaal niks, laat de Carrera lekker standaard. Motorisch tunen is oke maar bij deze auto aan het uiterlijk gaan sleutelen is een big no no.
De std. GT vind ik ook al geen geweldige wagen om te zien, ieder z'n voorkeur
jaccodinsdag 19 december 2006 @ 09:00
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 08:39 schreef Oblivion het volgende:

[..]


[..]

Niks, is ook niet rondje rijden...
Dat is het mooie van geld en de keuzes die je kan maken...

And lighten up!
Niks in deze context betekent bij mij dat ik de auto niet zo zou toetakelen. Maar als iemand mij aanbied in een dergelijke auto te rijden zeg ik daar geen nee tegen.

And lighten up!
Obliviondinsdag 19 december 2006 @ 09:14
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 00:46 schreef static het volgende:
Daar wil je toch niet dood in worden gevonden?
Nee, want dat betekend dat ik dodelijk verongelukt zou zijn...
Obliviondinsdag 19 december 2006 @ 09:15
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 09:00 schreef jacco het volgende:

Niks in deze context betekent bij mij dat ik de auto niet zo zou toetakelen. Maar als iemand mij aanbied in een dergelijke auto te rijden zeg ik daar geen nee tegen.

Ah, wel de lusten en niet de lasten..
Ik snap wel wat je bedoeld..
quote:

And lighten up!
Als een lightbulb..
SimtekF1dinsdag 19 december 2006 @ 14:23
Ook al zo'n sexy dier, gvd Porche hou eens op.
Argentodinsdag 19 december 2006 @ 14:45
bijna net zo erg als de Hamann 599 GTB
Argentodinsdag 19 december 2006 @ 15:13
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 00:06 schreef PNG het volgende:
Stuk meer dodelijke ongelukken met GTs als bv Enzo's.
Is dat zo? De Enzo pleegt doormidden te breken bij zware aanrijdingen. Sommmige inzittenden hebben dat niet overleefd.
HansUdinsdag 19 december 2006 @ 16:22
het origineel is mooier eigenlijk.
En Porsche, naja Gembella moet iig geen rood gebruiken.
xFriendxdinsdag 19 december 2006 @ 16:56
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:22 schreef HansU het volgende:
het origineel is mooier eigenlijk.
En Porsche, naja Gembella moet iig geen rood gebruiken.
http://www.youtube.com/watch?v=d1pLdr_Bg8s

Die sound
pvdplanetdinsdag 19 december 2006 @ 18:14
http://www.youtube.com/watch?v=oNjYZB96fzw
B_BOYdinsdag 19 december 2006 @ 22:48
niet verkeerd.
Tinuvawoensdag 20 december 2006 @ 09:02
Hmm, waarom wil je eigenlijk nog iets aan het uiterlijk van een Carrra GT doen? Het is wel een brute bak geworden, maar de stijl die een Carrera GT heeft is er compleet vanaf.

Liever niet dan wel...
Five_Aceswoensdag 20 december 2006 @ 10:15
Jammer.

De concept Mirage GT een jaar geleden zou een turbosysteem krijgen en +/- 1000 PK. Ombouw zou 1.5 miljoen euro kosten.

Helaas hebben ze hem iets afgezwakt

Kill_em_alldonderdag 21 december 2006 @ 11:59
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 15:13 schreef Argento het volgende:

[..]

Is dat zo? De Enzo pleegt doormidden te breken bij zware aanrijdingen. Sommmige inzittenden hebben dat niet overleefd.
Dat door het midden breken zorgt juist dat de impact minder groot is. Waar denk je dat bv F1 wagens helemaal uit elkaar vallen als ze crashen? Hoe meer eraf pleurt bij een crash hoe meer de impact door de auto ipv de bestuurder word opgenomen.
flyguydonderdag 21 december 2006 @ 15:00
quote:
Op donderdag 21 december 2006 11:59 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Dat door het midden breken zorgt juist dat de impact minder groot is. Waar denk je dat bv F1 wagens helemaal uit elkaar vallen als ze crashen? Hoe meer eraf pleurt bij een crash hoe meer de impact door de auto ipv de bestuurder word opgenomen.
er is een verschil tussen onderdelen die versplinteren of auto's die door de middenbreken....
PNGdonderdag 21 december 2006 @ 18:10
Is juist de bedoeling. Kunt de opbouw van deze wagens niet vergelijken met je huis/tuin/keuken wagen. Alles mag eraf, wielen, voor, achtertreinen, blok, een GT gaat ook subiet doormidden waar het mag, die mevrouw bv die die GT geleend had in Limburg, (zijimpact waarschijnlijk) achter de stoelen was alles weg. Is ook de bedoeling, alles deraf, hop, energie kwijtraken, tgaat alleen om inzittendengedeelte.

Monocoque/cockpit zelf van een GT is zo hard omdat het een Targa is, daar zit hem heel klein beetje de ontwerpfout. Dus alles aan sterkte moet onder ipv ook het dak volledig te kunnen gebruiken.
PNGdonderdag 21 december 2006 @ 18:21
Dit is de bedoeling:


En dit is niet de bedoeling, 2 doden:
Proximodonderdag 21 december 2006 @ 21:42
Hij heeft wel wat weg van de Lotus Exige vind ik zo:)

Vind het een vette bak, mooi dat ze het originele idee voor digitale meters eruit hebben gelaten
Annedonderdag 21 december 2006 @ 21:47
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 00:44 schreef _The-Master_ het volgende:

[..]

Zo te merken heeft meneertje dit al meerdere keren meegemaakt met deze auto's...
Prachtige wagen iig, was te zien op Essen Motorshow bij de Brembo stand
[afbeelding]
Wiut? Ik heb die hele Brembo-stand gemist .