hoef je ze ook niet meer te voerenquote:Op zondag 17 december 2006 23:48 schreef Jordy-B het volgende:
Zorgen de ouders daar niet zelf voor? (dat ze de kleine gupjes opvreten, bedoel ik)
Bedankt voor je reactie! Ik woon nog bij paps en mams en heb dus maar een klein hokje tot mijn beschikking, maar ben van wel plan om een aquarium van minstens 80 liter te kopen. An sich is het dus geen probleem als er wat baby'tjes komenquote:Op zondag 17 december 2006 23:57 schreef Dylanesque het volgende:
Ik was al aan het zoeken wat er qua watertemperatuur bij kon, goudvissen is een goed ideequote:Op maandag 18 december 2006 00:15 schreef Sorella het volgende:
Stop er een paar goudvissen bij, gegarandeerd geen over bevolking
Er is wel kans dat ze aan de staarten van je guppen gaan zitten dan, maar het hoeft nietquote:Op maandag 18 december 2006 00:25 schreef gathering_storm het volgende:
[..]
Ik was al aan het zoeken wat er qua watertemperatuur bij kon, goudvissen is een goed idee
Ahgos, ik zie het al helemaal voor mequote:Op maandag 18 december 2006 08:06 schreef Sorella het volgende:
[..]
Er is wel kans dat ze aan de staarten van je guppen gaan zitten dan, maar het hoeft niet
En hoeveel ruimte heeft zo'n Maanvisje nodig? Ik heb begrepen dat die nogal van ruimte houden, dus zou een bak van 70-80 liter groot genoeg zijn?quote:Op maandag 18 december 2006 01:40 schreef pingu_ het volgende:
Maanvis erbij.
Probleem is ook dat ze het beste per koppel of meer kan kopen, dus dan loopt 50 liter per vis wel snel op.quote:Op maandag 18 december 2006 16:09 schreef gathering_storm het volgende:
[..]
En hoeveel ruimte heeft zo'n Maanvisje nodig? Ik heb begrepen dat die nogal van ruimte houden, dus zou een bak van 70-80 liter groot genoeg zijn?
Zullen de guppen lekker vinden, zo'n staart is blijkbaar aantrekkelijk voor die vissen.quote:Op maandag 18 december 2006 01:40 schreef pingu_ het volgende:
Maanvis erbij.
Ah, dus dat klikt wel lekkerquote:Op maandag 18 december 2006 16:50 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Zullen de guppen lekker vinden, zo'n staart is blijkbaar aantrekkelijk voor die vissen.
En andersom ook, maanvissen eten ook guppen. Guppen liever kleine maanvissen.
Bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 19 december 2006 18:05 schreef bima het volgende:
Gewoon de temperatuur wat aan de lagere kant houden als er teveel komen, dan zakt de voortplantings drang meteen. Geen andere tropische vis erbij zetten als je het temperatuur treukje wilt uithalen, die kunnen daar veel slechter tegen dan guppies. Misschien kun je een forse garnaal erbij zetten, dan weet je zeker dat de volwassen niet beknabbeld worden, die maanvis kan als hij wat groter wordt ook je volwassen guppies proberen. Beste is een snelle kleine vis erbij die bekend staat als goede jager, iets baars achtig ofzo.
Bedankt voor je tip! Ik was van plan om er inderdaad een algeneter bij te zetten, die komt er samen met wat slakjes als eerste inquote:Op zaterdag 23 december 2006 13:58 schreef Smittend het volgende:
Succes en hou ons op de hoogte.
Als je weinig alg in je bak hebt kun je de algeneter tevreden houden met (ontdooide) gekookte diepvries spruiten.quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:19 schreef gathering_storm het volgende:
[..]
Bedankt voor je tip! Ik was van plan om er inderdaad een algeneter bij te zetten, die komt er samen met wat slakjes als eerste in
Ik heb nu voedingsbodem, bodembedekking, filter, thermostaat en een stuk kienhout erin. Volgende week de eerste plantjes en als het water goed is ga ik met de beestjes beginnen![]()
Goed dat je het zegt, ik zat me al af te vragen waar ik die beesten blij mee houd als er weinig alg beschikbaar is. Spruiten, zij liever dan ik... Maar bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:21 schreef Smittend het volgende:
[..]
Als je weinig alg in je bak hebt kun je de algeneter tevreden houden met (ontdooide) gekookte diepvries spruiten.
Dat vinden de guppies trouwens ook wel lekker.![]()
Veel plezier met visjes shoppen.....zorg wel voor een goed gevulde portemonnee....als je eenmaal begint met visjes kopen....
![]()
Sommige algeneters kunnen wel heel groot worden, vooral de Plecto...( nog wat..ja die latijnse namenquote:Op maandag 8 januari 2007 23:13 schreef gathering_storm het volgende:
Hmm, ik kom net bij de aquariumwinkel vandaan en daar raadden ze me het houden van slakken sterk af. Je zou binnen de kortste keren een slakkenplaag krijgen
Anyway, ze raadden me een algenetertje aan en als mijn water helemaal goed is (de ph is nu iets gestegen) ga ik op onderzoek uit![]()
Ow..ja Corydoras die hebben wij ook gehad..de gevlekte variant.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:21 schreef gathering_storm het volgende:
Ik heb inmiddels de nodige boeken doorgekeken... Het is inderdaad opvallend hoe winkels elkaar tegen kunnen spreken. Nu ben ik op zoek naar een algeneter die niet al te groot wordt voor een bakje van 60 liter. Neig naar een Otocinclus Affinis of Corydoras Julii
NIET DOEN, werdt mij ook een keer aangeraden in een aquariumzaak. Kogelvissen eten alleen levend voer! dat wil zeggen jou guppen als de slakken opzijn. Ook hebben Kogelvissen brakwater nodig en WARM water.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:57 schreef Smittend het volgende:
B.t.w. tegen slakken kun je een kogelvisje nemen, maar als de slakken op zijn moet je 'm met ander levend voer tevreden houden..hij schijnt vooral mosselvlees lekker te vinden.
met dank aan de Tropische Aquarium Encyclopedie
Thanks, goeie link! En de foto's komen eraan, ik dacht dat ik nog wel batterijen had maar ze zijn op. Zometeen even halen dusquote:Op woensdag 10 januari 2007 00:12 schreef bima het volgende:
Misschien nog een tip:
http://aquavisie.retry.org/Database/Vissen/Vissen1.html
Waar blijven de foto's ?
Mooie bak johquote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:34 schreef bima het volgende:
Foto's ?
kijk ook eens onder
Het Tropisch Aquarium Topique [Deel 10]
"muur"aquarium is van mij.
Ziet er goed uit! Wanneer gaat de bak bewoond worden?quote:Op zondag 14 januari 2007 00:12 schreef gathering_storm het volgende:
[..]
Mooie bak joh![]()
Hier dan een paar van de mijne, moest de batterijen eerst opladen:
http://i145.photobucket.com/albums/r204/perdition_city/a1.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r204/perdition_city/a2.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r204/perdition_city/a3.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r204/perdition_city/a4.jpg
Vooral die Althernanthera gaat hard; hij zit er nu twee weken in en komt al boven het water uit![]()
Jammer dat die Vallisneria niet zo snel gaat, hopelijk komt dat nog zodat dat filter een beetje gecamoufleerd wordt. Bovendien kan hij dan lekker wapperen
Dank je wel! Ik hoop aankomende woensdag, aangezien ik dan een dagje vrij ben en er echt de tijd voor kan nemen. En ik ga voor die tijd het water nog een keertje controleren, just in casequote:Op zondag 14 januari 2007 18:35 schreef BoNi het volgende:
[..]
Ziet er goed uit! Wanneer gaat de bak bewoond worden?
Je moet de valisneria iets uit de bodem trekken. Het witte gedeelte tot de wortel moet boven de bodem zichtbaar zijn, anders rot hij weg....
Ik heb jaren roze tetra's gehad en ze zitten nog altijd in de bak van mijn pa, maar ik heb nog nooit jongen gehad, niet alles geloven wat je leestquote:Op maandag 15 januari 2007 14:09 schreef bima het volgende:
Lees ook dat ze flink worden, maar heb ze nog nooit groter dan 8 cm gezien. Heb er zins vorige week een paar, vinden aansluiting bij mijn siamese algeneter, gekke beest vind het prima als ze op hem liggen? Volgens wikipedia fokt de roze tetra er zelf ook behoorlijk op los, dus als je voor guppen gaat maar je krijg een andere "kweek"vis(nette bewoording he). http://nl.wikipedia.org/wiki/Roze_tetra
Daar passen dan wel weer mooi die roze tetra's bij.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:18 schreef Klonk het volgende:
ik heb in mijn bak alleen maar heren guppen zitten, ons homoclubje, gaat prima.
Als het goed is wel, ik heb er eentje voor 60 liter en het bakje zelf zit zo'n liter of 5 onder dat formaatquote:Op maandag 15 januari 2007 10:47 schreef bima het volgende:
Inderdaad nette mooie bak, die van mij moet binnenkort opnieuw ingericht worden(planten groeien nu door elkaar wat rommelig geworden, dan maak ik wat closeup foto's) Wat dacht je van een "clowntje" (weet de wetenschappelijke naam niet) om je baby guppen te laten uitdunnen, en gelijk toekomstige slakken populaties tegen te gaan?
Pomp groot genoeg?
http://i145.photobucket.c(...)quarium/antenne1.jpgquote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:40 schreef senesta het volgende:
Foto?![]()
Ben wel benieuwd naar de bewoners van je bak![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |