abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44525004
Hoi

Mijn familie heeft al zo lang als ik me kan herinneren vissen gehouden; aquaria, vijvers, alles. Al heel vroeg ben ik ook aangestoken met het 'virus'. Ik zit er al een tijd over te denken om een aquarium voor mezelf te beginnen, het liefst met guppy's, dus ben me nu voloop aan het oriënteren

Vanwege het feit dat babygupjes relatief snel geboren zijn, vroeg ik me af hoe snel zoiets uit de hand kan lopen en je overbevolking kunt krijgen. En kan het om die reden kwaad om bijvoorbeeld alleen maar mannetjes of vrouwtjes bij elkaar te zetten?

Thanks! En als mensen nog meer gupjestips hebben houd ik me aanbevolen
Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
pi_44525252
Zorgen de ouders daar niet zelf voor? (dat ze de kleine gupjes opvreten, bedoel ik)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_44525327
quote:
Op zondag 17 december 2006 23:48 schreef Jordy-B het volgende:
Zorgen de ouders daar niet zelf voor? (dat ze de kleine gupjes opvreten, bedoel ik)
hoef je ze ook niet meer te voeren
it was not a good game
pi_44525409
Ja, dat lees ik her en der inderdaad. Op zich zou ik een paar babygupjes hartstikke leuk vinden, maar ik ben bang dat ik binnen de kortste keren met tientallen guppies zit en ze niet genoeg ruimte kan bieden.
pi_44525514
Ik ben begonnen met 6 guppies, het zijn er nu zo'n 40 van formaat en nog een stuk of 50 kleintjes waarvan het altijd maar de vraag is hoeveel er groot worden, omdat de ouders ze inderdaad zo nu en dan proberen op te eten. Nou hebben ze hier wel ontzettend veel ruimte (groot aquarium voor guppies, ik dacht 400 liter ofzo), waardoor de kleintjes zich goed kunnen verstoppen, en komen ze de grotere ook niet de hele tijd tegen. Ik vind het wel mooi om te zien hoe het zich uiteindelijk toch wel in balans houdt, hoewel ik ze nu nog geen jaar heb en het nog maar afwachten is of het er op een gegeven moment niet teveel worden. Als je een kleiner aquarium hebt en niet geinteresseerd bent in de voorplanting van die beesten kan ik je aanraden om alleen maar mannetjes te nemen, die zijn meestal ook het mooist. Dan moet je ze op een gegeven moment natuurlijk wel vervangen, en weet ik niet of er verder nog nadelen aan zitten om een groep van alleen maar mannetjes te hebben. Het is wel leuk om de eerste kleintjes te zien, en om ze kleur te zien krijgen enzo. Ik ben verder maar een amateur, dus ik zou gewoon een beetje gaan zoeken naar guppy-sites, en verdere tips in dit topic afwachten . Veel plezier iig
pi_44525898
Stop er een paar goudvissen bij, gegarandeerd geen over bevolking
pi_44526050
quote:
Op zondag 17 december 2006 23:57 schreef Dylanesque het volgende:
Bedankt voor je reactie! Ik woon nog bij paps en mams en heb dus maar een klein hokje tot mijn beschikking, maar ben van wel plan om een aquarium van minstens 80 liter te kopen. An sich is het dus geen probleem als er wat baby'tjes komen

Omdat mannetjes van andere diersoorten toch vaak met elkaar clashen was ik benieuwd hoe dat met guppy's zou gaan. Hebben ze een territoriumdrift waarbij ze elkaar aan stukken scheuren, dat soort dingen Ik ga morgen even langs een speciaalzaak hier (www.rifwachter.nl) voor meer informatie, maar tips en ervaringen van andere visjesgekken zijn natuurlijk leuk om te lezen
pi_44526135
quote:
Op maandag 18 december 2006 00:15 schreef Sorella het volgende:
Stop er een paar goudvissen bij, gegarandeerd geen over bevolking
Ik was al aan het zoeken wat er qua watertemperatuur bij kon, goudvissen is een goed idee
pi_44528840
quote:
Op maandag 18 december 2006 00:25 schreef gathering_storm het volgende:

[..]

Ik was al aan het zoeken wat er qua watertemperatuur bij kon, goudvissen is een goed idee
Er is wel kans dat ze aan de staarten van je guppen gaan zitten dan, maar het hoeft niet
pi_44536702
quote:
Op maandag 18 december 2006 08:06 schreef Sorella het volgende:

[..]

Er is wel kans dat ze aan de staarten van je guppen gaan zitten dan, maar het hoeft niet
Ahgos, ik zie het al helemaal voor me
Weet je misschien of bij andere vissen zo is, zo'n liefde voor guppenstaartjes?
pi_44539635
Mijn guppies hapten elkaar wel es in de staart, maar iets meer eten geven en het probleem was opgelost.
pi_44540440
quote:
Op maandag 18 december 2006 01:40 schreef pingu_ het volgende:
Maanvis erbij.
En hoeveel ruimte heeft zo'n Maanvisje nodig? Ik heb begrepen dat die nogal van ruimte houden, dus zou een bak van 70-80 liter groot genoeg zijn?
pi_44541415
quote:
Op maandag 18 december 2006 16:09 schreef gathering_storm het volgende:

[..]

En hoeveel ruimte heeft zo'n Maanvisje nodig? Ik heb begrepen dat die nogal van ruimte houden, dus zou een bak van 70-80 liter groot genoeg zijn?
Probleem is ook dat ze het beste per koppel of meer kan kopen, dus dan loopt 50 liter per vis wel snel op. Maar ze eten guppies als een dolle.
pi_44541912
Het valt wel mee met dat uitbreiden, de eerst keer hebben we ze opgevangen in een ander bakje
zodat ze niet opgevreten werden door de andere, daarna
hebben we de natuur alles zelf laten doen. Tis geen bak vol geworden, dus bij lange
geen overbevolking, daar zorgen de grotere wel voor, lekker hapje zo'n kleintje blijkbaar.
pi_44541986
quote:
Op maandag 18 december 2006 01:40 schreef pingu_ het volgende:
Maanvis erbij.
Zullen de guppen lekker vinden, zo'n staart is blijkbaar aantrekkelijk voor die vissen.

En andersom ook, maanvissen eten ook guppen. Guppen liever kleine maanvissen.
pi_44543626
quote:
Op maandag 18 december 2006 16:50 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Zullen de guppen lekker vinden, zo'n staart is blijkbaar aantrekkelijk voor die vissen.

En andersom ook, maanvissen eten ook guppen. Guppen liever kleine maanvissen.
Ah, dus dat klikt wel lekker
En honinggoerami's, matchen die een beetje met guppy's?

En thanks voor je guppenverhaaltje, dit stelt me enigszins gerust
pi_44550008
Als je niet teveel jonge guppen wilt, zou ik kiezen voor 1 mannetjesgup en bijvoorbeeld 3 vrouwtjesguppen. Dan heb je wel voortplanting maar niet zo extreem. Daarnaast is het ook fijner voor de vrouwtjes, omdat die mannen 'jagen' als een gek . Je aquarium is dan niet binnen no-time vol, want serieus, die dingen planten voort als een gek .
I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
  dinsdag 19 december 2006 @ 18:05:45 #19
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_44575226
Gewoon de temperatuur wat aan de lagere kant houden als er teveel komen, dan zakt de voortplantings drang meteen. Geen andere tropische vis erbij zetten als je het temperatuur treukje wilt uithalen, die kunnen daar veel slechter tegen dan guppies. Misschien kun je een forse garnaal erbij zetten, dan weet je zeker dat de volwassen niet beknabbeld worden, die maanvis kan als hij wat groter wordt ook je volwassen guppies proberen. Beste is een snelle kleine vis erbij die bekend staat als goede jager, iets baars achtig ofzo.
Volgens de statistieken is 98% van de moderators dit gaan doen vanwege het machtsgevoel.
Weer iets offtopic verklaard (en verwijderd), wat niet grof/beledigend was, maar het naampje is tata humor.onderzoek5303
  woensdag 20 december 2006 @ 09:30:58 #20
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_44590352
@mikani, jij denkt dat er dan steriele nakomelingen komen?
Het maakt niet met wat je begint, als de conidities goed zijn, voedsel temperatuur en geen rovers zit zo zijn bak vol.
Volgens de statistieken is 98% van de moderators dit gaan doen vanwege het machtsgevoel.
Weer iets offtopic verklaard (en verwijderd), wat niet grof/beledigend was, maar het naampje is tata humor.onderzoek5303
pi_44596975
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 18:05 schreef bima het volgende:
Gewoon de temperatuur wat aan de lagere kant houden als er teveel komen, dan zakt de voortplantings drang meteen. Geen andere tropische vis erbij zetten als je het temperatuur treukje wilt uithalen, die kunnen daar veel slechter tegen dan guppies. Misschien kun je een forse garnaal erbij zetten, dan weet je zeker dat de volwassen niet beknabbeld worden, die maanvis kan als hij wat groter wordt ook je volwassen guppies proberen. Beste is een snelle kleine vis erbij die bekend staat als goede jager, iets baars achtig ofzo.
Bedankt voor de tip
Een paar dwerggoerami's erbij leek me leuk, maar die kunnen inderdaad niet zo goed tegen temperaturen onder de 25 graden. Misschien toch maar op zoek naar een baarsje dan
pi_44681233
Yep..als je er goerami's of andere tropische vissen bij wilt zetten moet je toch zorgen voor en verwarming.
Anders moet je het bij alleen guppen houden, maar misschien zijn er nog andere vissen die tegen "koud" water kunnen. (behalve een goudvis dan he)
Als je toch voor een verwarmd aquarium kiest zou ik er wel een algeneter bij doen...scheelt weer schoonmaken.

Succes en hou ons op de hoogte.
pi_44686806
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 13:58 schreef Smittend het volgende:
Succes en hou ons op de hoogte.
Bedankt voor je tip! Ik was van plan om er inderdaad een algeneter bij te zetten, die komt er samen met wat slakjes als eerste in

Ik heb nu voedingsbodem, bodembedekking, filter, thermostaat en een stuk kienhout erin. Volgende week de eerste plantjes en als het water goed is ga ik met de beestjes beginnen
pi_44944329
Goed, en dan nu een kleine update
Afgelopen zaterdag zijn de eerste plantjes erin gegaan: 1x anubias barteri var. nana, 1x vallisneria tortifolia, 1x althernanthera rosaefolia, 1x cabomba aquatica en een beetje waterpest.

En zojuist de eerste watertest gedaan:
Temperatuur: 24
Zuurgraad: 7
Karbonaathardheid: 4,5
Gezamenlijke hardheid: 7d
Nitriet: 0
Nitraat: 10

Foto volgt!
pi_44947511
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 18:19 schreef gathering_storm het volgende:

[..]

Bedankt voor je tip! Ik was van plan om er inderdaad een algeneter bij te zetten, die komt er samen met wat slakjes als eerste in

Ik heb nu voedingsbodem, bodembedekking, filter, thermostaat en een stuk kienhout erin. Volgende week de eerste plantjes en als het water goed is ga ik met de beestjes beginnen
Als je weinig alg in je bak hebt kun je de algeneter tevreden houden met (ontdooide) gekookte diepvries spruiten.
Dat vinden de guppies trouwens ook wel lekker.
Veel plezier met visjes shoppen.....zorg wel voor een goed gevulde portemonnee ....als je eenmaal begint met visjes kopen....
pi_44948143
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:21 schreef Smittend het volgende:

[..]

Als je weinig alg in je bak hebt kun je de algeneter tevreden houden met (ontdooide) gekookte diepvries spruiten.
Dat vinden de guppies trouwens ook wel lekker.
Veel plezier met visjes shoppen.....zorg wel voor een goed gevulde portemonnee ....als je eenmaal begint met visjes kopen....
Goed dat je het zegt, ik zat me al af te vragen waar ik die beesten blij mee houd als er weinig alg beschikbaar is. Spruiten, zij liever dan ik... Maar bedankt voor de tip!
En ik heb mijn pa weer helemaal aangestoken, dus wil hij de eerste lichting visjes wel voor me betalen
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:09:47 #27
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_45090884
Je mag de babies wel bij mij in de bak gooien, zijn ze snel weg..... (5 manen, 2 halfsnavelbekjes en een bijtje)
In me Burberry......
pi_45091924
Ik kweek ze ook al een tijdje,in een 40 liter bakje,met algeneter 2 garnalen(die ook af en toe een kleintje pakken) en genoeg slakken die de bodem schoon houden.
Wel zorg ik steeds voor verse vrouwtjes en af en toe een mannetje,ik heb geen zin in inteelt.
We hebben 3 aquaria thuis en wat ik over heb gaat naar mn zoontje of mn vriend.
Ik heb helaas een paar keer ziekte in de bak gehad en ben er veel verloren,gelukkig leeft de sterkste nakweek nog wel.
Ik ben wel voorzichtig met nieuwe vissen kopen,voordat je het weet liggen ze allemaal op hun rug !
Het beste is een appate quarantene bak om eerst zeker te zijn dat ze niet ziek zijn.
En ze rustig laten wennen aan water en temperatuur,als ze gestressed zijn hebben ze zo iets te pakken.....succes
pi_45163947
Hmm, ik kom net bij de aquariumwinkel vandaan en daar raadden ze me het houden van slakken sterk af. Je zou binnen de kortste keren een slakkenplaag krijgen

Anyway, ze raadden me een algenetertje aan en als mijn water helemaal goed is (de ph is nu iets gestegen) ga ik op onderzoek uit
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:30:03 #30
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_45178844
Slakken lijken handig, maar behalve algen eten poepen ze ook (what goes in must come out) en vervuilen dus ook het water.
Als je geen vis in je bak hebt die af en toe, een slakje eet krijg je al gauw heel veel slakken.
Probleem is, dat als ze heel klein zijn, je ze niet ziet zitten, dus uitroeien is wat lastig.
Ik heb nu een 200 literbak en ik zit heellaas toch al gauw aan zo een 400 slakjes.
In het verleden had ik een vrouwtjes kempvis die zich toelegde op slakjes eten, en de grotere exemplaren haalde ik er zelf uit, dan blijft het onder controlle, kempvissen echter vinden de sierstaartjes van jou guppen waarschijnlijk ook erg leuk.(mjamjam).
Gewoon een mooiealgen eter die tegen wat koudere temperatuur kan.
heb je al een goed boek gekocht? in sommige aquarium zaken staat het personeel niet bol van de kennis.
pi_45179321
quote:
Op maandag 8 januari 2007 23:13 schreef gathering_storm het volgende:
Hmm, ik kom net bij de aquariumwinkel vandaan en daar raadden ze me het houden van slakken sterk af. Je zou binnen de kortste keren een slakkenplaag krijgen

Anyway, ze raadden me een algenetertje aan en als mijn water helemaal goed is (de ph is nu iets gestegen) ga ik op onderzoek uit
Sommige algeneters kunnen wel heel groot worden, vooral de Plecto...( nog wat..ja die latijnse namen ) en de Gibbiceps blijven groeien.
Wij hebben een Plecto en die is al zo'n 15 cm lang en hij blijft groeien.
pi_45180568
Ik heb inmiddels de nodige boeken doorgekeken... Het is inderdaad opvallend hoe winkels elkaar tegen kunnen spreken. Nu ben ik op zoek naar een algeneter die niet al te groot wordt voor een bakje van 60 liter. Neig naar een Otocinclus Affinis of Corydoras Julii
pi_45181739
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:21 schreef gathering_storm het volgende:
Ik heb inmiddels de nodige boeken doorgekeken... Het is inderdaad opvallend hoe winkels elkaar tegen kunnen spreken. Nu ben ik op zoek naar een algeneter die niet al te groot wordt voor een bakje van 60 liter. Neig naar een Otocinclus Affinis of Corydoras Julii
Ow..ja Corydoras die hebben wij ook gehad..de gevlekte variant.
Zijn grappige drukke algenetertjes die gelukkig klein blijven.
pi_45181974
B.t.w. tegen slakken kun je een kogelvisje nemen, maar als de slakken op zijn moet je 'm met ander levend voer tevreden houden..hij schijnt vooral mosselvlees lekker te vinden.
met dank aan de Tropische Aquarium Encyclopedie
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:23:39 #35
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_45182868
De otocinclus is een betere algeneter dan een corydoras. Dat is meer een alleseter die afval van de grond eet (ook wel alg).
Een kogeltje samen met guppen houden is niet echt een goed idee, daarnaast leeft een kogeltje ook liever in brak water.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  woensdag 10 januari 2007 @ 00:05:20 #36
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_45199214
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:57 schreef Smittend het volgende:
B.t.w. tegen slakken kun je een kogelvisje nemen, maar als de slakken op zijn moet je 'm met ander levend voer tevreden houden..hij schijnt vooral mosselvlees lekker te vinden.
met dank aan de Tropische Aquarium Encyclopedie
NIET DOEN, werdt mij ook een keer aangeraden in een aquariumzaak. Kogelvissen eten alleen levend voer! dat wil zeggen jou guppen als de slakken opzijn. Ook hebben Kogelvissen brakwater nodig en WARM water.
Zoals ik al eerder zei koop een goed boek want goed bedoelde adviezen te over..
  woensdag 10 januari 2007 @ 00:12:25 #37
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_45199390
Misschien nog een tip:

http://aquavisie.retry.org/Database/Vissen/Vissen1.html

Waar blijven de foto's ?
pi_45204313
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 00:12 schreef bima het volgende:

Misschien nog een tip:

http://aquavisie.retry.org/Database/Vissen/Vissen1.html

Waar blijven de foto's ?
Thanks, goeie link! En de foto's komen eraan, ik dacht dat ik nog wel batterijen had maar ze zijn op. Zometeen even halen dus
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:34:49 #39
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_45302040
Foto's ?

kijk ook eens onder
Het Tropisch Aquarium Topique [Deel 10]
"muur"aquarium is van mij.
pi_45331491
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:34 schreef bima het volgende:
Foto's ?

kijk ook eens onder
Het Tropisch Aquarium Topique [Deel 10]
"muur"aquarium is van mij.
Mooie bak joh

Hier dan een paar van de mijne, moest de batterijen eerst opladen:
http://i145.photobucket.com/albums/r204/perdition_city/a1.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r204/perdition_city/a2.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r204/perdition_city/a3.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r204/perdition_city/a4.jpg

Vooral die Althernanthera gaat hard; hij zit er nu twee weken in en komt al boven het water uit
Jammer dat die Vallisneria niet zo snel gaat, hopelijk komt dat nog zodat dat filter een beetje gecamoufleerd wordt. Bovendien kan hij dan lekker wapperen

[ Bericht 2% gewijzigd door gathering_storm op 14-01-2007 00:21:42 ]
pi_45338797
Er staan zoveel mensen in die dierenwinkels/speciaalzaken die er mat wat omheen zwammen...
  zondag 14 januari 2007 @ 18:35:48 #42
53851 BoNi
pi_45350311
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:12 schreef gathering_storm het volgende:

[..]

Mooie bak joh

Hier dan een paar van de mijne, moest de batterijen eerst opladen:
http://i145.photobucket.com/albums/r204/perdition_city/a1.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r204/perdition_city/a2.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r204/perdition_city/a3.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r204/perdition_city/a4.jpg

Vooral die Althernanthera gaat hard; hij zit er nu twee weken in en komt al boven het water uit
Jammer dat die Vallisneria niet zo snel gaat, hopelijk komt dat nog zodat dat filter een beetje gecamoufleerd wordt. Bovendien kan hij dan lekker wapperen
Ziet er goed uit! Wanneer gaat de bak bewoond worden?
Je moet de valisneria iets uit de bodem trekken. Het witte gedeelte tot de wortel moet boven de bodem zichtbaar zijn, anders rot hij weg....
Schitterend!
pi_45353333
quote:
Op zondag 14 januari 2007 18:35 schreef BoNi het volgende:

[..]

Ziet er goed uit! Wanneer gaat de bak bewoond worden?
Je moet de valisneria iets uit de bodem trekken. Het witte gedeelte tot de wortel moet boven de bodem zichtbaar zijn, anders rot hij weg....
Dank je wel! Ik hoop aankomende woensdag, aangezien ik dan een dagje vrij ben en er echt de tijd voor kan nemen. En ik ga voor die tijd het water nog een keertje controleren, just in case

En bedankt voor de tip! Ik had al het gevoel dat hij niet zo lekker in zijn plantenvelletje zat... Ga er meteen iets aan doen
  maandag 15 januari 2007 @ 10:47:15 #44
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_45366349
Inderdaad nette mooie bak, die van mij moet binnenkort opnieuw ingericht worden(planten groeien nu door elkaar wat rommelig geworden, dan maak ik wat closeup foto's) Wat dacht je van een "clowntje" (weet de wetenschappelijke naam niet) om je baby guppen te laten uitdunnen, en gelijk toekomstige slakken populaties tegen te gaan?
Pomp groot genoeg?
  maandag 15 januari 2007 @ 11:39:30 #45
53851 BoNi
pi_45367705
Als je de clownbotia (Botia macracanthus) bedoelt zou ik dat niet doen, aangezien dit een scholenvis is die ook nog eens vrij groot kan worden en dus een groter aquarium nodig heeft dan TS heeft.
Als je een natuurlijk evenwicht wilt hebben zou ik er bijvoorbeeld een klein schooltje roze tetra's bij zetten. Als je voldoende beschutting hebt zullen er wel wat kleintjes groot worden, maar het merendeel zal prooi voor deze beestjes worden. Voordeel is ook dat ze van je volwassen guppen afblijven.
Schitterend!
  maandag 15 januari 2007 @ 14:09:28 #46
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_45371712
Lees ook dat ze flink worden, maar heb ze nog nooit groter dan 8 cm gezien. Heb er zins vorige week een paar, vinden aansluiting bij mijn siamese algeneter, gekke beest vind het prima als ze op hem liggen? Volgens wikipedia fokt de roze tetra er zelf ook behoorlijk op los, dus als je voor guppen gaat maar je krijg een andere "kweek"vis(nette bewoording he). http://nl.wikipedia.org/wiki/Roze_tetra
  maandag 15 januari 2007 @ 14:12:31 #47
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_45371814
Wat dacht je van een zwaardrager, als je alleen 1 mannetje neemt kan hij wel avances maken richting je guppen, maar aggresief wordt hij niet, kan ook net als de guppen wat beter tegen lagere temperaturen. Geen vrouwtje erbij zetten, want deze zijn ook zwemmende eierstokken.
  maandag 15 januari 2007 @ 14:18:27 #48
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_45371973
ik heb in mijn bak alleen maar heren guppen zitten, ons homoclubje , gaat prima.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 15 januari 2007 @ 14:23:02 #49
53851 BoNi
pi_45372111
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:09 schreef bima het volgende:
Lees ook dat ze flink worden, maar heb ze nog nooit groter dan 8 cm gezien. Heb er zins vorige week een paar, vinden aansluiting bij mijn siamese algeneter, gekke beest vind het prima als ze op hem liggen? Volgens wikipedia fokt de roze tetra er zelf ook behoorlijk op los, dus als je voor guppen gaat maar je krijg een andere "kweek"vis(nette bewoording he). http://nl.wikipedia.org/wiki/Roze_tetra
Ik heb jaren roze tetra's gehad en ze zitten nog altijd in de bak van mijn pa, maar ik heb nog nooit jongen gehad, niet alles geloven wat je leest
Schitterend!
pi_45372916
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:18 schreef Klonk het volgende:
ik heb in mijn bak alleen maar heren guppen zitten, ons homoclubje , gaat prima.
Daar passen dan wel weer mooi die roze tetra's bij.
pi_45380721
quote:
Op maandag 15 januari 2007 10:47 schreef bima het volgende:
Inderdaad nette mooie bak, die van mij moet binnenkort opnieuw ingericht worden(planten groeien nu door elkaar wat rommelig geworden, dan maak ik wat closeup foto's) Wat dacht je van een "clowntje" (weet de wetenschappelijke naam niet) om je baby guppen te laten uitdunnen, en gelijk toekomstige slakken populaties tegen te gaan?
Pomp groot genoeg?
Als het goed is wel, ik heb er eentje voor 60 liter en het bakje zelf zit zo'n liter of 5 onder dat formaat
En van clownbotia's hoorde ik al dat ze nogal wat ruimte nodig hebben. Toch bedankt voor de tip, ik zal woensdag eens informeren naar die zwaarddragers en roze tetra's!
pi_45537028
Zo, even een kleine update! Ik heb woensdag twee antennebaarsjes in het aquarium gedaan. Hoorde dat het niet de makkelijkste en zeker niet langstlevende vis is, maar tot nu toe gaat het prima
Omdat de otocinclus affinis toen uitverkocht was ben ik vandaag teruggegaan en nu zitten er ook vier exemplaren van dat visje in mijn bakje.

De antennebaarsjes moeten geloof ik nog een beetje wennen aan die meervalletjes, maar die laatsten eten onverstoorbaar verder Ik heb ook nog zwarte muggenlarven gekocht, ben benieuwd of ze het lekker vinden.

Oh ja, en mijn waterwaarden zijn volgens mij ook nog steeds in orde
Temperatuur: 26
Zuurgraad: 7.2
Karbonaathardheid: 4,5d
Gezamenlijke hardheid: >7d
Nitriet: 0
Nitraat: 5

[ Bericht 18% gewijzigd door gathering_storm op 20-01-2007 23:38:18 ]
  Moderator zaterdag 20 januari 2007 @ 17:40:50 #53
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45537428
Foto?
Ben wel benieuwd naar de bewoners van je bak
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_45539342
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')