abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49450701
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:06 schreef LoveProfusion het volgende:
Danny Makkelie ken ik. Leuke gast, megaknap ..en....
een grote penis?

Of ken je hem daar niet van?
pi_49467833
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 17:49 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

een grote penis?

Of ken je hem daar niet van?
Haha nee..dat nou net niet.
DAT IS HEEL SLECHT VOOR DE ZUURGRAAD!
pi_49751211
quote:
Excuses aan voetbalminnend Nederland

Zes jaar lang was ik in de weer om de scheidsrechters in de het betaalde voetbal in Nederland een betere positie te laten krijgen, zodat hun prestaties zouden verbeteren en er minder discussie zou zijn over de kwaliteit van de arbitrage. En nog belangrijker was dat de invloed van de arbitrage op de resultaten tot een minimum zou worden beperkt. Alle registers werden opengetrokken: betere arbeidsvoorwaarden (waaronder arbeidsovereenkomsten voor langere periodes), optimalisering van de scholing, trainingskampen, sponsoring, et cetera, et cetera. Ook werd gesproken over het afnemen van assessments (persoonlijkheids-analyses), waardoor met zekerheid kon worden vastgesteld of personen die zich aandienden als arbiters in het betaalde voetbal ook daadwerkelijk geschikt zouden zijn. Daarnaast zou een intensieve coaching worden opgestart. Het laatste zal waarschijnlijk wel zijn gebeurd, maar dat heeft geen zin als je niet eerst toetst of iemand wel geschikt is voor deze toch wel zware baan.
Op dit punt zijn wij destijds als bestuur en met name ik als voorzitter van de BSBV (Belangenorganisaties Scheidsrechters Betaald Voetbal) tekort geschoten: we hadden de KNVB moeten voorstellen alle scheidsrechters en assistenten te laten testen op hun persoonlijke/mentale kwaliteiten. Zonder aanzien des persoon had dat geleid tot het afvoeren van mensen die nu de velden nog steeds onveilig maken.. Zonder terughoudendheid kunnen hier de namen van bijvoorbeeld Dick van Egmond (zie bekerfinale) en Peter van Dongen (zie FC Den Bosch – VVV-Venlo) worden genoemd. Deze mensen zijn in staat de bedrijfsvoering van betaaldvoetbalorganisaties in gevaar te brengen en dan hebben we het nog niet eens over het plezier, dat ze bij heel veel mensen wegnemen door hun gedrag en de daarbij behorende acties. Waarschijnlijk doen ze het niet bewust, maar dat neemt niet weg dat het in een steeds verder professionaliserende voetbalwereld niet meer past met dergelijke amateurs te blijven werken.
Het mag dan inmiddels zes jaar geleden zijn dat ik leiding gaf aan de BSBV, maar ik voel me nog steeds betrokken en enigszins verantwoordelijk voor het ingezette beleid ten aanzien van de betaald voetbal arbitrage. En dus daarom: min welgemeende excuses aan voetbalminnend Nederland en hopelijk geeft dit schrijven een impuls om te komen tot een daadwerkelijke aanpak en opwaardering van de arbitrage. We kunnen namelijk de oprechte reacties in de ze van Louis van Gaal, Henk ten Cate, Theo Bos en alle andere trainers niet naar het Rijk der Fabelen blijven verwijzen. Optreden in deze is dan ook dringend Noodzakelijk!

Arie Treffers
Oud-voorzitter BSBV
  vrijdag 25 mei 2007 @ 08:33:36 #79
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_49751305
Dit is wel heel makkelijk.
Je eigen organisatie kleine fouten verwijten, maar twee scheidsrechters met de grond gelijk maken.
Meedoen is belangrijker dan winnen!
pi_49751345
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 08:33 schreef dramslag het volgende:
maar twee scheidsrechters met de grond gelijk maken.
Overdrijven is ook een vak
  vrijdag 25 mei 2007 @ 08:59:23 #81
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_49751847
quote:
Deze mensen zijn in staat de bedrijfsvoering van betaaldvoetbalorganisaties in gevaar te brengen en dan hebben we het nog niet eens over het plezier, dat ze bij heel veel mensen wegnemen door hun gedrag en de daarbij behorende acties.
Vind je?
Meedoen is belangrijker dan winnen!
pi_49769387
Heb je de brief als reactie op de brief van Treffers in de VI deze week ook al gelezen TR?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 27 mei 2007 @ 13:08:12 #83
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_49815864

Zes jaar lang was ik in de weer om de scheidsrechters in de het betaalde voetbal in Nederland een betere positie te laten krijgen, zodat hun prestaties zouden verbeteren en er minder discussie zou zijn over de kwaliteit van de arbitrage. En nog belangrijker was dat de invloed van de arbitrage op de resultaten tot een minimum zou worden beperkt. Alle registers werden opengetrokken: betere arbeidsvoorwaarden (waaronder arbeidsovereenkomsten voor langere periodes), optimalisering van de scholing, trainingskampen, sponsoring, et cetera, et cetera. Ook werd gesproken over het afnemen van assessments (persoonlijkheids-analyses), waardoor met zekerheid kon worden vastgesteld of personen die zich aandienden als arbiters in het betaalde voetbal ook daadwerkelijk geschikt zouden zijn. Daarnaast zou een intensieve coaching worden opgestart. Het laatste zal waarschijnlijk wel zijn gebeurd, maar dat heeft geen zin als je niet eerst toetst of iemand wel geschikt is voor deze toch wel zware baan.
Op dit punt zijn wij destijds als bestuur en met name ik als voorzitter van de BSBV (Belangenorganisaties Scheidsrechters Betaald Voetbal) tekort geschoten: we hadden de KNVB moeten voorstellen alle scheidsrechters en assistenten te laten testen op hun persoonlijke/mentale kwaliteiten. Zonder aanzien des persoon had dat geleid tot het afvoeren van mensen die nu de velden nog steeds onveilig maken.. Zonder terughoudendheid kunnen hier de namen van bijvoorbeeld Dick van Egmond (zie bekerfinale) en Peter van Dongen (zie FC Den Bosch – VVV-Venlo) worden genoemd. Deze mensen zijn in staat de bedrijfsvoering van betaaldvoetbalorganisaties in gevaar te brengen en dan hebben we het nog niet eens over het plezier, dat ze bij heel veel mensen wegnemen door hun gedrag en de daarbij behorende acties. Waarschijnlijk doen ze het niet bewust, maar dat neemt niet weg dat het in een steeds verder professionaliserende voetbalwereld niet meer past met dergelijke amateurs te blijven werken.
Het mag dan inmiddels zes jaar geleden zijn dat ik leiding gaf aan de BSBV, maar ik voel me nog steeds betrokken en enigszins verantwoordelijk voor het ingezette beleid ten aanzien van de betaald voetbal arbitrage. En dus daarom: min welgemeende excuses aan voetbalminnend Nederland en hopelijk geeft dit schrijven een impuls om te komen tot een daadwerkelijke aanpak en opwaardering van de arbitrage. We kunnen namelijk de oprechte reacties in de ze van Louis van Gaal, Henk ten Cate, Theo Bos en alle andere trainers niet naar het Rijk der Fabelen blijven verwijzen. Optreden in deze is dan ook dringend Noodzakelijk!

Arie Treffers
Oud-voorzitter BSBV

Bron: VI nr. 20 | 5/25/2007 7:59:32 AM

Arie
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_49817727
Kijk voor de grap eens een paar posts naar boven.
pi_50088008
Poll kan schande niet meer aan en stopt

4/6/2007 11:56

De interland tussen Finland en België komende woensdag is de laatste wedstrijd die onder leiding staat van scheidsrechter Graham Poll. De 43-jarige arbiter houdt het voor gezien vanwege de kritiek die hij het afgelopen jaar kreeg te verduren.
Poll wordt nog steeds achtervolgd door zijn blunder tijdens het WK van afgelopen zomer. Tijdens Australië-Kroatië (2-2) vergat de leidsman Josip Simunic van het veld te sturen toen hij de Kroatische verdediger zijn tweede gele kaart had voorgehouden. Sterker nog, na het laatste fluitsignaal gaf Poll nog eens geel aan Simunic, die zo de eerste speler in de WK-historie werd die tijdens één duel drie gele kaarten scoorde.

'Dit seizoen heeft het thuispubliek in de stadions mij constant toegezongen dat ik het tijdens het WK heb verpest', deed Poll zijn beslissing te stoppen uit de doeken. 'Het is lastig dat te negeren omdat het waar is. Ik heb het daar heel moeilijk mee gehad. Door die spreekkoren heb ik minder plezier in het fluiten en bovendien is het ten koste gegaan van mijn concentratie.'

De druppel die Polls emmer deed overlopen, was de verbale woede-uitbarsting van Chelsea-coach José Mourinho tijdens een duel met Tottenham Hotspur. 'Ik ga niet herhalen wat hij tegen me zei. Zijn woorden waren beschamend. Ik was geschokt. Hij wist dat hij te ver was gegaan en daarom liep hij al van het veld af voordat ik hem kon wegsturen.'

De kritiek van Mourinho had betrekking op een rode kaart die Poll trok voor Chelsea-aanvoerder John Terry. 'Als ik het niet bij het rechte eind had Terry van het veld te sturen, was dat gewoon een fout. Er is toen echter beweerd dat ik niet onpartijdig ben. Dat ik het veld was opgestapt om Chelsea een lesje te leren en ze discipline bij te brengen. Dat heeft me erg veel pijn gedaan.'

Poll was sinds 1995 scheidsrechter in het Premiership. Hij floot 171 duels op het hoogste niveau in Engeland. Sinds 2000 was hij ook internationaal actief. Poll was present op de eindronden van het EK 2000 en de WK's van 2002 en 2006.
pi_50595860
quote:
De scheidsrechterscommissie van de UEFA heeft Pieter Vink toegevoegd aan de 24 arbiters tellende elite-lijst in Europa. Nederland is nu in die topgroep door twee arbiters vertegenwoordigd. Eric Braamhaar zat al in de elitegroep.

De UEFA wees scheidsrechter Kevin Blom aan voor de eindstrijd van het EK voor spelers onder 19 jaar dat van 16 tot 27 juli wordt gehouden in Oostenrijk.
Leuk voor Nederland, maar tja het pleit niet voor het niveau van arbitrage dat nu twee Nederlanders in aanmerking komen voor de beste wedstrijden. En die jongens van onder 19, bij deze gecondoleerd
pi_50598604
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:34 schreef okee6 het volgende:

[..]

Leuk voor Nederland, maar tja het pleit niet voor het niveau van arbitrage dat nu twee Nederlanders in aanmerking komen voor de beste wedstrijden. En die jongens van onder 19, bij deze gecondoleerd
huilie
Bloed, zweet en tranen!
pi_50601219
quote:
Op maandag 18 juni 2007 23:33 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:

[..]

huilie
Dat doe ik dan nog wel gemotiveerd, in tegenstelling tot jou.

Vink, de scheidsrechter die mede wordt aangewezen vanwege zijn vlekkeloze begeleiding van topwedstrijden in Nederland. Welke dan zoal? PSV-Ajax, en iedereen weet meteen op welke ik doel... dat pleit niet voor hem. Maar kennelijk is hij nú wel zo ver.

Blom, de meest omhoog geduwde arbiter in Nederland. De meest ergerniswekkende en tegelijk de meest gelikte scheidsrechter van het betaalde voetbal. Het is leuk voor Uilenberg dat de UEFA dit mede mogelijk maakt, maar qua prestatie zou een grote sport als voetbal toch betere scheidsen in huis moeten hebben.
pi_50601348
En het zegt eigenlijk ook wel genoeg dat de sport meer en meer ontspoort, vriendjespolitiek fluit niet.
pi_50607708
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 00:43 schreef okee6 het volgende:

[..]

Dat doe ik dan nog wel gemotiveerd, in tegenstelling tot jou.

Vink, de scheidsrechter die mede wordt aangewezen vanwege zijn vlekkeloze begeleiding van topwedstrijden in Nederland. Welke dan zoal? PSV-Ajax, en iedereen weet meteen op welke ik doel... dat pleit niet voor hem. Maar kennelijk is hij nú wel zo ver.

Blom, de meest omhoog geduwde arbiter in Nederland. De meest ergerniswekkende en tegelijk de meest gelikte scheidsrechter van het betaalde voetbal. Het is leuk voor Uilenberg dat de UEFA dit mede mogelijk maakt, maar qua prestatie zou een grote sport als voetbal toch betere scheidsen in huis moeten hebben.
Wat Blom betreft ben ik het met je eens. Zelfde als Kuipers trouwens. Vink is best een goede scheidsrechter. En ja we hebben nog niet echt "top" scheidsrechters, maar wat wil je met een part-time contract. Pas als het hele zooitje echt geprofessionaliseerd word, dan komen er echte toppers. Wat dat betreft is het best knap dat we aardig wat internationals hebben en twee op de elite A lijst (van de 24)
Bloed, zweet en tranen!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juni 2007 @ 11:34:40 #91
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_50608064
Braamhaar had een nominatie voor de CL finale maar kon die niet fluiten wegens een blessure.

kortom in Europa zien ze wel wat in ons

Bijvoorbeeld De Bleeckere in België, die wordt in de eigen competitie ook van gezegd dat hij niet goed is maar in Nederland wordt hij aanbeden omdat hij zoveel beter is dan wat hier rondloopt.
Kortom het is soms lekker niet objectief
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_50724179
quote:
Uilenberg geeft De Haan ongelijk: 'Foppe zat mis'

22/6/2007 9 :54

Foppe de Haan dacht woensdag zijn gelijk te halen door tijdens de strafschoppenserie het veld te bestormen. Maar vice-voorzitter van de UEFA-scheidsrechterscommissie Jaap Uilenberg liet weten dat de regels anders in elkaar steken dan de bondscoach van Jong Oranje denkt.
Steven Taylor weigerde tijdens de halve finale tussen Jong Oranje en Engeland een penalty te nemen in de beslissende reeks. Hij meldde geblesseerd te zijn en wilde Ashley Young laten aanleggen. De Haan was het daar niet mee eens en stapte het veld op naar scheidsrechter Knut Kircher. Uiteindelijk besloot Taylor op aandringen van zijn eigen bondscoach (Stuart Pearce) toch naar de stip te lopen. Hij scoorde.

'Taylor had de beurt gewoon aan Young mogen laten', legt Uilenberg uit in De Telegraaf. 'Foppe zat mis. In het kort komt het erop neer dat een speler die tijdens de penaltyreeks ziek wordt of (heviger) geblesseerd raakt, zich aan de serie mag onttrekken. Indien Taylor had gezegd dat hij niet in staat was achter de bal plaats te nemen, had de scheidsrechter dat moeten accepteren.'

Volgens Uilenberg spraken de leden van de scheidsrechterscommissie donderdag lang over het voorval. 'Zo'n bijzondere situatie was het.' Uilenberg verzekert dat Kircher zich niet had laten ompraten door De Haan. 'Ik wil benadrukken dat de scheidsrechter alles goed gedaan heeft. Pearce nam de beslissing Taylor toch een penalty te laten nemen. Daarmee gaf Pearce min of meer aan dat het wel weer ging met Taylor.'
Hielenlikker
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:47:23 #93
53495 snowwie2
Polonaise loopt uit de hand
pi_50725342
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit van die regel gehoord.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 augustus 2007 @ 16:58:44 #94
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_52334318
quote:
Scheidsrechters Pieter Vink en Eric Braamhaar komen mogelijk volgend jaar in actie tijdens het Europees kampioenschap in Oostenrijk en Zwitserland. De arbiters moeten tijdens het toernooi het Nederlandse scheidsrechterskorps gaan vertegenwoordigen. Op het WK van 2006 in Duitsland waren geen Nederlandse leidsmannen aanwezig.

De 24-koppige elitegroep van de UEFA herbergt voor het eerst sinds 2001 weer twee Nederlandse scheidsrechters. In december beslist de UEFA welke twaalf arbiters uit deze groep naar het EK afreizen.

Vink en Braamhaar kunnen niet allebei als scheidsrechter actief zijn op het toernooi. ,,Zo zijn de regels", vertelt Vink op de jaarlijkse scheidsrechtersdag in Zeist. ,,In principe is Eric (Braamhaar, red.) de eerste man. Maar we zullen moeten afwachten tot december voordat de UEFA duidelijkheid geeft. Het belangrijkste is dat er weer een Nederlandse scheidsrechter actief is op een groot toernooi."

Ook Eric Braamhaar kijkt uit naar komende zomer. ,,Ik heb nog geen vakantie geboekt", vertelt hij enthousiast. ,,Maar ik hoop dat ik een reis kan boeken naar Oostenrijk en Zwitserland."

Als assistent-scheidsrechters maken Arie Brink, Patrick Gerritsen, Hans ten Hoove en Adriaan Inia kans op deelname aan het EK.
quote:
De KNVB heeft het uitwisselingsproject met Belgische scheidsrechters uitgebreid. Met ingang van het komende seizoen staan twee duels tussen clubs uit de top-vier (PSV, Ajax, AZ, Feyenoord) onder leiding van Belgische arbitrage. Het is de eerste keer dat een topper in de Eredivisie door buitenlanders wordt geleid.

Twee topwedstrijden in de Belgische competitie krijgen Nederlandse spelleiders. Daarbij gaat het om duels tussen Anderlecht, Club Brugge, Standard Luik en Racing Genk. Het aantal wedstrijden dat in Nederland en België onder het uitwisselingsproject valt, blijft gelijk: twaalf in de Eredivisie en vier in de Eerste Divisie.

„We zijn nu ruim drie jaar samen bezig en het bevalt wederzijds prima”, liet scheidsrechtersbaas Jaap Uilenberg van de KNVB maandag in Zeist weten. „We denken er zelfs aan om ons buitenlandse trainingskamp in de winter gezamenlijk af te werken. Doordat de arbitrage in het betaalde voetbal overal in Europa steeds professioneler wordt aangepakt, zie ik de uitwisseling van scheidsrechters alleen maar toenemen.”

Een samenwerking met de voetbalgrootmachten Italië, Engeland, Spanje en Duitsland ziet Uilenberg echter niet snel van de grond komen. „Daarvoor bestaat in die landen geen interesse. Je moet ook wel kijken naar vergelijkbare competities en naar redelijke reisafstanden. België is wat dat betreft voor ons een uitstekende partner.”
quote:
Scheidsrechters treden op tegen agressieve coach
Voetbalcoaches moeten strenger worden aangepakt als ze zich in het veld bemoeien met de arbitrage.

Woedeuitbarstingen
Dat zeggen de scheidsrechters betaald voetbal. Op de bijeenkomst die jaarlijks aan het begin van het voetbalseizoen gehouden wordt, zeggen de scheidsrechters dat woedeuitbarstingen van coaches niet langer getolereerd zullen worden.

Tribune
Het gebeurt te vaak dat coaches na een driftbui toch weer op de bank plaats mogen nemen. In het nieuwe seizoen komt hieraan een einde. Sussend optreden van de coach bij opstootjes in het veld wordt overigens wel gewaardeerd.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:00:30 #95
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_54051127
Dick Jol heeft op dit moment 995 gele kaarten uitgedeeld en gaat naar de 1000 toe.
pi_54055698
In hoeveel duels? Ben wel benieuwd naar het gemiddeld aantal kaarten per wedstrijd dat Jol geeft. Lijkt me op zich niet zo hoog.
www.thuisuiteten.nl
pi_54063199
quote:
Dick Jol geeft zijn duizendste gele kaart
Datum: 20-okt-2007 22:09

Dick Jol heeft zaterdag tijdens Heracles Almelo - Vitesse zijn duizendste gele kaart in de eredivisie uitgedeeld. Hij gaf in zijn 376ste eredivisieduel vijf kaarten en Civard Sprockel was in de 87ste minuut ontvanger van de jubileumprent. Jol werd na Roelof Luinge de tweede arbiter die deze mijlpaal bereikte. Luinge staat op 1.364 in 474 duels.

Jol debuteerde op 26 oktober 1991 in de eredivisie bij de wedstrijd SVV/Dordrecht'90 - Fortuna Sittard (2-1). Hij gaf dat duel geel aan Henk Duut en Randy Samuel van Fortuna. Jol gaf de meeste van zijn gele kaarten aan Feyenoord (82). Daarna volgen Vitesse (81) en Ajax (80). Paul Bosvelt kreeg 11 keer geel van Jol en is daarmee recordhouder.
pi_54072385
376 duels voor 1000 kaarten, dat vind ik eigenlijk nog behoorlijk veel qua gemiddelde... Bijna drie per wedstrijd.
www.thuisuiteten.nl
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 oktober 2007 @ 18:07:41 #99
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_54073713
Luinge staat op gemiddeld 2,87 per wedstrijd
Jol 2,66
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 november 2007 @ 17:05:59 #100
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_54383752
quote:
Topduels CL voor Wegereef en Braamhaar
Jan Wegereef en Eric Braamhaar fluiten komende woensdag twee duels van Europese topclubs in de Champions League. Wegereef leidt Manchester United - Dynamo Kiev, terwijl Braamhaar Barcelona - Glasgow Rangers voor zijn rekening neemt.

Wegereef fluit daarmee voor de vijfde keer in zijn carriere een duel van Manchester United. Braamhaar verschijnt voor het eerst in Camp Nou, maar was eerder al eens actief tijdens een uitduel van de Catalanen.

Overigens is ook Pieter Vink leidsman. De Nederlander moet het duel tussen AC Milan en Shakhtar Donetsk in goede banen gaan leiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')