abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 februari 2007 @ 23:15:53 #51
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_45993268
quote:
Op zondag 4 februari 2007 00:59 schreef TerroRobbie het volgende:
Vandaag (zaterdag) weer 2 overdreven rode kaarten.
En Braamhaar die een bon vergeet uit te schrijven aan Mendes da Silva wegens hands in de 16. Ik vind het eigenlijk wel een beetje terecht omdat de meeste arbiters PSV matsen.
  zondag 4 februari 2007 @ 23:18:06 #52
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_45993347
Van Egmond, stond vooral in de 2e helft dramatisch te fluiten En dan vind die Hugo Borst hem nog geweldig fluiten, maarja Borst kijkt met een gekleurde bril
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_46000469
quote:
Op zondag 4 februari 2007 23:18 schreef WEST het volgende:
Van Egmond, stond vooral in de 2e helft dramatisch te fluiten En dan vind die Hugo Borst hem nog geweldig fluiten, maarja Borst kijkt met een gekleurde bril
Het enige dat Van Egmond echt goed deed was voordeel geven waar de goals uitkwamen. Al heb ik bij de 2-0 geen overtreding gezien. Alleen bij de 3-0 ging Greene aan Babel hangen.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_47507017
quote:
'Fluiten in Nederland is een verrijking'

21/3/2007 11:00

'De wedstrijden die ik tot nu toe in Nederland heb gefloten, zijn voor mij heel aangename ervaringen geweest. Het is toch speciaal bij de noorderburen te fluiten, zo ook tijdens FC Twente-Ajax. Voor Belgische arbiters is het een verrijking in Nederland te kunnen werken.

De stijl van voetballen is behoorlijk anders dan in België, veel technischer, dat vergt de nodige aanpassing. Maar binnen drie minuten voel ik, ook in Nederland, een wedstrijd al aan. Dat is een kwestie van concentratie en het kiezen van de juiste positie om situaties te kunnen beoordelen. Het meeste werk zit echter in de voorbereiding op een duel.

De Belgische clubs en spelers ken ik natuurlijk door en door, maar van FC Twente en Ajax heb ik van tevoren toch het een en ander uitgezocht. Wie nemen de corners? Hoe verlopen inworpen richting het strafschopgebied? Ook heb ik vooraf de spelers bekeken en het systeem dat beide clubs hanteren. Het gaat tenslotte om de details.

Ik heb de afgelopen weken het een en ander meegekregen over kritiek in Nederland op de eigen arbitrage. Toch wil ik liever naar mezelf kijken en bovendien denk ik dat Nederland prima scheidsrechters heeft. Althans, zo heb ik dat onlangs nog ervaren tijdens een cursus in Rome, waar ik rond de tafel heb gezeten met Eric Braamhaar, Pieter Vink, Jan Wegereef en Bas Nijhuis.

Overigens krijg ik in mijn thuisland ook veel meer kritiek dan bij duels in het buitenland. Fluiten in de Belgische competitie is lastiger in vergelijking met een Europese wedstrijd. Na afloop van een internationaal duel vertrek je bijna direct uit het betreffende land en krijg je weinig mee van kritiek in de pers daar. In België – en dat zal ook in Nederland zo zijn – word je daags na de wedstrijd direct geconfronteerd met kritiek. Dat maakt het toch moeilijker.

Buitenlandse wedstrijden maken je sterker voor duels in eigen land. Vooral mijn WK-ervaring in Duitsland was onbetaalbaar. Ik heb daar vier duels gefloten, waaronder de kwartfinale tussen Italië en Oekraïne. Dan leer je als arbiter zó ontzettend veel. Daarnaast nemen scheidsrechters tijdens zo'n toernooi deel aan talloze cursussen en meetings, ook al geweldige leermomenten.

Het is ontzettend belangrijk dat een land een arbiter op zo'n toernooi heeft. Zo leer je omgaan met de enorme druk rond topwedstrijden en het heeft een positief effect op het imago van scheidsrechter. In België merken we dat sinds het WK meer nieuwe arbiters zich aanmelden bij de bond. Daarom is het ook voor Nederland van groot belang straks iemand naar het EK van 2008 te kunnen sturen.

Ik wil niet zeggen dat de Belgische arbitrage beter is dan de Nederlandse omdat wij wél mensen op het afgelopen WK hadden. Een mentaliteitsverschil is er volgens mij ook niet. Iedere topscheidsrechter kan grote wedstrijden aan, alleen heeft iedereen een ander karakter. En ik blijf erbij dat de voorbereiding het halve werk is.

Ik train dagelijks en maak gebruik van diverse hulpmiddelen zoals een hartslagmeter om aandacht aan mijn conditie te besteden. Wanneer ik weer in Nederland fluit, weet ik nog niet. Mijn aanstelling hoor ik altijd een dag of vier van tevoren, maar wie weet binnenkort weer. Ik vind het een verrijking, dus graag.'

Frank De Bleeckere is internationaal toparbiter uit België.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 maart 2007 @ 13:20:31 #55
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_47507878
De Bleeckere floot heel erg goed toen.

leuk stuk
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 27 maart 2007 @ 10:44:16 #56
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_47703856
Vink kijkt ogen uit op Wembley
Door TEKST: MARCEL VAN DER KRAAN FOTO’S: PIETER VINK

LONDEN - Vrijdag, de dag voor de wedstrijd Engeland-Italië (onder 21) werd ik met mijn assistenten uitgenodigd...

Arbiter Vink (rechts) met een van zijn assistenten in de kleedkamer van het nieuwe Wembley.
...voor een bespreking over de veiligheid.

Een uur nadat ik op Heathrow was geland, stond ik al in het nieuwe Wembley-stadion. Ik liep door de tunnel naar het veld, keek omhoog en dacht: Wauw! Dit is het mooiste voetbalstadion in de wereld. Die duizenden rode stoeltjes, die onmetelijk hoge tribunes en tussen al dat rood in prachtige blauwe letters Wembley geschreven.

Met geen teen mocht ik het gras beroeren die eerste middag. Er stonden grote borden Keep off the grass. Prachtig eigenlijk, dat ze er zo zuinig op zijn. Zelfs de elftallen van Engeland en Italië mochten er niet even op trainen voor de opening.

Ook al was ik de scheidsrechter, ik ontkwam bij binnenkomst niet aan een zware fouillering. De security was ongekend. Niet zo gek, want is er in de wereld een groter target dan het Wembley-stadion met 60.000 mensen, waar een wedstrijd in 60 landen wordt uitgezonden en 200 miljoen mensen meekijken?

Een jaar geleden floot ik de laatste interland van Engeland tegen Hongarije voor het vertrek naar het WK in Duitsland. Die wedstrijd was voor 70.000 mensen op Old Trafford. Een geweldige belevenis. Alle kopstukken waren erbij. Beckham, Lampard, Terry en de jonge Theo Walcott maakte zijn debuut.

Die wedstrijd had eigenlijk al in het nieuwe Wembley moeten worden gespeeld. Door alle vertragingen bij de bouw werd het stadion een jaar later opgeleverd. De mensen van de Engelse bond zeiden toen al dat het jammer voor mij was dat ik op Old Trafford moest fluiten. Nou, ze moesten eens weten. Het stadion van Manchester United vond ik ook prachtig.

Toevallig was de grote scheidsrechtersbaas uit Engeland ook de waarnemer voor de UEFA bij mijn eerste duel in de Champions League (Olympique Lyon-Dinamo Moskou) afgelopen november. Dat verliep allemaal prima, net als die wedstrijd van Engeland in Manchester. Op de een of andere manier heeft dat misschien wel meegespeeld.

De ontvangst in Londen was alles bij elkaar fantastisch. De FA had met veel gevoel voor historie het hotel Hendon Hall uitgekozen voor het arbitrale trio. Dat was in 1966 het hotel van het Engelse elftal, dat op Wembley wereldkampioen werd. Binnen hing het vol met gesigneerde shirts van iconen als Bobby Charlton.

Twintig jaar geleden had ik een keer een reisje naar Londen gemaakt en bij dat bezoek deed ik de zogenaamde Wembley-tour. Liep ik met andere toeristen de trappen van Wembley op naar de koninklijke loge met een geluidsband van 100.000 mensen in dat stadion. Afgelopen zaterdag maakte ik dat opeens in het echt mee.

Het stadion, de entourage, het publiek, alles overtrof mijn verwachtingen. Ik vond het nog spannender dan een Champions League-wedstrijd. Toen we s morgens om half acht aan het ontbijt zaten, zond Sky News al een live reportage uit van 6,5 uur. Om half acht stonden er al 17.000 mensen voor de poorten van het stadion! Vaders waren met kinderen uit Schotland naar Londen gereisd om hun zoontjes het nieuwe Wembley te laten zien.

Ik voelde aan alles dat ik als scheidsrechter historie ging schrijven. De wedstrijd zelf verliep super. Al na 31 seconden was het 1-0 voor de Italianen en wist iedereen dat het een topduel zou worden. De Engelsen wilden hun eerste wedstrijd immers niet verliezen. Het werd 3-3 en met zes goals genoot het publiek.

Na het laatste fluitsignaal was er een hele ceremonie en moesten de scheidsrechters met de ploegen via die hoge trappen naar de koninklijke loge om de president van de Engelse FA en de Italiaanse voetbalbond te ontmoeten. Daar kreeg ik een medaille van echt goud met inscriptie en kreeg ik na aankondiging van de omroeper een applaus van 60.000 mensen. Een jaar geleden riepen ze in de Kuip met 30.000 man hoerenjong na de bekerfinale, die ik had gefloten. Op zulke momenten zie je dat wij er als Nederlandse scheidsrechters in het buitenland niet zo slecht op staan en dat je met aanzienlijk meer respect wordt behandeld.

Ook kreeg ik de wedstrijdbal. Daarvan waren er tien gemaakt met een speciale tekst. Bal nummer één ging naar het Wembley-museum. Bal nummer twee (dat staat er ook op: ball two of ten) kreeg ik.

Vervolgens dook ik voor het eerst van m’n leven in een scheidsrechterskamer in een ligbad. Daarvan stonden er drie klaar voor ons. Ook dat bestaat nog nergens in de wereld.’

das wel tof
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 maart 2007 @ 23:07:35 #57
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_47771915
Erik Braamhaar fluit komende zaterdag in Rusland. De Nederlandse scheidsrechter heeft de leiding tijdens het duel tussen Lokomotiv Moskou en CSKA Moskou. Braamhaar is aangesteld op verzoek van de Russische bond.
Tijdens de wedstrijd in Rusland wordt de arbiter geassisteerd door Adriaan Inia en Arie Brink. Tijdens de EK-kwalificatiereeks heeft dit drietal op woensdagavond de leiding bij de wedstrijd Noord-Ierland - Zweden.

pi_47803452
quote:
Zes miljoen euro voor betere arbiters

Uitgegeven: 29 maart 2007 19:13

ROTTERDAM - Het kabinet stelt de komende jaren in totaal zes miljoen euro beschikbaar om de arbitrage bij de Nederlandse sportwedstrijden te verbeteren.

Staatssecretaris Jet Bussemaker van VWS maakte dat donderdag in Rotterdam bekend bij de presentatie van het Masterplan Arbitrage 'Fluitend het veld op'. Het plan is opgesteld door sportkoepel NOCNSF en veertien sportbonden.

klimaat
Het Masterplan Arbitrage moet de komende jaren een impuls geven aan de arbitrage in de Nederlandse sportwereld. Het doel is dat in 2011 90 procent van alle wedstrijden in competitieverband door gekwalificeerde arbiters wordt geleid.

"Om dat te bereiken moet het klimaat in de sport verbeteren, vanaf het verenigingsniveau. De sporters moeten de arbiter accepteren. Die maakt de wedstrijden mogelijk", stelde voorzitter Erica Terpstra van NOCNSF bij de presentatie.
pi_47825035
Goh ze worden wakker .....
Bloed, zweet en tranen!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 april 2007 @ 00:45:03 #60
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_48099315
quote:
Jan Wegereef gaat naar Saoedi-Arabië. De scheidsrechter zal daar de wedstrijd tussen Al-Nasr en Al-Hilal fluiten, zo meldt de KNVB. Dit duel staat te boek als een topper.
Wegereef is de tweede Nederlandse arbiter die in korte tijd een buitenlandse topper moet leiden. Vorig weekeinde was Erik Braamhaar nog actief in Rusland, waar hij CSKA Moskou-Lokomotiv Moskou (3-0) leidde.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 april 2007 @ 08:59:45 #61
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_48448139
Scheidsrechter Braamhaar fluit UEFA Cup
Het Nederlandse scheidsrechterskorps lijkt langzaam op de weg terug. Vandaag liet de UEFA weten dat Eric Braamhaar een halve finale van de UEFA Cup krijgt toegewezen.

De Europese voetbalbond maakt zoals gebruikelijk pas twee dagen voor de wedstrijd bekend of Braamhaar Espanyol - Werder Bremen óf Osasuna - Sevilla zal gaan fluiten.

Naast Braamhaar vliegen ook assistenten Adriaan Inia en Arie Brink mee naar Spanje. Pieter Vink is aangewezen als vierde official voor een van beide duels.
  woensdag 18 april 2007 @ 12:03:25 #62
139407 jorienvdherik
pi_48455121
Luinge was wel tof bij voetbal insite
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 14:31:29 #63
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_48889363
quote:
Arbiter Blom wint Gouden Kaart
De prijs voor de beste scheidsrechter van het seizoen 2006-2007, de Gouden Kaart, is gewonnen door Kevin Blom. De scheidsrechter bleef Ben Haverkort en Roelof Luinge (de winnaar van vorig seizoen) voor.

Het was nog lange tijd de vraag wie zich een jaar lang de beste arbiter van de Nederlandse velden zou mogen noemen. Op de laatste speeldag behaalde Blom een half punt meer dan Haverkort. Voor het duel tussen FC Utrecht en FC Groningen ontving Blom een 6,5.
http://www.voetbalprimeur.nl/?t=news&id=50133#top
pi_48889454
Tsja, hij is wel een van de besten denk ik.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  dinsdag 1 mei 2007 @ 14:47:21 #65
139407 jorienvdherik
pi_48889882
Blom is kut
pi_48889944
Ze zijn allemaal kut. Maar iemand moet winnen he.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_48892936
quote:
Van Egmond fluit bekerfinale
Door Olga (Nuongirl) op dinsdag 1 mei 2007 13:05
Bron: Sportweek

Dick van Egmond fluit aankomende zondag de KNVB-bekerfinale tussen AZ en Ajax. Van Egmond zal worden geassisteerd door Adriaan Inia en Arie Brink en Tom van Sichem is vierde official.

De wedstrijd wordt gespeeld in de Kuip in Rotterdam en begint om 18.00 uur. Ajax gaat voor prolongatie, AZ jaagt op de eerste bekerwinst sinds 1982.
pi_48895328
Dick van Egmond.... Dat is om te huilen. Toon eens lef en kies Danny Makkelie. KNVB, KNVB, wat zijn jullie laf.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 17:30:04 #69
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_48895379
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:28 schreef methodmich het volgende:
Dick van Egmond.... Dat is om te huilen. Toon eens lef en kies Danny Makkelie. KNVB, KNVB, wat zijn jullie laf.
Ik denk dat je in je sig het jaartal aan moet passen
pi_48895810
Nee, ik maak van moet gewoon moest. Dat zal ze leren in Zeist!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 18:13:45 #71
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_48896651
denk het ook
pi_49272041
quote:
Wegereef fluit Arabische bekerfinale

Jan Wegereef fluit 1 juni de finale van het Saoedi-Arabische bekertoernooi. De Nederlander is uitgenodigd door de bond van het land nadat hij eerder een beladen wedstrijd in de Arabische competitie tot een goed einde bracht.

Wegereef wordt vergezeld door zijn assistent-scheidsrechters Hans ten Hoove en Wijnand Rutgers, en door vierde official Ruud Bossen. Op grond van zijn goede prestaties werd het kwartet, dat eerder in deze formatie in actie kwam, opnieuw uitgenodigd om ook de eindstrijd te fluiten van de nationale beker, de King's Cup, op 1 juni in Riyadh.

Overige internationale aanstellingen

14 - 19 mei, Minitoernooi Onder 19 in Republiek Ierland met Republiek Ierland, Bulgarije, Duitsland en Hongarije
Scheidsrechter: Kevin Blom. Assistent: Nicky Siebert

6 juni, kwalificatie EURO 2008, Griekenland - Moldavië
Scheidsrechter: Jan Wegereef. Assistenten: Wijnand Rutgers en Hans ten Hoove. Vierde official: Björn Kuipers

6 juni, kwalificatie EURO 2008, Litouwen - Italië
Scheidsrechter: Pieter Vink. Assistenten: Patrick Gerritsen en Wilco Lobbert. Vierde official: Kevin Blom.
pi_49376420
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:28 schreef methodmich het volgende:
hallo is niet eens A lijst.....

alhoewel ik ook van hem gecharmeerd ben....
Bloed, zweet en tranen!
pi_49377992
Die vLiesveld oid bleek iig niet te kunnen fluiten van het weekend.
pi_49441594
Danny Makkelie ken ik. Leuke gast, megaknap ..en....
DAT IS HEEL SLECHT VOOR DE ZUURGRAAD!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')