quote:Op zondag 17 december 2006 18:48 schreef longinus het volgende:
Koelkasten doen wel vaker raar als het koud is.
quote:Op zondag 17 december 2006 18:52 schreef zoalshetis het volgende:
oude koelkasten doen wel vaker rare dingen.
Nee, hij is helemaal ontdooid. Nu ik erover nadenk is het te hard koelen misschien daarna begonnen.quote:Op zondag 17 december 2006 19:15 schreef Lienekien het volgende:
Kan 't zijn dat 'ie ontdooid moet worden?
Ik heb geen rood lampje aan de achterkant van mijn koelkast. maar wat zou dat zijn dan?quote:Op zondag 17 december 2006 19:26 schreef WooZ het volgende:
heb je een keer naar het rode lampje aan de achterkant van de koelkast gekeken?
Nee, hij sluit prima.quote:Op zondag 17 december 2006 19:30 schreef Skorpija het volgende:
Misschien sluit je koelkast niet goed af en ontsnapt er 'kouwte' waardoor hij denkt dat hij weer aan moet slaan?
(of je vriezer gedeelte sluit niet goed af)
Na het ontdooien is hij waarschijnlijk op snelkoelstand gesprongen om je kast weer snel op temperatuurquote:Op zondag 17 december 2006 19:22 schreef mynick het volgende:
[..]
Nee, hij is helemaal ontdooid. Nu ik erover nadenk is het te hard koelen misschien daarna begonnen.
nou als je geen rood lampje hebt betekent het dat je koelkast inderdaad te hard koeltquote:Op zondag 17 december 2006 19:30 schreef mynick het volgende:
[..]
Ik heb geen rood lampje aan de achterkant van mijn koelkast. maar wat zou dat zijn dan?
Dat wist ik niet, hij is op een een paar flessen fris namelijk leeg op dit moment. Maar gebrek aan warmetecapaciteit van de inhoud? Wat moet ik me daar bij voorstellen?quote:Op zondag 17 december 2006 21:25 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe vol is je koelkast?
Als-ie bijna leeg is, bevriest een koelkast bij gebrek aan warmtecapaciteit van de inhoud.
Dat de inhoud minder warmte afgeeft/koude absorbeert dan dat de koelkast aan koude produceert, om het maar even simpel uit te leggen.quote:Op zondag 17 december 2006 22:12 schreef mynick het volgende:
[..]
Dat wist ik niet, hij is op een een paar flessen fris namelijk leeg op dit moment. Maar gebrek aan warmetecapaciteit van de inhoud? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Hier hetzelfde, nieuwe thermostaat gekocht bij de onderdelen toko en klaar was klaraquote:Op zondag 17 december 2006 20:25 schreef jeoff het volgende:
Heb ik ook eens gehad bij mijn koelkast. De thermostaat bleek defect te zijn en er was verder niets meer af te stellen.
Een nieuwe thermostaat kost ongeveer 20 euro en is makkelijk zelf te vervangen. Een monteur laten komen kost snel 4 keer zo veel.
ik heb nooit een rood lampje aan de achterkant van mijn koelkast gehad. zal denk ik niet echt voor alle modellen geldenquote:Op zondag 17 december 2006 21:30 schreef WooZ het volgende:
[..]
nou als je geen rood lampje hebt betekent het dat je koelkast inderdaad te hard koelt
Vaak zit er in de koelkast een schakelaar naast het lampje, als je die omzet blijft het licht branden bij een dichte deur, misschien heb je die per ongeluk omgezet? Ja, ik weet nu alles van koelkastenquote:Op zondag 17 december 2006 23:04 schreef MaGNeT het volgende:
Bij mij blijft het lampje van de koelkast branden als ik hem dicht doe. Is daar wat aan te doen?
Maar je eigen probleem nog niet op kunnen lossen?quote:Op maandag 18 december 2006 09:11 schreef mynick het volgende:
[..]
Vaak zit er in de koelkast een schakelaar naast het lampje, als je die omzet blijft het licht branden bij een dichte deur, misschien heb je die per ongeluk omgezet? Ja, ik weet nu alles van koelkasten![]()
Bijna allesquote:Op maandag 18 december 2006 10:54 schreef Kriebbel het volgende:
[..]
Maar je eigen probleem nog niet op kunnen lossen?![]()
Ja, of misschien een kacheltje erin om te compenseren? Nee, ik ga maar voor een nieuwe thermostaat.quote:Op maandag 18 december 2006 14:09 schreef mcDavid het volgende:
Gewoon de deur open laten staan.
Hij wordt helemaal egaal koudquote:Op maandag 18 december 2006 19:45 schreef Wojworshebn het volgende:
Wordt alleen de bovenkant van de koelkast koud en de onderkant helemaal niet-> Dan weggooien.
Wordt ie helemaal egaal koud, zonder ijs bovenin -> thermostaat vervangen voor het juiste type
Volgens mij kan dat niet, kou zakt naar onderen toch?quote:Op maandag 18 december 2006 19:45 schreef Wojworshebn het volgende:
Wordt alleen de bovenkant van de koelkast koud en de onderkant helemaal niet-> Dan weggooien.
Oh u bent geen student?quote:Op maandag 18 december 2006 14:38 schreef mynick het volgende:
[..]
Ja, of misschien een kacheltje erin om te compenseren? Nee, ik ga maar voor een nieuwe thermostaat.
Jawel, alleen geen natuurkunde maar econometriequote:
dat is nou juist de pest met oude koelkasten, die gaan steeds harder en vreemder loeien.quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:41 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat niet, kou zakt naar onderen toch?
quote:Op zondag 17 december 2006 23:04 schreef MaGNeT het volgende:
Bij mij blijft het lampje van de koelkast branden als ik hem dicht doe. Is daar wat aan te doen?
Ik bedoelde de temperatuur die aan de buitenkant van de koelkast op een lcd display wordt weergegeven.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:00 schreef LPC-JP het volgende:
@remlof
kan jij de thermostaat aflezen? of heb jij het over een thermometer die in de koelkast verwerkt is?
ja, de thermometer dus.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik bedoelde de temperatuur die aan de buitenkant van de koelkast op een lcd display wordt weergegeven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |