abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44512226
hoi,

Ik wil niet teveel details hier neerzetten, om niemand in een kwaad daglicht te stellen.

Nadat een van de andere bezoekers van mijn stamkroeg mij publiekelijk heeft vernederd heb ik aangifte gedaan van smaad.

Nu zegt de kastelein dat ik er niet meer inkom als ik die aangifte niet intrek.

valt dat onder chantage?

ik weet dat een kastelein zelf bepaald wie wel en wie niet welkom is.

de aangifte intrekken is wettelijk niet mogelijk

Iemand een goed advies voor me?
pi_44512261
de AA?
pi_44512361
quote:
Op zondag 17 december 2006 17:25 schreef Wojworshebn het volgende:
de AA?
nee, enige reden dat ik gehecht ben aan die kroeg is dat me eigen carnavalsvereniging er ook zit.

verder graag serieus reageren.
pi_44512502
Aangifte van smaad ????
pi_44512549
Tuurlijk mag hij je de toegang ontzeggen. Aardig is het niet, maar een kroeg is geen publieke ruimte voor zover ik weet .
  zondag 17 december 2006 @ 17:35:38 #6
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44512573
Je aangifte is al meer dan 8 dagen oud? Tenminste, ik meen me te herinneren dat je binnen 8 dagen je aangifte kan intrekken, toch?
Manny: Do you think I should wash my beard?
Bernard: I think you should wash it, yeah. Then shave it off, nail it to a frisbee, and fling it over a rainbow.
pi_44513038
quote:
Op zondag 17 december 2006 17:35 schreef Katey het volgende:
Je aangifte is al meer dan 8 dagen oud? Tenminste, ik meen me te herinneren dat je binnen 8 dagen je aangifte kan intrekken, toch?
daar heefd de politie mij niks over gezegt,
heb je daar mischien een bron van?
  zondag 17 december 2006 @ 17:55:08 #8
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44513171
quote:
Op zondag 17 december 2006 17:50 schreef lesley het volgende:

[..]

daar heefd de politie mij niks over gezegt,
heb je daar mischien een bron van?
Ik zal ff zoeken, maar ik weet niet zeker of het echt zo is, hoor. Ik meende mij alleen zoiets te herinneren.
De politie gaf aan dat je je aangifte niet meer kan intrekken?
Bernard: I think you should wash it, yeah. Then shave it off, nail it to a frisbee, and fling it over a rainbow.
pi_44513176
quote:
Op zondag 17 december 2006 17:33 schreef gelly het volgende:
Aangifte van smaad ????
laten we het erop houden dat ik vanwege mijn handicaps overkom alsof ik
gedronken heb, de persoon in kwestie was daarvan op de hoogte, en heefd daar al eerder misbruik van gemaakt.
( ik heb problemen met mijn mototriek, en een cn waardoor mijn ogen contstant trillen)

en nu deze persoon een discusie niet van mij kon winnnen, heeft hij mij in een volle zaal weer als zatlap neergezet, zodat niemand mij meer serieus zou nemen.

ik kan aantonen dat ik maar 5 biertjes gedronken had, maar ook als dat niet zo geweest zou zijn is het strafbaar om iemand in het openbaar zo neer te zetten.

dus vandaar.
pi_44513317
Ik vind het nogal vergezocht...
  zondag 17 december 2006 @ 18:04:35 #11
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_44513422
Dat je daar aangifte van doet

Gewoon ouderwets zn auto in de brand steken

Dat ze sowieso de aangifte hebben opgenomen verbaast me.
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
  zondag 17 december 2006 @ 18:06:19 #12
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44513467
Blijkbaar had ik ongelijk, ik vond op deze site:
quote:
Wanneer u aangifte heeft gedaan van een strafbaar feit, kunt u deze aangifte later niet intrekken. Om een eventuele vervolging van de verdachte te voorkomen kunt u een brief schrijven aan de politie en de officier van justitie. In de brief doet u het verzoek de verdachte niet te vervolgen.
  zondag 17 december 2006 @ 18:24:33 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_44513990
Overigens vind ik het wel heel ver gaan om hier aangifte van te doen maar dat is je eigen keuze. Met de betreffende persoon uitpraten wis vele malen effectiever.

Je kunt een OvJ verzoeken de zaak niet verder te behandelen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 17 december 2006 @ 18:30:33 #14
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44514123
quote:
Op zondag 17 december 2006 18:24 schreef sanger het volgende:
Overigens vind ik het wel heel ver gaan om hier aangifte van te doen maar dat is je eigen keuze. Met de betreffende persoon uitpraten wis vele malen effectiever.

Je kunt een OvJ verzoeken de zaak niet verder te behandelen.
Ja dat, of je klaagt de caféhouder aan wegens chantage ..

pi_44514783
quote:
Op zondag 17 december 2006 18:30 schreef Katey het volgende:

[..]

Ja dat, of je klaagt de caféhouder aan wegens chantage ..

daar schiet ik niks mee op, ondanks dat ik het niet netjes van hem vind om dat soort consequemties te stellen.

bij het verzoeken tot niet vervolgens moet je een goede reden hebben, de enige goede reden die ik mij kan bededenken is als de persoon in kwestie in hetzelfde publiek zijn excuses aanbied, en verklaard dat ik inderdaad niet zat was.

ook voor het verzoeken tot niet vervolgens moet je namelijk een goede grond hebben.
pi_44518732
heefd ??
peace, nd suck a !@$%
pi_44526333
ik heb de persoon in kwestie inmiddels aangeboden dat ik een verzoek indien tot niet vervolgen als hij publiek toegeeft dat hij fout zat, maar daar werkt hij niet aan mee.

De cafe houder wil deze week een gesprek met ons beiden maar hij weigert te komen en stuurt zijn vriendin, ik vind dat dat wel al aangeeft dat hij fout zat, ik hoop dat de kastelein dat ook ziet.

dat ik hem vraag om toe te geven is omdat je voor een verzoek tot niet vervolgen een goede reden nodig hebt, en dit is de enige reden die ik op dit moment kan bedenken.
pi_44526381
Alsof de politie zo'n lulverhaal "Hij zei dat ik dronken was en heeft me voor gek gezet" als 'smaad' überhaupt in behandeling zou nemen. .

Heel gauw een schopje naar ONZ!
pi_44526638
En wat denk/dacht je te winnen bij een aangifte gebaseerd op kroegpraat? Als iedereen de minder gelukkig geplaatse opmerkingen in de horeca omzet naar aangiftes wegens smaad komt de rechterlijke macht helemaal niet meer toe aan gewoon werken.
Ik hoop dat je nog in de gelegenheid kom om alles als grote mensen uit te praten want dit leid tot niks.
-
  maandag 18 december 2006 @ 01:07:22 #20
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_44526705
quote:
De cafe houder wil deze week een gesprek met ons beiden maar hij weigert te komen en stuurt zijn vriendin, ik vind dat dat wel al aangeeft dat hij fout zat, ik hoop dat de kastelein dat ook ziet.
Da's positief. Gewoon gaan en je verhaal doen. Laat z'n vriendin ook maar kleppen.

Overigens is het maar de vraag of publieke excuses nou echt gaan helpen. De kans bestaat net zo goed dat je op subtiele wijze weer voor lul wordt gezet, en het trekt in ieder geval weer de aandacht naar je toe. Het juridische pad zal daarbij niet echt helpen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_44526754
Man, waar maak je je druk over... In zo'n pauperkroeg wil je toch niet komen.

1. Vanwege die andere gast die er komt.
2. Een kastelein die je de toegang ontzegt en je manipuleert.

Lekker vijandig sfeertje. Zoek iets anders op.
pi_44526790
quote:
Op zondag 17 december 2006 18:04 schreef Robocock het volgende:
Dat je daar aangifte van doet

Gewoon ouderwets zn auto in de brand steken vrouw bezwangeren

Dat ze sowieso de aangifte hebben opgenomen verbaast me.
pi_44526966
Wat interesseert die kutkroeg jou? Scheld die kroegbaas even lekker de huid vol, dat lucht op, en zoek een beter onderkomen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44526986
Ik zou de ruiten ingooien van die kankerlijers

maar goed, dat mag natuurlijk NIET van de wet

(wink wink nudge nudge)

Dat laatste post ik gewoon zo maar

(als je begrijpt wat ik bedoel)

ik spreek nu in figuurlijke bewoordingen he

pi_44527155
quote:
Op maandag 18 december 2006 01:07 schreef soylent het volgende:

[..]

Da's positief. Gewoon gaan en je verhaal doen. Laat z'n vriendin ook maar kleppen.

Overigens is het maar de vraag of publieke excuses nou echt gaan helpen. De kans bestaat net zo goed dat je op subtiele wijze weer voor lul wordt gezet, en het trekt in ieder geval weer de aandacht naar je toe. Het juridische pad zal daarbij niet echt helpen.
ik weet dat die excuses niks waard zouden zijn als hij het zou doen,
maar dat is de enige manier waarop ik de officier kan verzoeken niet tot vervolging over te gaan.
en dat zou ik mischien nog wel doen dan om er van af te zijn.

ik zou normaal nooit aangifte van zoiets doen, maar ik heb door zijn toedoen een zware aanval van hyperentilatie gehad, compleet met in elkaar zakken, en pijn op de borst.

het hele conflict is ontstaan doordat hij zich niet aan afspraken hield die ik met de besturen had gemaakt om mijn gezondheid te beschermen, dus dat is ook lekker dubbel allemaal.

hij heefd gewoon heel vals misbruik van mijn handicaps gemaakt om mij als onbetrouwbaar en lastig te kunnen neerzetten, ookal wordt dat nu stellig door hem ontkend.

en dat heefd me allemaal nogal emotioneel geraakt, ook zou ik als ik geen aangifte had gedaan de gebeten hond zijn geweest aangezien dan iedereen had gedacht dat ik zat en lastig was, terwijl ik gewoon gelijk had.

niet dat het nog veel uitmaakt nu aangezien nu veel mensen erover vallen dat ik aangifte heb gedaan tegen de voorzitter van een bevriende vereniging.
pi_44527174
quote:
Op maandag 18 december 2006 00:40 schreef DennisMoore het volgende:
Alsof de politie zo'n lulverhaal "Hij zei dat ik dronken was en heeft me voor gek gezet" als 'smaad' überhaupt in behandeling zou nemen. .

Heel gauw een schopje naar ONZ!
neem je ook even mee dat hij er naar mijn idee bewust misbruik van heefd gemaakt dat ik sowieso dronken over kom, zoals je ook elders in dit topic kunt lezen.
  maandag 18 december 2006 @ 02:24:27 #27
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_44527210
In je stamkroeg komen toch mensen die je kennen? Waarom namen die jou niet meer serieus dan? Terwijl ze weten dat je niet bezopen was...

het is heeft met een t trouwens
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
  maandag 18 december 2006 @ 08:30:29 #28
57546 Masta-t
King and Queen of Cheese
pi_44528995
je poot stijf houden en een andere kroeg zoeken...
Disclaimer: Alles wat hierboven staat is onzin. De steen des aanstoots zit in je hoofd. Degene die aanstoot neemt is kortzichtig. Respect is belangrijk. Onnodig kwetsen is slecht. Per ongeluk is niet erg. De Blauwe Banaan HEEFT echt het antwoord!
pi_44530815
quote:
Op maandag 18 december 2006 08:30 schreef Masta-t het volgende:
je poot stijf houden en een andere kroeg zoeken...
Idd, maakt niet uit wat je doet, ook al zou je dit winnen om alsnog naar binnen te mogen. Wil je dan uberhaupt nog naar die kroeg.
  maandag 18 december 2006 @ 10:58:10 #30
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44531211
quote:
Op maandag 18 december 2006 02:19 schreef lesley het volgende:

[..]

neem je ook even mee dat hij er naar mijn idee bewust misbruik van heefd gemaakt dat ik sowieso dronken over kom, zoals je ook elders in dit topic kunt lezen.
Meid, sta er toch gewoon boven, ipv aangifte te gaan doen. Ik zou trouwens niet eens meer in die kroeg gaan komen, als je vrienden echte vrienden zijn gaan ze wel met jou mee naar een andere kroeg.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 18 december 2006 @ 11:00:46 #31
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44531265
Volgens mij is die kroegbaas allang blij dat TS niet meer komt

(kunnen we zoiets hier niet ook invoeren? )
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_44531313
quote:
Op zondag 17 december 2006 20:48 schreef fr0x het volgende:
heefd ??
2 times
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
pi_44531662
quote:
Op maandag 18 december 2006 11:03 schreef -Nielz- het volgende:

[..]

2 times
TS zal wel weer gezopen hebben
pi_44532006
quote:
Op maandag 18 december 2006 02:17 schreef lesley het volgende:

[..]

ik weet dat die excuses niks waard zouden zijn als hij het zou doen,
maar dat is de enige manier waarop ik de officier kan verzoeken niet tot vervolging over te gaan.
en dat zou ik mischien nog wel doen dan om er van af te zijn.

ik zou normaal nooit aangifte van zoiets doen, maar ik heb door zijn toedoen een zware aanval van hyperentilatie gehad, compleet met in elkaar zakken, en pijn op de borst.

het hele conflict is ontstaan doordat hij zich niet aan afspraken hield die ik met de besturen had gemaakt om mijn gezondheid te beschermen, dus dat is ook lekker dubbel allemaal.

hij heefd gewoon heel vals misbruik van mijn handicaps gemaakt om mij als onbetrouwbaar en lastig te kunnen neerzetten, ookal wordt dat nu stellig door hem ontkend.

en dat heefd me allemaal nogal emotioneel geraakt, ook zou ik als ik geen aangifte had gedaan de gebeten hond zijn geweest aangezien dan iedereen had gedacht dat ik zat en lastig was, terwijl ik gewoon gelijk had.

niet dat het nog veel uitmaakt nu aangezien nu veel mensen erover vallen dat ik aangifte heb gedaan tegen de voorzitter van een bevriende vereniging.
Volgens mij ben jij ook hard toe aan psychiatrische hulp. Laat het gewoon lekker allemaal betijen, dan je er zo enorm druk over te maken. Je hebt toch vrienden? Die kunnen ook naar een andere kroeg komen.
pi_44532225
quote:
Op maandag 18 december 2006 11:19 schreef DonJames het volgende:

[..]

TS zal wel weer gezopen hebben
MoestIk moest stiekem lachen...

Ontopic: Zou je dan niet weer naar het bestuur kunnen stappen ipv naar de kroegbaas?
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
pi_44532505
quote:
Op maandag 18 december 2006 11:40 schreef -Nielz- het volgende:

[..]

MoestIk moest stiekem lachen...

Ontopic: Zou je dan niet weer naar het bestuur kunnen stappen ipv naar de kroegbaas?
het bestuur van me eigen vereniging steunt me,
ik mag gewoon de uittrede's mee,
en er wordt gekeken of we bij iemand thuis kunnen vergaderen voortaan.

ik wacht gewoon even af nu hoe het gesprek met de kastelein gaat lopen,
hij was erg geschrokken van het woord politie, mischien is hij inmiddels gekalmeerd.
pi_44533282
quote:
Op zondag 17 december 2006 17:28 schreef lesley het volgende:

[..]

nee, enige reden dat ik gehecht ben aan die kroeg is dat me eigen carnavalsvereniging er ook zit.
Dan denk ik dat je dat cafe niet harder kan raken door met je hele vereniging een ander cafe op te zoeken. Opgelost.

En met een slachtoffermentaliteit kom je nergens.
Unox, the worst operating system.
pi_44536454
quote:
Op maandag 18 december 2006 12:22 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Dan denk ik dat je dat cafe niet harder kan raken door met je hele vereniging een ander cafe op te zoeken. Opgelost.

En met een slachtoffermentaliteit kom je nergens.
of de vereniging zo ver voor me wil gaan weet ik niet, zeker omdat 80 procent een straat van de kroeg af woont,
ik vind het al netjes dat ze de vergaderingen willen verplaatsen.
pi_44536537
quote:
Op maandag 18 december 2006 11:51 schreef lesley het volgende:

en er wordt gekeken of we bij iemand thuis kunnen vergaderen voortaan.
Haha
de carnavalsvereniging komt niet meer vergaderen

Nou daarmee is ie wel goed genoeg terug gepakt.
  maandag 18 december 2006 @ 14:21:35 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_44536634
vreemd topic. heefd niemand hetzelfde gevoel?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_44536719
quote:
Op maandag 18 december 2006 10:58 schreef Vivi het volgende:

[..]

Meid, sta er toch gewoon boven, ipv aangifte te gaan doen. Ik zou trouwens niet eens meer in die kroeg gaan komen, als je vrienden echte vrienden zijn gaan ze wel met jou mee naar een andere kroeg.
Tis geen meid
pi_44537094
Ik zie nog steeds niet waar de kastelein zich mee bemoeit.

In hoeverre mag hij iemand de toegang tot zijn kroeg weigeren?

Ja, het is zijn kroeg. Maar toch krijgt hij problemen als hij alle Marokkanen eruit stuurt, rara, hoe kan dat?

Volgens mij is, op het moment dat hij zijn kroeg openstelt, die kroeg voor iedereen toegankelijk, net als bijvoorbeeld een winkel. Het is geen besloten feestje.
  maandag 18 december 2006 @ 14:36:21 #43
59354 hobbs
Rule the planet!
pi_44537151
quote:
Op maandag 18 december 2006 14:15 schreef lesley het volgende:

[..]

of de vereniging zo ver voor me wil gaan weet ik niet, zeker omdat 80 procent een straat van de kroeg af woont,
ik vind het al netjes dat ze de vergaderingen willen verplaatsen.
Fijne vereniging. Als ik in die vereniging zat zou ik in deze situatie achter je staan en een dikke middelvinger naar de kroegbaas doen toekomen. Als men dat niet voor je over heeft dan ging ik toch even bij mezelf te rade.

Is het overigens geen laster i.p.v. smaad?
  maandag 18 december 2006 @ 14:40:13 #44
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_44537280
iemand die geplaagd wordt met zijn handicap... en dan een aangifte doen? kom op zeg!
pi_44537346
Je moet gewoon een wat minder drinken, dan voorkom je dit soort problemem.
aangifte doen omdat je gepest bent
  maandag 18 december 2006 @ 14:47:17 #46
121707 5112
Iedereens lievelingsgetal
pi_44537504
quote:
Op maandag 18 december 2006 14:34 schreef mgerben het volgende:
Ja, het is zijn kroeg. Maar toch krijgt hij problemen als hij alle Marokkanen eruit stuurt, rara, hoe kan dat?
Omdat discriminatie niet is toegestaan in Nederland. Die kroegbaas mag best 1 Marokaan weigeren als daar goede redenen voor zijn.
Someone you trust is one of us...
pi_44538375
quote:
Op maandag 18 december 2006 14:40 schreef zoalshetis het volgende:
iemand die geplaagd wordt met zijn handicap... en dan een aangifte doen? kom op zeg!
Inderdaad, ik vraag me ook af wat voor "vervolging" TS in gedachten had.
Unox, the worst operating system.
  maandag 18 december 2006 @ 15:22:19 #48
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_44538674
quote:
Op maandag 18 december 2006 15:12 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Inderdaad, ik vraag me ook af wat voor "vervolging" TS in gedachten had.
"één sorry was genoeg geweest..."
  maandag 18 december 2006 @ 15:39:30 #49
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44539380
quote:
Op maandag 18 december 2006 14:34 schreef mgerben het volgende:
Ik zie nog steeds niet waar de kastelein zich mee bemoeit.

In hoeverre mag hij iemand de toegang tot zijn kroeg weigeren?

Volgens mij is, op het moment dat hij zijn kroeg openstelt, die kroeg voor iedereen toegankelijk, net als bijvoorbeeld een winkel. Het is geen besloten feestje.
Dat is gewoon niet zo dus. Een kroeg is geen openbare gelegenheid in die zin en een café-eigenaar mag dus iemand de toegang weigeren

Maar goed, ik denk niet dat deze zaak echt ontvankelijk wordt verklaard door de OvJ.

Of het netjes is iemand met zijn of haar handicap te plagen is natuurlijk een andere zaak.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_44543662
Tja als je na 5 biertjes al niet meer normaal kunt doen, vraag je er wel een beetje om hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')