Het topic is een opsom-topic. Het zou leuker zijn om naast de namen te schrijven wat ze zoal doen en waar ze mee bezig zijn als club. Wat de bedoeling is ook en wat ze willen bereiken
![]()
Inzicht krijgen in de activiteiten dus ook. Het geheim naar voren halen.
Je kunt beter gaan spreken om een fok! vrij metselaar-party te bouwen. Misschien is fok! forum wel een vrij metselaars forum. Maar ik wil eerst even de definitie weten van het woord vrijmetselaars. En waar ze op tegen zijn en waar ze voor zijn.
Haantjes slachten ritueel. 69 haantjes slachten en ook varkens slachten ritueel. Niet constant slachten maar wel slachten.
Konijnen met rust laten en hazen slachten en eten. Of je slacht 3 konijnen en 6 hazen. Precies uitrekenen hoeveel je moet slachten. Maar het gaat nu offtopic. Ik wil wel even aangeven wat voor partij ik zou willen hebben of wat voor club. Een groot clubhuis waar 6000 mensen inpassen en daar van alles doen. Een glazen piramide bouwen met verschillende etages en liften en internet en netwerken en dan daar een partij van maken dus. Zo'n partij wil ik, een leuk partijtje vieren. Kun je ook slapen in die piramide, heeft iedereen een eigen slaapkamer maar de rest van de ruimtes zijn bedoeld voor activiteiten.
En zo kun je meer leuke dingen doen als vrijemetselaar.
Je kunt ook een piramide bouwen waar je het club-huis in gaat vestigen. Je metselt samen een grote piramide en bouwt modern glas in. Een glazen piramide. Wie weet was Cheops ook wel een vrije metselaar toen hij die grote piramide liet bouwen, maar cheops was eerder een leider die de werknemers liet bouwen en hij kwam af en toe kijken of zijn graf-kamer vorderde. Denk niet dat je het oude Egypte kunt vergelijken met vrije metselaars of wel? Soms gooi ik wat naar voren in het topic, ik ben dan niet zeker van de zaak dus iemand die wilt corrigeren of kritiek wilt leveren, ga U gang. Ik ben bezig met speculeren nu. Ik zal eerst eens via google moeten zoeken en via wiki pedia naar vrije metselaars.
Maar om nu een grote lijst te maken alleen maar? Wat is daar de discussie-waarde van? De naam van het topic nodigt dus ook niet uit om te discusieren erover. Je kunt beter de titel veranderen in. " Schrijf hier lekker over vrije metselaars en hun activiteiten". Kun je alsnog de partijen opnoemen en de mensen die ermee bezig zijn.
De scouting kun je dat zien als vrij metselaar? In Heerlen is de scouting bezig met het bouwen van een grote piramide. Ziet er cool uit.
Jagen met z'n allen, je koopt als vrij metselaar zwarte en witte paarden en gaat als het jacht-seizoen open is lekker jagen op wild. Daarna ga je het koken. Maar je kookt niet met kerstmis.
Kerstmis eet je niets dan water en brood. Kerstmis wordt een rauw-dag.
Heb ik het zo goed?
Ik zag nogmaals wat ik in een ander topic schreef op SBS of RTL iemand van een vrije metselaars organisatie. Die bespreken in een aula alles dat met de wereld te maken heeft. Ze laten ook foto's zien van thuis en van kinderen en van huis.
Dat gezin kwam relaxed over, die man kwam helder en nuchter over. Volgens mij was dat bij man bijt hond. Bij man bijt hond gingen ze op bezoek bij dat gezin waar die man vrije metselaar was.
Ik wil me verdiepen in hun activiteiten dus.
Een leuke club sla ik niet af. Een goed gesprek in een club-huis en dan lekker eten en drinken en ouwehoeren en dan ook rituelen doen. En natuurlijk een bioscoop waar je kunt gamen in het clubhuis. Van mijn part een piramide 100 keer zo groot als die van cheops. En dan een moderne piramide. Wel van glas maar je kunt niet naar binnen kijken zoals bij het politie-bureau hier in mijn woonplaats. Je kunt overal naar buiten kijken maar niemand kan naar binnen kijken.
Correct me if I am wrong over rituelen.
Het jagen op wild zie ik al als ritueel.
[ Bericht 8% gewijzigd door Sight_key op 20-12-2006 12:02:40 (DT probleem weg, toevoeging gedaan.) ]
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.