quote:
Op zondag 17 december 2006 20:34 schreef OFfSprngr het volgende:Ik zal wel ff kijken of de V's spelling wat kan verbeteren, maar die gast is te wazig om zelfs IRL goed begrepen te worden.
![]()
Snuf, en zelfs -OFfsprngr- trekt tegen mij van leer dat ik vaag zou zijn, terwijl zulke godelijke helderheid zich van mij meester gemaakt had de ochtend dat ik zag. Quasi Wietgensteinianen ouwehoeren over zaken die ome -W- nooit gezegd kan hebben, en zelf al had die dit gezegd dan was het zinloos. Niet dat ik nog tegen -W- nog tegen een ieder leer wil trekken, in tegen deel.
Altijd heb ik ome -W- bewonderd om zijn passie om helderheid te brengen tot de arme man sneuvelde omdat hij de zaken nodeloos verdubbelde door van de taal een afbeelding te maken. Maar ach, wie zeg dat wat?
En laat ik daar een traan om? Aller minst. Blijkbaar moet er ik eens goed werk maken om wat ik geschreven heb - wat blijkbaar te donker en nevelig voor jullie oogjes is - tot verblindende helderheid te brengen. Als een vertaler tussen mijn eigen OP en de werkingen die in haar buik afspelen, en U de lezer. Dat ik u - om het via de grote -W- tezeggen, een ladder mag bieden die u zelf onder u vandaan mag schoppen. Dat ik u - met deze ladder - mag redden van al uw magische denken en al de zwierige zompigheid die men duizenden jaren 'Christendom' genoemd heeft.
En nu in frisse en volkse taal, met een vrolijkheid en een speelsheid als alleen bij jonge honden gevonden wordt, toon ik u het zelfde denken WEER. Enkele onderdelen ervan zullen dan niet aan het licht treden, maar dat geeft dan verder niet. Dat is dan voor de puzzelaars en de pretensieuze strebers onder ons. Nu in deze frisse toon trek ik weer van leer:
En ik vraag u? Wat is het HART van het christendom?
Wat is de schoonste de onvervreembare kern van het Christelijk denken waar de Christen zich 's nachts bij in slaap wiegt? Wat is die Goddelijke eigenschap die mensen beweegt? Die kerken rijst? Wat is dat wat de Christen dicht bij zijn hart houdt als het aller warmste? WAT IS DE SCHOONHIED GODS?
En is het dan niet zo dat de Christen in alle eerlijkheid mij zou zeggen DAT DIT DE GODDELIJKE LIEFDE IS? HET GROTE HART VERWARMENDE GOED wat de heer ons te bieden heeft? IS DIT NIET de rechtschapenheid gods alle kwaden te veroordelen en hoop te bieden aan zij met een goed hart in donere tijden?
En aangedaan door deze kennis, vervuld van de missie tot het GOEDE trek ik me weer terug in mijn dagelijkse beslommeringen en kijk ik - KIJK IK - waar ik dit goed kan gebruiken. Waar ik mijzelf en mijn naasten tot het goede kan laten wenden. En met geloof in het goede vraag ik : O GROOT GOED WAAR HUIST U? WAAR SCHUILT U? WAAR BENT U OP UW GROOTST?
En zo aanschouw ik een KWAAD. En niet zo maar een kwaad, ach lieve mensen, ach en wee wat een kwaad, WANT ZIE DAAR:
ten midden van een pentagram, daar hebben zij een vrouw geslacht,
ten midden van een pentagram, daar hebben zij een vrouw TEGEN HAAR VRIJE WIL onzedelijk gemaakt,
ten midden van een zulk donker KWAAD teken hebben zij BEZOEDELD EN GEMOORD.
ACH EN WEE.
En dat deed mij overpijnzen beste lezer, wat DE AARD was van zulk kwaad? HOE IS ZOIETS MOGELIJK? iedere dag zulk kwaad in de gehele wereld en hoe moeten wij, DE DOOR HET GOEDE GEINSPIREERDE, hier tegen treden? Hoe duiden wij dit?
En kunnen wij dan anders zeggen, dan dat deze BEZOEDELAARS van deze arme vrouw, niet goed snik zijn? kunnen wij anders dan zeggen dat deze VERKRACHTERS VAN HET SCHONE helemaal gek zijn? Natuurlijk niet! WANT ZIJ ZIJN GEK ! ZIJ KUNNEN NIET ANDERS ZIJN DAN VAN EEN KWADE NATUUR!
en ach mensen, hoe gaan wij hier mee om? Is het niet onze plicht om in het aangezicht kwaads goed te doen? en als wij goed willen doen? Wat doen wij dan met deze gek? DIE SLUITEN WE OP! DIE BRENGEN WE NAAR PSYCHIATERS! DIE GEVEN WIJ TBS! Want zij functioneren niet naar behoren. Zij zijn stuk, zij zijn kapot!
Maar is deze handeling, oh broeders van het goede, niet een merkwaardige handeling? Is het niet merkwaardig dat wij moeten zeggen dat dat wat kwaad is gecorrigeerd, gerepareerd moet worden? Is het niet merkwaardig dat de gek met medicatie en hulp opnieuw wordt afgesteld zoals aparaten dat worden?
Hoe is het mogelijk broeders! Het kwade blijkt disfunctioneren! Wij weten nu, wij hebben nu een methode, om het kwaad te verhelpen! Waarlijk staan wij nu ons mannetje tegen al zulk donker kwaad! We kijken namelijk naar gebreken, zoals machines gebreken vertonen en zien dan dat we kunnen repareren! GOD LOOF ONZE MACHT!
Maar nog merkwaardiger broeders, dan is het goede een correct functioneren! Dan blijken wij correct functioneren binnen een algeheel menselijk functioneren! Het menselijk verkeer, al haar processen, haar samenzijn, haar geheel blijkt een functioneren wat we kunnen repareren! LOOF DR.PHILL want hij verhelpt problemen, machine problematiek!
En merkwaardiger wordt het, ja nog merkwaardiger als wij ons afvragen, waarom zouden wij nog veroordeeld worden in de ogen van god? Heeft hij ons niet de machinale macht gegeven? Wat is er aan kwaad wat bestraft moet worden als kwaad disfunctioneren is en als goed een schone machine blijkt? Wat is nog de zin van hemel en hel, van bidden, van het hele boek?
En zij die dan zeggen Bidden geeft mij hoop. Waar heeft die hoop dan nog mee te maken? Wij hebben ons lot nu toch in handen? Wij zijn toch fantastische machine bouwers? En zij die nu nog zeggen God is goed? Is er nog een goed gereserveerd naast ons corrigerende vermogen? Wat moet dit goed dan zijn waar zij van spreken? Wat kan ik nog doen? Wat vermis ik nog? kan ik het corrigeren nog een extra rekenig precenteren om te voldoen? Neen, mijn broeders! Geloofd en geprezen niet! Want als dat goed er als was, waarom konden wij dat dan niet incorpereren? Waarom zou dit onthouden zijn aan het menselijk goed der correctie? Haat god ons? Zotheid verzanden wij dan in, met dergelijk vragen. Er is ons niets onthouden. We missen die god dan als kiespijn. Bevrijdt zijn wij! Al het goed was allang mensenlijk doen en tevens het kwaad. Er is slechts correctie en fout.
En het de verdere questies presenteer ik later wel op nieuw. Christenen onder u, slikt eerst deze bittere pil maar!
de ware -V-