abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 6 januari 2007 @ 23:49:26 #51
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_45094312
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 14:25 schreef JimmyJames het volgende:
Wonen kun je vergeten dat dat beter wordt, je mag als buitenlander geen huis kopen en de huren zijn in de grote steden torenhoog.
Dat klopt niet, en als er al beperkingen zijn, gelden die voor vakantiewoningen in bepaalde Kantons.
quote:
Wer rechtmäßig seinen ständigen Wohnsitz in der Schweiz hat, für den gelten die selben Rechte wie für Schweizer: Er darf Immobilien, auch Ferienimmobilien, kaufen und wieder veräußern, allerdings nur bis zu einer Grundstücksgröße von maximal 3.000 Quadratmetern

Grenzgänger, die in der Schweiz arbeiten, dürfen ohne Einschränkung eine Zweitwohnung, jedoch keine Ferienwohnung erwerben

EU-Bürger ohne Hauptwohnsitz in der Schweiz dürfen eine Zweit- oder Ferienwohnung nur kaufen, wenn der entsprechende Kanton dies bewilligt. Außerdem ist der Kauf von Immobilien kontingentiert. Manche Kantone schöpfen ihre Kontingente zudem nicht aus.
Wel leuk hoe in dit topic de vooroordelen over Zwitserland geventileerd worden. We lijken wel Marrokanen

Maar er zit volgens mij echt nauwelijks verschil tussen bv. wonen in Grenoble en Geneve, Zürich en München, of Lugano en Bergamo. De meeste mensen in Zwitserland wonen vlak bij de grens in de vlakkere gebieden. Slecht een klein deeel woont echt in de bergen. Daar is het allemaal wat anders door de langdurige isolatie van die gebieden. Maar dat is Beieren de Franse alpen precies hetzelfde.


[ Bericht 7% gewijzigd door Hyperdude op 06-01-2007 23:54:32 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 7 januari 2007 @ 10:56:18 #52
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_45102644
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 20:47 schreef Wakey het volgende:

[..]

uitgebreid antwoord
Dank je voor je uitvoerige reactie. Een jaar of 4 geleden ben ik geemigreerd naar Duitsland. En dan ook nog van de stad naar het platteland. Wat bovenstaande betreft ken ik dus het klappen van de zweep.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tinkepink op 07-01-2007 21:16:46 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 10 december 2007 @ 14:51:47 #53
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_55169002
En we geven dit topic maar weer een schopje omdat we toch weer aan het kijkne zijn in Zwitserland. Het bloed stroomt waar het niet gaan kan hè ?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Moderator maandag 10 december 2007 @ 15:34:26 #54
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_55170005
quote:
Op maandag 10 december 2007 14:51 schreef Tinkepink het volgende:
En we geven dit topic maar weer een schopje omdat we toch weer aan het kijkne zijn in Zwitserland. Het bloed stroomt waar het niet gaan kan hè ?
Prima, dan schop ik het topic wel even naar KAA.

TRV --> KAA
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 13:07:48 #55
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60266599
Ik schop 'm ook.

Mijn Duits is redelijk (als ik even hoog mag inzetten) maar daar valt aan te werken.

Tref je in Zwitserland uberhaupt Engelstalige werkomgevingen, of is dat in Zwitserland ongewoon?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60266661
Zat multinationals dus dat zal vast wel
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 22 juli 2008 @ 15:32:30 #57
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_60270426
Hangt er vanaf wat je gaat doen. Internationale bedrijven in Zürich en Bern kom je een heel end met Engels.
Maar verder zak je toch eigenlijk op zijn minst Duits of Frans moeten spreken en schrijven.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_60270551
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik schop 'm ook.

Mijn Duits is redelijk (als ik even hoog mag inzetten) maar daar valt aan te werken.

Tref je in Zwitserland uberhaupt Engelstalige werkomgevingen, of is dat in Zwitserland ongewoon?
Ik weet van Golden Tullip persoonlijk dat ze net hun corporate verhuisd hebben naar Laussanne, Zwitserland. Ze zijn er nog op zoek naar Business Developers en financial analysist...
pi_60275094
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 15:32 schreef Hyperdude het volgende:
Hangt er vanaf wat je gaat doen. Internationale bedrijven in Zürich en Bern kom je een heel end met Engels.
Maar verder zak je toch eigenlijk op zijn minst Duits of Frans moeten spreken en schrijven.
Internationale bedrijven kom je ook buiten Zürich en Bern wel tegen. Maar waar je ook zit, het is altijd handig de taal van de regio (duits/frans/italiaans) te beheersen.
pi_60706985
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:10 schreef Tinkepink het volgende:

Eigenlijk is de belangrijkste vraag voor ons: \"Hoe is het leven nu écht in Zwitserland.\"

Er wordt erg negatief gepraat over de zwitsers en zwitserland...ikzelf denk(zie het vooral nu) dat het grotendeels onzin is wat er wordt uitgesproken.
Ik denk dat je het beste gewoon maar moet gaan en zelf kan gaan beslissen hoe het in CH is.

groet

travelwomen
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_60747388
Zelf woon ik al meer dan 4 jaar in CH en het bevalt me eigenlijk wel. Wij (ik en mijn vrouw) wonen meer in de buurt van de bodensee en dan profiteer je ook van de mogelijkheid om even in Duitsland in te kopen.
De huren, belastingen enzo. hangen ervanaf waar je woont. Belastingen zijn in iedergeval veel lager als in NL. In Zürich is het heel erg duur, maar vlak daarbuiten (Winterthur) is het voor iedereen weer betaalbaar en met de trein ben je binnen 15 min. in ZH. Zelf vindt ik dat tegenwoordig de prijsverschillen met NL niet meer zo groot zijn, sommige dingen zijn zelfs goedkoper (vooral kleding). Het brood is van betere kwiliteit en je hebt een zeer grote keus. Om vrienden te vinden moet je wel veel doen, want Zwitsers zitten graag in hun cliqueje en daar is moeilijk tussen te komen. Ondanks de lage werkeloosheid, tussen 1% en 3% (hangt ook weer van het kanton af) verwachten de bedrijven zeer veel van een nieuwe werknemer, ook moet een solicitatiemap er perfekt uitzien. 100% werken is in der regel 42,5 uur. Heb je een kantoorbaan werk je meestal van 7.30 uur tot 17.00 met 1,5 tot 2 uur middagpauze. In deze pause gaan de meeste mensen naar huis, uit eten (is aftrekbaar van de belastingen) of sporten. Als je naar de tandarts moet, kan je het beter in NL laten doen. een wortelbehandeling kost ongeveer 1000 tot 1500 SFR. Alle medische dingen zijn zeer duur, het is ook aan te raden medicijnen en drogisterij artikelen in Duitsland te kopen.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:18:05 #62
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_61163017
werk zelf o.a voor een grote Zwitserse multinational....

Maar heb altijd geweigerd om over te vliegen om een maandje in Zurich te spenderen. Het trekt me gewoon niet. Zwitserland heeft me altijd een steriele indruk gegeven. Zowel de mensen als het land.

Verder zijn ze wel aardig. En in vergelijking tot andere "Duits" sprekenden wel ok.

Had vroeger een Zwitsers vriendinnetje. Switser Duits echt een mogolen taaltje (wel grappig dus)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')