abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44524279
Te hard rijden of door rood rijden is een overtreding, niet een misdrijf. Die dingen worden niet publiekelijk beschikbaar gemaakt.
Assumption is the mother of all fuckups.
  zondag 17 december 2006 @ 23:37:34 #127
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_44524918
quote:
Op zondag 17 december 2006 22:58 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

dit is dus grote onzin, zelfs bij een schikking, bv geflitst door een flitspaal, komt het op je strafblad te staan. en ja ik heb er genoeg in de handen gehad om dat zeker te weten.
Kun je nagaan wat de waarde van een strafblad dan is... Iedereen heeft dan haast wel een strafblad.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_44525785
quote:
Op zondag 17 december 2006 23:16 schreef LadyXochi het volgende:
Te hard rijden of door rood rijden is een overtreding, niet een misdrijf. Die dingen worden niet publiekelijk beschikbaar gemaakt.
hmm toch kan elk bedrijf erbij, zodra men het opvraagt. toch wel raar dan he
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  maandag 18 december 2006 @ 00:10:02 #129
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44525802
quote:
Op zondag 17 december 2006 22:58 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

dit is dus grote onzin, zelfs bij een schikking, bv geflitst door een flitspaal, komt het op je strafblad te staan. en ja ik heb er genoeg in de handen gehad om dat zeker te weten.

Volgens Postbus51:
quote:
Administratieve sancties geen strafblad
De meeste lichte strafbare feiten vallen niet onder het strafrecht. Het gaat voor het grootste deel om verkeersovertredingen. Deze overtredingen komen niet meteen voor de rechter, maar worden administratiefrechtelijk afgedaan. [..] Voor deze overtredingen krijgt u dus geen strafblad.
Het is trouwens niet zo dat overtredingen per definitie geen aantekening in het JDS (strafblad) opleveren, maar wanneer je een verkeersboete ontvangt van het CJIB levert dit geen strafblad op.
Manny: Do you think I should wash my beard?
Bernard: I think you should wash it, yeah. Then shave it off, nail it to a frisbee, and fling it over a rainbow.
pi_44526021
Van mij mogen ze in samenwerking met de politie het hele OVkaartenvolk eens door gaan lichten. Mensen zoals jij zijn er wel meer, en ze verpesten het voor anderen.

Dat je maar lekker mag gaan dokken (Y)
^_
pi_44526228
Je krijgt er echt geen strafblad voor. Een hoge boete (hopelijk) wel.
pi_44526273
quote:
Op maandag 18 december 2006 00:10 schreef Katey het volgende:

[..]

Volgens Postbus51:
[..]

Het is trouwens niet zo dat overtredingen per definitie geen aantekening in het JDS (strafblad) opleveren, maar wanneer je een verkeersboete ontvangt van het CJIB levert dit geen strafblad op.
dus zou het best zo kunnen zijn dat ts toch een strafblad krijgt, want als ik het bekijk, en ib slim is, geven ze m aan wegens fraude. het kan dus alsnog zo zijn dat hij wel een aantekening krijgt. wat ik trouwens ook hoop, lui zie fraude plegen met de ib (zoals deze ov scam) mogen van mij hard aangepakt worden.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  maandag 18 december 2006 @ 01:09:00 #133
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_44526716
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 46% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:43:48 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_44526988
Misschien idee voor de volgende keer:
- OV melden als vermist bij politie
- nieuwe OV aanvragen bij IB
- oude OV 'terugvinden' en dit melden bij politie
- nieuwe OV inleveren als studie stopt
- oude OV blijven gebruiken
geen valse aangifte, alleen illegaal (voor de NS) die oude OV gebruikt.

TS veel sterkte met de (hopelijk zware) straf!
  maandag 18 december 2006 @ 01:47:48 #135
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_44527000
Geen strafblad, aantekening of whatever waar we hier blijkbaar nog niet uit zijn, maar wel een torenhoge boete bij IBG natuurlijk...
Confidence through competence
pi_44527032
quote:
Op maandag 18 december 2006 01:47 schreef Stereotomy het volgende:
Geen strafblad, aantekening of whatever waar we hier blijkbaar nog niet uit zijn, maar wel een torenhoge boete bij IBG natuurlijk...
Uiteraard.

Misschien kan TS -als hij durft- met een "Ik had m'n OV net weer gevonden. Had ik dat bij de politie moeten melden?"-smoes nog proberen onder dat 'strafblad, aantekening of whatever' uit te komen. Maar erg geloofwaardig zal dit niet overkomen (en terecht)
  maandag 18 december 2006 @ 02:01:02 #137
55709 Stereotomy
pi_44527052
Mijn OV is werkelijk nog nooit gecontroleerd op nummer, en ik heb het maar 3-4 keer uit mijn portemonnee hoeven te halen. Om heel eerlijk te zijn heb ik ook wel eens overwogen om deze truc uit te halen, maar met de verscherpte controles lijkt me dit geen goed idee.

Zie je, straffen werken wel.
pi_44527054
Ah, dit maakt mijn dag weer goed
  maandag 18 december 2006 @ 02:05:13 #139
55709 Stereotomy
pi_44527076
quote:
Op maandag 18 december 2006 02:01 schreef Xennia het volgende:
Ah, dit maakt mijn dag weer goed
verklaar u nader
pi_44527083
quote:
Op maandag 18 december 2006 02:05 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

verklaar u nader
Dat uiteindelijk het recht zegeviert, is het niet een prachtige wereld?
  maandag 18 december 2006 @ 02:08:40 #141
55709 Stereotomy
pi_44527095
quote:
Op maandag 18 december 2006 02:06 schreef Xennia het volgende:

[..]

Niet zo prachtig als de ogen in je fotoboek

Hm

Maareh, ik hoop dat TS ons op de hoogte houdt van het natraject.
pi_44527144
quote:
Op maandag 18 december 2006 02:06 schreef Xennia het volgende:

[..]

BROEVA! HARO!
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  maandag 18 december 2006 @ 02:22:11 #143
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_44527190
TS post je wel een updatE?
pi_44527221
Je bent een uiterst laffe zwartrijder TS

Reis je zonder kaartje&OV dan toon je tenminste nog een beetje lef

Ik hoop dat je een hoge straf krijgt Als zal dat in de praktijk best meevallen dus maak je niet al te druk, waarschijnlijk een boete van minder dan 100 euro en echt geen aantekening. (al die drama verhalen hier )
  maandag 18 december 2006 @ 02:56:55 #145
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_44527394
Het "strafblad" als zodanig bestaat niet meer. Je hebt de Justitiele documentatie, en daar komt tegenwoordig in te staan wat zowel het OM en wat Justitie heeft op te merken, dus je hoeft niet veroordeeld te zijn, ook wanneer je als verdachte wordt aangemerkt komt dit erin te staan. Zie http://www.cjd.nl/ voor meer informatie. Je kan het ook opvragen TS, kost een paar euro. Ik moet het nog eens doen.

Sommige overtredingen worden hierin opgeslagen; dit is afhankelijk van de hoogte van de boete (>=100eur). Het zwartrijden zal er, als de boete laag is, waarschijnlijk niet in komen te staan.

Wat betreft de OV-fraude hangt het er vanaf of de IBG aangifte doet. Als ze hier een goed lopend proces voor hebben, zullen ze dit wellicht systematisch doen wanneer ze een melding binnenkrijgen. Aan de andere kant stond in een bovengenoemd artikel dat ze op steekproefbasis werken. Dus misschien is daar nog een kans te zien. En wie weet doen ze wel helemaal geen aangifte maar bieden ze TS een regeling aan, omdat dat goedkoper/sneller/kansrijker is.

De hoofdvraag is dus wat IBG gaat doen. En natuurlijk of ze uberhaupt wel een juridisch traject optuigen. Ik weet uit ervaring dat de NS bijvoorbeeld niet zo'n moeite doet/deed. De politie gaf ze na mijn aanhouding informatie over een NS-muur die ik ..eh.. opgeleukt had. Ik dacht dat wordt flink betalen, want de NS had hem direct professioneel schoongemaakt, maar de NS heeft niet gereageerd op het bericht van de politie en daardoor liep het met een sisser af. Ik ga er vanuit dat dit door bureaucratie bij NS mis is gegaan. Zo zijn ze toch een paar duizend euro misgelopen naar mijn schatting. Dus wie weet hoort de TS er nooit meer wat van. Maar ik zou me wel zorgen maken als ik TS was. Het zou toch een rare zaak zijn als de IBG geen actie ondernam. Maar wie weet; het kan dus. Misschien hoor je van de IBG zelf. Als ze ervoor kiezen om aangifte te doen kan het al snel maanden duren voor je er iets van hoort; dit soort dingen hebben een lage prioriteit en blijven vaak een tijdje op de plank liggen.

Of de feiten die TS eventueel ten laste zullen worden gelegd (geen idee eigenlijk: bedrog? valsheid in geschrifte? valse aangifte?) problemen kunnen opleveren voor een Verklaring omtrent het gedrag is een tweede. Dit hangt af van de feiten en de functie waarnaar TS solliciteert. Daarnaast heb ik het idee dat veel instanties, zoals bijvoorbeeld zelfs de politie, tegenwoordig enige tolerantie hebben voor de wat minder ernstige feiten. Iets als valsheid in geschrifte is niet best, maar het doorrijden met een ongeldig OV-kaartje is natuurlijk van een ander kaliber dan het verduisteren van grote bedragen.

[ Bericht 2% gewijzigd door eleusis op 18-12-2006 03:23:25 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_44527525
quote:
Op maandag 18 december 2006 02:56 schreef soylent het volgende:
Ik weet uit ervaring dat de NS bijvoorbeeld niet zo'n moeite doet/deed. De politie gaf ze na mijn aanhouding informatie over een NS-muur die ik ..eh.. opgeleukt had. Ik dacht dat wordt flink betalen, want de NS had hem direct professioneel schoongemaakt, maar de NS heeft niet gereageerd op het bericht van de politie en daardoor liep het met een sisser af. Ik ga er vanuit dat dit door bureaucratie bij NS mis is gegaan. Zo zijn ze toch een paar duizend euro misgelopen naar mijn schatting. Dus wie weet hoort de TS er nooit meer wat van.
Wat niet is kan nog komen. Het duurt wel een aantal jaar voordat een misdrijf verjaart
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  maandag 18 december 2006 @ 03:48:46 #147
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_44527569
quote:
Op maandag 18 december 2006 03:31 schreef Jegorex het volgende:

[..]

Wat niet is kan nog komen. Het duurt wel een aantal jaar voordat een misdrijf verjaart
Mijn zaak is iets anders dan die van TS, aangezien het een HALT-afdoening betrof. Hiervoor gold een reactieperiode voor de benadeelde (ik meen 3 maanden) die is verlopen, en daarmee werd de zaak geseponeerd (wel drie middagen harken, schadevergoeding 0euro). De NS heeft wel de mogelijkheid om tegen het sepot bezwaar aan te tekenen bij het gerechtshof. Dit moet, als ik me goed herinner, binnen een bepaalde periode nadat NS ervan kennis heeft genomen; voor zover ik weet is die kennisgeving ook gedaan. Maar ook zo niet, na tien jaar acht ik de kans gelukkig minimaal.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_44527571
Ik hoop op een strafblad en een hele vette boete.

Stufi intrekken zou ook wel een goede maatregel zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44527577
Een BKR notering lijkt me ook vrij terecht
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44527578
quote:
Op maandag 18 december 2006 03:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stufi intrekken zou ook wel een goede maatregel zijn
Hij is gestopt met studeren (daarom dat OV verhaal) maar zou nog wel stufi krijgen dus...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')