Ontkennen lijkt me niet verstandig nu dit topic op Fok! staatquote:Op zondag 17 december 2006 13:53 schreef longinus het volgende:
nooit schuld erkennen maar zeggen dat je hem pas geleden weer gevonden had en dacht van ach laat ik het maar eens proberen.
voor de rest ben je een ........., bewust fraude plegen
ken er genoeg die zo reizen dus kan een aardige inschatting maken, maar dat gezeik over belastinggeld.. dat is sowieso al verneuktquote:Op zondag 17 december 2006 13:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als één het doet, doen meer het. Ik denk dat je schrikt van het totale aantal.
Dat hij niet slim is dacht ik al.quote:Op zondag 17 december 2006 13:56 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ontkennen lijkt me niet verstandig nu dit topic op Fok! staat
reden temeer om het terug te halen waar we kunnen. Dit soort zaken zorgt er nou juist voor dat deze regelingen meer belastinggeld vreten dan noodzakelijk is.quote:Op zondag 17 december 2006 14:00 schreef L-IS het volgende:
[..]
ken er genoeg die zo reizen dus kan een aardige inschatting maken, maar dat gezeik over belastinggeld.. dat is sowieso al verneukt
strafblad gevuldquote:
Bedenk dat een conducteur ook een opsporingsambtenaar is.quote:Op zondag 17 december 2006 13:56 schreef LadyXochi het volgende:
Erg stom... Waarom kon je trouwens niet zeggen dat je niet wilde dat je OV gecontroleerd werd? Er was een 'een soort van opsporingsambtenaar' bij. Heb je hem om legitimatie gevraagd? Hij moet natuurlijk wel bevoegd zijn voor zoiets. Maar dan nog... het is nu allemaal gebeurd... achteraf ouwehoeren is zinloos.
Je hebt toch wel een bewijs meegekregen van de constatering? Daar staat misschien ook op wie het verder in behandeling neemt. Anders kun je misschien het desbetreffende rayon bellen en vragen wat er nu mee gebeurt. Die weten het beter dan alle Fokkers hier...
De opsporingsambtenaar liet een pasje zien waarop dat stond. Ik heb een boete meegekregen van de NS. Daarop staat dat mijn OV is ingenomen.quote:Op zondag 17 december 2006 13:56 schreef LadyXochi het volgende:
Erg stom... Waarom kon je trouwens niet zeggen dat je niet wilde dat je OV gecontroleerd werd? Er was een 'een soort van opsporingsambtenaar' bij. Heb je hem om legitimatie gevraagd? Hij moet natuurlijk wel bevoegd zijn voor zoiets. Maar dan nog... het is nu allemaal gebeurd... achteraf ouwehoeren is zinloos.
Je hebt toch wel een bewijs meegekregen van de constatering? Daar staat misschien ook op wie het verder in behandeling neemt. Anders kun je misschien het desbetreffende rayon bellen en vragen wat er nu mee gebeurt. Die weten het beter dan alle Fokkers hier...
Hetzelfde apparaat waarmee ze je vertellen waar je heen moet als je de weg vraagt.quote:Op zondag 17 december 2006 14:11 schreef __Saviour__ het volgende:
hoe controleerden ze dat dan? hadden ze een computertje of een blaadje ofzo met een zwarte lijst van nummers?
PocketPC'squote:Op zondag 17 december 2006 14:12 schreef faard het volgende:
[..]
Hetzelfde apparaat waarmee ze je vertellen waar je heen moet als je de weg vraagt.
aha, die dingen. Best 'handig' eigenlijk. Maar niet voor jou in dit gevalquote:Op zondag 17 december 2006 14:12 schreef faard het volgende:
Hetzelfde apparaat waarmee ze je vertellen waar je heen moet als je de weg vraagt.
Dit soort spijtbetuigingen hebben echt geen waarde, je hebt alleen maar spijt van het feit dat je gepakt bent. Al die tijd dat je aan het frauderen was en een hoop mensen benadeelde kon het je geen reet schelen. Nu het jou treft en je opleiding in het geding komt heb je opeens spijt.quote:Ik knijp 'm nu best wel met een strafblad is mijn opleiding voor niks geweest. En ja, het is mijn eigen schuld en ik heb er nu ontzettend veel spijt van.
Puur gevoel, dus ga er niet al te veel op af. De Officier weegt verschillende zaken af: ernst van het misdrijf, schade die geleden is, omstandigheden dader etcetera. Ik schat de kans hoog in dat valse aangiftes gewoon afgedaan worden met een schikking.quote:
Daar merk je ook echt veel van, snap dat gezeur echt niet.quote:Op zondag 17 december 2006 14:32 schreef Katey het volgende:
[..]
Dit soort spijtbetuigingen hebben echt geen waarde, je hebt alleen maar spijt van het feit dat je gepakt bent. Al die tijd dat je aan het frauderen was en een hoop mensen benadeelde kon het je geen reet schelen. Nu het jou treft en je opleiding in het geding komt heb je opeens spijt.
Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten![]()
Dat lijkt me het recept voor nog meer problemen. Op het moment dat je "nee" zegt gaan er allemaal alarmbellen rinkelen bij degene die de vraag stelde.quote:Op zondag 17 december 2006 13:56 schreef LadyXochi het volgende:
Erg stom... Waarom kon je trouwens niet zeggen dat je niet wilde dat je OV gecontroleerd werd?
Ja, ik weet niet hoe het zit bij conducteurs en zo, maar als je bv in een warenhuis wordt gevraagd door een beveiligingsbeamte of hij in je tas mag kijken, kun je ook gewoon nee zeggen en doorlopen. Dat maakt je ook alleen verdacht, maar dat boeit niet, want hij mag je niet aanhouden. Je kunt gewoon doorlopen.quote:Op zondag 17 december 2006 14:58 schreef Light het volgende:
[..]
Dat lijkt me het recept voor nog meer problemen. Op het moment dat je "nee" zegt gaan er allemaal alarmbellen rinkelen bij degene die de vraag stelde.
Je snapt hopelijk toch wel dat dat haaks staat op:quote:Op zondag 17 december 2006 13:53 schreef longinus het volgende:
nooit schuld erkennen maar zeggen dat je hem pas geleden weer gevonden had en dacht van ach laat ik het maar eens proberen.
?quote:voor de rest ben je een ........., bewust fraude plegen
Als je genoeg poen hebt dan kom je makkelijk weg met fraude, waarom zou een arme sloeber het dan niet mogen proberen. Ik keur het wel allebei af.quote:Op zondag 17 december 2006 15:31 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Je snapt hopelijk toch wel dat dat haaks staat op:
[..]
?
't is sowieso een rethorische vraag.quote:Op zondag 17 december 2006 14:58 schreef Light het volgende:
Dat lijkt me het recept voor nog meer problemen. Op het moment dat je "nee" zegt gaan er allemaal alarmbellen rinkelen bij degene die de vraag stelde.
Het eerste deel van je reaktie is gewoonweg een oproep tot fraude.quote:Op zondag 17 december 2006 15:35 schreef longinus het volgende:
Als je genoeg poen hebt dan kom je makkelijk weg met fraude, waarom zou een arme sloeber het dan niet mogen proberen. Ik keur het wel allebei af.
Dat dacht ik ook.quote:Op zondag 17 december 2006 13:53 schreef longinus het volgende:
En dat ook!quote:voor de rest ben je een ........., bewust fraude plegen
Het mij niet schelen dat hij het doet van mijn beslastingcenten, het kan mij ook niet schelen dat ik het niet merk. Het gaat om het principe. TS loopt nu te janken dat hij zo'n spijt heeft, want het plegen van fraude blijkt niet ongestraft te blijven. Als jij zo nodig mensen wilt benadelen (en in dit geval zijn het de openbaarvervoerbedrijven), dan moet je niet ineens gaan lopen miepen dat je gepakt bent en nu vreest voor een strafblad. Dat is wat bedoeld wordt met het spreekwoord: "wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten".quote:Op zondag 17 december 2006 14:47 schreef L-IS het volgende:
[..]
Daar merk je ook echt veel van, snap dat gezeur echt niet.
Ik betaal teringveel belasting door een aantal eigen bedrijven en mij hoor je niet klagen. Ga je druk maken over belangrijke zaken.. ga leven ofzo!
Berouw komt na de zonde.quote:Op zondag 17 december 2006 16:04 schreef Katey het volgende:
[..]
Ik kan gewoon niet tegen dit soort loze spijtbetuigingen. TS heeft helemaal geen spijt van wat hij gedaan heeft, hij heeft spijt van het feit dat hij gepakt is.
Galgberouw is een arm beschutquote:
Gelukkig voor TS is de doodstraf afgeschaft, zodat ie daar niet aan toe zal komen.quote:
Sowieso. Maar TS heeft valse aangifte gedaan. M.a.w.: hij is de lul.quote:Op zondag 17 december 2006 16:51 schreef Katinkat het volgende:
Volgens mij moet je de maanden batalen die je je OVkaart onterecht in je bezit had.
Downloaden is legaal, dus ik weet niet waar je het over hebt.quote:Op zondag 17 december 2006 17:06 schreef Stereotomy het volgende:
Precies, alsof er hier nooit iemand een illegale film heeft gedownload, of een MP3'tje heeft geplukt.
Gaan we weerquote:Op zondag 17 december 2006 17:07 schreef Seneca het volgende:
[..]
Downloaden is legaal, dus ik weet niet waar je het over hebt.
Dat bedoel ik nou.quote:Op zondag 17 december 2006 17:07 schreef Seneca het volgende:
[..]
Downloaden is legaal, dus ik weet niet waar je het over hebt.
Eensch.quote:Op zondag 17 december 2006 17:07 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Gaan we weer
Zullen we dat niet hier doen? Wat een kutdiscussie wordt dat
Nee, met dooddoeners zoals die van jou krijgen we een hoogstaande discussie! Het voorbeeld van het downloaden wordt keer op keer aangesnoerd om mensen de mond te snoeren. Dat terwijl het niet alleen appels met peren vergelijken is (het ene is illegaal, het andere is gewoon legaal), maar het is ook nog eens een klassieke drogredenering (ja, maar jij doet dit en dat, dus mag je hier ook geen oordeel over hebben).quote:
Als je dat al weet, waarom kom je dan met zo'n non-argument?quote:
Heb je het topic doorgelezen? Nee dusquote:Op zondag 17 december 2006 17:15 schreef Katinkat het volgende:
Volgens mij moet je gewoon het tarief van de OV betalen voor de maanden die je hem onterecht gebruikt hebt.
Hey, ik ben het ermee eens dat het een oneerlijke vergelijking is hoor.quote:Op zondag 17 december 2006 17:16 schreef Seneca het volgende:
[..]
Nee, met dooddoeners zoals die van jou krijgen we een hoogstaande discussie! Het voorbeeld van het downloaden wordt keer op keer aangesnoerd om mensen de mond te snoeren. Dat terwijl het niet alleen appels met peren vergelijken is (het ene is illegaal, het andere is gewoon legaal), maar het is ook nog eens een klassieke drogredenering (ja, maar jij doet dit en dat, dus mag je hier ook geen oordeel over hebben).
En dan zou ik daar ook nog eens niet tegen in mogen gaan, omdat ik dan reacties krijg van de vorm 'dat bedoel ik nou'. Nee, hoogstaande manier van discussieren hoor, heren!
Wat voor opleiding, als ik vragen mag?quote:Op zondag 17 december 2006 13:11 schreef faard het volgende:
[..]
Ik knijp 'm nu best wel met een strafblad is mijn opleiding voor niks geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |