abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44487712
Zitten we te eten, vertelt mijn broer iets over bumfights, vindt mijn vader het natuurlijk nodig om zijn eigen briljante hypothese te vertellen over waarom het misgaat met de wereld:

"Ja !!11 Zo zie je wat het gevolg is van een leven zonder God de Heer ! De wereld wordt gek en zedig omdat ze God afwerpen !! Kijk eens wat ongelovigen doen !
Wat is hun doel in het leven ?? Rijk worden !! Kijk eens wat ervan komt ! Mensen verstoten God !!"

Ik ging zelfs niet in discussie, van vorige discussies herinner ik me nog al te goed hoe hij zijn hersenen weigert te gebruiken. Luisteren naar andere argumenten en logisch nadenken ? Ho nee !

Iedereen die niet in God gelooft vermoordt kinderen, slacht mannen en vrouwen, is wreed tegen iedereen, zou mensen martelen om geld, geeft om niets anders dan om rijkdom etc. (Hij kwam ook echt een keer naar mij met een boek over Mengele en zei "ZIE JE !! DIT IS WAT ATHEISTEN ZIJN !! ZO LEEFT MEN ZONDER GOD !!" )

En hij is geen oude man, 34 jaar maar oid. Wel geen enkel gevoel voor logica of iets anders intellectueels.
Zo zie je maar wat religieuze brainwashing met mensen kan doen (Is oorspronkelijk een Pool, en kreeg via zijn ouders een strikte dogmatische religieuze opvoeding, zoals veel Polen. Kerken zitten daar ook bomvol)

Mijn klacht is: Waarom moet mijn vader zo'n Christenfundamentalist zijn

[ Bericht 3% gewijzigd door Secretus op 16-12-2006 19:09:29 ]
pi_44487763
Zo zie je maar atheisten geen respect voor hun vader.
  † In Memoriam † zaterdag 16 december 2006 @ 18:40:45 #3
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_44487770
Je vader is 34?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:41:30 #4
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_44487789
Nog een kutkind dat over z'n ouders zit te klagen op het forum. Leuk kinderen.. je zou er zo niet aan beginnen
pi_44487891
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:40 schreef -Angelus- het volgende:
Zo zie je maar atheisten geen respect voor hun vader.
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:40 schreef Cynix ® het volgende:
Je vader is 34?
Of 35, 36. Weet het niet precies meer ( )
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:41 schreef Maerycke het volgende:
Nog een kutkind dat over z'n ouders zit te klagen op het forum. Leuk kinderen.. je zou er zo niet aan beginnen
En in hoeverre is klagen over één van je ouders die een complete idioot is (Als je nu gaat schreeuwen "Puberaal gedrag !!" dan wil ik best wel een discussie met mijn vader regelen om het aan te tonen ) anders dan klagen over iemand anders buiten je gezin ?
pi_44487909
je vader stemt zeker SGP en je woont in staphorst...
"Software is like sex - it's better when it's free" Linus Tovalds
pi_44487914
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:45 schreef Secretus het volgende:

[..]

[..]

Of 35, 36. Weet het niet precies meer ( )
[..]

En in hoeverre is klagen over één van je ouders die een complete idioot is (Als je nu gaat schreeuwen "Puberaal gedrag !!" dan wil ik best wel een discussie met mijn vader regelen om het aan te tonen ) anders dan klagen over iemand anders buiten je gezin ?
je bent zelf 12?
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_44487916
quote:
Je vader is 34?
Zat ik ook al te denken. Reborn christian nadat 'ie op z'n 18 een minderjarig meisje zwanger had geneukt?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_44488074
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:46 schreef isama het volgende:
je vader stemt zeker SGP en je woont in staphorst...
Ik woon in Antwerpen Maar hij zou er geen problemen mee hebben om naar Staphorst te verhuizen denk ik.
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:46 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Zat ik ook al te denken. Reborn christian nadat 'ie op z'n 18 een minderjarig meisje zwanger had geneukt?
Tja, zo gaat het.
Hij kon zijn driften niet bedwingen op z'n 18de, en dan moet je wel trouwen. Anders zou het natuurlijk goddeloos zijn.
pi_44488104
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:46 schreef Onderbroek het volgende:

[..]

je bent zelf 12?
Nee, 9.
pi_44488107
Geef hem een goed boek ofzo.

Evolutietheorie zou een goed begin zijn.
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:54:32 #12
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_44488127
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:53 schreef Secretus het volgende:

[..]

Nee, 9.
serieus?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_44488189
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:52 schreef Secretus het volgende:

[..]

Ik woon in Antwerpen Maar hij zou er geen problemen mee hebben om naar Staphorst te verhuizen denk ik.
NIET DOEN! staphorst is echt een kutdorp!, ik ken een paar van die staphorsters, je vader zou er goed tussen passen...

ik woon trouwens in meppel in de buurt van staphorst...
pi_44488211
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:53 schreef AffenStrudel het volgende:
Geef hem een goed boek ofzo.

Evolutietheorie zou een goed begin zijn.
Dat was ik oorspronkelijk ook van plan, om "The God Delusion" van Richard Dawkins als cadeau te geven. Maar zoveel geld ga ik niet aan zijn cadeau verspillen, en waarschijnlijk zou ik er nog straf voor krijgen ook.
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:54 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

serieus?
Nee, maar ik denk dat het niet echt een verschil zal maken in hoeverre ik serieus genomen word, als ik mijn echte leeftijd vermeld.
pi_44488229
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:54 schreef -skippybal- het volgende:
serieus?
Ja, en woorden als Christenfundamentalist, zedig,atheist, enzo heeft hij van de juf geleerd
  zaterdag 16 december 2006 @ 19:00:44 #16
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_44488251
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:59 schreef AffenStrudel het volgende:

[..]

Ja, en woorden als Christenfundamentalist, zedig,atheist, enzo heeft hij van de juf geleerd
Nou ik heb hier een jongetje in de straat worden en die gebruikt op z'n 10e allemaal dikke nerdie woorden
LastFM
pi_44488253
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:59 schreef AffenStrudel het volgende:

[..]

nee, van Fok! duh...
pi_44488391
Ik heb het wel even opgeschoond van de scheldwoorden die er zijn doorgeglipt, wil niet al te respectloos overkomen
pi_44488464
quote:
Je vader is 34?
Pesies, dan is TS toch wel erg wijs voor zijn leeftijd, of de fundamentalistische pa was er vroeg bij metg zijn onzedelijke gedrag.

* SevenWonders is 36 en is net 6 maanden paps
Take on the situation, but not the torment ...
  zaterdag 16 december 2006 @ 19:11:36 #20
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_44488482
Houdt je pa ook je moeder in de kast als hij van huis gaat of mag ze wel gewoon vrij rondlopen?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_44488574
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:07 schreef Secretus het volgende:
Ik heb het wel even opgeschoond van de scheldwoorden die er zijn doorgeglipt, wil niet al te respectloos overkomen
Idd, want anders ga je naar de hel .Echt waar
pi_44488592
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:11 schreef Nembrionic het volgende:
Houdt je pa ook je moeder in de kast als hij van huis gaat of mag ze wel gewoon vrij rondlopen?
Ze zit gelukkig niet aan een leiband, maar ik herinner me wel een gesprek tussen mijn moeder en mijn vader, waarin mijn moeder aangaf dat ze niet in het letterlijke woord van de bijbel geloofde maar in een algemene hogere macht, "God'.

Ik weet niet hoe vaak je iemand voor "Ongelovige!" kan uitmaken tijdens een gesprek, maar toen ben ik de tel kwijtgeraakt.
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:15 schreef AffenStrudel het volgende:

[..]

Idd, want anders ga je naar de hel .Echt waar

[offtopic]
De hel. Dit fenomeen heeft een groot deel van mijn jeugd verpest.
Met zo'n vader is het natuurlijk geen wonder dat je kind ook zo opgevoed wordt. En ik kreeg dus vanaf mijn jongste jaren de Rooms-Katholieke dogma te verwerken.

Op een dag moedigde mijn vader me aan om de bijbel te lezen, en ik las toen op jonge leeftijd de Openbaringen van Johannes.

Echt, ik denk niet dat ongelovigen zich kunnen voorstellen wat voor een angst je als klein kind voelde als je 100% zeker weet dat de Hel bestaat, en dat volgens de archaische Bijbel-standaarden, je als een zondaar zou worden bestempeld.

Nachten heb ik niet kunnen slapen en heb ik geweend, uit een gigantische angst dat ik in de Hel zou terechtkomen. Onvoorstelbaar grote pijn in alle vlakken zonder einde. En dit wist ik zeker, net zo zeker als dat morgen de zon weer opkomt.

De psychische pijn die zoiets heeft op een klein kind is nauwelijks voor te stellen, en het is ook door de angst om in de hel te geraken dat veel mensen zich niet durven af te keren van het geloof. Er is nu zelfs een therapie-groep, voor mensen die nog steeds zo'n gigantische angst voelen.

(Dawkins had het erover in zijn boek, en toen realiseerde ik me eigenlijk pas de grootschaligheid en de belangrijkheid van deze angst)

[offtopic]

Ik merk ook dat mijn schrijfstijl een beetje vaag is vandaag, excuses, misschien door de emoties die met dit onderwerp gepaard gaan

[ Bericht 56% gewijzigd door Secretus op 16-12-2006 19:24:35 ]
  zaterdag 16 december 2006 @ 19:18:33 #23
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_44488673
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:15 schreef Secretus het volgende:

[..]

Ze zit gelukkig niet aan een leiband, maar ik herinner me wel een gesprek tussen mijn moeder en mijn vader, waarin mijn moeder aangaf dat ze niet in het letterlijke woord van de bijbel geloofde maar in een algemene hogere macht, "God'.

Ik weet niet hoe vaak je iemand voor "Ongelovige!" kan uitmaken tijdens een gesprek, maar toen ben ik de tel kwijtgeraakt.
Het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat jij met dit taalgebruik een 9-jarige bent. Erg ongeloofwaardig wat mij betreft.
pi_44488844
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:18 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat jij met dit taalgebruik een 9-jarige bent. Erg ongeloofwaardig wat mij betreft.
Ik denk dat je misschien per ongeluk een keertje te weinig hebt gerefreshed
quote:
Nee, maar ik denk dat het niet echt een verschil zal maken in hoeverre ik serieus genomen word, als ik mijn echte leeftijd vermeld.
Aangezien het misschien voor verwarring zorgt: Ik ben 15.

De reden dat ik het niet wou vermelden is omdat het écht geen verschil maakt met 9 in deze situatie. Als ik 9 jaar zou zijn dan zou mijn leeftijd, en de vroege fase van de ontwikkeling waarin ik zit een reden zijn om mij niet serieus te nemen, en op 15 is deze reden "een puberale drang om te rebelleren"

Moet nu even weg. Over een halfuurtje terug, en dan kijk ik naar de nieuwe reacties.
  zaterdag 16 december 2006 @ 19:30:09 #25
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44488924
Tegen zulke gedachtegangen valt niet op te discussieren. Gewoon je vader gelijk geven tot je het huis uit gaat. Blijft het meteen een stuk gezelliger in huus.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')