In de winter ben ik niet oostelijker gekomen dan Chuvashië. In het algemeen gesproken is Rusland in de winter best te doen. OK, ik zou niet naar een open lucht museum gaan of gaan trekken in het Altaj gebergte in de winter maar gewoon stedenbezoek kan prima.quote:Op vrijdag 14 september 2018 11:58 schreef Sloggi het volgende:
Heeft iemand ervaring met de transmongolië express in de winter? Ik heb wel ervaring met kou en met goede kleding kun je veel compenseren, maar is het dan nog de moeite? Vallen er dan bezienswaardigheden af? Het biedt misschien ook juist weer mooie mogelijkheden naast het winterlandschap, zoals skiën bij Irkoetsk.
Met name over Mongolië twijfelen we. Het lijkt ons een prachtig land, maar in de winter? Dan trek je niet even lekker te paard het binnenland in...
[..]
Lokquote, wie weet kun je ons tips geven als Ruslandkenner.
Hangt af hoeveel stops je doet. Als je de trein van Moskou naar Beijing neemt zonder te stoppen dan zie je niets. Wij deden 6 steden aan in Rusland, dus 6 aparte treinkaartjes. Dan duurt je reis ook een stuk langer dan een week.quote:Op zaterdag 15 september 2018 06:38 schreef illusions het volgende:
Serieuze vraag, hoeveel tijd spendeer je nou echt buiten de trein? Ik meen me te herinneren dat de rit ongeveer een week duurt, dus maakt het uberhaupt uit hoe de bezienswaardigheden erbij staan? Volgens mij is de reis de bezienswaardigheid, en niet die ouwe Sovjet draaimolen die je onderweg misschien ziet. Toch?
Wij willen ook een aantal plekken bekijken. Steden als Jekaterinburg, Kazan en Novgorod, maar ook een land als Mongolië. Het is zonde als je er doorheen komt maar alle bezienswaardigheden buiten de trein moet overslaan omdat het te koud is om iets te ondernemen.quote:Op zaterdag 15 september 2018 06:38 schreef illusions het volgende:
Serieuze vraag, hoeveel tijd spendeer je nou echt buiten de trein? Ik meen me te herinneren dat de rit ongeveer een week duurt, dus maakt het uberhaupt uit hoe de bezienswaardigheden erbij staan? Volgens mij is de reis de bezienswaardigheid, en niet die ouwe Sovjet draaimolen die je onderweg misschien ziet. Toch?
Bedankt!quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:52 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
In de winter ben ik niet oostelijker gekomen dan Chuvashië. In het algemeen gesproken is Rusland in de winter best te doen. OK, ik zou niet naar een open lucht museum gaan of gaan trekken in het Altaj gebergte in de winter maar gewoon stedenbezoek kan prima.
Welke Novgorod? Bedoel je Sverdlovsk? Houd rekening dat Kazan ten zuiden ligt van de hoofdlijn. Je hebt voldoende treinen tussen Nizhnyi en Kazan en Kazan en Jekaterinenburg, maar het zijn er wel een stuk minder dan wat er tussen Nizhnyi-Perm-Jekateriniburg rijdt. Kazan is anders wel echt gaaf om te bezoeken..quote:Op zaterdag 15 september 2018 13:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wij willen ook een aantal plekken bekijken. Steden als Jekaterinburg, Kazan en Novgorod, maar ook een land als Mongolië. Het is zonde als je er doorheen komt maar alle bezienswaardigheden buiten de trein moet overslaan omdat het te koud is om iets te ondernemen.
Vandaar mijn vraag.
Daar kwam ik net ook achterquote:Op zaterdag 15 september 2018 14:38 schreef miro86 het volgende:
[..]
Welke Novgorod? Bedoel je Sverdlovsk? Houd rekening dat Kazan ten zuiden ligt van de hoofdlijn. Je hebt voldoende treinen tussen Nizhnyi en Kazan en Kazan en Jekaterinenburg, maar het zijn er wel een stuk minder dan wat er tussen Nizhnyi-Perm-Jekateriniburg rijdt. Kazan is anders wel echt gaaf om te bezoeken..
's winters zijn er gewoon andere dingen te doen dan 's zomers. Denk aan met een auto de Baikal oversteken, of per hondenslee. Ik kan me echter niet voorstellen wat er in Mongolië te doen zou zijn 's winters. Augustus was al extreem koud 's nachts.
Ik vond Kazan erg grappig. Enerzijds Russisch, zoals elders in Rusland, anderzijds Midden-Oosters. hun grootste monument is hun moskee (te bezoeken door niet moslims). Je hebt dus een Russische identiteit dat vermengd is met hun opkomende tataarse identiteit.quote:Op zaterdag 15 september 2018 14:43 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Daar kwam ik net ook achter. Ik heb een beetje gespiekt bij Djoser en daar komen ze wel in Kazan, dus die pakken inderdaad een andere route. Misschien alsnog de moeite waard om te doen. Waarom raad je Kazan aan?
Ik bedoelde Nizhni Novgorod, dat leek me wel wat. Ik zag dat Ivo de stad ook tipte.
Hoeveel tijd hebben jullie in totaal? Houd rekening dat het extra pijnlijk kan worden als ja langer dan 14 dagen in Rusland wil blijven - bij ons vroegen ze extra documentatie.quote:Op zaterdag 15 september 2018 14:43 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Daar kwam ik net ook achter. Ik heb een beetje gespiekt bij Djoser en daar komen ze wel in Kazan, dus die pakken inderdaad een andere route. Misschien alsnog de moeite waard om te doen. Waarom raad je Kazan aan?
Ik bedoelde Nizhni Novgorod, dat leek me wel wat. Ik zag dat Ivo de stad ook tipte.
Djoser heeft dus ook een winterreis transmongolië, en dan blijven ze er iets van vier nachten. Dan ga je naar Terelj. Daar kun je (ook in de winter blijkbaar) paardrijden, maar ook op de slee met honden of een sneeuwwandeling maken (al kan ik me niet voorstellen dat je lang buiten blijft).
Het grootste nadeel van de reis in de winter vind ik de korte dagen en het feit dat je de mooiste kanten van Mongolië min of meer links moet laten liggen. En je komt er ook niet zomaar even terug.
Maar ja, zo'n reis is op veel vlakken ook juist extra mooi in de winter. En als je in Peking bent kun je ook nog mooi door naar Guilin en zelfs Vietnam of Thailand. Kunnen we daar afsluiten met een weekje zon en duiken.
Goed om te weten, zo ver hebben we ons nog niet in dat soort dingen verdiept. Voor het traject Moskou-Peking hadden we tot nu toe zo'n 14-16 dagen in gedachten.quote:Op zaterdag 15 september 2018 14:52 schreef miro86 het volgende:
[..]
Hoeveel tijd hebben jullie in totaal? Houd rekening dat het extra pijnlijk kan worden als ja langer dan 14 dagen in Rusland wil blijven - bij ons vroegen ze extra documentatie.
14-16 voor Moskou Peking is gewoon te weinig. Voor elk van die twee steden ben je minimaal 4 dagen kwijt. Wij hadden er 23 nodig, denk ik, en dat was behoorlijk snel.quote:Op zaterdag 15 september 2018 14:56 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Goed om te weten, zo ver hebben we ons nog niet in dat soort dingen verdiept. Voor het traject Moskou-Peking hadden we tot nu toe zo'n 14-16 dagen in gedachten.
We hebben zo'n 35 dagen in totaal. Op het moment hebben we heel veel dingen die we willen zien, daar moeten we flink in gaan snoeien. Anders wordt het een ren je rot-reis, daar ben ik nooit zo'n fan van.
Klopt, ik bedoelde 14-16 dagen exclusief Moskou en Peking zelf. Dus dan kom je inderdaad rond de 23 dagen uit.quote:Op zaterdag 15 september 2018 18:20 schreef miro86 het volgende:
[..]
14-16 voor Moskou Peking is gewoon te weinig. Voor elk van die twee steden ben je minimaal 4 dagen kwijt. Wij hadden er 23 nodig, denk ik, en dat was behoorlijk snel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |