abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR/Manusje van alles zaterdag 16 december 2006 @ 11:44:54 #1
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_44478562
Iedereen heeft vast wel eens een zwak moment tijdens het koken. Je hebt het gehakt ontdooit in de magnetron en is het gaan koken, of tijdens het klaarmaken van je spiegeleitje dat je er ineens op onverklaarbare wijze een halve kilo zout in de pan gooide Of voegde een ingrediënt toe dat er helemaal niet in hoorde.

Dat soort "blunders" of foutjes kan je hier kwijt

Nou ikzelf zette dus een kilo gehakt in de magnetron Had niet zoveel tijd enzo en dat ging dus helemaal verkeerd
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_44478609
Mag ik hier ook het verhaal kwijt van een niet al te snuggere vriendin die volgens het pak de rijst droog moest laten koken...

Ja, die met de ballen in de bek.
  PR/Manusje van alles zaterdag 16 december 2006 @ 11:48:33 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_44478626
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 11:47 schreef Biancavia het volgende:
Mag ik hier ook het verhaal kwijt van een niet al te snuggere vriendin die volgens het pak de rijst droog moest laten koken...

Klinkt erg lekker
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_44478630
Mijn vriendin heeft wel eens de soep ongeveer 2 uur op het vuur laten staan
pi_44478634
Ik had laatst een bapao broodje laten verstenen in de magnetron en een pizza laten verbranden die ik net voor het sluiten van de supermarkt nog gescoord had Weg avondeten
Jupiler is goed
pi_44478652
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 11:47 schreef Biancavia het volgende:

Ze had het woordje "laten" niet gelezen?

Ik zit me te bedenken of er wat mis is gegaan...
Oh ja, een pizza... Geen idee wat er fout is gegaan, doe het niet weer.
Zijn lekker Italiaans gaan halen.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_44478992
Ik ging bij een vriend eten, en we waren op zoek naar iets om de andijvie wat meer smaak mee te geven... Kerrie leek ons wel lekker, maar ergens ging er iets flink mis, en het was dus echt niet lekker.... Toen hebben we er maar een flinke berg knoflooksaus op gegooid, en toen was het wel weg te krijgen
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_44479022
IK weet niet wat ik precies verkeerd deed,maar deed dus tijdje geleden een bapao broodje in de magnetron en binnen enkele minuten stond de keuken vol met rook
Blij dat me neef thuis was,want ik had nooit op tijd die magnetron naar buiten kunnen werken

Broodje/magnetron verbrand damn me ouders vonden het iets minder leuk bij thuiskomst
Salsa Española
  zaterdag 16 december 2006 @ 13:00:11 #9
25310 Chup
wat ik doe? ik ontdek
pi_44479851
-Het moment waarop je de pannenkoek omgooit breekt de steel van de pan af waardoor er een hete pan door je keuken vliegt

-Aansteker te dicht bij het fornuis laten liggen met een flinke knal en aardige vlam als gevolg

-Een bak met 5 liter soep laten vallen in een koelcel en door de manier waarop de bak op de grond komt gaat de soep tot aan het plafond en mag je echt alles maar dan ook echt alles wat zich in die koelcel bevond schoonmaken

-Prachtige maaltijd maken in de keuken. Het helemaal mooi op bordjes neerleggen en dan net als je het op tafel wil zetten om te gaan eten valt het uit je handen...

-Kruidenpotje in je pan laten vallen maar omdat het van plastic is plakt het binnen no time aan je bodem vast en kun je het met die maaltijd wel schudden

-Popcorn klaarmaken in een magnetron die veel meer Watt is dan je denkt. Kom je 3 minuten later terug om je popcorn te halen blijkt het van binnen in de fik te staan. Hele keuken blauw van de rook.
mijn wereld is jouw wereld
pi_44480737
Het bekende ei met een pannetje water opzetten en dan.. vergeten (2 uur).

Hmm.. het stinkt hier wel..
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  zaterdag 16 december 2006 @ 13:46:05 #11
25310 Chup
wat ik doe? ik ontdek
pi_44480919
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:39 schreef charon het volgende:
Het bekende ei met een pannetje water opzetten en dan.. vergeten (2 uur).

Hmm.. het stinkt hier wel..
Jij woont toch niet toevallig bij mij op de gang?
  maandag 18 december 2006 @ 17:54:08 #12
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_44544343
De vader van mijn ex-vriend was een keer gehakt aan het rollen met zijn handen (rauw), omdat er op de verpakking stond: Rul de gehakt eerst voordat u het in de pan doet. Hij dacht dat het een spelfout was, want had nog nooit van rullen gehoord...
KISSSSSSSSSSS
pi_44546061
quote:
Op maandag 18 december 2006 17:54 schreef Fawn het volgende:
De vader van mijn ex-vriend was een keer gehakt aan het rollen met zijn handen (rauw), omdat er op de verpakking stond: Rul de gehakt eerst voordat u het in de pan doet. Hij dacht dat het een spelfout was, want had nog nooit van rullen gehoord...
offtopic: doet me denken aan de reclame van planet i-net"plaats de muis in de rechter bovenhoek."
ontopic: ook ik heb wel is mijn blunders zo was ik paellia aan het maken en na het er ingooien van de vis op het einde dacht ik waarom ruik ik geen kruidige lucht en zag in mijn ooghoek het gesloten zakje.
ik dacht KUT na dan maar chinees halen.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  dinsdag 19 december 2006 @ 11:12:10 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_44563429
Zelf brownies maken in je nieuwe combi oven. Eigenwijs genoeg om het boekje niet te lezen. Dit zal de over wel zijn. Was dus de magnetron
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_44567009
Pasta tagliatelle gemaakt voor veel eters, en dus 2 pakjes honig saus. Ik had nog een zakje in de kast liggen zonder het kartonnen omdoosje, en ik wist absoluut zeker dat het ook echt tagliatelle saus was. Het bleek tocvh per ongeluk rode tomatensaus te zijn, dus dat werd met 1 zakje wit en 1 zakje rood een nogal onbestemd kleurtje...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_44567187
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:21 schreef Gripper het volgende:
Pasta tagliatelle gemaakt voor veel eters, en dus 2 pakjes honig saus. Ik had nog een zakje in de kast liggen zonder het kartonnen omdoosje, en ik wist absoluut zeker dat het ook echt tagliatelle saus was. Het bleek tocvh per ongeluk rode tomatensaus te zijn, dus dat werd met 1 zakje wit en 1 zakje rood een nogal onbestemd kleurtje...
Een kloddertje roze hier!!
Kloddertje roooooooooooooooooooze daar!

pi_44574179
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:27 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Een kloddertje roze hier!!
Kloddertje roooooooooooooooooooze daar!

Voor het eerst stoof?vlees kopen wat dus 3 uur moet garen.. en dat valt inderdaad niet in een kwartiertje te fixen
Trotse mamma :)
pi_44574678
Veel verhalen over de magnetron, ook ik was eens zo slim om in de combi een broodje af te bakken in de magnetron- ipv de ovenstand. Na een tijdje rook ik zo'n verbrande lucht, stond het broodje in de fik, gelukkig niks met de magnetron .
pi_44586574
De grootste mag denk ik wel het bouillabaise drama zijn. Toen ik nog in een hotel werkte hadden we een partij met 235 man. Groep bobo's etc... 1 uur voordat het voorgerecht geserveerd werd had ik de soep vast uit de koelkast gehaald. Zulke hoeveelheden soep hebben dus nogal wat tijd nodig om langzaam warm te maken, dus vandaar. Grote pannen til je altijd met zijn 2'en door de keuken om je rug niet zo te belasten. Afijn ik besloot dus om hem over de tegelvloer te slepen naar de hocker. En snel ook Loop ik tegen een opstaand tegeltje op, en flikkert die hele pan zo over me voeten.

Restaurant manager en de maitre meteen naar de keuken geroepen, en de boel laten uitstellen met speeches, zodat de keuken in 45 min nog een bouillabaise kon maken
  donderdag 21 december 2006 @ 03:09:11 #20
25310 Chup
wat ik doe? ik ontdek
pi_44618350
kook een ei, pel het ei, laat iemand het opwarmen in zijn magnetron...
pi_44618628
Vlees uit de vriezer met plastic verpakkingsmateriaal laten ontdooien in de magnetron en dat op de hoogste stand ipv de ontdooi-stand.
pi_44619647
Kruiden verwisselen is ook zo leuk. Smaakt je gehaktbal ineens naar pepernoten omdat ik speculaaskruiden had gebruikt ipv nootmuskaat
pi_44619775
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:00 schreef Chup het volgende:
-Popcorn klaarmaken in een magnetron die veel meer Watt is dan je denkt. Kom je 3 minuten later terug om je popcorn te halen blijkt het van binnen in de fik te staan. Hele keuken blauw van de rook.
En dan de tweede keer, als de dampen zijn opgetrokken, het zaakje niet lang genoeg laten staan. Heb je dus een handje popcorn tussen de korrels

Pan op het vuur zetten met de prijssticker er nog onder en dat pas zien als je de pan aan het afwassen bent.

Even wat soesjes ontdooien in de magnetron en ondertussen je pc aanzetten. Terugkomen en vijf leeggelopen deegballetjes aantreffen in een gloeiend hete roomsaus

Aardappeltaart bakken bij je schoonouders en bij het aansnijden zien dat de onderkant helemaal niet gaar is Schoonouders maar beweren dat het suuuuuperlekker smaakte en ik maar denken aan de eieren die erdoor geklopt moesten en maar bidden dat die wél goed gaar waren.

Na het koken een bakje van de Tupperware op de inductieplaat zetten, meteen beseffen dat die nog HEET is, bakje eraf trekken.....lekker plastic draden van de plaat schrobben.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_44619807
Syrena! Jij maakt het wel bont...
pi_44620217
Ik was een keer van die prefab-taco's aan het opwarmen in de combi-magnetron op de ovenstand. Omdat we dat ding nog maar net hadden, had ik hem voor de zekerheid wat korter op de timer gezet dan het pakje van de taco's aangaf.

Na 10 minuten, dat was de timer-stand, gaat het alarm van de oven dus af omdat hij klaar is. Ik kijken naar die taco's, en besluit dat ze nog wel 5 minuutjes erin kunnen. Ik dus 5x op het '1-minuut'-knopje en op start drukken om ze nog 5 minuutjes te laten bakken. Zie ik na 2 minuten opeens een pikzwarte wolk uit dat kreng komen... blijkt dus dat je als de timer afgelopen is je wel eerst weer de 'oven-stand' moet selecteren als je de tijd wat wilt verlengen...

Die taco's zijn maar op het balkon geëindigd...
bla
blabla
blablabla
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')