abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44478067
'Machiel Kuijt komt vrij'

(Novum) - Machiel Kuijt komt vrij. Dat schrijft de Telegraaf zaterdag. De 38-jarige Amsterdammer zit bijna tien jaar vast in Thailand voor drugshandel. Kuijt maakt gebruik van het zogenoemde Wots-verdrag. Het verdrag biedt de mogelijkheid aan Nederlandse gedetineerden die in Thailand zijn veroordeeld om het restant van hun straf in Nederland uit te zitten.

Volgens de krant wordt de Amsterdammer binnen vier weken naar Nederland gebracht. Hij hoeft dan niet meer de cel in. Dat besluit werd vrijdag genomen door een speciale commissie die de regering in de Thaise hoofdstad Bangkok adviseert. Andere gevangen die via de Wet Overdracht Tenuitvoerlegging Strafvonnissen naar Nederland worden gebracht, moeten de rest van de straf hier uitzitten.

Kuijt werd in 1997 tijdens een vakantie in Thailand aangehouden omdat bij zijn ex-vriendin driehonderd gram heroïne werd aangetroffen. De Thaise justitie ging ervan uit dat Kuijt daarbij betrokken was. Hij ontkende, werd in eerste instantie vrijgesproken, maar zowel in hoger beroep als in cassatie tot levenslang veroordeeld. elsevier.nl

Topics op Fok!
# Leef mee met Machiel Kuijt
# En jij dacht dat Machiel Kuijt het slecht had?
# Machiel Kuijt
# Machiel Kuijt krijgt levenslang
pi_44478429
Als je dan hier de cel weer in moet ben je ook niet gelukkig, zit je op een superzware afdeling omdat je levenslang hebt. Maargoed wellicht beter dan daar in thailand, maar toch.
'The Less you know, The more you believe'
pi_44478509
http://nl.wrs.yahoo.com/_(...).fok.nl/topic/416612

Waarom is dat zo'n vage link in je OP?
pi_44478602
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 11:36 schreef juliusbackpacking het volgende:
Als je dan hier de cel weer in moet ben je ook niet gelukkig, zit je op een superzware afdeling omdat je levenslang hebt. Maargoed wellicht beter dan daar in thailand, maar toch.
Hij komt hier meteen vrij omdat de straf omgezet wordt naar Nederlandse maatstaven.

Bovendien is er zeer gebrekkig bewijs tegen hem, dus hij zou hier waarschijnlijk al meteen zijn vrij gesproken
٩๏̯͡๏)۶
  zaterdag 16 december 2006 @ 11:57:54 #5
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_44478819
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_44478827
hij heeft wel genoeg geleden in bangkok hilton hehe
pi_44479486
Waarom hoeft hij in Nederland niet meer de cel in? Hij is veroordeeld tot levenslang en moet (volgens die regeling) zijn resterende straf toch in NL uitzitten?

Overigens dacht ik dat ze in Thailand niet zo moeilijk deden met drugssmokkelaars en ze gewoon ophingen...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_44479578
Mooi. Hij heeft zijn portie nu wel gehad. Welkom thuis Machiel.

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 16-12-2006 14:04:25 ]
pi_44480151
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 11:41 schreef Dark_Killah het volgende:
http://nl.wrs.yahoo.com/_(...).fok.nl/topic/416612

Waarom is dat zo'n vage link in je OP?
Is niet vaag, via deze link is er makkelijk een onderwerp op Fok! te zoeken.

Natuurlijk fijn voor z'n familie, met name z'n moeder die zo voor hem gevochten heeft, zij was vaak te zien bij Barend en van Dorp. Of hij echt onschuldig is doet er niet meer toe, ik denk dat hij genoeg gestraft is.
pi_44480438
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 11:47 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Hij komt hier meteen vrij omdat de straf omgezet wordt naar Nederlandse maatstaven.

Bovendien is er zeer gebrekkig bewijs tegen hem, dus hij zou hier waarschijnlijk al meteen zijn vrij gesproken
Ik zeg DAT hij hier weer de cel in moet maar ALS..

Het is namelijk gebruikelijk dat je de straf hier dan uit zit. Verder is het nederlands recht niet van toepassing, van vrijspraak zal dus nooit spraken zijn.
'The Less you know, The more you believe'
pi_44480472
Het is wel zo..... Als er iets met Asielzoekers gebeurt, dan schreeuwt iedereen moord en brand, maar onze eigen mensen laten wij verrotten als het er op aan komt.

Als Machiel Kuyt bijvoorbeeld een Amerikaan was geweest, dan was hij allang vrij geweest.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_44480492
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 12:41 schreef Daffodil31LE het volgende:
Waarom hoeft hij in Nederland niet meer de cel in? Hij is veroordeeld tot levenslang en moet (volgens die regeling) zijn resterende straf toch in NL uitzitten?

Overigens dacht ik dat ze in Thailand niet zo moeilijk deden met drugssmokkelaars en ze gewoon ophingen...
Ik snap niet dat die Thais hier aan meewerken...
als hier een Thai 20 jaar zou krijgen voor een misdrijf zouden we toch ook niet willen dat hij terug kan naar Thailand en daar zou weer vrij komt?

Ik zou me als Thaise overheid niet erg serieus genomen voelen.
  zaterdag 16 december 2006 @ 13:32:38 #13
9902 Lestat
the vampire...
pi_44480540
Als hij wel schuldig is, dan is genoeg gestraft; 1 jaar in een Thaise gevangenis staat gelijk aan 10 jaar in een NL gevangenis.
Memento Mori
pi_44480552
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:30 schreef JohnDope het volgende:

Als Machiel Kuyt een Amerikaan was geweest, dan was hij allang vrij geweest.
Onzin, de straffen in de vs voor drugs bezit zijn veel hoger dan in Nederland dus had hij mooi in de vs de rest van zijn straf mogen uitzitten terwijl hij hier vrij komt.

En als hij wel schuldig is is ie nog lang niet genoeg gestraft. Dan had ie maar niet zo stom moeten zijn met drugs die kant op te gaan. Het is bekend hoe ze er daar over denken.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  zaterdag 16 december 2006 @ 13:33:51 #15
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44480573
joepie

Wat ben ik even blij dat we geen Barend & v Dorp meer hebben.
pi_44480588
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:32 schreef Lestat het volgende:
Als hij wel schuldig is, dan is genoeg gestraft; 1 jaar in een Thaise gevangenis staat gelijk aan 10 jaar in een NL gevangenis.
Genoeg gestraft naar Nederlandse maatstaven misschien, maar daar heeft hij niet zijn misdrijf begaan.
pi_44480642
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:33 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Onzin, de straffen in de vs voor drugs bezit zijn veel hoger dan in Nederland dus had hij mooi in de vs de rest van zijn straf mogen uitzitten terwijl hij hier vrij komt.
Of hij vrij was gekomen doet er niet toe. Of hij schuldig is of niet, is ook nog al vaag.

Maargoed het gaat er om dat hij sowieso snel werd opgehaald om naar de VS te vertrekken wanneer hij een Amerikaan geweest zou zijn. Maar ik geloof dat de Aussies ook wel goed zijn in het weghalen van hun eigen mensen uit Thaise Cellen!

Wij Hollanders hebben Machiel Kuijt gewoon laten verrotten. Maar owee als er hier in nederland wat gebeurt met AsielZoekers, dan schreeuwt 'iedereen' Moord && Brand
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 16 december 2006 @ 13:38:44 #18
9902 Lestat
the vampire...
pi_44480714
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:34 schreef snellejelle het volgende:

[..]

Genoeg gestraft naar Nederlandse maatstaven misschien, maar daar heeft hij niet zijn misdrijf begaan.
Het gaat maar om drugsmokkel hoor. Het is niet alsof hij mensen vermoord of verkracht heeft. Half nederland neemt graag een trekje aan een pretsigaret, een drankje, een spuitje of een snuifje. Dus zo verschrikkelijk is het niet wat hij (als het waar is) gedaan heeft. De mensen die nu beweren dat we hem weg moeten laten rotten hebben kilo's boter op hun hoofd want de meesten daarvan zijn niet vies van een lekkere borrel, en alcohol kan minstens evenveel kapot maken als heroine.
Memento Mori
pi_44480750
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:36 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Of hij vrij was gekomen doet er niet toe. Of hij schuldig is of niet, is ook nog al vaag.

Maargoed het gaat er om dat hij sowieso snel werd opgehaald om naar de VS te vertrekken wanneer hij een Amerikaan geweest zou zijn. Maar ik geloof dat de Aussies ook wel goed zijn in het weghalen van hun eigen mensen uit Thaise Cellen!
Voor mij hoeven die verdragen dus ook niet. Laat ze maar zitten daar als ze echt schuldig zijn. Mochten er twijfel gevallen zijn (zoals ik dit geval) dan dient er meer gedaan te worden om dat te bewijzen.
pi_44480782
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:38 schreef Lestat het volgende:

[..]

Het gaat maar om drugsmokkel hoor. Het is niet alsof hij mensen vermoord of verkracht heeft. Half nederland neemt graag een trekje aan een pretsigaret, een drankje, een spuitje of een snuifje. Dus zo verschrikkelijk is het niet wat hij (als het waar is) gedaan heeft. De mensen die nu beweren dat we hem weg moeten laten rotten hebben kilo's boter op hun hoofd want de meesten daarvan zijn niet vies van een lekkere borrel, en alcohol kan minstens evenveel kapot maken als heroine.
Dat is het punt niet helemaal. Smokkel dan Nederland in, dan weet je wat je te wachten staat als je gepakt word. Pakken ze je in Thailand dan ben je de lul, dat is een risico dat je ZELF neemt.
pi_44480793
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:38 schreef Lestat het volgende:

[..]

Het gaat er wmb niet om hoe we er hier over denken maar hoe ze er daar over denken. Nogmaals, hij heeft daar zijn misdaad begaan!
pi_44480817
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:40 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Voor mij hoeven die verdragen dus ook niet. Laat ze maar zitten daar als ze echt schuldig zijn. Mochten er twijfel gevallen zijn (zoals ik dit geval) dan dient er meer gedaan te worden om dat te bewijzen.
Hele battaljons juristen staan er klaar om Asielzoekers naar binnen te likken.....

Nee die Machiel Kuijt heeft veel te weinig aandacht gehad. Ik vind dit echt een schande.
  zaterdag 16 december 2006 @ 13:43:05 #23
9902 Lestat
the vampire...
pi_44480835
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:41 schreef snellejelle het volgende:

[..]

Het gaat er wmb niet om hoe we er hier over denken maar hoe ze er daar over denken. Nogmaals, hij heeft daar zijn misdaad begaan!
Aha, dus je bent cultuurrelativist! Het gaat jou dus om de normen en waarden die elders gelden. Dus je vindt het ook prima dat homo's onthoofd worden in Iran en Saudi-Arabie, en dat clitorissen weggesneden worden in Afrika?
Memento Mori
pi_44480866
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:41 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dat is het punt niet helemaal. Smokkel dan Nederland in, dan weet je wat je te wachten staat als je gepakt word. Pakken ze je in Thailand dan ben je de lul, dat is een risico dat je ZELF neemt.
Er zijn ook genoeg mensen die smokkelen, omdat ze gedwongen/gemanipuleerd worden. Je kan niet zomaar even snel je conclusie trekken vanuit je veilige woonwijk.
  zaterdag 16 december 2006 @ 13:44:54 #25
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44480891
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:42 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hele battaljons juristen staan er klaar om Asielzoekers naar binnen te likken.....

Nee die Machiel Kuijt heeft veel te weinig aandacht gehad. Ik vind dit echt een schande.
te weinig? te veel!

die kerel is gewoon schuldig. Hij had er nog wel 10 jaar kunnen zitten en daarna werd het zo langzamerhand eens tijd voor vrijlating.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')