Hij komt hier meteen vrij omdat de straf omgezet wordt naar Nederlandse maatstaven.quote:Op zaterdag 16 december 2006 11:36 schreef juliusbackpacking het volgende:
Als je dan hier de cel weer in moet ben je ook niet gelukkig, zit je op een superzware afdeling omdat je levenslang hebt. Maargoed wellicht beter dan daar in thailand, maar toch.
Is niet vaag, via deze link is er makkelijk een onderwerp op Fok! te zoeken.quote:Op zaterdag 16 december 2006 11:41 schreef Dark_Killah het volgende:
http://nl.wrs.yahoo.com/_(...).fok.nl/topic/416612
Waarom is dat zo'n vage link in je OP?
Ik zeg DAT hij hier weer de cel in moet maar ALS..quote:Op zaterdag 16 december 2006 11:47 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Hij komt hier meteen vrij omdat de straf omgezet wordt naar Nederlandse maatstaven.
Bovendien is er zeer gebrekkig bewijs tegen hem, dus hij zou hier waarschijnlijk al meteen zijn vrij gesproken
Ik snap niet dat die Thais hier aan meewerken...quote:Op zaterdag 16 december 2006 12:41 schreef Daffodil31LE het volgende:
Waarom hoeft hij in Nederland niet meer de cel in? Hij is veroordeeld tot levenslang en moet (volgens die regeling) zijn resterende straf toch in NL uitzitten?
Overigens dacht ik dat ze in Thailand niet zo moeilijk deden met drugssmokkelaars en ze gewoon ophingen...
Onzin, de straffen in de vs voor drugs bezit zijn veel hoger dan in Nederland dus had hij mooi in de vs de rest van zijn straf mogen uitzitten terwijl hij hier vrij komt.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:30 schreef JohnDope het volgende:
Als Machiel Kuyt een Amerikaan was geweest, dan was hij allang vrij geweest.
Genoeg gestraft naar Nederlandse maatstaven misschien, maar daar heeft hij niet zijn misdrijf begaan.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:32 schreef Lestat het volgende:
Als hij wel schuldig is, dan is genoeg gestraft; 1 jaar in een Thaise gevangenis staat gelijk aan 10 jaar in een NL gevangenis.
Of hij vrij was gekomen doet er niet toe. Of hij schuldig is of niet, is ook nog al vaag.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:33 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Onzin, de straffen in de vs voor drugs bezit zijn veel hoger dan in Nederland dus had hij mooi in de vs de rest van zijn straf mogen uitzitten terwijl hij hier vrij komt.
Het gaat maar om drugsmokkel hoor. Het is niet alsof hij mensen vermoord of verkracht heeft. Half nederland neemt graag een trekje aan een pretsigaret, een drankje, een spuitje of een snuifje. Dus zo verschrikkelijk is het niet wat hij (als het waar is) gedaan heeft. De mensen die nu beweren dat we hem weg moeten laten rotten hebben kilo's boter op hun hoofd want de meesten daarvan zijn niet vies van een lekkere borrel, en alcohol kan minstens evenveel kapot maken als heroine.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:34 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Genoeg gestraft naar Nederlandse maatstaven misschien, maar daar heeft hij niet zijn misdrijf begaan.
Voor mij hoeven die verdragen dus ook niet. Laat ze maar zitten daar als ze echt schuldig zijn. Mochten er twijfel gevallen zijn (zoals ik dit geval) dan dient er meer gedaan te worden om dat te bewijzen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:36 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Of hij vrij was gekomen doet er niet toe. Of hij schuldig is of niet, is ook nog al vaag.
Maargoed het gaat er om dat hij sowieso snel werd opgehaald om naar de VS te vertrekken wanneer hij een Amerikaan geweest zou zijn. Maar ik geloof dat de Aussies ook wel goed zijn in het weghalen van hun eigen mensen uit Thaise Cellen!
Dat is het punt niet helemaal. Smokkel dan Nederland in, dan weet je wat je te wachten staat als je gepakt word. Pakken ze je in Thailand dan ben je de lul, dat is een risico dat je ZELF neemt.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:38 schreef Lestat het volgende:
[..]
Het gaat maar om drugsmokkel hoor. Het is niet alsof hij mensen vermoord of verkracht heeft. Half nederland neemt graag een trekje aan een pretsigaret, een drankje, een spuitje of een snuifje. Dus zo verschrikkelijk is het niet wat hij (als het waar is) gedaan heeft. De mensen die nu beweren dat we hem weg moeten laten rotten hebben kilo's boter op hun hoofd want de meesten daarvan zijn niet vies van een lekkere borrel, en alcohol kan minstens evenveel kapot maken als heroine.
Het gaat er wmb niet om hoe we er hier over denken maar hoe ze er daar over denken. Nogmaals, hij heeft daar zijn misdaad begaan!quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:38 schreef Lestat het volgende:
[..]
Het gaat maar om drugsmokkel hoor. Het is niet alsof hij mensen vermoord of verkracht heeft. Half nederland neemt graag een trekje aan een pretsigaret, een drankje, een spuitje of een snuifje. Dus zo verschrikkelijk is het niet wat hij (als het waar is) gedaan heeft. De mensen die nu beweren dat we hem weg moeten laten rotten hebben kilo's boter op hun hoofd want de meesten daarvan zijn niet vies van een lekkere borrel, en alcohol kan minstens evenveel kapot maken als heroine.
Hele battaljons juristen staan er klaar om Asielzoekers naar binnen te likken.....quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:40 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Voor mij hoeven die verdragen dus ook niet. Laat ze maar zitten daar als ze echt schuldig zijn. Mochten er twijfel gevallen zijn (zoals ik dit geval) dan dient er meer gedaan te worden om dat te bewijzen.
Aha, dus je bent cultuurrelativist! Het gaat jou dus om de normen en waarden die elders gelden. Dus je vindt het ook prima dat homo's onthoofd worden in Iran en Saudi-Arabie, en dat clitorissen weggesneden worden in Afrika?quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:41 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Het gaat er wmb niet om hoe we er hier over denken maar hoe ze er daar over denken. Nogmaals, hij heeft daar zijn misdaad begaan!
Er zijn ook genoeg mensen die smokkelen, omdat ze gedwongen/gemanipuleerd worden. Je kan niet zomaar even snel je conclusie trekken vanuit je veilige woonwijk.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:41 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat is het punt niet helemaal. Smokkel dan Nederland in, dan weet je wat je te wachten staat als je gepakt word. Pakken ze je in Thailand dan ben je de lul, dat is een risico dat je ZELF neemt.
te weinig? te veel!quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:42 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hele battaljons juristen staan er klaar om Asielzoekers naar binnen te likken.....
Nee die Machiel Kuijt heeft veel te weinig aandacht gehad. Ik vind dit echt een schande.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |