abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44453495
Bizar verhaal. Tijdens meldplicht opgepakt door twee undercoveragenten, nu onder erbarmelijke omstandigheden in politiecel gestopt. Terwijl er een deal met het IND was dat hij zijn studie in NL mocht afmaken als hij dan het land vrijwillig zou verlaten... ( Check http://www.campus.tv/index.php?action=showmovie&movieid=320

[ Bericht 43% gewijzigd door Maximianus op 15-12-2006 12:51:18 ]
pi_44453541
[Rita mode]

Afkomstig uit Noord-Koerdistan? Optieften met die gasten

[/Rita mode}

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2006 12:46:06 ]
  vrijdag 15 december 2006 @ 12:49:45 #3
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_44453673
oohhh wat zielig

Waarom heeft hij een andere naam aangenomen?
Daar begint de eerste leugen al.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  vrijdag 15 december 2006 @ 12:54:39 #4
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_44453809
Is 1 zo'n verhaal toepasselijk voor 26000 mensen.
Lijkt me niet.... Het zegt wel iets over de procedure e.d. Maar omgekeerd wist hij ook dat hij ongewenst was in Nederland. Zijn opgebouwde statuur kun je lezen als een pluspunt in deze materie. En hij daadwerkelijk iets kan betekenen voor de Nederlandse samenleving. Maar dan kom je in een grijsgebied van waarop je een beslissing laat afhangen (en hoever je zoiets kunt kwantificeren).
Dat er ergens een grens getrokken moet worden vanwege sociaal/economische redenen lijkt me een redelijke grond. Of die grens nu juist ligt is wel een reden die wat meer diepgang nodig heeft. En daarin is deze zaak redelijk uniek, maar geen reflectie van diezelfde 26000 mensen.
pi_44453914
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 12:44 schreef Maximianus het volgende:
nu onder erbarmelijke omstandigheden in politiecel gestopt.
Kom op zeg.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_44454547
uhm .. deal met de IND ?
pleased to meet you
pi_44454810
wat een telegraaf-openingspost zeg. Stemmingmakerij is het.
fotografie FTW
  vrijdag 15 december 2006 @ 13:23:54 #8
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_44454971
Waar zijn de feiten? In de film wordt aangegeven, dat hij veroordeeld is wegens geweldpleging. Meer kan ik er niet van maken. Dus graag meer achtergrond informatie.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_44455035
Leuk, ik ken het verhaal. Deze Anwi heeft de status ongewenst ontvangen wegens een geweldsdelict. Dat zeggen ze er weer niet bij
pi_44455207
Lekker eenzijdig filmpje! Niemand weet de andere kant van het verhaal, daarnaast worden twee vechtpartijen goed geprobeert te praten door de "aanleidingen" te geven als tekst, en het te laten lijken of zijn advocaat daarmee instemt...

sorry hoor, maar hier bereik je niet veel mee... ik vindt het sneu voor die jongen, en om het op zo'n manier, vlak voor zijn afstuderen, aan te pakken is slecht. Maar aan de andere kant, hij is voor 2 vechtpartijen veroordeelt (dat het terecht was ga ik maar van uit gezien de rare constructie uit het filmpje), en er is besloten dat ie weg moet, dus moet ie maar gaan. hij neemt een risico dor heir te komen, en moet de consequenties maar aanvaarden als ie weg moet.
pi_44456639
nou nee, da's nou ook weer onzin .. als die idd een deal heeft met de IND, en daar lijkt het wel op gezien het feit dat die delicten al geruime tijd geleden zijn gepleegd (2 jaar geleden begrijp ik uit dat filmpie ?) en hij er nog steeds is, dan is het wel bijzonder lullig om hem een paar maanden voor z'n batchelor eruit te plukken en alsnog weg te sturen .. doe het dan meteen na die veroordeling of zo, nu lijkt het meer op doelbewust treiteren om toch vooral een negatief beeld van NL te kweken in het buitenland
pleased to meet you
  vrijdag 15 december 2006 @ 14:19:30 #12
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_44456797
Mooie timing weer.

En of de uitzetting wel of niet moreel terecht is hangt erg af van wat precies de achtergrond van het ongewenst verklaren is geweest. Het heeft ook weinig zin om teveel gewicht aan jeugdzondes te hangen.
Vampire Romance O+
pi_44459324
check http://diplomavoorawni.hyves.nl en http://www.campus.tv voor meer info

Kort samengevat Awni is:

Al 9 jaar in Nederland, na 7 jaar in Duitsland te hebben gewoond

Topstudent Technische Bedrijfskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen

Bestuurslid Technisch Bedrijfskundige Vereniging Lugus

Vader heeft voor Awni asiel aangevraagd onder valse naam

Rest van de familie heeft inmiddels wel status, hetzij in Duitsland of Nederland

Hij heeft een ongewenstverklaring: hij wordt nu twee keer gestraft voor hetzelfde feit

Awni is bedreigd met uitzetting: na deze lange tijd in Europa moet hij nu naar Turkije

Lugus staat op en verzet zich tegen dit beleid: Awni moet minstens studie kunnen afmaken! Nog een paar maanden en Awni heeft zijn Bachelor. De ongewenstverklaring moet worden opgeheven.

Maandag 18 december vind de rechtzaak plaats over zijn vastzetting
pi_44459441
Zag nu pas dat er al een thread over deze zaak was

Kijk voor meer informatie op http://diplomavoorawni.hyves.nl

Daar staat ergens Awni zijn brief waarin hij uitgebreid uitlegt hoe hij hierin verzeild is geraakt.

Niemand probeert wat hij heeft gedaan goed te praten. Het punt is: hij is er al een keer voor gestraft en hij heeft er spijt van. Mag dan zoiets tot de einden van dagen hem aangerekend worden en zo verregaande consequenties hebben? Ik vind van niet.

Verder hij heeft er niet zelf voor gekozen zijn land te verlaten: 16 jaar geleden is ie naar Duitsland gegaan met papa mee als jongetje. 9 jaar geleden ook gewoon als minderjarige naar Nederland mee. Nu is ie inmiddels meerderjarig en moet hij terug naar een land die helemaal niet zijn vaderland is. als enige van zijn hele verdere familie... Nogal lullig..
pi_44459451
so?
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  vrijdag 15 december 2006 @ 15:54:48 #16
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_44459698
Had die pa maar geen valse naam op moeten geven. Eigen schuld. Hij heeft reeds jaren geleden te horen gekregen zijn biezen te pakken.
pi_44459764
Thebase, wat moeten we met dit topic? Informatief maar toch totaal nutteloos. Er zijn wetten, daar moet je je aan houden. Fraudeer je (valse naam) dan heb je dikke pech. En terecht. Publieke opinie doet daar niets aan af.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_44459803
Fraude is einde oefening. Hoe simpel.
  vrijdag 15 december 2006 @ 15:58:08 #19
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_44459827
Gewoon een economisch vluchteling lijkt het? (herkomst Turkije?) Of is het een Koerd?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_44459883
Ik vind dit soort dingen zo erg. Ik hoop voor hem dat het allemaal op zijn pootjes terecht komt.
  vrijdag 15 december 2006 @ 16:09:30 #21
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_44460254
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 15:47 schreef thebase het volgende:

Verder hij heeft er niet zelf voor gekozen zijn land te verlaten: 16 jaar geleden is ie naar Duitsland gegaan met papa mee als jongetje. 9 jaar geleden ook gewoon als minderjarige naar Nederland mee. Nu is ie inmiddels meerderjarig en moet hij terug naar een land die helemaal niet zijn vaderland is. als enige van zijn hele verdere familie... Nogal lullig..
als zijn familie zo begaan is dan gaan ze toch gezellig mee terug
ik ben lief :)
pi_44460294
Tja, Fraude,
pi_44460295
Als hij hier al zolang is kunnen die paar maandjes voor zijn studie er ook wel bij...
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_44460342
Nee pa is dus gemarteld, en heeft dus nu wel status gekregen.. is dus terecht gevlucht. Awni is nu meerderjarig en kan zich niet beroepen op gezinshereniging. Hij kan toch niet helpen wat zijn pa voor hem doet? Awni kan zich nauwelijks herinneren hoe het uberhaupt daar was.

Hij moet inderdaad dus wel zeker terug.. maar daar wordt ook niet voor betoogd: hij moet zijn studie kunnen afmaken die dus bijna af is. Het is toch gewoon mensen pesten om hem net voor het behalen van zijn studie weg te schoppen...
pi_44460419
hij is toch gevlucht: het idee van vluchten is dat je weggaat omdat je niet meer mag/kan zijn waar je eerst was
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')