quote:
Op maandag 18 december 2006 15:12 schreef JoeyT het volgende:Zou je het voor mij dan nog 1 keer kort kunnen samenvatten. Waarom ben je verplicht die medicijnen te nemen? ik zie het GGZ nl van zm positieve kant. Wat heb je precies gedaan dat het zover gekomen is?
Mijn vader vind mij raar , ik ben geadopteerd en ontwikkel mij anders dan mijn familie hier in Nederland , hij is huisarts en hing soms de psychiater uit als je snapt wat ik bedoelde, Dat botste dus wel eens en hij drong er op aan dat ik me liet onderzoeken maar hij zelf was natuurlijk altijd piekobello in orde.
Bij het GGZ ben ik gaan filosoferen op mijn 16de , als je dat doet wor je gek verklaard maar dat wist ik toen niet .
Ik gebruikte toen veel paddos en had een andere kijk op de wereld , redelijk links radicaal.
Ik liet mij me gaan tegenover een dealer in een café waar ik veel kwam en was toen eingeijk nog in orde , ik ging om met een kennis van hem en raakte op een of andere vage manier steeds verder ongemerkt van het padje rond die tijd , ik was me nog aan het ontwikkelen en ik deed echt helemaal niets fout ik at geen vlees, dronk geen alohol , at geen vis , dronk geen melk , alleen maar oja melk, rookte blowde snoof en slikte niet . toch vonden ze mijn gedrag vaag en ik raakte ook wel van het padje , ik heb bij het GGZ aangeklopt voor hulp zoals ik verteld had met mijn opleiding en werk . maar dat wilde ze niet , op een gegeven moment kwam ik iemand tegen die mij een document gaf , ik zag er veel en en hij vertelde mij toen over zaken waar ik erg geinterreseert was zoals corruptie binnen instanties enzo ,
Na de ruzie met die dealer (hij zei dat ie drie pillen in mijn drank gegooid had) ben ik me iets meer in het café gaan verdiepen voor zo ver ik dat kon en ben ik op een of andere manier gewoon van het padje geraakt / geobsedeerd geraakt.
Dit wordt omschreven als schizofreenie omdat mensen met de gedrag dat wordt afgeschilderd als schizofreen gedrag overeenkomstige "symptomen" vertonen.
Er werd niet naar mij geluisterd , ik draaide vaak harde muziek , natalia cardone << met hasta la vitcoria siempre en wilde mij toewijden tot het omvormen van het café tot wat het nu is geworden.
of mijn energie iets te maken heeft gehad met de transformatie betwijfel ik ten zeerste omdat de man waar het hele probleem mee begon er nogsteeds regelmatig te vinden is tot hij betrapt wordt of iets fout doet .
Op een dag ging alles fout en was ik een te diepgaande relatie aangegaan met de maatschappij , cultuur en natuur waardoor ik opgepakt ben , dit deed mij al geen goed en vooraf ging er nog vanalles fout met een bus die ik miste terwijl ik een afspraak had waaar mijn enige connectie met de buitenwereld van afhankelijk was << internet ... Mijn telefoon was al afgesloten en ik had het gevoel dat ik al opgepakt ging worden omdat ik dacht dat ik iets op het spoor was .
ik was kei pissed , en draaide die dag keiharde muziek op een erg vroeg tijdstip, mijn buurman belde de politite en mijn ruit werd in gegooid waarop ik als een teken van affectie een box beugel neerlegde voor zijn deur om hem naar mijn huis te lokken waar ik alle deuren had openstaan - dit was waarschijnlijk de actie waardoor ze dachten dat ik een gevaar was voor mijn omgeving en voor mijzelf.- na een tijdje stond er ineens politie in mijn kamer en maakt ik een schrikachtige beweging naar hun waarop ze vroegen dat ze me neer mochten sprayen met pepperspray wat ik liever had dan doodgeschoten te worden.
Met een brandend gezicht werd ik op de grond gewerkt en naar het politie bureau afgevoerd om daar vervolgens na een tijdje in een zeer kort gesprek aan de cel deur met een vermeende art, te worden afgevoerd naar een inrichting waar ik uit overtuiging dat het het dit nogsteeds het zelfde criminele netwerk was war ik wilde aantonene weer uit ontsnapte om mijn verhaal aan mensen te gaan doen in Amsterdam .
Dat is niet goed verlopen en ik ben als ik het me goed herinner toen terug naar België gegaan naar een vriend die mij overhaalde om terug te gaan naar de afdeling om geholpen te worden.
mijn intresse in de corruptie bleef echter en mijn afkeer tegen iedereen , en mijn wantrouwige belevings wereld zette wss de GGZ tot een dwang behandeling aan die me zover heeft gekregen dat ik niet meer zo zwaar over dingen ging denken .
Het is neit zo dat op dit moment me het allemaal neits meer kan schelen maar ik ben er niet meer zo ver betrokken met mijn doel als voor heen en het maakt me ook niet meer zo emoioneel .
ik ben omgevormd tot een gemiddelde nederlander die alles aan zijn neus voor bij laat gaan ,
in mij geval wil ik dat voorkomen door speed te nemen en weer mijn "drive" terug te krijgen die ik had bij meerdere zaken die mij destijds en nu nogsteeds interresseerde.
het is niet mijn eerste keus maar als ik niet van de risperdal afkom en anders niet aan "el dopa" kan komen voel ik mij genootzaakt een andere manier te zoeken om mijn oude gevoelens weer terug te krijgen om een onafgesloten hoofdstuk in mijn leven af te kunnen sluiten en de losse eindjes aan elkaar te kopen ook wat waanbeelde n betreft.
alleen zo denk ik mij zelf te kunnen helpen.
Dit bespreek ik niet met mijn psychiater of psycholoegen etc. omdat ik dan vol gestouwd wordt met de hoogste portie risperdal.
hopelijk heb ik je genoeg geinformeerd en snap het nu een beetje.
je zal wel denken , die gast is tegen drugs maar gebruikt nu zelf , where 's the xence ?
dat kan ik je uitleggen maar ik hoop dat je het eingelijk al gebrijpt .
Greetz
Tinoz