quote:Op maandag 8 januari 2007 10:54 schreef Ephemera het volgende:
[..]
haha![]()
Ik zag je laatst nog bij de intocht van de kerstman en vast ook in de Beuk nog met kerst (maar dát weet ik niet zeker)
Zij de mijnequote:Op maandag 8 januari 2007 12:59 schreef MaxMark het volgende:
Serieus he... Zitten jullie twee nou elkaars AT gewoon constant na te lopen, zodat je steeds samen in een topic post? En dan kom je hier ook alleen maar om te trollen, blijkbaar.
Gelukkig laten jullie zo zien dat alles buiten Drenthe duidelijk van hoger niveau is
nee ik check om de 30 sec de AT. En de topics die me boeien kijk ik in. Dat ik MM vaak tegen kom is vandaag puur toeval.quote:Op maandag 8 januari 2007 12:59 schreef MaxMark het volgende:
Serieus he... Zitten jullie twee nou elkaars AT gewoon constant na te lopen, zodat je steeds samen in een topic post? En dan kom je hier ook alleen maar om te trollen, blijkbaar.
Gelukkig laten jullie zo zien dat alles buiten Drenthe duidelijk van hoger niveau is
Nee Den Helder is fijnquote:Op maandag 8 januari 2007 13:55 schreef Qwea het volgende:
En het is geen trollen. Drenthe is gewoon kutenige wat oke is in drenthe is de dierentuin in emmen
westfries? Da's Hoorn en omstreken menquote:Op maandag 8 januari 2007 14:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee Den Helder is fijn. Wat vind je daar leuker de rellende Antillianen of dat verschrikkelijke Westfries?
Ach de mensen uit Den Helder en omgeving die ik ken hadden ook een achterlijk irritant accent of dat nou Westfries heet of niet maakt niet zoveel uitquote:Op maandag 8 januari 2007 14:11 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
westfries? Da's Hoorn en omstreken men
Wat ook wel logisch is. Als je hier met een kleinere gemeenschap bent heb je ook niet veel andere keus dan intergreren.quote:Op maandag 8 januari 2007 14:19 schreef PLAE@ het volgende:
gisteren nog met een partij Turken en Joegoslaven gezeten met een Drents accent. Dat maakt ze meteen een stuk gemoedelijker. Die lui intergreren hier beter dan in het westen![]()
hier praat men gewoon ABN, afgezien van wat antilianen die op straat hun eigen taal ouwehoeren. Ik vind mensen die dat landelijke dialect lullen altijd zo "dom" overkomen. Ik bedoel, ik praat net zoals de mensen op TV maar mijn schoonmoe moet vaak de ondertiteling aan anders begrijpt ze het niet, en maar knauwen met al die typische drenthse woordjes...quote:Op maandag 8 januari 2007 14:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach de mensen uit Den Helder en omgeving die ik ken hadden ook een achterlijk irritant accent of dat nou Westfries heet of niet maakt niet zoveel uit.
ik heb geen last van die antillianen hoor. Ze rellen nooit als ik in de buurt benquote:Op maandag 8 januari 2007 14:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee Den Helder is fijn. Wat vind je daar leuker de rellende Antillianen of dat verschrikkelijke Westfries?
waren cker allemaal buitenlandersquote:Op maandag 8 januari 2007 14:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach de mensen uit Den Helder en omgeving die ik ken hadden ook een achterlijk irritant accent of dat nou Westfries heet of niet maakt niet zoveel uit.
Ik moet het helaas met je eens zijn dat mensen die met een accent praten 'dommer' overkomen, het zal wel een kwestie van vooroordelen zijn. Ik praat zelf ook met een accent, maar zit gewoon op een HBO-opleiding. Ook beheers ik de Nederlandse taal beter dan de gemiddelde Nederlander...Ik spreek het alleen wat minderquote:Op maandag 8 januari 2007 14:34 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
hier praat men gewoon ABN, afgezien van wat antilianen die op straat hun eigen taal ouwehoeren. Ik vind mensen die dat landelijke dialect lullen altijd zo "dom" overkomen. Ik bedoel, ik praat net zoals de mensen op TV maar mijn schoonmoe moet vaak de ondertiteling aan anders begrijpt ze het niet, en maar knauwen met al die typische drenthse woordjes...
mjah ik weet niet wat het is hoor, maar als ik soms om me heen kijk daar heb ik af en toe echt het idee dat er soms generaties binnen de familie wordt geneukt. Natuurlijk niet iedereen maar er lopen gemiddeld meer incestypes rond dan in andere regionen waar ik kom imho.quote:Op maandag 8 januari 2007 14:48 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik moet het helaas met je eens zijn dat mensen die met een accent praten 'dommer' overkomen, het zal wel een kwestie van vooroordelen zijn. Ik praat zelf ook met een accent, maar zit gewoon op een HBO-opleiding. Ook beheers ik de Nederlandse taal beter dan de gemiddelde Nederlander...Ik spreek het alleen wat minder
Feit is ook dat de generatie van jouw schoonmoeder erg weinig naar school is geweest (net als mijn ouders), omdat het werken nu eenmaal voor ging. Gelukkig zijn mijn ouders goed terecht gekomen, maar vele anderen hebben dus weinig opleiding genoten, waardoor ze inderdaad minder weten. En ja, dan kom je nog wel eens 'dom' over
Toch ben ik het niet met je eens dat het nodig is om denigrerend te doen over Drenthe en zijn/haar inwoners. Dat getuigt namelijk ook van een gebrek aan opleiding.
Ik sta niet zo in contact met de allochtone jeugd in den helderquote:Op maandag 8 januari 2007 15:06 schreef PLAE@ het volgende:
oh praat de allochtone jeugd in Den Helder ABN? Das nieuws voor me. Ik ken geen enkele plaats waar ze dat doen.
En dat is dus weer die typische arrogantie van die chagerijnige westerlingen.Ik heb een maand inquote:Op maandag 8 januari 2007 15:01 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
mjah ik weet niet wat het is hoor, maar als ik soms om me heen kijk daar heb ik af en toe echt het idee dat er soms generaties binnen de familie wordt geneukt. Natuurlijk niet iedereen maar er lopen gemiddeld meer incestypes rond dan in andere regionen waar ik kom imho.
ik woon er niet, ik kom er plichtmatig vaak alleenquote:Op maandag 8 januari 2007 16:26 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En dat is dus weer die typische arrogantie van die chagerijnige westerlingen.Ik heb een maand inPurmerend
gewoond en ik was er stok ongelukkig.Als ik daar hoi tegen iemand zei had je nog net geen mes tussen je ribben,hier wordt er gewoon vriendelijk terug gegroet.
Bovendien,als je toch zo'n hekel hebt aan Drenthe,waarom blijf je er dan wonen?![]()
Mis..helemaal mis. Helaas is Frans Bauer (en Jan Smit oa) Neerlands grootste held.. niet zozeer de held van Drenthe. Sterker nog; Drenthe lijkt mij nou niet DE kamperprovincie van Nederland bij uitstek.quote:Op maandag 8 januari 2007 16:57 schreef MikeyMo het volgende:
overigens vind ik ook wel weer typisch dat er in bijvoorbeeld emmen bij de platenzaken van die grote Cardboard cutouts staan van bijvoorbeeld Jannes, wanneer je de radio aanzet en er staat een lokale zender op dan is het altijd amateuritisch geknauw en wordt de laatste plaat van Lucas en Gea gedraaid. Frans Bauer is daar de held van alles wat vrouw is en boven de 40 is, terwijl het hier toch al gauw enkel door bejaarden wordt gewaardeerd.
Kampers met liedjes met een rijmelarij van likmevestje, in drenthe ben je dan al snel een idool
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |