abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44452477
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_44452713
De no-claim is dan ook een ontzettend kromme regeling. Mensen die niets aan zorg kwijt zijn omdat ze gewoon harstikke gezond zijn krijgen een bonus, en de chronisch zieken die al klauwen met geld kwijt zijn aan medische zorg krijgen niets. Ik krijg straks in 2007 ook m'n no-claim terug aangezien ik niet bij een dokter geweest ben in 2006, maar van mij mag die hele regeling afgeschaft worden en vervangen worden door iets dat de boel wat eerlijk verdeeld want ondanks het feit dat ik het geld best goed kan gebruiken zijn er zat mensen die het veel harder nodig hebben.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_44452792
ach ja laten we al die studenten die relatief gezond zijn, en de laagste inkomens van alle nederlanders hebben, en dat ook nog eens als 'lening' bestempeld krijgen nog eens extra gaan naaien door ze die 255 euro per jaar af te pakken.

de chronisch zieken zijn immers veel zieliger, en hebben dat geld hard nodig om thuis te zitten en niets te doen.
pi_44452813
Nogmaals dan maar... (zie ook Bos-gate deel II; Op naar een nieuwe crisis?)

Ik snap het niet zo goed. Afgelopen week zijn er bijvoorbeeld bij de begrotingsbehandeling van het departement Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit allerlei moties aangenomen op het gebied van dierenwelzijn...
quote:
De motie-Graus over de invoering van een landelijk alarmnummer voor dieren: aangenomen. De motie-Thieme c.s. over etikettering inzake de herkomst van eieren die in producten verwerkt zijn: aangenomen. De motie-Waalkens c.s. over het verbod op druk- en drijfjacht: aangenomen.

Vorige week werd al duidelijk dat sinds de verkiezingen een diervriendelijke meerderheid in de Tweede Kamer is ontstaan. Dat werd dinsdag bevestigd toen in de plenaire vergaderzaal 34 moties in stemming werden gebracht, waarvan het merendeel betrekking had op het dierenwelzijn. Zestien moties werden aangenomen.

http://www.volkskrant.nl/(...)indt_links_en_rechts
Minister De Geus van Sociale Zaken deed een paar dagen geleden het voorstel om het onbetaalde ouderschapsverlof te verlengen naar een half jaar.
quote:
Minister de Geus van Sociale Zaken wil het onbetaalde ouderschapsverlof verlengen naar een half jaar. Zowel de moeder als de vader mag 26 weken verlof opnemen. Dat heeft de CDA-minister bekend gemaakt in reactie op de woensdag gepresenteerde Emancipatiemonitor.

http://www.volkskrant.nl/(...)ld_ouderschapsverlof
CDA en PvdA hebben in de begrotingsbehandeling van VROM gepleit voor een ambitieus klimaatbeleid: http://www.vnci.nl/actueel/nieuws/bekijknieuws.asp?id=17939

De VVD eist in de begrotingsbehandeling van Justitie voor het beter in de wet verankeren van het recht op zelfverdediging...
quote:
VVD-Kamerlid Weekers kondigt woensdag tijdens de begrotingsbehandeling van justitie een voorstel aan waarin het recht op zelfverdediging beter in de wet wordt verankerd. Een Kamermeerderheid wil bereiken dat bewoners of winkeliers niet langer meteen als verdachten worden beschouwd wanneer zij uit noodweer geweld gebruiken tegen een crimineel.

http://www.nhd.nl/nieuws/(...)le1254761.ece?catId=
Waar komt toch het idee vandaan dat het parlement enorme terughoudendheid moet betrachten bij het demissionair zijn van een kabinet? Voor het afschaffen van de noclaimregeling is waarschijnlijk een zeer ruime Kamermeerderheid.
  vrijdag 15 december 2006 @ 12:21:23 #5
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_44452854
Mijn god, de reacties bij de telegraaf zijn altijd te erg voor woorden. Eerst allemaal collectief tegen de no-claim en nu opeens allemaal voor...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_44452861
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 12:17 schreef Richardfun het volgende:
Ik krijg straks in 2007 ook m'n no-claim terug aangezien ik niet bij een dokter geweest ben in 2006, maar van mij mag die hele regeling afgeschaft worden en vervangen worden door iets dat de boel wat eerlijk verdeeld
Even ter verduidelijking, ik weet niet of je het zo bedoeld hoor:

Maar een bezoek aan de doktor gaat NIET van je no-claim af. Dus niet naar de doktor gaan omdat je geen zin hebt omdat dat no-claim kost is onzin!
  vrijdag 15 december 2006 @ 12:23:22 #7
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_44452909
Ik vind het prima als hij die wil afschaffen. Maar hij zal het dit keer wel via een wetsvoorstel moeten doen en niet met een motie ter wijziging van beleid. Ik vind dit een ander verhaal dan het onomkeerbaar wegsturen van asielzoekers.
  Milf vrijdag 15 december 2006 @ 12:23:30 #8
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_44452914
quote:
De no-claim is dan ook een ontzettend kromme regeling. Mensen die niets aan zorg kwijt zijn omdat ze gewoon harstikke gezond zijn krijgen een bonus, en de chronisch zieken die al klauwen met geld kwijt zijn aan medische zorg krijgen niets. Ik krijg straks in 2007 ook m'n no-claim terug aangezien ik niet bij een dokter geweest ben in 2006, maar van mij mag die hele regeling afgeschaft worden en vervangen worden door iets dat de boel wat eerlijk verdeeld want ondanks het feit dat ik het geld best goed kan gebruiken zijn er zat mensen die het veel harder nodig hebben.
Doktersbezoeken vallen daar niet onder.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_44452929
quote:
Niet dat dit de discussie is, maar het is normaal dat iemand die weinig gebruikmaakt van de verzekering minder betaalt. Dat geldt met vrijwel iedere verzekering. Deze regeling voorkomt ook te lichtvaardig gebruikmaken van zorg. Voor chronisch zieken geldt dat ze weer fiscale voordelen krijgen ter compensatie.

Op zich begrijp ik de weerstand ook wel, maar de regeling is niet ontzettend krom.

De discussie is echter: niet wachten, maar "linkse lente" verzilveren. Ongehoord. Wouter roept nu lekker: maar de HRA laten we met rust, want dat is politiek gevoelig. Maar dat is kul. Hij zou dan een wetswijziging ter zake vóór 1-1-2007 moeten invoeren. Dat lukt niet, want anders was ook nog eens aan de HRA gemorreld.

Misschien moet CDA en VVD de hagelslagcoalitie maar uitnodigen om te regeren als ze het zo geweldig denken te doen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_44453049
quote:
De no-claim is dan ook een ontzettend kromme regeling. Mensen die niets aan zorg kwijt zijn omdat ze gewoon harstikke gezond zijn krijgen een bonus, en de chronisch zieken die al klauwen met geld kwijt zijn aan medische zorg krijgen niets.
Ik vind dat het verzekeringsprincipe al solidair genoeg is. Mensen die chronisch ziek zijn betalen nu dankzij hun ziektenkostenverzekering maar een schijntje van de werkelijke kosten die ze maken. Dat is goed, daar zijn ze immers voor verzekerd en heb ik ook helemaal geen problemen mee, maar om nu te gaan zitten zeiken dat het systeem vanwege de no-claim regeling alsnog onrechtvaardig zou zijn is echt onzin.
pi_44453328
ziektekosten verzekering is verkapte belasting.
no claim eruit dan mogen ze ook wel nieuwe zorgpaketten aanbieden
(minder zorg voor minder geld)

ik ben niet voor verplichte verzekeringen. noem ze belasting en laat ze via belastingdienst lopen!
dan hoef je je ook niet meer te verdiepen in die dingen die je toch nooit gebruikt
it was not a good game
pi_44453545
Ik ben voor de No Claim, Ik maak nooit kosten dus ik betaal al 1000 te veel in principe. Terwijl die mensen zeuren dat ze 255 euro niet terug krijgen terwijl ze voor 1000den euro's claimen.

Dat is ook krom
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_44453734
And the story continues
  vrijdag 15 december 2006 @ 12:55:39 #14
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')