abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59212400
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 21:13 schreef tong80 het volgende:
Schitterend boek. Heb hem ook. Een boek dat een Nederlander nooit zou schrijven. Iedereen krijgt er van langs. Tot het condoom-complot aan toe. Echte aanrader.

Heb hem gisteren nog een keer gelezen, bijna onvoorstelbaar op welke manier er in het begin van het commerciele schaatsen met salarissen en contracten is omgegaan. Erg goed boek
  zondag 8 juni 2008 @ 17:22:37 #52
67205 Colplay
How you doin??
pi_59222893
Heb zelf van de week 'Seven Seconds or Less' besteld. Ben erg benieuwd. Beschrijft een seizoen van de Phoenix Suns van dichtbij. In een recensie al wat quotes gelezen en lijkt me erg goed. Gaat zeker mee op vakantie.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  maandag 9 juni 2008 @ 07:18:58 #53
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_59237832
Afgelopen week bij een Barnes & Noble geweest en kon het weer niet laten om wat baseball-boeken te kopen:
Yogi, The Life & Times of an American original (biografie over het leven van Yogi Berra) van Carlo DeVito
en
101 Baseball places to see before you strike out (van Josh Pahagian).
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_59238653
quote:
Op maandag 9 juni 2008 07:18 schreef fanneke het volgende:
Afgelopen week bij een Barnes & Noble geweest en kon het weer niet laten om wat baseball-boeken te kopen:
Yogi, The Life & Times of an American original (biografie over het leven van Yogi Berra) van Carlo DeVito
en
101 Baseball places to see before you strike out (van Josh Pahagian).
Wat en waar is Barnes & Noble?

En voor de liefhebbers van Baseball boeken:

Joe DiMaggio: The Hero's Life (Biografie over JoeDiMaggio)

The Boys Of Summer (Over de overwinning van de Brooklyn Dodgers in de World Series en het leven van deze mannen hierna)

The Life and Death of Lou Gehrig (Biografie over Lou Gehrig, de man die ooit 2130 'consecutive games' in de MLB speelde)
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  donderdag 12 juni 2008 @ 02:58:14 #55
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_59325470
quote:
Op maandag 9 juni 2008 08:58 schreef Breach het volgende:

[..]

Wat en waar is Barnes & Noble?

Barnes & Noble is een keten van (grote-)boekenzaken in de USA.
pi_59326549
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 02:58 schreef fanneke het volgende:

[..]

Barnes & Noble is een keten van (grote-)boekenzaken in de USA.
Ow Zie nu ook aan je onderschrift dat je in Amerika woont/zit. Dat zou voor mij het walhalla zijn met MLB en dat soort zaken
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  vrijdag 13 juni 2008 @ 06:04:46 #57
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_59354282
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 08:48 schreef Breach het volgende:

[..]

Ow Zie nu ook aan je onderschrift dat je in Amerika woont/zit. Dat zou voor mij het walhalla zijn met MLB en dat soort zaken
Helaas woon ik er niet.
Ik heb al wat meer mooie boeken gezien betreffende honkbal. Met de aanschaf wacht ik nog een paar weken. Even afwachten wat er nog mee kan in mijn koffers (qua gewicht).
pi_60634158
Weet iemand of er in Amsterdam nog een leuk winkeltje zit waar je wat 'juweeltjes' op het gebied van sportliteratuur kunt vinden?
pi_61327069
Er zijn weer een aantal interessante boeken verschenen:

Een stuk uit de voorpublicatie:

Door Kees Sluys

Achtentwintig landenploegen marcheerden op de openingsdag, 6 juli 1912, onder koorzang van 4400 zangers en zangeressen, die ‘Een vaste burcht is onze God’ vertolkten, het stadion in. Koning Gustaaf v keek vanuit de koninklijke loge toe, geflankeerd door kroonprins Gustaaf Adolf en groothertog Dimitri van Rusland.

Vergeleken met de eerste moderne Spelen in 1896, waaraan 311 deelnemers uit dertien landen deelnamen, was het evenement flink gegroeid. Nu hadden zich 2546 deelnemers uit 28 landen gemeld. Onder hen 55 vrouwen. In Zweden kwam slechts één Nederlandse deelnemer aan de start: sprinter Jan Grijseels. Hij zou al in de series van de 100 meter worden uitgeschakeld.

Vier jaar eerder was er voor het eerst een flinke Nederlandse atletiekploeg, twintig man groot, naar Londen afgevaardigd, maar dat was een compleet debacle geworden. ‘Zij eindigden op elk nummer als laatste,’ lezen we in het Gouden Boek der K.N.A.U., uitgegeven ter gelegenheid van het vijftigjarig bestaan van de atletiekbond. ‘Duidelijk bleek hun ongeoefendheid, hun tekort aan techniek, terwijl ons wedstrijdreglement helemaal niet in overeenstemming was met de internationale bepalingen.’

Schrijnend voorbeeld was hoogspringer H.N. van Leeuwen, ‘die met een plank en over een touwtje 1.90 op de selectiewedstrijden te Rotterdam had gesprongen, maar in Londen tot de ontdekking kwam dat hij van de grond moest springen en over een lat, waardoor hij niet hoger kwam dan 1.55 meter.’

Tienkamp

Na de openingsdag stond de vijfkamp op het programma. Het 26-koppige veld telde maar liefst negen Zweden en vijf Amerikanen. De vijfkamp werd beslist door plaatsing per onderdeel: één punt voor de winnaar, twee voor nummer twee, etcetera. Jim Thorpe scoorde ‘slechts’ zeven punten. Hij sprong 7.07 ver, wierp de speer 46.71 meter, liep de 200 meter in 22.9, gooide de discus 35.75 meter ver en volbracht de 1500 meter in 4.44.8. De Noor Ferdinand Bie werd op grote achterstand tweede met 21 punten, Avery Brundage – de latere IOC-voorzitter - zesde.

Zaterdagochtend 13 juli begon de eerste dag van de tienkamp, die vanwege het onverwacht grote deelnemersveld in drie dagen werd afgewerkt. Intussen was Thorpe nog vierde bij het hoogspringen geworden en zevende bij het verspringen. Van de 29 deelnemers uit twaalf landen kwamen de Amerikanen met zes en de Zweden met acht tienkampers opdagen. Verder bestond het veld uit een Fin, twee Russen, een Deen, een Oostenrijker, twee Fransen, twee Italianen, een Canadees, drie Duitsers en een Turk.

De strijd om de eerste zes plaatsen speelde zich exclusief af tussen drie Zweden en drie Amerikanen. Op de 100 meter (11.2) moest Thorpe zijn landgenoot Mercer (11.0) voor laten gaan, en bij het verspringen ging hij twee keer in de fout alvorens hij een geldige 6.79 sprong. Maar na winst op kogel nam hij afstand van de concurrentie en stond de leiding niet meer af.

Op geen van de tien onderdelen eindigde hij slechter dan de vierde plaats. De Zweedse favoriet Hugo Wieslander werd met grote achterstand tweede. Diens score van 7724.495 stak magertjes af tegen Thorpes geweldige totaal van 8412.955 uit het maximum van 10.000 punten. Het is nog steeds een verdienstelijke prestatie; in de huidige telling zou het 6564 punten waard zijn.

Bron: Sportgeschiedenis.nl

Verder zijn nog verschenen:

Een fotoboek met bijschriften over de OS van 1928 in Amsterdam

Een boek over 12 jaar Amsterdam Admirals
pi_61330977
Als ik lees is het vooral non-fictie (vooral biografieen en geschiedenisverhalen) en omdat ik sportfanaat ben bestaat een groot deel van mijn boekenverzameling dan ook uit sportboeken. Dit is mijn collectie:

Benjo Maso - Wij waren allemaal Goden

(Mooie, romantische reconstructie van de tour van 1948!)

Gordon Kirby - Mario Andretti: A Driving Passion
(Enorm onhandig boek en nogal 'Amerikaans')

Formula 1 - The Autobiography
(Vooral door de mooie foto's)

Adam Cooper - Piers Courage: Last of the Gentleman Racers
(Zeer mooie uitgave, mooi levensverhaal, mooi geschreven!)

Christopher Hilton - Nuvolari
(Zeer mooie uitgave en een mooie biografie)

Christopher Hilton - Ayrton Senna: As Time Goes By
(Hele mooie biografie waar alles in zit)

Gerald Donaldson - Gilles Villeneuve: The Life of the Legendary Racing Driver
(Briljante biografie!)

Richard Krajicek - Harde Ballen
(Gewoon lekker simpel, ideaal voor op strand of een regenachtige zondagmiddag ofzo! Leuk boek)

Jean Nelissen - De Bijbel van 100 Jaar Tour
(Een aantal mooie Tourverhalen, en een hele berg statistieken)

Hugo Borst - Over Vaders en Zonen
(Zitten zeer veel pareltjes tussen, vooral die over Boerebach en Wilkes)

Bert Wagendorp - Sportleven
(Briljante sportcolumnist, met humor)

Hans van der Klis - Dwars door de Tarzanbocht
(Leuk overzichtje van de carierres alle Nederlandse F1-coureurs)

De Muur - Deel 11 t/m 21 (Muv 15 en 16)
(Wat een kwaliteit elke keer!)

Raymond Kerckhoffs en Robert Janssens - Triomf en tragiek op de Tourcols

(had ik meer van verwacht... Erg zakelijk geschreven)

Wilfried de Jong - De Linkerbil van Bettini
(ook gewoon leuk!)

Timothy Collings - The Piranha Club: Power and Influence in Formula One
(Leuk om inkijkje te krijgen in de wereld van de teambazen van toen en nu)

Mart Smeets - De Tour wacht op niemand

(Mooie foto's met daarbij columns van Mart!)

Christopher Hilton - Inside the Mind of the Grand Prix Driver

(wat een rommelig,chaotisch verhaal!)

Auke Kok - 1988: Wij Hielden van Oranje
(1974 was beter, maar wel leuk)

Richard Williams - The Death of Ayrton Senna

(De schrijver maakt zich er wel erg makkelijk vanaf...)

Perry McCarthy - Flat Out Flat Broke
(Nog nooit zo gelachen bij een boek! Hilarisch geschreven)

Nu bezig aan:
Arthur van den Boogaard - SPORT: De 141 beste Nederlandse en Vlaamse sportverhalen
(Hier rest maar één ding: )

Ben nu net over de helft van de ca. 1200 pagina's

Gezien de enorme hoeveelheid sportliteratuur die er op de markt is, is dit dus nog een beperkte collectie. Er staat dan ook nog genoeg op mn verlanglijstje. Helaas niet veel tijd om te lezen en er liggen nog een paar boeken op mn nachtkastje (vooral niet-sportboeken), dus dat duurt nog even. Maar hier heb ik al enkele mooie suggesties gezien die ik nog wil lezen...Eigenlijk schaam ik me dat ik De Renner van Krabbe nog niet heb... Wel ooit gelezen, maar moet ik nog een keer hebben om nog een keer te lezen.

Een aardig deel van mn collectie bestaat dus uit F1-boeken, aangezien ik tot enkele jaren geleden de sport fanatiek volgde. Helaas ben ik bij die sport afgehaakt, dus F1-boeken komen er hoogstwaarschijnlijk niet meer bij, Hoewel ik ben afgehaakt, blijven de meeste van die boeken de moeite waard.

[ Bericht 1% gewijzigd door marcodej op 02-09-2008 22:40:33 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_61342170
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 21:10 schreef marcodej het volgende:
Benjo Maso - Wij waren allemaal Goden [/b]
(Mooie, romantische reconstructie van de tour van 1948!)
[ afbeelding ]
Een van de mooiste sportboeken en hét mooiste wielerboek dat ik heb gelezen. Je maakt die Tour net zo mee als wanneer je in juli 3 weken naar de tv kijkt, zo goed geschreven.
  zaterdag 13 september 2008 @ 01:51:08 #62
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_61594066
Heb het boek uit over Foekje Dillema. Vind het onderwerp erg boeiend, alleen de schrijfstijl niet. Heel veel herhaling, denk dat er wel 72x in staat dat ze uit Burum komt.
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  donderdag 18 september 2008 @ 19:06:18 #63
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_61737600
en nu begonnen in dit boek:

Ben net begonnen, maar de schrijver schrijft prettig leesbare teksten hetgeen het boek wel leuk maakt !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_62040317
tvp
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_63946079

Bobby Fischer voor beginners

Hij bracht de wereld aan het schaken, en wie niet schaakte, leefde met hem mee. De Russen sidderden voor hem, de Amerikanen stonden achter hem. Zijn schaakkracht, zijn enorme drang tot winnen en zijn paranoïde gedrag waren ongeëvenaard.

Maar na het behalen van de wereldtitel in 1972 maakte Robert James - Bobby - Fischer (1943- 2008) een ongekende val. Van beste schaker naar meest omstreden schaker ooit. Van wonderkind naar total-loss:
aan het einde van zijn leven was hij verworden tot een rabiate antisemiet en anti-Amerikaan.

De tragiek van Fischer wordt duidelijk in deze biografie, waarbij ook zijn zelden beschreven ‘normale’ en aardige kanten naar voren komen. Niet alleen zullen Fischers legende en zijn partijen hemzelf overleven, maar ook zijn eigen spel (Fischer Random Chess) en de Fischerschaakklok!

Renzo Verwer werd geboren in het jaar van de match Fischer - Spassky. Al snel ontdekte hij dat zijn schaaktalent zeer beperkt was - maar over schaken schrijven bleek een tweede natuur. Verwer is freelance journalist. Voor deze biografie dook hij nog eens in het wonderlijke leven van Bobby Fischer.
pi_64783921
Ik heb vandaag bij De Slegte het boek over de Elfstedentocht van 1954 meegenomen. Lijkt me een leuk boek (zeker met het weer in Nederland op dit moment).

Voor 5,99 euro
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')