Woei. Dat is erg positief. Het zou misschien inderdaad goed klinken als ik er een hiphopdraai aan zou geven. Daar heb ik zelf nooit aan gedacht, aangezien hiphop veelal buiten mijn smaak valt. Misschien moet ik maar eens kijken of ik iets kan maken. Ik heb er geen ervaring mee, dus het lijkt me wel moeilijk.
Ik heb sowieso altijd al eens een hiphopnummer willen maken. Ik ben niet zo enthousiast over dat genre. Daarom juist. Ik wil niet klagen over een genre als ik niet weet dat ik zelf iets beters zou kunnen maken. Klinkt wellicht suf, maar ja. Overigens ken ik wel toffe hiphopnummers. Vrijwel ieder genre kent goede muziek.
quote:

. Zelf in elkaar gezet? Zeer tof. De retro-geluiden hebben een hoog nostalgiegehalte. Zit naar mijn mening goed in elkaar.
Ik heb nog honderden andere dingen gecomponeerd, maar het is nogal wild als ik dat hier allemaal spastisch neer ga gooien.
Hier ben ik vorige maand mee begonnen:
UnpredictabilityHet is, zoals je begrijpt, een nummer over onvoorspelbaarheid. Je zou het kunnen zien als een achtbaan. Jij zit in de achtbaan, en telkens als je denkt dat je rechtsaf zult gaan, slaat de wagen linksaf. En wanneer je net denkt dat het is afgelopen, komt er ineens een wild stuk. Zoiets.
Hij is nog niet af. Ik weet ook niet hoe ik hem af moet maken. Iemand tips?
Het is een vervolg op een nummer dat ik in december heb gemaakt:
Unpredictable BrainDeze gaat over de onvoorspelbaarheid van mijn hersenen. Ja, klinkt vaag, dat weet ik. Het is een vrij hectisch nummer.
Ik kan de betekenis niet zo goed uitleggen.
Vorige week donderdag heb ik des nachts dit nummer gemaakt:
Leaving The UniverseDeze is niet zo heel bijzonder, maar ik ben er op zich wel trots op. Op wat kleine details na althans, die ik niet meer ga aanpassen, gezien mijn luiheid. Stel, je bent 82 en je staat in de metro als je ineens een hartaanval krijgt. Je hebt een inhoudsvol leven gehad en je kunt trots zijn op je herinneringen. Je was een intelligent persoon. Je had een verdomd goed gevoel voor humor. Dit nummer gaat daarover. Over het einde van een goed leven. Sterven lijkt enigszins triest, maar als je leven zo goed was, heeft het juist een mooie ondertoon.
Dit nummer heb ik eind januari gemaakt:
MeditationAan de ene kant vind ik hem wel goed, aan de andere kant niet. Er zit weinig in wat ik bijzonder vind.
Op piano heb ik een veel betere versie gemaakt, maar ik heb geen microfoon en ik ben bang dat ik een hoop fouten ga maken als ik het wil opnemen. Dat is dus wel een beetje triest, maar ach.
Vrij positief nummer is het trouwens. Het einde is wel wat zwakjes, vind ik.
En ik maak ook wel eens nummers uit meligheid. Die slaan nergens op en zijn ongelofelijk wild. Deze heb ik net afgemaakt:
De Chaos der OnsnapbaarheidVreselijk wild nummer.

De idiotie. Ik weet amper of het speelbaar is.
Wat een tering lange post zeg.