abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61683264

Eigen nummertje gemaakt met stage piano, opgenomen in cool edit pro 2. drums gewoon met de vingers gedaan ;p
  maandag 20 oktober 2008 @ 13:31:09 #202
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_62527005
Momenteel bezig met twee tracks, na lange tijd niets meer te hebben gedaan.

RS 1 - Beetje mainstream dance track

RS 2 - Hardcore achtige ongein met flinke dosis acid

Beiden bestaan uit 2 kleine delen muziek die nu nog los staan van elkaar, maar het geeft wel een kleine impressie van waar ik mee bezig ben. De geluidskwaliteit is redelijk, maar zeker nog niet hoe het moet. Dit komt dan ook rechtstreeks uit FL Studio zonder dat er iets aan afgemixt is.

Ter vergelijking is dit een track die ik in 2006 heb gemaakt. Deze is af (al had er achteraf gezien wel wat meer aan gesleuteld kunnen worden - ik had toen echter een dusdanig minimale set up dat ik eigenlijk best trots ben op het eindresultaat).

En hier is een onafgemaakt experimentje te vinden wat toevallig nog op m'n computer staat uit ver vervlogen tijden

Volgens mij probeerde ik hier wat met frequenties te klooien, weet het eigenlijk niet meer.
Intelligent, but fucked up.
pi_62855327
Een van de tracks voor mijn nieuwe album die ik nu aan het afmixen ben. Stijl is old school breakbeat met zware bassen, schurende acid arps en harde beats.

Pastichio Rocker - Ready, Set, Go!
pi_63527044
zou iemand het leuk vinden om een muziek voor een ballad achtig nummer te maken
en een rockender nummer?
ben zelf teksten aan het schrijven maar speel geen instrumenten
en wil niks van andere bekende artiesten jatten
wil wel iets origineels :$
wie wil me helpen?
  zaterdag 14 februari 2009 @ 23:37:19 #206
154947 forgotmyself
I Almost Forgot Myself
pi_66070575
http://www.speedyshare.com/393703733.html

Zojuist gemaakt muziekje:)
pi_66070770
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 23:37 schreef forgotmyself het volgende:

Tof zeg, een paar jaar geleden maakte ik ook muziek daarmee. FL Studio + Sytrus + Soundfont?
Wat geweldig, dat geluid van die piano is pure nostalgie voor mij.

Tegenwoordig componeer ik nog steeds trouwens. Misschien moet ik maar eens wat posten.
pi_66070814
Ik ben trouwens onder de indruk. Er zit gevoel in je nummer.
pi_66070969
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 23:37 schreef forgotmyself het volgende:

Wel mooi gemaakt, alleen moest ik meteen denken aan dat muziek van Bassie en Adriaan als er iets spannends kwam.
PS4 online: micro_nl
  zondag 15 februari 2009 @ 16:54:15 #210
154947 forgotmyself
I Almost Forgot Myself
pi_66088421
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 23:43 schreef 8. het volgende:

[..]

Tof zeg, een paar jaar geleden maakte ik ook muziek daarmee. FL Studio + Sytrus + Soundfont?
Wat geweldig, dat geluid van die piano is pure nostalgie voor mij.

Tegenwoordig componeer ik nog steeds trouwens. Misschien moet ik maar eens wat posten.
Jep, goed geraden
De sound is misschien niet alles maar ik heb soms een beetje probleem met uitwerken van dingen, geen tijd/zin in soms, wat wel jammer is. Maar mooi dat je het leuk vind
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 23:49 schreef guitarist het volgende:

[..]

Wel mooi gemaakt, alleen moest ik meteen denken aan dat muziek van Bassie en Adriaan als er iets spannends kwam.
Dat pianomelodietje lijkt er inderdaad wel wat op ja, als je dingen verzint heb je kans dat het soms ergens op lijkt, dat vind ik niet erg zolang je de muziek maar zelf bedenkt.
pi_66091480
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:54 schreef forgotmyself het volgende:

[..]

Jep, goed geraden
De sound is misschien niet alles maar ik heb soms een beetje probleem met uitwerken van dingen, geen tijd/zin in soms, wat wel jammer is. Maar mooi dat je het leuk vind
Ja, de geluidskwaliteit is inderdaad eigenlijk heel slecht, maar ach. Nostalgie.

Dit is een van mijn nummers met Sytrus. Het is alweer 2 jaar geleden dat ik hem gemaakt heb:
Solume (onderaan rechts klikken op "Save file to your PC: click here".)

Ik vind hem zelf niet zo boeiend.
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:54 schreef forgotmyself het volgende:
[..]

Dat pianomelodietje lijkt er inderdaad wel wat op ja, als je dingen verzint heb je kans dat het soms ergens op lijkt, dat vind ik niet erg zolang je de muziek maar zelf bedenkt.
Tsja, als je begint over Bassie&Adriaan klinkt het heel suf, maar die muziekjes erin waren zo slecht nog niet. Zelf vind ik het er niet zoveel op lijken, maar de meeste mensen zijn amper muzikaal genoeg om emoties in muziek te kunnen benoemen, dus ik vind het wel een goed stukje.

Het volgende nummer is alweer bijna een jaar oud, ik heb hem gemaakt op 12 maart 2008. Hij ging over vreemde stemmingswisselingen. Nu moet je geen kwetsbaar nummer verwachten, want hij was vrij wild. Het gaat over momenten waarop je jezelf niet meer begrijpt omdat je gedachtegang aanvoelt als een doolhof. Er zit wel veel herhaling in en er zijn wat dingetjes die ik nu anders had gedaan, maar ach. Het is gemaakt met FL Studio + Sampletank.

Personal Dimensions (hopelijk is www.2shared.com niet te traag)
Ik vraag me af wat jullie ervan vinden.
  maandag 16 februari 2009 @ 10:12:12 #212
154947 forgotmyself
I Almost Forgot Myself
pi_66111389
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:28 schreef 8. het volgende:

[..]

Ja, de geluidskwaliteit is inderdaad eigenlijk heel slecht, maar ach. Nostalgie.

Dit is een van mijn nummers met Sytrus. Het is alweer 2 jaar geleden dat ik hem gemaakt heb:
Solume (onderaan rechts klikken op "Save file to your PC: click here".)
Mooi stukje, het luistert lekker weg.
quote:
Het volgende nummer is alweer bijna een jaar oud, ik heb hem gemaakt op 12 maart 2008. Hij ging over vreemde stemmingswisselingen. Nu moet je geen kwetsbaar nummer verwachten, want hij was vrij wild. Het gaat over momenten waarop je jezelf niet meer begrijpt omdat je gedachtegang aanvoelt als een doolhof. Er zit wel veel herhaling in en er zijn wat dingetjes die ik nu anders had gedaan, maar ach. Het is gemaakt met FL Studio + Sampletank.

Personal Dimensions (hopelijk is www.2shared.com niet te traag)
Ik vraag me af wat jullie ervan vinden.
Deze is knap gemaakt, ik vind de akkoorden mooi duister/mysterieus. Het heeft een klassiek gevoel.
Kan me bij dit nummer ook een heel orkest voorstellen, nog grootser dus.
De muziek past goed bij het verhaal erachter.
  maandag 16 februari 2009 @ 10:47:11 #213
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_66112419
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:28 schreef 8. het volgende:

Deze vind ik wel tof. Zou ook best door kunnen als een vette hiphop beat als je er een beetje een zware kick onder zet. !

Hier is mijn nieuwste ideetje.

http://8bitcollective.com(...)urney+to+the+stars./
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_66124604
Woei. Dat is erg positief. Het zou misschien inderdaad goed klinken als ik er een hiphopdraai aan zou geven. Daar heb ik zelf nooit aan gedacht, aangezien hiphop veelal buiten mijn smaak valt. Misschien moet ik maar eens kijken of ik iets kan maken. Ik heb er geen ervaring mee, dus het lijkt me wel moeilijk.

Ik heb sowieso altijd al eens een hiphopnummer willen maken. Ik ben niet zo enthousiast over dat genre. Daarom juist. Ik wil niet klagen over een genre als ik niet weet dat ik zelf iets beters zou kunnen maken. Klinkt wellicht suf, maar ja. Overigens ken ik wel toffe hiphopnummers. Vrijwel ieder genre kent goede muziek.
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:47 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Hier is mijn nieuwste ideetje.

http://8bitcollective.com(...)urney+to+the+stars./
. Zelf in elkaar gezet? Zeer tof. De retro-geluiden hebben een hoog nostalgiegehalte. Zit naar mijn mening goed in elkaar.

Ik heb nog honderden andere dingen gecomponeerd, maar het is nogal wild als ik dat hier allemaal spastisch neer ga gooien.
Hier ben ik vorige maand mee begonnen:
Unpredictability
Het is, zoals je begrijpt, een nummer over onvoorspelbaarheid. Je zou het kunnen zien als een achtbaan. Jij zit in de achtbaan, en telkens als je denkt dat je rechtsaf zult gaan, slaat de wagen linksaf. En wanneer je net denkt dat het is afgelopen, komt er ineens een wild stuk. Zoiets.
Hij is nog niet af. Ik weet ook niet hoe ik hem af moet maken. Iemand tips?

Het is een vervolg op een nummer dat ik in december heb gemaakt:
Unpredictable Brain
Deze gaat over de onvoorspelbaarheid van mijn hersenen. Ja, klinkt vaag, dat weet ik. Het is een vrij hectisch nummer.
Ik kan de betekenis niet zo goed uitleggen.

Vorige week donderdag heb ik des nachts dit nummer gemaakt:
Leaving The Universe
Deze is niet zo heel bijzonder, maar ik ben er op zich wel trots op. Op wat kleine details na althans, die ik niet meer ga aanpassen, gezien mijn luiheid. Stel, je bent 82 en je staat in de metro als je ineens een hartaanval krijgt. Je hebt een inhoudsvol leven gehad en je kunt trots zijn op je herinneringen. Je was een intelligent persoon. Je had een verdomd goed gevoel voor humor. Dit nummer gaat daarover. Over het einde van een goed leven. Sterven lijkt enigszins triest, maar als je leven zo goed was, heeft het juist een mooie ondertoon.

Dit nummer heb ik eind januari gemaakt:
Meditation
Aan de ene kant vind ik hem wel goed, aan de andere kant niet. Er zit weinig in wat ik bijzonder vind.
Op piano heb ik een veel betere versie gemaakt, maar ik heb geen microfoon en ik ben bang dat ik een hoop fouten ga maken als ik het wil opnemen. Dat is dus wel een beetje triest, maar ach.
Vrij positief nummer is het trouwens. Het einde is wel wat zwakjes, vind ik.

En ik maak ook wel eens nummers uit meligheid. Die slaan nergens op en zijn ongelofelijk wild. Deze heb ik net afgemaakt:
De Chaos der Onsnapbaarheid
Vreselijk wild nummer. De idiotie. Ik weet amper of het speelbaar is.

Wat een tering lange post zeg.
pi_66288852
Met welk programma heb je dat laatste nummer gemaakt?
pi_66289106
Zou iemand dit ook even willen becommentariėren?

Klik
pi_66333100
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 19:41 schreef -Beer- het volgende:
Met welk programma heb je dat laatste nummer gemaakt?
FL Studio + Orchestral.
  donderdag 26 februari 2009 @ 01:15:38 #218
205599 Maseo
6 snarige muziek-doos
pi_66467301
Ik heb zojuist mijn zomer "hit" *ahum* instrumental af weten te beunen:
*klik*

't idee achter het nummer (als je de tekst ook ziet snap je wel waarom) is een vrolijk zomer nummertje.
Alles om de zomer haha, zonnetje, lachen, pret, you know the dril

Voor de geintresseerden: FL Studio 8 XL + Hypersonic 2 + Mijn 6 snarige muziek doos via mijn Pod XT.
Akkoordjes: G G5/F# Cadd9 Dsus D en Em7

[ Bericht 25% gewijzigd door Maseo op 26-02-2009 01:27:59 ]
vrijetijds gitarist met hart en ziel
====================================================================
Squire Fender Stratocaster HSS - Crafter HTC-24-EQ TS - Line 6 Spider 30 & Pod XT
Mijn gitaar zomer track! :D
  donderdag 26 februari 2009 @ 01:26:17 #219
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_66467463
Nog steeds op zoek naar een band die dit om zou willen zetten naar live muzak.
De melodie als zangnoten desnoods.

http://www.2shared.com/file/4957746/25df8b81/loca_roca.html
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  donderdag 26 februari 2009 @ 09:45:36 #220
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_66471272
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 01:26 schreef cerror het volgende:

Wat voor soort band zoek je !?
pi_66471860
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 01:26 schreef cerror het volgende:

Site doet gaar.

Misschien moet je dan maar eens een band beginnen!
  donderdag 26 februari 2009 @ 10:09:55 #222
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_66471880
Ik wil wel bassgitaren.
pi_66471973
Ik wil wel gitaren.
  donderdag 26 februari 2009 @ 10:13:27 #224
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_66471992
Dan verander ik mijn naam in bassguitarist-dikkie.
pi_66944884
Ah tof, een topic op fok! waar je je zelf gemaakte liedjes kwijt kan
Nu pruts ik zo nu en dan ook wel eens wat op m'n computertje. De laatste tijd voornamelijk met piano. M'n laatste productie kan op onderstaande link gedownload worden:

http://www.4shared.com/file/92410221/396e65ab/dm14b.html

Enige lastige wat ik vind met piano nummers op de computer schrijven is dat het nogal moeilijk is om er wat dynamiek in te gooien, en aangezien ik zelf niet piano kan spelen kan ik het ook niet live inspelen. Misschien dat er hier iemand is die dat zou willen proberen? Dan kan ik evt. wel een pdf'je met de noten in elkaar flansen

Bedankt voor het luisteren!
Comments zijn welkom

Groet,
gfa

[ Bericht 2% gewijzigd door GFA op 12-03-2009 02:24:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')