abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44655429
Ik heb nooit veel in de vriezer gehad. Merlijn kreeg tot hij zes maanden wel 3 voedingen mee, met veel problemen bijelkaar gekolfd. Ik had ook een hekel aan kolven en ik kolfde om mijn werk twee keer. Ik was blij toen hij 6 maanden was, kon hij tenminste iets anders erbij gaan drinken. Na 9 maanden ben ik gestopt met kolven en dat gaat nog steeds goed, vanaf 6/7 maanden kolfde ik nog maar 1 keer op mijn werk niet omdat het moest maar omdat het pijn deed . De kolf ligt nu al ruim een maand onuitgekookt aan de kant gesmeten. Dat ding gebruik ik niet meer. Merlijn krijgt nu alleen nog maar iets gekolfd als we een middag plus avond wegzijn, zodat hij nog iets kan drinken voor het slapen gaan 's avonds.
pi_44655462
Cattie, ik vind het knap van je
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_44655481
PV, hoe is het? Wat een klote-gedoe allemaal joh. Gaat het?

Neuk, nee, blaren zijn niet iets wat iedereen wel eens krijgt. Net zoals sommige vrouwen gevoeliger zijn voor bv. borstontstekingen, zijn sommige vrouwen gevoeliger voor blaren.

Er zijn blaren die je krijgt van bv. verkeerd aanleggen of verkeerd gebruik van een kolf of tepelhoedjes (frictie-blaren, net als bloedblaren bijvoorbeeld). Echte melkblaren ontstaan door verstopte melkkanaaltjes (zoals bij PV) of soms onderliggend spruw (dan zijn er vaak meerdere blaren die ook melkkanaaltjes verstoppen). Zo is het mij uitgelegd in elk geval.

Dutchie, gauw nog een foto maken! Ik heb er zo'n spijt van dat ik er bijna geen heb En gefeliciteerd!
Oh en Cattie ook al bijna 6 maanden!

PM, goed zo zeg, zonder tepelhoedje!

Snoopy, wat fijn dat je gewoon bij Lis mocht blijven!
Variety is the spice of life
pi_44655582
Ik heb ook een keer een melkblaar gehad maar dat kwam meer door de gevoeligheid door de spruw die ik toen had. Door spruw zijn je borsten/tepels gevoeliger voor kloven etc.
  vrijdag 22 december 2006 @ 13:01:29 #255
108648 cattie
lieve moeder
pi_44655658
Dank jullie!
Ik kreeg de melkblaar omdat ik 's nachts Ive slordig had laten drinken... Ik moet dan beter opletten.
Randa, wat gaf jij Merlijn erbij te drinken toen hij 6 maanden was?
pi_44655699
Water en dat is nog steeds het enige wat hij goed drinkt naast de borstvoeding. Op het KDV kreeg hij toen al een potje fruit waar hij ook goed vocht uit kon halen. Trouwens in het begin kreeg hij ook KV mee naar het KDV, maar dat vond hij maar zo zo.
pi_44655700
Goed dat je toch door gaat Cattie. Ik vind kolven ook zo lastig en dan heb ik maar twee locaties waar ik niet om hoef te vragen. Jij hebt het een stuk moeilijker. Ive krijgt steeds meer bijvoeding, dus je hebt steeds minder nodig gelukkig.

Net heb ik zitten rekenen en er staan 24 bakjes van avent (180cc) in de vriezer. Daarnaast een boel ijsblokjes. Ruim 4 liter. Ik wist niet dat het zo veel was. Dat is acht dagen volledige voeding. Geeft weer moed.
Neuk, ik ben al vroeg begonnen met kolven en toen Anna door ging slapen, kolfde ik in de nacht door. Nu is ze 's nachts weer wakker en kolf ik na bijna elke voeding om het op peil te houden. Anna heeft soms periodes dat ze 's avonds extra melk krijgt. Dan slinkt de voorraad. Nu gaat het weer goed en wordt het weer meer.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 22 december 2006 @ 13:06:45 #258
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44655788
Ik ben gisteravond vroeger gaan slapen, samen met Kendahl. En zoals ik ook al verwachtte kwam Kendahl 's nachts nog een keer. Dat was ongeveer half 3. Ik heb hem toen gevoed en daarna temp opgenomen: 39,5 . Dat was een piek, soort stuip zeg maar. Vanochtend was de koorts dan ook verdwenen: 37,5. De rode plek is nog wel zichtbaar en het doet nog flink zeer bij het voeden. Maar de borst is intussen wel een paar keer bijna leeg geweest, er zit nog één harde plek. Die probeer ik tijdens het voeden weg te masseren, maar het lukt tot nu toe nog niet. Daarbij laat Kendahl steeds los. Ik ga zo even de LK bellen om te overleggen of ik de antischimmelcréme, die ik nog in huis heb, erop moet smeren voor de zekerheid.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 22 december 2006 @ 13:07:12 #259
108648 cattie
lieve moeder
pi_44655798
Ruim 4 liter!!! Wow!!! Ik heb 4x150=600ml.
Ja, gelukkig zal Ive minder nodig hebben en ik dus minder hoeven te kolven.
  vrijdag 22 december 2006 @ 13:08:01 #260
108648 cattie
lieve moeder
pi_44655818
Wat een vervelend gedoen PV, hopelijk is het snel over!
  vrijdag 22 december 2006 @ 13:21:04 #261
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44656148
Het kan echt geen spruw zijn, volgens haar. Ze raadt mij wel aan om de voedingen voorlopig af te kolven en dan te geven, dat spaart tijd en energie uit. Dat zie ik wel zitten, want ik zag steeds maar op tegen die voedingen en ik ben doodmoe. Ik voel ook bij elke inspanning mijn temperatuur stijgen, of nja.. ik krijg het steeds heel heet en krijg hartkloppingen. Ik mag van haar een elektrische kolf lenen omdat die meer zuigkracht heeft en dan de blaren stuk kan zuigen, de opbrengst zal dan waarschijnlijk aanzienlijker zijn. Ze komt de kolf vanavond brengen.
  vrijdag 22 december 2006 @ 13:27:15 #262
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44656330
wat fijn van de LK dat je er zoveel aan hebt vind het zo naar voor je en zo dapper dat je ondanks alles vol blijft houden
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 22 december 2006 @ 13:46:06 #263
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44656898
ik weet niet wat 1 voeding is voor Brent. Ik denk een halve zak ijsklontjes ofzo...?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_44656948
Weet je hoeveel cc een ijsklontje is? Dat kun je uitrekenen door er water in te gieten. Of te kijken als je er bv in giet. Dan uitrekenen hoeveel hij ongeveer zal drinken met de gewicht x 115/150 formule. Al klopt die niet altijd. Anna zit daar nog boven.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_44656957
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 13:46 schreef Neuk het volgende:
ik weet niet wat 1 voeding is voor Brent. Ik denk een halve zak ijsklontjes ofzo...?
Moeilijk he. Ik zou ook totaal niet weten hoeveel ik moet meegeven moest Fons eens uit logeren gaan.
pi_44657014
Wij zijn bij gaan houden wat ze dronk als we oefenden met het flesje, zo kwamen we er op. Steeds een beetje warm maken, want ik was bang veel weg te gooien.
Daarnaast ligt er op het kdv en bij mijn schoonouders voeding in de vriezer. Voor het geval dat.
*OUD heilige*
pi_44657085
Hm, ik zou eigenlijk meer moet oefenen met het flesje want hij doet dat nog steeds erg moeilijk. Maar het is zo een gedoe, en ik weet niet eens of het echt nodig zal zijn. Zelfde verhaal met kolven...
pi_44657240
Het is echt wel handig BM. Het is vast makkelijker als je niet zelf oefent met het flesje. Kolven kun je bijna niet voorkomen denk ik. Het is ook nodig als je een keer een dagje alleen weg gaat, of als Fons een keertje gaat logeren of om de bv te stimuleren als het terug mocht gaan lopen. Ik denk dat het handig om juist te oefenen als er geen druk achter staat. Dan ben je meer ontspannen en gaat het vast beter.
*OUD heilige*
pi_44657315
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 13:57 schreef YPPY het volgende:
Het is echt wel handig BM. Het is vast makkelijker als je niet zelf oefent met het flesje. Kolven kun je bijna niet voorkomen denk ik. Het is ook nodig als je een keer een dagje alleen weg gaat, of als Fons een keertje gaat logeren of om de bv te stimuleren als het terug mocht gaan lopen. Ik denk dat het handig om juist te oefenen als er geen druk achter staat. Dan ben je meer ontspannen en gaat het vast beter.
Ik kolf wel af en toe eensom de druk eraf te halen , maar dan met zo een handkolfje van zes euro.
En ik werk voorlopig thuis, dus eigenlijk is het niet nodig. Maar idd, het zou wel eens kunnen nodig zijn natuurlijk en dan sta ik daar...

Ik ben ook bang om 'zomaar' te kolven omdat ik vrees dat ik dan nog meer melk ga aanmaken.
pi_44657586
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 14:00 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ik kolf wel af en toe eensom de druk eraf te halen , maar dan met zo een handkolfje van zes euro.
En ik werk voorlopig thuis, dus eigenlijk is het niet nodig. Maar idd, het zou wel eens kunnen nodig zijn natuurlijk en dan sta ik daar...

Ik ben ook bang om 'zomaar' te kolven omdat ik vrees dat ik dan nog meer melk ga aanmaken.
je hebt pm
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_44657622
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 14:09 schreef Bar_en_Mar het volgende:

[..]

je hebt pm
pi_44657632
Dat probleem van te veel melk heb ik nooit gehad gelukkig.
En als je zou kolven en hem dat meteen geeft? Dan heb je totaal evenveel melk 'aangemaakt', maar je kunt wel oefenen.
*OUD heilige*
pi_44657671
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 14:11 schreef YPPY het volgende:
Dat probleem van te veel melk heb ik nooit gehad gelukkig.
En als je zou kolven en hem dat meteen geeft? Dan heb je totaal evenveel melk 'aangemaakt', maar je kunt wel oefenen.
Probleem is dan dat hij een beetje uit het flesje drinkt, ik de rest kan weggooien dus en dan verder aan de borst wil...
  vrijdag 22 december 2006 @ 14:12:59 #274
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44657682
Cattie, goed dat je doorzet hoor, het is lang niet altijd makkelijk! Goed van je!

Wij hebben hier een flinke voorraad.
Neuk, speciaal voor jou een plaatje, , heb echter geen idee hoeveel het is.
klik

[ Bericht 2% gewijzigd door PM-girl op 22-12-2006 15:06:00 ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 22 december 2006 @ 14:13:17 #275
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44657689
Kendahl vindt een fles prima. Dat komt, denk ik, omdat hij in de ziekenhuis de fles kreeg van de verpleging, dus toen wist hij niet beter. Toen die speen van zo'n tepelhoedje en nu de borst, maar voorlopig even een paar dagen de fles. Met tepelhoedje lukt het trouwens niet meer, mijn borst is te soepel dus hij drukt erin en eruit zonder melk eruit te krijgen. Als ik zo lees, ben ik blij dat Ken het prima doet met een fles. Hij echter heel kieskeurig qua temperatuur, als het te koud is wil hij het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')