Wat is dat nou weer voor onzin?quote:Op donderdag 14 december 2006 19:23 schreef Blue-eyes het volgende:
Dat kan inderdaad, maar houdt er wel rekening mee dat je niet voor niets meer dan 88000 euro kunt lenen.
Hoe bedoel je ?quote:
Ja, daarvoor is dat garant staan. Mijn ouders staan ook garant voor mij en mijn hypotheek is een heeeeel stuk hoger.quote:Op donderdag 14 december 2006 19:26 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Hoe bedoel je ?
De bank wil toch zekerheid dat je het ook kunt terugbetalen ?
En waar denk je dat die ouders dan garant voor staanquote:Op donderdag 14 december 2006 19:26 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Hoe bedoel je ?
De bank wil toch zekerheid dat je het ook kunt terugbetalen ?
Dat daarintegen is wel een gigantisch nadeel jaquote:Op donderdag 14 december 2006 19:28 schreef juniz het volgende:
[..]
Hoge hypotheek => veel rentelasten.
Dat kan lastig zijn als je een laag inkomen hebt.
Tof man, kun je een garagebox kopenquote:Op donderdag 14 december 2006 19:29 schreef Flash55 het volgende:
voor 88000 hoef je echt niet krommen te liggen .. hypotheek gezeur is in sommige gevallen echt lomp, ik neem aan dat je nog jong ben ... 1982, over 5 jaar ga je ook meer verdienen dan je nu doet. terwijl je maandlasten ( voor die hypotheek ) met enkele euro's stijgen. niks om je druk om te maken. tuurlijk je moet geen 160 gaan "lenen" maar 110 of iets in die richting
Ja, leuk joh als je tegen je ouders moet vertellen dat het toch niet lukt om de hypotheek te betalen en dat ze binnenkort de bank op hun dak krijgenquote:Op donderdag 14 december 2006 19:29 schreef existenz het volgende:
[..]
En waar denk je dat die ouders dan garant voor staan
Daar ben ik het ook mee eens, maar daar ging de opmerking helemaal niet over.quote:Op donderdag 14 december 2006 19:41 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Ja, leuk joh als je tegen je ouders moet vertellen dat het toch niet lukt om de hypotheek te betalen en dat ze binnenkort de bank op hun dak krijgen![]()
Als je netto 1600 per maand verdient, ligt je bruto-inkomen waarschijnlijk wel hoger dan 20.000 per jaar (12 x 1600 + 8% vakantiegeld = meer dan 20.000).quote:Op donderdag 14 december 2006 19:55 schreef theemuts1982 het volgende:
Nou over dat betalen gaat het wel lukken. Aangezien ik ongeveer 1600 netto verdien en met die hypotheek van ongeveer 140.000 afsluit waar je dan 500 a 650 voor moet betalen. Dus dat geld betalen dat lukt me wel hoor! Maar dit is dus wel mogelijk?
Leg es uit hoe van een bruto jaarinkomen van 20.000, 1600 euro per maand overhoudt ?quote:Op donderdag 14 december 2006 19:55 schreef theemuts1982 het volgende:
Nou over dat betalen gaat het wel lukken. Aangezien ik ongeveer 1600 netto verdien en met die hypotheek van ongeveer 140.000 afsluit waar je dan 500 a 650 voor moet betalen. Dus dat geld betalen dat lukt me wel hoor! Maar dit is dus wel mogelijk?
Inderdaad, als je ¤ 20.000,- door 13 deelt kom je nog niet eens op ¤ 1.550,- uit.quote:Op donderdag 14 december 2006 20:29 schreef Burbujas het volgende:
[..]
Leg es uit hoe van een bruto jaarinkomen van 20.000, 1600 euro per maand overhoudt ?![]()
Als je 20.000 bruto per jaar verdient, verdien je 1536bruto per maand. Dat kan dus NOOIT 1600 netto zijn.quote:Op donderdag 14 december 2006 19:55 schreef theemuts1982 het volgende:
Nee daar sta je op te wachtenquote:Op donderdag 14 december 2006 21:03 schreef existenz het volgende:
Overigens kun je met ¤1500 netto de maand hypotheken tot 200k krijgen (is dan wel tophypotheek).
Starters zonder geld hebben altijd een top-hypotheek...quote:Op donderdag 14 december 2006 21:03 schreef existenz het volgende:
(is dan wel tophypotheek).
I beg to differ...... je kan ook een huis kopen onder het maximum wat je kunt lenen natuurlijk, maar goed ik zal wel de enige zijn die dat doetquote:Op vrijdag 15 december 2006 08:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Starters zonder geld hebben altijd een top-hypotheek...![]()
Nee... het gaat om de definitie van de term "tophypotheek"quote:Op vrijdag 15 december 2006 08:59 schreef Slasher het volgende:
[..]
I beg to differ...... je kan ook een huis kopen onder het maximum wat je kunt lenen natuurlijk, maar goed ik zal wel de enige zijn die dat doet![]()
Ok, bedankt voor de uitleg.quote:Op vrijdag 15 december 2006 09:01 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee... het gaat om de definitie van de term "tophypotheek"(dat is de hoogte van de hypotheek t.o.v. de waarde van de woning)
Ik ben er ook geen voorstander van. Bij ons gaat het ook niet zomaar. (kan maar voor 15% van de woonlasten)quote:Op vrijdag 15 december 2006 09:08 schreef Slasher het volgende:
[..]
Ok, bedankt voor de uitleg.
Blijf er bij dat als je ouders " garant" moeten zijn je zelf de vraag moet stellen: kan ik dit huis wel betalen? de bank zegt niet voor niets dat je maar een x bedrag kan lenen. Een huis is niet alleen de hypotheek lasten.
Ik toch echt nietquote:Op vrijdag 15 december 2006 08:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Starters zonder geld hebben altijd een top-hypotheek...![]()
Ok, in dat geval bedoelen we idd allebei iets anders en had ik de definitie ervan verkeerdquote:Op vrijdag 15 december 2006 09:01 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee... het gaat om de definitie van de term "tophypotheek"(dat is de hoogte van de hypotheek t.o.v. de waarde van de woning)
Daar kun je op zich nog best leuke fiscale dingen mee doen.(jaarlijkse schenkingen i.c.m. HRA)quote:Op vrijdag 15 december 2006 12:05 schreef HarryP het volgende:
Vaak kan het alleen als je in de toekomst wel het gewenste salaris voor de hogere hypotheek gaat krijgen. Dus je opleidingsniveau speelt daarin wel mee.
Je ouders kunnen ook een extra hypotheek nemen op hun eigenhuis en dit geld aan jou lenen met rente enzo... (Dan heb je ook weer rente aftrek)
het ligt aan de situatie natuurlijk, ik heb zelf ook een hypotheek waarbij mijn ouders garant staan.quote:Op vrijdag 15 december 2006 09:08 schreef Slasher het volgende:
Blijf er bij dat als je ouders " garant" moeten zijn je zelf de vraag moet stellen: kan ik dit huis wel betalen? de bank zegt niet voor niets dat je maar een x bedrag kan lenen. Een huis is niet alleen de hypotheek lasten.
Bij zijn inkomen past een hypotheek van 88.000 euro wordt gemeld; daar koop je toch geen huis voor. Dus een huis kopen bij het inkomen, lijkt niet te lukken; anders werd de vraag van borgstelling niet gesteld.quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:35 schreef CoExist het volgende:
Fekking wannabe's huizenkopers!
Als je salaris gewoon niet toereikend genoeg is om een huis van ¤ 140.000 te kopen, dan koop je toch gewoon een huis wat wel bij je inkomen past?
als jij dit salaris invult bij de rabobank of amro online kom je daar echt niet in de buurt hoorquote:Op donderdag 14 december 2006 21:03 schreef existenz het volgende:
Overigens kun je met ¤1500 netto de maand hypotheken tot 200k krijgen (is dan wel tophypotheek).
Dat heeft meer te maken met de rabobank. Zij hebben andere berekeningen dus let daar svp niet op. Ik kan zelf ook even niet begrijpen hoe je 1600 over kan houden? Ik mag toch aannemen zonder je levensbehoefte... Dus je houdt max een paar honderd euro over ( 500/600 ).quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:47 schreef Repeat het volgende:
[..]
als jij dit salaris invult bij de rabobank of amro online kom je daar echt niet in de buurt hoor
Jij hypotheek heeft geen fuck te maken met je levensbehoefte. Hier wordt maar gedeeltelijk opgelet (oa. schulden, alimentatie etc..), maar waar allemaal opgelet wordt kan Five Horizons beter vertellen... Ze letten ieg er niet op of je nog wel kan eten, dat moet je zelf bepalen.quote:Op vrijdag 15 december 2006 19:28 schreef Drasss het volgende:
[..]
Dat heeft meer te maken met de rabobank. Zij hebben andere berekeningen dus let daar svp niet op. Ik kan zelf ook even niet begrijpen hoe je 1600 over kan houden? Ik mag toch aannemen zonder je levensbehoefte... Dus je houdt max een paar honderd euro over ( 500/600 ).
Hiermee zal je weinig tot niets kunnen kopen waneer dit in de grote steden moet zijn. Daar buiten heb je een kansje qua prijzen.
Is het gewoon niet verstandiger om nog even te huren voordat je meer gaat verdienen?
Die berekeningen gaan van NHG uit en standaard pakketten. Een hypotheker kan dit veel beter... En die 200k is zonder NHG, maar dat leek me wel duidelijk.quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:47 schreef Repeat het volgende:
[..]
als jij dit salaris invult bij de rabobank of amro online kom je daar echt niet in de buurt hoor
Twee zaken zijn hoofdzakelijk bepalend voor het bedrag dat je kan lenen, inkomen (icm financiele verplichtingen) en onderpand.quote:Op vrijdag 15 december 2006 19:49 schreef existenz het volgende:
[..]
Jij hypotheek heeft geen fuck te maken met je levensbehoefte. Hier wordt maar gedeeltelijk opgelet (oa. schulden, alimentatie etc..), maar waar allemaal opgelet wordt kan Five Horizons beter vertellen... Ze letten ieg er niet op of je nog wel kan eten, dat moet je zelf bepalen.
Volgens mij is het zo (ik maak het sowieso niet vaak mee) dat dit moet worden uitgeschreven en dat je dus naar de notaris zal moeten.quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:04 schreef KreKkeR het volgende:
Wil je hun, na inkomenstijging als schuldenaar verwijderen moet dit dus middels ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid wat normaal gesproken via de notaris moet lopen (zit nu even te twijfelen of dit in sommige gevallen nu wel of niet onderhands / zonder tussenkomst notaris kan, misschien weet Five_Horizons dit)..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |