Bjork, daar ben ik heel erg blij mee!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:02 schreef Afunados het volgende:
Nieuwe namen!!!!!!!!!:
Arctic Monkeys![]()
Kooks![]()
Bloc Party![]()
Incubus
Marylin Manson
Bjork![]()
Edit, deze ook nog:
My Chemical Romance
Mastodon
Beastie Boys nog niet bevestigd volgens Stubru
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:22 schreef KillingMoon het volgende:
Enkel Bloc Party en de Beasties kunnen mij bekoren (naast de eerder bevestigde PJ en Muse). Voor de rest matige tot ronduit ermbarmelijk slechte namen (Manson en Chemical Romance)
Daar kun je vergif op innemen. Die staan als headliner in de tent, tegen Muse (tenzij er een grotere naam voor de eerste dag komt) en enkele optredens van tevoren sta ik klaar.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 20:00 schreef ruud.nl het volgende:
Beastie Boys in de Marquee dus.
Best opvallend vind ik, als ze maar niet tegelijk met Muse en Marilyn Manson spelen.![]()
Interessantquote:Op zaterdag 10 februari 2007 06:33 schreef csar het volgende:
Metallica mailiing list:
But wait... there's more. We kinda sorta figured that by the time June rolled around, we would be ready for a break from recording (escape??) and since we had so much fun in Europe last summer, we thought "why not go back for some more fun and games?" We're planning to share the summer love with our friends in some different countries we didn't get to last year.. okay, fuck it, maybe one or two repeats. We haven't quite worked out all the details yet, but we thought that for once we really would be the first site to break a piece of Metallica news.
So keep your eyes open for more details in the next few.. the plan right now is to head out in late June and hang out for a couple/three weeks. We might even do a certain festival that we've played 19 times in July that starts with a "W," maybe hit a certain band member's home turf... blah, blah, blah.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:45 schreef ruud.nl het volgende:
Wel weer een band die bij de inboedel hoort.![]()
Lijkt me duidelijk: Waterpopquote:Op maandag 12 februari 2007 18:19 schreef Afunados het volgende:
METALLICA op Rock Werchter?
Metallica komt misschien naar Rock Werchter. Op hun site staat een raadselachtige boodschap: de groep zegt dat ze in juli op een paar festivals in Europa zullen spelen, en ze hebben het over één bepaald festival dat met de letter "W" begint. Metallica neemt in maart een nieuwe plaat op met producer Rick Rubin.
Lijkt me vrij duidelijk. Zit eigenlijk ook niet op ze te wachten, maar het programma is jaarlijks toch altijd erg gevarieerd, dus geen probleem
Speltip 7: weet wanneer je moet stoppen.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:43 schreef Acathla het volgende:
Staat op de officiele website dat ze dat festival 19x gespeeld hebben. Eh...
quote:Op maandag 12 februari 2007 21:07 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Speltip 7: weet wanneer je moet stoppen.
Ik ben echt een enorme Bjork-fan (2.5 uur in de trein naar A'dam om voor de Stopera te gaan liggen om een kaartje van 180 gulden te bemachtigen had ik er grif voor over) , maar bij haar laatste album ben ik een beetje afgehaakt. Het optreden wat ze toen op Werchter heeft gegeven was echt een dieptepunt voor me, ik hoop echt dat ze weer een beetje een andere richting ingeslagen is.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:52 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Ik heb zo mn twijfels bij Björk, haar vorige album vond ik hard zuigen, maar opzich klinkt het wel interessant dat voor het nieuwe album ze de hulp heeft gekregen van oa timbaland en Lightning Bolt. Niet de meest normale combinatie IMO.
quote:Op maandag 12 februari 2007 21:07 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Speltip 7: weet wanneer je moet stoppen.
De vorige keren dat er TW Classic was, stond volgens mij geen één van die artiesten op Rock Werchter.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:48 schreef Proper_fucked het volgende:
Oh ik zie dat Sting op TW classics staat, is er dan ook kans dat ze zo iemand ook op Rock Werchter halen? Zelfde voor Simply Red eigenlijk...
Dacht dat The Police wereldtour ging doen trouwens, kan alleen maar dingen voor amerikaanse tour vinden![]()
Ik hoorde vanochtend op de radio dat The Police iig naar Nederland komtquote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:48 schreef Proper_fucked het volgende:
Oh ik zie dat Sting op TW classics staat, is er dan ook kans dat ze zo iemand ook op Rock Werchter halen? Zelfde voor Simply Red eigenlijk...
Dacht dat The Police wereldtour ging doen trouwens, kan alleen maar dingen voor amerikaanse tour vinden![]()
www.metallica.comquote:W IS FOR WERCHTER
2/13/2007
Hey... back again with more from Nor Cal. So by now most of you have hopefully heard that we are planning on spending a few weeks this summer touring, visiting some places in Europe that we didn't "escape" to last year. We are still sorting out the final details, schedules, etc. for our little break from recording the next album, but in the meantime, we figured that you have debated/theorized long enough over last week's "W" clue... so here goes... yes, it is the Werchter Rock Festival in Belgium... we'll be playing there on July 1st. No, we haven't really played there 19 times... only four.
All the festival and ticketing information is below. Keep your eyes open for more shows... we'll post them as they get confirmed.
Die zullen wel voor een absurde woekerprijs in het Gelredome ofzo neergezet worden. Voor tig duizend volgevreten 40+ ersquote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:19 schreef maxor het volgende:
[..]
Ik hoorde vanochtend op de radio dat The Police iig naar Nederland komt
quote:Rock Werchter wordt duur
De ticketprijs voor het muziekfestival Rock Werchter stijgt met een kwart.
Wie deze zomer naar Rock Werchter wil, moet 160 euro betalen voor een combiticket. Daarvoor krijg je toegang tot de weide, en dat voor een periode van vier dagen. Ook de prijs van de trein (vanuit elk Belgisch station) is daarin begrepen.
Vorig jaar bedroeg de prijs nog 132 euro. Een dagticket stijgt van 60 naar 75 euro. De zaterdag is goedkoper (69 euro) omdat het budget die dag lager ligt. Een campingticket kost 17 euro extra, ongeacht de duur van het verblijf.
Organisator Herman Schueremans vindt de stijging noodzakelijk. Hij heeft de keuze tussen de ambities bijstellen of meegaan in de harde concurrentieslag. Schueremans kiest voor dat laatste: gisteren maakte hij bekend dat ook de metalband Metallica naar Werchter afzakt.
Dergelijke topacts concentreren hun seizoen rond enkele grote festivals en kunnen enorme bedragen vragen. Gages van toppers variëren vandaag tussen 500.000 en 1 miljoen euro, zegt Schueremans. Rock Werchter wil meebieden in die strijd en moet daarom de ticketprijs navenant opdrijven.
Voor Werchter liggen onder anderen Pearl Jam, Bjork, Metallica, Muse, Faithless, Beastie Boys, Marilyn Manson en de hippe jongeren Arctic Monkeys en Bloc Party al vast. Meer namen volgen eind deze week.
De organistor wijst er ook op dat andere, vergelijkbare festivals nog duurder zijn. Zo kost het driedaagse Coachella, eind april in Californië, 250 dollar. Het vierdaagse Deense Roskilde kost 200 euro.
Volgens Schueremans speelt de gestegen prijs van Belgische acts, onlangs nog een van de redenen van het afscheid aan Marktrock, geen rol in dit verhaal.
(vpb)
Tickets zijn te koop vanaf 20 februari via internet, sms of telefoon (0900-26060). Vanaf 1 maart ook via de KBC Ticketshop.
Roskilde vergelijkbaar met Werchterquote:De organistor wijst er ook op dat andere, vergelijkbare festivals nog duurder zijn. Zo kost het driedaagse Coachella, eind april in Californië, 250 dollar. Het vierdaagse Deense Roskilde kost 200 euro.
Qua geboekte artietsen wel.quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Roskilde vergelijkbaar met Werchter![]()
Ja, maar die 683 artiesten die Roskilde meer heeft dan? En die 2 podia vs. 6 podia? En die opwarmweek voorafgaande aan het festival? En die duizend en 1 dingen die Roskilde wel op het terrein heeft en Werchter niet?quote:
Het lijkt me dat Schueremans hier doelt op de dure grote namen op de affiche, en daarin zijn de festivals wel te vergelijken.quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:14 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja, maar die 683 artiesten die Roskilde meer heeft dan? En die 2 podia vs. 6 podia? En die opwarmweek voorafgaande aan het festival? En die duizend en 1 dingen die Roskilde wel op het terrein heeft en Werchter niet?
Werchter met Roskilde vergelijken gaat toch nergens over![]()
Ja, maar de prijs wordt door meer bepaald dan alleen de grote namen, nou ja, bij Roskilde danquote:Op woensdag 14 februari 2007 12:18 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Het lijkt me dat Schueremans hier doelt op de dure grote namen op de affiche, en daarin zijn de festivals wel te vergelijken.![]()
Ja, maar 30 euro vind ik dan wel vrij veel... Vorig jaar hadden ze RHCP, die waren ook zo duur. Zijn Metallica en Pearl Jam nu zo duur dan, of komen er nog meer grote namen? Mag je wel verwachten dan..quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:44 schreef XL het volgende:
Je bent toch een dief van je eigen portemonnee als je een festival dat jaar in jaar uit wekenlang van tevoren stijf uitverkocht is (2001 was de laatste keer niet op voorhand uitverkocht, maar verkocht wel uit op de dagen zelf) niet elk jaar een stuk duurder maakt.
Dat heet gewoon de wet van vraag en aanbod.
Zie hierboven: Metallica tussen de 500.000 en 1.000.000quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:54 schreef Proper_fucked het volgende:
[..]
Ja, maar 30 euro vind ik dan wel vrij veel... Vorig jaar hadden ze RHCP, die waren ook zo duur. Zijn Metallica en Pearl Jam nu zo duur dan, of komen er nog meer grote namen? Mag je wel verwachten dan..
Dat de bands zo duur zijn is wat je aan je klanten verteld. Metallica is nu niet 50% duurder dan in 1999 hoor en toen betaalde ik volgens mij nog geen 100 euro voor een combi-ticket. Wat je aan de managementtafel besluit is dat je in 2006 20 euro meer voor je kaart vroeg en net zo vroeg uitverkocht was als in 2005. Dan nu maar eens een stapje van 40 euro omhoog en kijken of het weer zo snel gaat.quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:54 schreef Proper_fucked het volgende:
[..]
Ja, maar 30 euro vind ik dan wel vrij veel... Vorig jaar hadden ze RHCP, die waren ook zo duur. Zijn Metallica en Pearl Jam nu zo duur dan, of komen er nog meer grote namen? Mag je wel verwachten dan..
Ja RHCP had vorig jaar "een bedrag met 6 nullen" op pinkpop.quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zie hierboven: Metallica tussen de 500.000 en 1.000.000
Dat vind ik vrij duur ja
Ja logisch natuurlijk.. Ik heb het er wel voor over, omgerekend is het nog steeds een stuk goedkoper dan een los concert/optreden.quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:01 schreef XL het volgende:
[..]
Dat de bands zo duur zijn is wat je aan je klanten verteld. Metallica is nu niet 50% duurder dan in 1999 hoor en toen betaalde ik volgens mij nog geen 100 euro voor een combi-ticket. Wat je aan de managementtafel besluit is dat je in 2006 20 euro meer voor je kaart vroeg en net zo vroeg uitverkocht was als in 2005. Dan nu maar eens een stapje van 40 euro omhoog en kijken of het weer zo snel gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |