abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44645481
quote:
Op donderdag 21 december 2006 23:57 schreef Kang-He het volgende:
Mocht ik ooit dokter worden die als doel heeft mensenlevens te redden dan had ik die vent in bovenstaand verhaal alsnog geintubeerd als ik zeker zou weten dat dat het verschil tussen dood en leven met volledig herstel zou zijn.
met het risico om achterin de medisch contact te komen?

en ga je dan jehova's tóch bloed geven?
  vrijdag 22 december 2006 @ 01:54:11 #102
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_44647859
Nee, die vent is gewoon dom bezig omdat hij zich laat beinvloeden door een compleet andere situatie, namelijk die van een familielid met een andere aandoening. Overigens denk ik dat het nooit zo ver zou laten komen, gewoon met rest van dat gezin druk zetten .

Een Jehova heeft voor een religie gekozen en geeft al vanaf het begin aan dat zij geen bloed zouden willen. Is ook een domme beslissing, vertrouwen op een of ander oud boek, maar het is niet echt vergelijkbaar.

Tevens denk ik dat je door de eerste vent minder snel wordt aangeklaagd .
  vrijdag 22 december 2006 @ 03:53:43 #103
119987 Bhai
Quidquid discis, tibi discis!
pi_44648794
Heerlijk vak is het, ethiek.

Ik denk dat ik maar voor het keuzevak ethiek ga, een paar van dit soort cassusen en ik ben klaar
pi_44649448
Nog een paar uur
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_44651246
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 06:49 schreef intoxicated het volgende:
Nog een paar uur
idd, maar ik post dit om 10 uur
pi_44651754
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 09:55 schreef Repeat het volgende:

[..]

idd, maar ik post dit om 10 uur
haha, ik heb lekker al vakantie
pi_44653524
ik ook muahahaha
  vrijdag 22 december 2006 @ 16:10:08 #108
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_44660804
quote:
Op donderdag 21 december 2006 23:59 schreef Repeat het volgende:

[..]

met het risico om achterin de medisch contact te komen?

en ga je dan jehova's tóch bloed geven?
Stel een Jehova's getuige komt op de OK. In elkaar geslagen door een van zijn 'klanten'. Gast zelf is buiten westen, zijn boek nog in de handen geklemd. Hij heeft zodanig letsel dat hij een bloedtransfusie NODIG heeft. Geen transfusie=dood. Zijn collega-getuige herrinnert u eraan dat jehova's geen bloedtransfusie mogen hebben. Wel of geen bloed geven, aan jouw de keus? wat doe je?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_44661322
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:10 schreef ralfie het volgende:

[..]

Stel een Jehova's getuige komt op de OK. In elkaar geslagen door een van zijn 'klanten'. Gast zelf is buiten westen, zijn boek nog in de handen geklemd. Hij heeft zodanig letsel dat hij een bloedtransfusie NODIG heeft. Geen transfusie=dood. Zijn collega-getuige herrinnert u eraan dat jehova's geen bloedtransfusie mogen hebben. Wel of geen bloed geven, aan jouw de keus? wat doe je?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou het denk ik ook doen, volgens mij leg je als arts toch een eed af, daarnaast mensen die in sprookjes geloven zijn toch niet voor reden vatbaar
pi_44661438
De eed heeft geen enkele juridische of zelfs maar morele waarde
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  vrijdag 22 december 2006 @ 16:54:00 #111
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_44661771
Nee, die is maar symbolisch eigenlijk. Maar ik blijf het toch vreemd vinden dat er een wet is die je dwingt in dat geval die Jehova's getuige een transfusie te geven. Ik weet niet eens meer welke wet het precies was, maar het is het enige wat me van het hele 'stelsel gezondheidszorg' blok is bijgebleven
pi_44661971
Volgens mij mag je dan toch geen bloedtransfusie geven...

Even veel beter nieuws:

* Repeat heeft infectious diseases gehaald

Is dat nog eens een goed begin van je vakantie

voor als het nog niet duidelijk was; het was fucking moeilijk en had het erg slecht gemaakt (zoals iedereen trouwens )
pi_44662354
Trouwens bij die johova's is iedereen toch een broeder/zuster van elkaar, dus als z'n collega getuige zegt dat hij het niet mag, dan mag iedereen in de OK rustig koffie gaan drinken en wachten totdat hij klaar is om naar het mortuarium gebracht te kunnen worden
pi_44662777
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 17:20 schreef Spyronius het volgende:
Trouwens bij die johova's is iedereen toch een broeder/zuster van elkaar, dus als z'n collega getuige zegt dat hij het niet mag, dan mag iedereen in de OK rustig koffie gaan drinken en wachten totdat hij klaar is om naar het mortuarium gebracht te kunnen worden
Ik dacht dat je hem bloed geeft, behalve als ie zelf persoonlijk zegt dat ie niet wil, of als ie iets bij zich draagt waarop recent is aangegeven dat ie geen bloed wil. Dat zijn collega zegt dat ie Jehova is, is bijzaak.

(Zou ik ook zeggen over mn man, wetende dat ie een levensverzekering van een half ton heeft )
pi_44663030
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:10 schreef ralfie het volgende:

[..]

SPOILER
Gewoon niet moeilijk doen. Op dat moment heb ik gewoon last van een spontane bilaterale geleidingsdoofheid en heb die collega niet goed verstaan. Dat boek herken ik ook niet als een Jehova's boek. Gewoon bloed geven dus.
  vrijdag 22 december 2006 @ 19:21:55 #116
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_44665060
Gewoon bloed geven. Als je niet handelt, zul je aangeklaagd kunnen worden. Andersom niet dacht ik. Niet alleen hierom, maar ook gewoon het redden van een leven.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_44669773
Ojee, ik heb weer wat ergs gedaan
pi_44672031
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 22:27 schreef intoxicated het volgende:
Ojee, ik heb weer wat ergs gedaan
Auto-intoxicatie met PCM?
pi_44678711
Neehoor
pi_44678729
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 17:52 schreef DDM het volgende:

[..]

Gewoon niet moeilijk doen. Op dat moment heb ik gewoon last van een spontane bilaterale geleidingsdoofheid en heb die collega niet goed verstaan. Dat boek herken ik ook niet als een Jehova's boek. Gewoon bloed geven dus.
pi_44702310
quote:
http://www.sanquin.nl/sanquin-nl/sqn_onderwijs.nsf/p-WebFSStart!OpenPage&h=0&body=4B1B8EE199B6A8B8C1256F25004F27B3 :
"Indien de arts bij acute omstandigheden bij wilsonbekwame kinderen < 16 jaar, waarbij geen schriftelijke verklaring van de minderjarige aanwezig is en waarbij de wettelijke vertegenwoordiger geen toestemming voor transfusie geeft, zo ernstig in gewetensnood komt, kan overwogen worden om via een gerechtelijk bevel (bijv. het tijdelijk schorsen van de uitoefening van het ouderlijk gezag) een behandeling af te dwingen."
pi_44704753
quote:
Op zondag 24 december 2006 12:04 schreef intoxicated het volgende:

[..]

alsof die schriftelijke verklaring van die minderjarige enig nut zou hebben als die aanwezig was...
pi_44739119
Hoeveel borg heb ik ooit betaald voor die LUMC pas? Want ze gaan me vast over een aantal jaar naaien door me dit niet terug te geven. Ben het zelf vergeten
pi_44739653
15 euro voor de pas en evt. ook 40 euro voor een witte jas op die pas.
pi_44739665
schrijf ik even op, anders gaan ze me zeker naaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')