Artikel uit 1992quote:Op woensdag 20 december 2006 23:17 schreef intoxicated het volgende:
http://www.pubmedcentral.nih.gov/picrender.fcgi?artid=1336388&blobtype=pdf
Au^2![]()
Nijmegen ligt over een paar jaar aan Zeequote:Op maandag 18 december 2006 23:33 schreef intoxicated het volgende:
Nijmegen? Dat ligt toch praktisch in Polen?![]()
Dat het er niet normaal uitziet lijkt me duidelijk, maar wat is het precies?quote:Op donderdag 21 december 2006 00:26 schreef DDM het volgende:
[..]
http://www.learningradiol(...)domenvolvulussig.JPG
Zeg luiwammes, 2 seconden googlen en je had het al gewetenquote:Op donderdag 21 december 2006 10:45 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat het er niet normaal uitziet lijkt me duidelijk, maar wat is het precies?
quote:A volvulus -- in this case occurring in childhood -- is a twisting of the bowel with obstruction of the flow of material through the bowel, variable loss of blood supply, and possible tissue death.
Nu heb ik hier natuurlijk al een mooi lijstje met voor- en tegenargumenten voor mezelf gemaakt voor de discussie, maar als jullie nog input hebben zou dat misschien nog handig zijnquote:Na een positieve test op een BRCA mutatie moet een arts aandringen op profylactische mastectomie
Daar zou je denk ik niet mee weg komen, als een verder mentaal competente patiënt geen consent geeft en het zelfs expliciet weigert.quote:Op donderdag 21 december 2006 22:10 schreef Asclepius het volgende:
er is imo zeker ook wel wat voor te zeggen om, als hij blijft weigeren en zijn bewustzijn verliest, toch te intuberen.
Ik denk zelfs als de beste man/vrouw niet meer voor zichzelf kan beslissen, dat zelfs dan nog een arts niet een beslissing mag nemen, eerst zijn familie nog lijkt me.quote:Op donderdag 21 december 2006 22:50 schreef Repeat het volgende:
Precies, daar ben ik het met intoxicated eens, als die gast helder van geest is hoeft ie niet eens een reden op te geven om behandeling te weigeren. En als ie met een (in jouw ogen) onzinreden komt kan dat ook, tenzij het natuurlijk doorslaat en jij denkt dat hij echt niet meer voor zichzelf kan beslissen.
Maar in zo'n situatie moet je de noodzakelijkheid uiteraard wel ernstig benadrukken, met goede argumenten, maar het blijft zijn keus...
hoe dat zit weet ik niet precies, familie of artsquote:Op donderdag 21 december 2006 22:55 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Ik denk zelfs als de beste man/vrouw niet meer voor zichzelf kan beslissen, dat zelfs dan nog een arts niet een beslissing mag nemen, eerst zijn familie nog lijkt me.
Volledig offtopic, maar nog wel het melden waard, ik heb een hekel aan mezelf, ben nog steeds niet af van die kut HBO mentaliteit, zo dat is er ook weer uit.
Hahaquote:Op donderdag 21 december 2006 22:57 schreef intoxicated het volgende:
Goh, een genuanceerd antwoord van RepeatIk had verwacht: "Midazolam erin, intuberen, en niet zeiken"
![]()
Ja, familie eerst en dan pas de arts. Ook binnen de familie is er een rang. Getrouwde partner heeft meer bevoegdheid dan ouders etc.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:08 schreef Repeat het volgende:
[..]
hoe dat zit weet ik niet precies, familie of arts![]()
Als er geen familie (ter plaatse) is mag de arts het iig beslissen.
Is dat niet alleen het geval bij acute levensbedreigende situaties?quote:Op donderdag 21 december 2006 23:08 schreef Repeat het volgende:
[..]
hoe dat zit weet ik niet precies, familie of arts![]()
Als er geen familie (ter plaatse) is mag de arts het iig beslissen.
Nee. Je ziet het juist meer bij chronisch zieke patienten die opgenomen zijn en als maar verslechteren. Denk aan alle behandelingen staken enzo.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:18 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Is dat niet alleen het geval bij acute levensbedreigende situaties?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |