abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 december 2006 @ 13:18:41 #26
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_44423101
ik begrijp wel wat je bedoelt scrub. Dat is ook zo'n beetje zoals het bij mij werkt, hoewel ik toch bij duidelijke verhalen (dus gedetailleerde verhalen, waarbij bijvoorbeeld de omgeving geschetst wordt) wel een beeld vorm. Alleen erg oppervlakkig.

Je bent blijkbaar een auditief denker
pi_44423329
Ik heb het ook. Vertel mij een verhaal en ik speel het filmpje af.

Daarom vind ik lezen waarschijnlijk ook veel leuker dan tv kijken. Daar wordt voor me gedacht, met een boek kan ik het zelf invullen.

Helaas speel ik dus ook ranzige filmpjes af en is het dus moeilijk te filteren.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 14 december 2006 @ 13:38:53 #28
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_44423721
quote:
Op donderdag 14 december 2006 13:25 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb het ook. Vertel mij een verhaal en ik speel het filmpje af.

Daarom vind ik lezen waarschijnlijk ook veel leuker dan tv kijken. Daar wordt voor me gedacht, met een boek kan ik het zelf invullen.

Helaas speel ik dus ook ranzige filmpjes af en is het dus moeilijk te filteren.
Heheh, yep herkenbaar, iemand hoeft maar een ranzige opmerking te maken en ik zie t voor me,
volledig gedetailleerd en ongecensureerd... Je kan t niet ff uitzetten ofzo...

Gelukkig heb ik een sterke maag en heb k r ook helemaal geen last van als er bijvoorbeeld een splatter-
horror op tv is terwijl ik aan het eten ben, dus kan ook tegen ranzige humor en gedachten (dus beelden)
bij t eten...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  donderdag 14 december 2006 @ 13:39:30 #29
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_44423738
Geen probleem, zolang dat maar buiten kantooruren gebeurt
pi_44423792
quote:
Op donderdag 14 december 2006 13:38 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Heheh, yep herkenbaar, iemand hoeft maar een ranzige opmerking te maken en ik zie t voor me,
volledig gedetailleerd en ongecensureerd... Je kan t niet ff uitzetten ofzo...

Gelukkig heb ik een sterke maag en heb k r ook helemaal geen last van als er bijvoorbeeld een splatter-
horror op tv is terwijl ik aan het eten ben, dus kan ook tegen ranzige humor en gedachten (dus beelden)
bij t eten...
Nee op zich is dat ook geen probleem. Maar je wilt het gewoon niet altijd.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_44427953
hmm herken er ook wel veel in, nooit gedacht dat er mensen zijn die echt letters voor zich zien saai lijkt me dat
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_44428388
Hoew dacht de "normale" mens dan voordat er letters uitgevonden waren?
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_44428606
Denken in woorden? Dat heb ik echt nog nooit gedaan
  donderdag 14 december 2006 @ 16:52:08 #34
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_44429880
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:07 schreef Spacehamster het volgende:
Hoew dacht de "normale" mens dan voordat er letters uitgevonden waren?
Pcies... maar k denk dat dat er ongelukkig staat op die site... Zoals iemand hierboven al stelde,
je hoort het in je hoofd maar je hebt er geen plaatje/filmpje bij... Zoiets denk ik...

Maar k denk dat we dat beter aan iemand kunnen vragen die geen beelddenker is...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  † In Memoriam † donderdag 14 december 2006 @ 22:27:28 #35
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44440834
ik heb enorme moeite met gebruiksaanwijzingen.
ik kan de tekst niet koppelen aan wat er gebeuren moet.
pi_44441243
Als ik aan boom denk, zie ik de boom voor me die bij ons op het schoolplein stond op de basisschool.
Maar ik heb nooit last gehad van leerproblemen.
If Nissan Motorsports is Nismo, than Honda Motorsports must be Homo...
pi_44441640
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:14 schreef CasB het volgende:
Denken in woorden? Dat heb ik echt nog nooit gedaan
Als jij ergens aan denkt zie je dus een filmpje zonder spraak erbij? Als ik denk is het alsof ik gewoon praat in mezelf. Ik zie geen filmpje ofzo. Niet dat ik moeite heb met dingen visualiseren ofzo hoor als dat moet, maar denken gaat bij mij in text.
pi_44441682
2 x verkeerde knop.
pi_44441693
nvm, verkeerde knop. (alweer ja)

Komt omdat die knop een plaatje is. Werkt beter als het text was denk ik.
  donderdag 14 december 2006 @ 22:51:14 #40
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_44441814
Als iemand iets zegt acclimatiseren denk ik oke.... ja.... en.........? Wat wil je ermee/ ermee zeggen? Zie geen enkel woord of beeld voor me. Zou dit dan zoiets zijn als denken in logica ofzo?
Schaapjes aller landen verenigt u.
Veni, vidi, pavi (We came, we saw and we ate grass)
  donderdag 14 december 2006 @ 23:18:07 #41
19431 Dwan
Likken als lassie
pi_44442739
Goh wat grappig ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht maar altijd van mezelf aangenomen.
En alle kritiek die ik kreeg naast me neergelegd.

Ik heb namelijk ook dyslexie en ik ben blind aan 1 oog voor 90% zie ik niets, met mijn andere oog zie ik wel maar dan voor 95% goed.

Ik heb vroeger als klein kind leren schatte een bepaal de afstand opgemeten dit is 10 meter plaatje in mijn hoofd dit zal wel 10 meter zijn. Dit heb ik ook met woorden gedaan. als ik schrijf dan teken ik dit hebben veel mensen uit zich zelf onafhankelijk van elkaar opgemerkt. Door te schrijven herken ik een plaatje als een woord zoals het moet zijn. spellen kan ik niet.
met een pen gaat mij ook veel beter af dan met een computer omdat ik het plaatje minder voor me zie.

Jammer genoeg krijg ik dan ook erg veel kritiek op FOK van wegen de spelling terwijl ik het zo graag wil en goed bedoel. maar goed daar hebben de meeste geen boodschap aan. ik probeer nu altijd alles eerst in word te maken en vervolgens met de spelling check het in FOk te paste. omdat ik weet dat er vroeg of laat iemand gaat beginnen over de spelling en niet over de inhoud.

on toppic, visueel denken in plaatjes is voor mij zo normaal dat ik er nooit meer bij stil heb gestaan ik weet niet beter. met gitaar spelen ook zie ik filmpjes voor me. ik kan niet spelen zonder te kijken. ik hoor de toon een paar akkoorden en zie wat ik moet doen om ze te reproduceren. Anders kan ik het niet. Auto rijden is ook hartstikke spannend, ik doe alles op mijn gevoel schat de afstand met de snelheid en het werkt. bij mijn examen kreeg ik een por dat ik naar de auto moest kijken waarvan het kenteken gevraagd werd. Ik noemde hem al op, tja kwartiertje lang staan stampen.

toch heb ik wel moeite om een plaatje te vormen en de stof tot me te nemen maar als het er eenmaal in zit herken ik het uit duizenden. ik lees ook niet omdat ik het stomweg niet kan, ik herken dus de beelden hier staat "boom" dan hoort dat bij zo'n ding met takken en bladeren.
Ik vind het ook lastig als er veel andere fonts gebruikt worden daarom pas ik altijd alles eerst aan.

maar goed, ik ben een rare maar vind het wel leuk om te horen dat er toch een benadering voor is. ik ga me er is in verdiepen.
Dwannie is like god is rubbing your tummy
  donderdag 14 december 2006 @ 23:23:18 #42
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_44442946
quote:
Op donderdag 14 december 2006 23:18 schreef Dwan het volgende:
[..]

Jammer genoeg krijg ik dan ook erg veel kritiek op FOK van wegen de spelling terwijl ik het zo graag wil en goed bedoel. maar goed daar hebben de meeste geen boodschap aan. ik probeer nu altijd alles eerst in word te maken en vervolgens met de spelling check het in FOk te paste. omdat ik weet dat er vroeg of laat iemand gaat beginnen over de spelling en niet over de inhoud.

[..]
Is het dan misschien een idee om dat ergens in je ondertitel of signature te vermelden? Lijkt me namelijk heel vervelend als je zo goed je best doet en toch commentaar krijgt.
Schaapjes aller landen verenigt u.
Veni, vidi, pavi (We came, we saw and we ate grass)
  donderdag 14 december 2006 @ 23:31:23 #43
19431 Dwan
Likken als lassie
pi_44443204
quote:
Op donderdag 14 december 2006 23:23 schreef Fjolle het volgende:

[..]

Is het dan misschien een idee om dat ergens in je ondertitel of signature te vermelden? Lijkt me namelijk heel vervelend als je zo goed je best doet en toch commentaar krijgt.
ten eerste ben ik het gewend en heb me er bij neergelegd.
ik moet toe geven dat het op sommige momenten moeilijker is dan andere, maar ja.

Verder heb ik het nooit als een handicap gezien of willen erkennen.
Dit ben ik dit kan ik en wat ik doe heb ik maar mooi gedaan zonder hulp.

Wat ik bereikt heb in mijn studie de paar boeken die ik daad werkelijk uit heb gelezen. iemand doet over een boek een maand ik 4. dat maakt niet uit want ik lees voor mezelf en niet voor een ander.
maar idd leuk is het soms niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dwan op 14-12-2006 23:36:12 (spelling correctie hehehe) ]
  donderdag 14 december 2006 @ 23:34:23 #44
19431 Dwan
Likken als lassie
pi_44443322
sorry ging iets mis
  donderdag 14 december 2006 @ 23:38:51 #45
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_44443474
wat een herkenning, ik dacht dat iedereen gewoon altijd beelden zag
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_44443563
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:27 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb enorme moeite met gebruiksaanwijzingen.
ik kan de tekst niet koppelen aan wat er gebeuren moet.
Dat heeft ook heel erg te maken met wie 't ding schrijft

Maar goed, ik ben een woorddenker, maar denk niet in letters. Ik heb het idee dat 't bij mij in een groot zwart gat komt. Dat van "horen" in je hoofd herken ik wel, ik praat met mezelf in mijn hoofd.

Lees hier van een aantal mensen dat ze ook dyslectisch zijn. 't Schijnt vaak als combinatie voor te komen inderdaad.
pi_44443791
Ook ik ben een beelddenker, ik denk nooit in woorden. Overigens ook geen problemen met taal. Ik heb zonder plaatjes ook vreselijke moeite met gebruiksaanwijzingen!
  donderdag 14 december 2006 @ 23:53:24 #48
81237 releaze
best of both worlds
pi_44443928
mijn vriend is een beelddenker en ik kan me dat heel moeilijk voorstellen als ik denk dan is dat een dialoog, zoals ik spreek zo denk ik, in combinatie met gevoelens. Maar mijn vriend denkt dus niet zoals ie spreekt, maar gewoon in plaatjes. Het is voor hem dus ook heel moeilijk om als hem iets dwars zit in zn hoofd dat te verwoorden, omdat die woorden gewoon niet naar boven komen. Mijn vriend heeft ook asperger, dat heeft er misschien ook mee te maken.

Zoals hierboven, als ik aan acclimatiseren denk dan zie ik het woord voor me, en mn gevoel bevestigt de betekenis. Ik zie het woord niet uitgebeeld, maar gewoon concreet zoals je het schrijft.

Maar als ik aan een kat denk, dan zie ik natuurlijk wel een plaatje voor me. Mijn hersenen zeggen in woorden KAT, mijn verbeelding plaatst er een plaatje bij. Maar ik kan niet iets visualiseren en het dan geen woordelijke naam geven. Dat kan mn vriend geloof ik weer wel.
pi_44444481
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:46 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

Als jij ergens aan denkt zie je dus een filmpje zonder spraak erbij? Als ik denk is het alsof ik gewoon praat in mezelf. Ik zie geen filmpje ofzo. Niet dat ik moeite heb met dingen visualiseren ofzo hoor als dat moet, maar denken gaat bij mij in text.
Nouja...ik zie heel snel beelden, wel met spraak erbij... Ligt er natuurlijk ook aan waar ik over moet denken
  † In Memoriam † vrijdag 15 december 2006 @ 07:06:21 #50
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44447014
quote:
Op donderdag 14 december 2006 23:53 schreef releaze het volgende:
mijn vriend is een beelddenker en ik kan me dat heel moeilijk voorstellen als ik denk dan is dat een dialoog, zoals ik spreek zo denk ik, in combinatie met gevoelens. Maar mijn vriend denkt dus niet zoals ie spreekt, maar gewoon in plaatjes. Het is voor hem dus ook heel moeilijk om als hem iets dwars zit in zn hoofd dat te verwoorden, omdat die woorden gewoon niet naar boven komen. Mijn vriend heeft ook asperger, dat heeft er misschien ook mee te maken.

Zoals hierboven, als ik aan acclimatiseren denk dan zie ik het woord voor me, en mn gevoel bevestigt de betekenis. Ik zie het woord niet uitgebeeld, maar gewoon concreet zoals je het schrijft.

Maar als ik aan een kat denk, dan zie ik natuurlijk wel een plaatje voor me. Mijn hersenen zeggen in woorden KAT, mijn verbeelding plaatst er een plaatje bij. Maar ik kan niet iets visualiseren en het dan geen woordelijke naam geven. Dat kan mn vriend geloof ik weer wel.
ik ben me er ook in gaan verdiepen omdat ik het vermoeden heb dat mijn zoontje van 7 het ook heeft.
die heeft enorme moeite met vertellen en ik kan aan hem zien dat hij weet wat hij wil vertellen maar gewoon de woorden niet kan vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')