staat dat er echt op :S moet je appelmoes dan ook met plastiek etenquote:Op woensdag 13 december 2006 22:37 schreef clumsy_clown het volgende:
Dit keer geen uiteenzetting over stoofpotten die uren moeten pruttelen of de hipste manieren om neuzen van zalmen klaar te maken, maar een levensvraag aangaande appelmoes.
Waarom, wáárom mag je appelmoes volgens het potje alleen maar opscheppen met een houten of plastic lepel? Waarom geen rvs? Komt het door de zuren in appelmoes? (hoewel zuren juist goed schijnen te zijn voor rvs). Komt er een giftige stof vrij zodra mijn lepel het appelmoes raakt? Ga ik dood? Heeft Mr. a. Moes gewoon een hekel aan glanzende lepels?
Wie heeft het verlossende woord?
En doe je het dan weer met je handen naar je mond brengen? Hm? Of gebruik jij nog altijd je plastieken Jip en Janneke servies zonder scherpe puntjes of kantjes?quote:Op woensdag 13 december 2006 22:41 schreef Nosh het volgende:
Wie schept er in hemelsnaam appelmoes op, als je ook gewoon je eten erin kan begraven, door de halve pot eroverheen te flikkeren?
ikweethetnietmaarwilhetwelwetendusdaaromdezetvp-tvp![]()
Dat was mijn eerste gedachte na de OP. Gebruik je geen bestek om te eten?quote:Op woensdag 13 december 2006 22:43 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
En doe je het dan weer met je handen naar je mond brengen? Hm? Of gebruik jij nog altijd je plastieken Jip en Janneke servies zonder scherpe puntjes of kantjes?
Appelmoes toevallig over datumquote:Op woensdag 13 december 2006 22:59 schreef Matness het volgende:
volgens mij stamt dat uit de tijd dat bestek misschien nog wel van ijzer was
ivm afgifte enzo
Hm?quote:
Jawel, daarom vraag ik waarom mijn bestek niet mag van Hak.quote:Op woensdag 13 december 2006 22:59 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dat was mijn eerste gedachte na de OP. Gebruik je geen bestek om te eten?
Jep.quote:Op woensdag 13 december 2006 22:59 schreef BaggerUser het volgende:
hebben we het over ene glazen pot of ?
Ja, maar ijzer bestek bestaat volgens mij niet eens meer. Als het goed is wordt het iig niet meer verkocht. Wel een heel drastisch 'voor het geval dat'-middel dan, zo'n melding.quote:Op woensdag 13 december 2006 22:59 schreef Matness het volgende:
volgens mij stamt dat uit de tijd dat bestek misschien nog wel van ijzer was
ivm afgifte enzo
daarom zeg ik ook 'volgens mij stamt dat uit de tijd van'quote:Op woensdag 13 december 2006 23:06 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Hm?
[..]
Jawel, daarom vraag ik waarom mijn bestek niet mag van Hak.
[..]
Jep.
[..]
Ja, maar ijzer bestek bestaat volgens mij niet eens meer. Als het goed is wordt het iig niet meer verkocht. Wel een heel drastisch 'voor het geval dat'-middel dan, zo'n melding.
ik ben nu ook wel heel erg benieuwd naar hun antwoord dan ja !quote:Op woensdag 13 december 2006 23:15 schreef GenesiZ het volgende:
Stuur je toch geowon een mail naar Hak
Ben wel benieuwd wat voor excuus ze hebben voor een oudbollig adviesquote:Op zondag 21 januari 2007 00:30 schreef clumsy_clown het volgende:
Kick.
Ik heb net Hak gemaild. Ben benieuwd of ik antwoord terug krijg.
Moeilijk, hè, iets toevoegen aan een topic?quote:
Idd, ik ook maar kende het hele advies eigenlijk nietquote:Op zondag 21 januari 2007 01:14 schreef MissHobje het volgende:
Ben wel benieuwd wat voor excuus ze hebben voor een oudbollig advies![]()
Het staat ook op mijn potje kapucijners, dus ik denk dat het meer met de glazen pot dan met de appelmoes te maken heeft.quote:Op zondag 21 januari 2007 18:39 schreef lienelien het volgende:
Dat doet hak om zichzelf in te dekken dat jij geen glas in je mondje krijgt![]()
Op een blik zul je het ook nooit zien staan dus.
Met een rvs lepel kan je de rand van de pot beschadigen, en kan je dus een klein stukje glas in je mond krijgen. Door een plastic of houten lepel te gebruiken, voorkom je dit
Ja, dat zeg ik toch ook? Dat het dus met eventuele scherfjes glas te maken heeftquote:Op maandag 22 januari 2007 14:38 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Het staat ook op mijn potje kapucijners, dus ik denk dat het meer met de glazen pot dan met de appelmoes te maken heeft.
Ik denk eerder dat het met de smaakafgifte van de lepel te maken heeft. Ik heb echt nog nooit een stuk glas uit een potje geslagen met een lepel...quote:Op maandag 22 januari 2007 14:38 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Het staat ook op mijn potje kapucijners, dus ik denk dat het meer met de glazen pot dan met de appelmoes te maken heeft.
Nopequote:Op maandag 22 januari 2007 15:18 schreef jellyrose het volgende:
TVP.. ik ben benieuwd naar de reactie van HAK, al iets binnen TS?
Jammer, het is een saai antwoordquote:Geachte mevrouw Clown
Allereerst hartelijk dank voor uw vraag via de HAK website.
Wanneer het produkt met een metalen lepel uit de pot wordt geschept kan het gebeuren dat de lepel tegen de bodem tikt. Het is helaas mogelijk dat hierdoor een stukje glas loslaat van de bodem. Dit kan voorkomen worden door een houten of kunststof lepel te gebruiken.
Deze waarschuwing is dus alleen bedoeld om glasklachten te voorkomen, en heeft niets te maken met het produkt zelf. We zetten het tegenwoordig standaard op alle etiketten van onze produkten.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, maar mocht u verder nog vragen en/of opmerkingen hebben, horen wij dit graag van u.
Met vriendelijke groet,
HAK B.V.
Consumentenservice
betekent dat dat ik nu ook m'n pindakaas/nutella nu niet meer met een metalen mes op brood mag smeren?quote:Op maandag 22 januari 2007 16:59 schreef clumsy_clown het volgende:
We hebben antwoord!
[..]
Jammer, het is een saai antwoord [afbeelding].
Maar goed, het mysterie is opgelost.
Jawel, gewoon de stukjes noot van de glasscherven leren te onderscheiden met je tong.quote:Op maandag 22 januari 2007 17:01 schreef remlof het volgende:
[..]
betekent dat dat ik nu ook m'n pindakaas/nutella nu niet meer met een metalen mes op brood mag smeren?
Ik had het al eerder opgelostquote:Op maandag 22 januari 2007 16:59 schreef clumsy_clown het volgende:
We hebben antwoord!
[..]
Jammer, het is een saai antwoord [afbeelding].
Maar goed, het mysterie is opgelost.
Op de appelmoes van koeleman staat het in iedergeval ook. Op de glazen pot met honing die ik hier heb staat het niet. Terwwel dat toch ook iets is waar men een metalen lepel of mes inzetten.quote:Op maandag 22 januari 2007 17:05 schreef clumsy_clown het volgende:
Nu je het zegt! Ik ga even kijken of op die potjes ook een waarschuwing staat, zo niet staat ze een mailtje met een dringende vraag te wachten.
heeeel lomp, maar van de miljoen potjes die hak per dag verkoopt kan t zijn dat eens in de zoveel jaar t gebeurt. En dan? Rechtzaak. Zou me niks verbazen als het in amerika al jaren op de potten staatquote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:22 schreef Muck het volgende:
wat belachelijk zeg
wat voor lompe onbehouwen boer moet je wel niet zijn als je een stuk glas uit een potje ramt?!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |