abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 december 2006 @ 21:26:44 #1
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_44406107
Waar werden de Joden zo om gehaat?
Is me nooit duidelijk geweest met GS. lange tijd geleeje

En wat hebben rechtsextremistische jongeren alnu in godsnaam tegen Joden?
Tegen marokkanen kan ik begrijpen. Ik bedoel, ik kom zelf uit een drukbezet Turks/marokkaanse woonwijk.
Maar Joden??? Ik heb er volgens mij nog nooit een gezien. Ze hebben toch zo'n speciale grote neus?
If I had a Hammer...
pi_44406144
Hun zionistische propaganda natuurlijk.
  woensdag 13 december 2006 @ 21:28:43 #3
157966 SKETSj
pi_44406197
"zionisticshe propeganda"?

okeejj.... ik raadpleeg de wikipedia wel weer...
If I had a Hammer...
pi_44407117
Ik vergeet het ook iedere keer weer. tvp.
pi_44407142
meeloperij en gebrek aan eigen hersenen.
pi_44407236
Ik heb het me ook altijd afgevraagd, ik ga dit topic in de gaten houden
pi_44409540
Hun grote idolen uit de 2e wereldoorlog, de nazi's, waren fel anti-joods. Met de holocaust als gevolg.
  woensdag 13 december 2006 @ 22:42:43 #8
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_44409698
Een aantal redenen:
- Vooroordelen ten opzichte van de Joden; ze werden gedurende de geshiedenis gezien als woekeraars (omdat ze wel rente mochten vragen) en waren zogenaamd vaak rijk (over de ruggen van de andere mensen zo werd beweerd).
- Ten tweede worden ze door bepaalde groeperingen wel eens gezien als moordenaars van Jezus Christus
- Ten derde zijn ze herkenbaar; (kleding, pijpekrullen, keppeltje etc; hoewel lang niet alle Joden zo over straat gaan) net als de moslims heden ten dage; en dus een makkelijke prooi voor discriminatie en vooroordelen.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  donderdag 14 december 2006 @ 21:01:53 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_44437841
Anti-Joodse sentimenten bestaan al meer dan duizend jaar in Europa.

Het begon al toen ze als één van de eerste groeperingen een monotheïsme aanhingen, dat en het feit dat ze oorlogzuchtig waren maakte ze niet echt geliefd in het Romeinse rijk. In 38 werden duizenden joden omgebracht in Alexandrië

Nou ja, de geschiedenis van het anti-semitisme is behoorlijk lang en diep geworteld in de geschiedenis van west europa.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_44437905
quote:
Op woensdag 13 december 2006 22:42 schreef descendent1 het volgende:
- Ten derde zijn ze herkenbaar; (kleding, pijpekrullen, keppeltje etc; hoewel lang niet alle Joden zo over straat gaan) net als de moslims heden ten dage; en dus een makkelijke prooi voor discriminatie en vooroordelen.
Dat is echt maar een heel klein percentage hier in west-europa.

Dat rechtsextremisten tegen Joden zijn hede ten dage komt volgens mij vooral omdat ze het idee hebben dat dat zo hoort; de nazi's destijds waren het immers ook?!
[KNE]-Mod
pi_44437931
Het heeft ook te maken met het idee van de 'ander'. De Joden waren lange tijd zo'n beetje de enige 'andere' groepering waar westerse christenen mee te maken hadden. Dus zouden zij de waterput wel vergiftigd hebben. etc. etc.
pi_44437961
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:04 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Dat rechtsextremisten tegen Joden zijn hede ten dage komt volgens mij vooral omdat ze het idee hebben dat dat zo hoort; de nazi's destijds waren het immers ook?!
Dat denk ik ook. Ze hangen rassentheorieën (die niet kloppen) aan waarvan ze zelf totaal niks snappen.
  donderdag 14 december 2006 @ 21:11:09 #13
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_44438139
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:04 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Nu wel ja; maar hoe zat dat vroeger?
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_44438306
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:11 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Nu wel ja; maar hoe zat dat vroeger?
Ze waren altijd wel herkenbaar. Er was in de Middeleeuwen de verplichting waarbij Joden verplicht werden om een 'jodenhoed' en een 'geel kenteken' te dragen. Dit was in gebruik tussen 717 en 1586. (zie ook wikipedia: jodenster}
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:53:20 #15
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_44486563
Wat ik me dan afvraag: vervult de Moslim van nu dan de rol die de Jood van vroeger vervulde? Eén specifieke groep waar iedereen zijn agressie en ongenoegen op kwijt kan? Niet begrepen; angstig bekeken en veelal uitgekotst door bepaalde groepen mensen (die steeds meer aanhang lijken te winnen)..?

Waarom hebben mensen toch altijd een zondebok nodig..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:41:11 #16
111528 Viajero
Who dares wins
pi_44487779
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:53 schreef AgLarrr het volgende:
Wat ik me dan afvraag: vervult de Moslim van nu dan de rol die de Jood van vroeger vervulde? Eén specifieke groep waar iedereen zijn agressie en ongenoegen op kwijt kan? Niet begrepen; angstig bekeken en veelal uitgekotst door bepaalde groepen mensen (die steeds meer aanhang lijken te winnen)..?

Waarom hebben mensen toch altijd een zondebok nodig..
Ja, want de Jood van vroeger verkondigde luidkeels zijn haat tegen de maatschappij waarin hij woonde, hing in groepjes intimiderend rond en schold de lokale bevolking uit of viel ze aan, blies zichzelf op in de metro en scoorde veruit het hoogste in de criminaliteitscijfers.

Misschien is het idd zo dat de maatschappij een zondebok nodig heeft, maar Moslims doen wel heel hard hun best om die rol te vervullen.

Vergelijkingen tussen de Joden vroeger en de Moslims nu raken kant nog wal, en zijn wmb flink misselijkmakend.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zondag 17 december 2006 @ 05:34:40 #17
157966 SKETSj
pi_44500545
Zo, ik heb effe gegoogled en kwam vele meningen, verhalen en (al danniet religieuze) feitjes
tegen. Maar het blijft allemaal vaag vind ik.. Niks concreets.
Ik weet ff niet meer wat ik ervan moet denken.

Jezus was joods? Judas was Joods? Het christendom is gebasseeerd op het jodendom (oude testament?),
Jden zijn wel degelijk een 'Ras' en je bent niet joods enkelt door religie.
Ze bezitten al '2' Beloofde landen. En door hun is de verdeeldheid en oorlog in het midden-oosten allemaal begonnen? Anno 'nu' heerst er nogsteeds afkeer tegen de Joodse mentaliteit (wat dat ook moge zijn)

Ze waren een doorn in het oog toen ze massaal vanuit Rusland naar Oost-Europa trokken?
Ze waren zodoende makkelijk doelwit/zondebok voor politici die burger-harten wilden veroveren?
Het zijn geldleners?
Links praters, maar doen het tegenovergestelde?
Ze zijn goed in handel?
Ze werden vermoord onder het Romeinse rijk omdat ze niet geloofden in "Goden" enkelt in het Jodendom?
Het Jodendom is een goede inleiding tot Wicca en Satanisme?
Vlees 'Koosjeren' is niet meer dan het vlees goed schoonmaken voor je het nuttigt?

Pfff.. Wat een vaag onderwerp.
Wel interessant.
If I had a Hammer...
  zondag 17 december 2006 @ 06:00:08 #18
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_44500600
Voornamelijk papagaai gedrag, plus je moet zo veel mogenlijk groepen de schuld kunnen geven van je eigen incompetentie, zodra je wat ouder en wijser wordt leer je dat wel af.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_44502067
quote:
Op zondag 17 december 2006 05:34 schreef SKETSj het volgende:
Jezus was joods? Judas was Joods? Het christendom is gebasseeerd op het jodendom (oude testament?),
Ja. Alle apostelen waren Joods.
quote:
Jden zijn wel degelijk een 'Ras' en je bent niet joods enkelt door religie.
''Volk'' zou beter zijn.
quote:
Ze bezitten al '2' Beloofde landen.
Welke van de twee was gratis?
quote:
En door hun is de verdeeldheid en oorlog in het midden-oosten allemaal begonnen?
Uiteraard. Anders zou er niets mis zijn.

quote:
Ze waren een doorn in het oog toen ze massaal vanuit Rusland naar Oost-Europa trokken?
Wanneer precies?
quote:
Ze werden vermoord onder het Romeinse rijk omdat ze niet geloofden in "Goden" enkelt in het Jodendom?
Ze werden alleen door de latere Christelijke keizers vervolgd op religieuze gronden.
quote:
Het Jodendom is een goede inleiding tot Wicca en Satanisme?
Nee.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  maandag 18 december 2006 @ 14:46:24 #20
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_44537478
quote:
Op woensdag 13 december 2006 22:38 schreef ultra_ivo het volgende:
Hun grote idolen uit de 2e wereldoorlog, de nazi's, waren fel anti-joods. Met de holocaust als gevolg.
Er zijn tegenwoordig conflicten in de rechtsextremistische hoek.

Er zijn er die anti-moslim en pro-Israel zijn, want Israel pakt Palestijnen/moslims hard aan.

Anderen zijn antisemitisch en daarom pro-moslim.
pi_44537659
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:26 schreef SKETSj het volgende:

En wat hebben rechtsextremistische jongeren alnu in godsnaam tegen Joden?
Ik zou zeggen vraag het hen zelf:

Als ik met extreem-rechtse jongeren wil communiceren zoek ik altijd de Frontpage van Fok! op: http://frontpage.fok.nl
pi_44562984
Over de redenen uit het verleden is denk ik wel genoeg gezegd daar heb ik niks aan toe te voegen. Echter voor mijn studie heb ik in het kader van hoor en wederhoor met wat van deze jongeren gesproken. En primair heb je (in mij ogen) drie groepen met elk hun eigen reden om anti-jood te zien.

Hangjongeren:

Gewone hangjongeren die een in een extreem rechts kader worden geplaatst (longsdale jongeren). Deze zijn vaak niet anti-jood, meer anti-buitenlander. Deze mensen hebben vaak dan ook geen idee dat de nazi organisatie samenwerkte met moslims. Deze jongeren zijn als ze al anti-jood zijn dat alleen omdat het zo "hoort".

Meelopers bij rechts extremistisch groepen:

Deze jongeren zijn anti-jood omdat ze dat moeten zijn. Zeker groepen zoals het bekende Blood and Honour hebben een streng toelatingsysteem wat in houd dat je al hun ideeën onderschrijft of bij hun niks te zoeken hebt. Ook moet je eerst je overtuiging bewijzen. Dit lijkt een beetje op motorgroepen. Deze jongeren hebben als ze er bij willen horen geen keus. En als ze eenmaal half bij de groep zitten worden ze zo geïndoctrineerd dat ze het op den duur echt gaan geloven, ik heb zelf ondervonden dat dit geen punt van discussie voor deze mensen is.

Harde kern jongeren:

Dit zijn de organiserende jongeren. Mensen in het bestuur van extreem rechtse organisaties. Eigenlijk komen deze mensen uit de vorige groep. Ze zijn zo lang met bepaalde denkbeelden bestookt dat ze het als een vaststaand feit zien. Ook zit er achter alle grote extreem rechtse groepen een heel groot internationaal netwerk (zie ook onderzoeken Anne Frank stichting). Vanuit deze Internationale organisatie structuur wordt het zionistische complot verhaal geregisseerd. Dit houd in dat Zionisten door hoge functies binnen (praktisch) alle grote bedrijven de zionisten de wereld politiek regieseren. Het probleem met dit complot is dat het deels klopt. Hoe je het ook wendt of keert er zitten veel Joden op hoge functies binnen vooral de Bankwereld, de diamant handel en de entertainment industrie.

Ook moet je niet vergeten dat lang niet alle mensen die zich bezig houden met extreem rechtse groeperingen opgeschoten jongeren zijn. Er zijn hele (duitse) families die generatie op generatie de nazi ideologie door geven. Dit zijn in sommige gevallen hele rijke families met veel invloed en aanzien (de verfilming van tom clany's boek The sum of all Fears heeft hier een leuk verhaal van gemaakt).

Daarbij moet ik opmerken dat deze mensen het zeer goed kunnen vertellen in alle eerlijkheid klonk hun verhaal zeer geloofwaardig. Ik kan me best voorstellen dat als ik dat verhaal een maand lang zou horen ik er best delen van zou gaan geloven.

Overigens zijn dit dingen die ik heb opgepikt uit literatuur (internet) studie en gesprekken met deze jongeren dus kijk zelf maar hoeveel waarde je aan mijn onderverdeling hecht. Als je er zelf meer over wilt weten kan je op youtube wel wat wervingfilmpjes vinden, en zijn onderzoeken van de Anne Frank stichting een goed (vaak wel subjectieve) startpositie.
pi_44583010
quote:
Op maandag 18 december 2006 14:46 schreef freako het volgende:

[..]

Er zijn tegenwoordig conflicten in de rechtsextremistische hoek.

Er zijn er die anti-moslim en pro-Israel zijn, want Israel pakt Palestijnen/moslims hard aan.

Anderen zijn antisemitisch en daarom pro-moslim.
Echte nazi's moeten ook niks van Wilders hebben met z'n joods-christelijke cultuur. De echte fanatici zien de Palestijnen zelfs als bondgenoten in de strijd tegen Israël.

Ik snap ook eigenlijk niet hoe het kan dat nog steeds sommige lui nog steeds de joden zien als grote vijand. Kijk, dat je alle terroristen (moslims) en luiwammesen (negers) weg wil, kan ik me nog wel voorstellen, maar haat tegen joden? Hoeveel joden kent de gemiddelde fokker eigenlijk? Ikzelf toch verdomd weinig.
  woensdag 20 december 2006 @ 00:33:36 #24
157966 SKETSj
pi_44587413
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 10:53 schreef Scepticy het volgende:
...
Deed jij een Sociologie-opleiding ofzo?
If I had a Hammer...
  woensdag 20 december 2006 @ 00:37:20 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44587486
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:01 schreef Dagonet het volgende:
Anti-Joodse sentimenten bestaan al meer dan duizend jaar in Europa.

Het begon al toen ze als één van de eerste groeperingen een monotheïsme aanhingen, dat en het feit dat ze oorlogzuchtig waren maakte ze niet echt geliefd in het Romeinse rijk. In 38 werden duizenden joden omgebracht in Alexandrië

Nou ja, de geschiedenis van het anti-semitisme is behoorlijk lang en diep geworteld in de geschiedenis van west europa.

Ik kom op plus minus 2000 jaar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')