Dat is kut voor je. Ik vind het al erg als ik 100 verliesquote:Op donderdag 28 december 2006 16:34 schreef Woeiii het volgende:
bah net 7000 verloren met roulette :S
In SL kun je niet dood. Effe een beetje uitlegquote:Op donderdag 28 december 2006 17:42 schreef Rorata het volgende:
En als je dood geschoten word ben je dan ook echt dood of net zoals andere spellen weer gerevived? Owja en ik zal het ook niet meer doen, ik ben nieuw in het spel en vloog een beetje rond en ik zag mensen in een huis
Thanks for de gedetailleerde uitleg! Ga er morgen mee aan de gangquote:Op donderdag 28 december 2006 00:30 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nope, alsvolgt en ja...
Als je kleding wilt maken:
- zorg dat je Photoshop (of een dergelijk programma) hebt. Voor een gratis soort PS klik hier ;
- download hier de templates ;
- UPLOADEN KOST L$10 ... HOUD HIER REKENING MEE! ;
- upload bijvoorbeeld de standaard shirt template naar SL ;
- In SL > rechtermuis op jezelf > Appearance > Shirt > Newe Shirt ;
- klik op het texture vakje en kies de geuploade texture (de standaard template) ;
- je ziet nu het raster van de template op je lichaam. Save dit shirt als "Template Shirt", het shirt komt in je inventory te staan ;
Ok .. zo upload en draag je dus een bitmap (plaatje) ... experimenteer een beetje door op de template te tekenen en verschillende proef shirts te maken. Een logo op een shirt is super simpel dus.
Hierna ga je naden passen (het meest lastige) ...
- trek je template shirt aan ;
- open de mal in photoshop > kijk welke gekleurde lijnen aan de randen van de mal passen bij de gekleurde lijnen van de aansluitende mal. Een rode rand van de voorkant-mal sluit dus aan bij een rode rand van de achterkant-mal ;
- Volg in SL (van het Template Shirt) de lijnen van het raster en zorg dat afbeeldingen aansluiten op die randen ;
Door de vervorming van je avy zal kleding ook vervormen aangezien het op de mesh zit van het lichaam. Een Tshirt op een breed persoon of een getiet persoonzal dus vervormen. Volg de lijnen van het template om je resultaat te zoorspellen
Hierna ga je met Alpha werken ... Ikzelf werk met Corel en weet niet hoe het in PS werkt. De bedoeling is dat je -daar waar je geen stof wilt hebben- de bitmap transparant maakt ... saven als 32 bit TGA file en importeren in SL. 32 bit TGA transparantie blijft behouden en gekkigheid zoals fishnet is mogelijk. Meeste kleding in SL gebruikt Alpha randen (dus transparantie in de bitmap) en NIET de kleding instellingen van SL. Je zet in SL dus alles op lang en bepaald met transparantie waar de randen zitten.
Ik zal hier later wat plaatjes ter verduidelijking bij gooien
Hey thx voor de uitleg heb je nog meer Tutorials ? en wil je deze ook delen op een andere site ? zo jcontact me ff thxquote:Op donderdag 28 december 2006 00:30 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nope, alsvolgt en ja...
Als je kleding wilt maken:
- zorg dat je Photoshop (of een dergelijk programma) hebt. Voor een gratis soort PS klik hier ;
- download hier de templates ;
- UPLOADEN KOST L$10 ... HOUD HIER REKENING MEE! ;
- upload bijvoorbeeld de standaard shirt template naar SL ;
- In SL > rechtermuis op jezelf > Appearance > Shirt > Newe Shirt ;
- klik op het texture vakje en kies de geuploade texture (de standaard template) ;
- je ziet nu het raster van de template op je lichaam. Save dit shirt als "Template Shirt", het shirt komt in je inventory te staan ;
Ok .. zo upload en draag je dus een bitmap (plaatje) ... experimenteer een beetje door op de template te tekenen en verschillende proef shirts te maken. Een logo op een shirt is super simpel dus.
Hierna ga je naden passen (het meest lastige) ...
- trek je template shirt aan ;
- open de mal in photoshop > kijk welke gekleurde lijnen aan de randen van de mal passen bij de gekleurde lijnen van de aansluitende mal. Een rode rand van de voorkant-mal sluit dus aan bij een rode rand van de achterkant-mal ;
- Volg in SL (van het Template Shirt) de lijnen van het raster en zorg dat afbeeldingen aansluiten op die randen ;
Door de vervorming van je avy zal kleding ook vervormen aangezien het op de mesh zit van het lichaam. Een Tshirt op een breed persoon of een getiet persoonzal dus vervormen. Volg de lijnen van het template om je resultaat te zoorspellen
Hierna ga je met Alpha werken ... Ikzelf werk met Corel en weet niet hoe het in PS werkt. De bedoeling is dat je -daar waar je geen stof wilt hebben- de bitmap transparant maakt ... saven als 32 bit TGA file en importeren in SL. 32 bit TGA transparantie blijft behouden en gekkigheid zoals fishnet is mogelijk. Meeste kleding in SL gebruikt Alpha randen (dus transparantie in de bitmap) en NIET de kleding instellingen van SL. Je zet in SL dus alles op lang en bepaald met transparantie waar de randen zitten.
Ik zal hier later wat plaatjes ter verduidelijking bij gooien
zoals?quote:Op donderdag 28 december 2006 15:24 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
En de echte wapens trekken zich ook niets aan van eenpush restricted zone![]()
Die moet je naar de grond slepen en er nog een keer op klikkenquote:Op donderdag 28 december 2006 22:06 schreef pussydeluxe het volgende:
Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik kleding kocht en alleen een doos kreeg. Hoe pak ik die uit? Weet iemand dat?
Dank je.quote:Op donderdag 28 december 2006 22:40 schreef Vendris het volgende:
[..]
Die moet je naar de grond slepen en er nog een keer op klikken(let hierbij wel op of je objecten mag maken, anderskan het niet, maar genoeg zones waar dit wel mag)
Ik ga echt huilen nu.quote:Op donderdag 28 december 2006 09:47 schreef PeRi het volgende:
Nou het is me niet gelukt, heb alles geprobeerd wat jullie zeiden hierboven, maar helaas. Ik kom echt niet verder dan 5 sec Oriëntation Island.!
No problemquote:
Idd orbit, ik zit nu nog altijd vast op -2147483648 dankzij een stel fokkers, client crashed bij login, teleport etc. werkt niet, directe secondlife:// link werkt ook niet, heb maar nieuwe account gemaakt, zoveel bijzondere dingen had ik nog niet op me poppetjequote:Op vrijdag 29 december 2006 01:35 schreef brahms het volgende:
Mijn hoogtemeter (meest rechtse getal) steeg naar een slordige 2 miljoen meter en mijn avatar (rechts) zag er ook niet meer al te fris uitIk neem aan dat dit het wapen is dat jullie Orbit noemen? Grappig. Ik kon er gewoon met een teleport uit maar mijn attachments moesten inderdaad opnieuw opgehaald worden
![]()
http://www.slexchange.com/modules.php?name=Marketplace&file=item&ItemID=108732quote:Op vrijdag 29 december 2006 01:35 schreef brahms het volgende:
Ik heb net een toeristisch bezoek gebracht aan een combatarea (ongewapend). Ik zag maar drie stipjes op de kaart dus ik dacht dat ik me gemakkelijk in een rustige hoek kon verstoppen en wat tijd zou hebben om een paar screenshots te maken.
De eerste keer ben ik in een zo'n hoek geraakt maar daarna werd ik onmiddellijk zonder pardon afgeknald (health van 100% direct naar nul)
De tweede keer heb ik het iets langer volgehouden door mij onder water te verstoppen. Maar toen gebeurde het volgende:
[afbeelding] [afbeelding]
Mijn hoogtemeter (meest rechtse getal) steeg naar een slordige 2 miljoen meter en mijn avatar (rechts) zag er ook niet meer al te fris uitIk neem aan dat dit het wapen is dat jullie Orbit noemen? Grappig. Ik kon er gewoon met een teleport uit maar mijn attachments moesten inderdaad opnieuw opgehaald worden
![]()
Zozo ... eerst was ik het en nu hebben een stel Fokkers het gedaan. Jij bent wel heel erg van het wijzende vingertje, zeg. Ik zal uitleggen hoe het werkt in de Basin:quote:Op vrijdag 29 december 2006 01:43 schreef Vendris het volgende:
[..]
Idd orbit, ik zit nu nog altijd vast op -2147483648 dankzij een stel fokkers, client crashed bij login, teleport etc. werkt niet, directe secondlife:// link werkt ook niet, heb maar nieuwe account gemaakt, zoveel bijzondere dingen had ik nog niet op me poppetje
Zo werkt het dus in de Basin. M 'n crew verzoekt bans bij mij.quote:[21:16] Aggressor Cheetah: (Saved Fri Dec 29 01:11:58 2006) please ban blackcrow6667 Garmes he is harassing our guests and didnt mind me
Geen ideequote:Op vrijdag 29 december 2006 10:42 schreef Sanne het volgende:
Blackcrow en Vendris zijn toch niet dezelfde?
Of wel?
Terechte orbit me reet, wij zijn overigens niet dezelfde,quote:Op vrijdag 29 december 2006 10:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Geen ideeHet was slechts een voorbeeld.
Ik heb trouwens inmiddels het hele verhaal gehoord en het was inderdaad een terechte orbit.
En hij is wat mij betreft inderdaad ook niet meer welkom.
Tuurlijk ... ik kan Create Objects uitzetten. Kan niemand meer een pakketje openen op m'n land.quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:58 schreef Lord Dreamer het volgende:
Nah , wie gooit er dan ook een helicopter binnen neer![]()
Dan spoor je echt niet
aan de andere kant mag de beveiliging wel wat strakker daar, als jij een helicopter kan neerplempen
Geweldig filmpje en een hele handige tutorial!!quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:19 schreef Googolplexian het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=LmN_hAHlF0M
30 sec , dat is zeer netjes hoor, normaal is het 15 sec.quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:11 schreef Googolplexian het volgende:
Over security gesproken: Die push die hij van mij heeft onvangen was van een Psyke Security Orb van me. Hij stond ergens waar hij niet mocht komen dus als hij dan ook zo eerlijk het regeltje uit het log te quoten waar hij een 30 sec waarschuwing krijgt om op te zouten ... maar neuh.
coolquote:Op vrijdag 29 december 2006 14:19 schreef Googolplexian het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=LmN_hAHlF0M
Push log meld alleen of er gepusht is niet of t security orb etc. is, bij deze mijn excuus, echter, die warn kregen we pas NA dat er een auto is gespawnd, die heb ik ook meteen verwijderd. Ik heb daarna helemaal niets meer gespawnd in de basin club, dat is gelul.quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:11 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Tuurlijk ... ik kan Create Objects uitzetten. Kan niemand meer een pakketje openen op m'n land.
Maar ik heb liever gewoon dat mensen zich gedragen en niet als een kind m'n crew gaan staan uitdagen ("Wat wou je doen dan? Bannen?" of na waarschuwingen zogenaamd per ongeluk nog 20 dingen rezzen zoals auto's en motoren).
Over security gesproken: Die push die hij van mij heeft onvangen was van een Psyke Security Orb van me. Hij stond ergens waar hij niet mocht komen dus als hij dan ook zo eerlijk het regeltje uit het log te quoten waar hij een 30 sec waarschuwing krijgt om op te zouten ... maar neuh.
Kloptquote:Op vrijdag 29 december 2006 19:46 schreef Sanne het volgende:
Het grid is weer up!
hmm..de search kan em niet vinden.. niet zo heel gek denk ik hahaquote:Op vrijdag 29 december 2006 21:02 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Nee, er is geen FOK!-land. Wel een club waar vaak FOK!kers zijn: de BASIN club.
Wij zijn bezig om een actieve Nederlandse community neer te zetten zodat iedereen eenvoudig deel kan nemen aan Second Live ! Dit zorgt voor meer fun en meer Nederlandse bewoners op Second Live. (the Dutch are taking over the worldquote:Op vrijdag 29 december 2006 20:58 schreef vamos1 het volgende:
is er ook een soort Fok!-land? ik ben dit onnozele gebied nogal zat.. geen idee wat ik hier moet doen..
damn wat is het gaar om n00b te zijn in iets waar ik toch goed in zou moeten zijn![]()
mijn neefje van 12 heeft dit nog eerder door dan mij
http://www.nu.nl/news/929(...)_in_Second_Life.htmlquote:Sjaak Bral houdt oudejaarsconference in Second Life
De Haagse cabaretier Sjaak Bral houdt zijn oudejaarsconference Vaarwel 2006 in de virtuele wereld Second Life. Bral treedt op nieuwjaarsochtend om één minuut over één op in het spel.
Bral heeft met zijn band Sprinkhuizen, Fennis en Didderen een virtueel openluchttheater afgehuurd. De conference is in het Grass Theater gratis te bezoeken. Hij is naar eigen zeggen de eerste cabaretier die het jaar in Second Life uitluidt.
De conference wordt ook uitgezonden door de lokale zender RTV West, zowel via radio en tv als via internet.
http://www.nu.nl/news/929(...)_op_Second_Life.htmlquote:Virtueel concert Di-rect op Second Life
Di-rect geeft als eerste band ter wereld een concert dat zowel op tv als via de 3D-omgeving Second Life is te bekijken. Belangstellenden kunnen afstemmen op de muziekzender TMF of de populaire virtuele wereld bezoeken. Dat meldt het webmagazine Emerce.
Het optreden staat gepland voor januari of februari. Op televisie zijn zowel beelden van de internetwereld als van het liveoptreden te zien.
De Haagse rockband treedt met het virtuele optreden in de voetsporen onder meer Duran Duran, dat eerder in Second Life optrad. Uniek zou zijn dat het concert tegelijkertijd ook op tv wordt uitgezonden.
Second Life is een virtuele gemeenschap op internet, waar bezoekers in een 3D-omgeving een tweede leven kunnen leiden. Gebruikers kunnen hun uiterlijk aanpassen, met anderen praten en huizen ontwerpen. In de wereld heerst een virtuele economie, met een eigen munteenheid, de Linden-dollar.
http://www.nu.nl/news/927(...)_open_source%27.htmlquote:'Second Life komend jaar open source'
Second Life wordt in 2007 open source. Dat zou ontwikkelaar Cory Ondrejka van Linden Labs, het bedrijf achter het populaire internet spel hebben aangekondigd, zo meldt gamesite GigaGamez.
De stap zou betekenen dat de programmacode van het spel openbaar wordt. Daardoor kunnen programmeurs zelf verbeteringen of uitbreidingen aanbrengen. Over de overstap van Second Life naar open source wordt al geruime tijd gespeculeerd.
Voor Linden Labs zou een belangrijk voordeel zijn dat het zo de beschikking krijgt over een grote groep vrijwillige programmeurs. Die zouden bijvoorbeeld de grafische kwaliteit van het spel kunnen verbeteren. Daarop is nu veel kritiek.
Copybot
Een groep programmeurs rond het softwareproject libsecondlife houdt zich al langer bezig met de ontwikkeling van open-sourceprogramma's voor Second Life.
Libsecondlife kwam onlangs in de publiciteit toen het werd gebruikt voor de productie van Copybot, een programma dat onder meer 'avatars', gebruiksvoorwerpen of gebouwen in het spel kon kopiëren. Zo dreigde het de economie van de virtuele wereld te ontwrichten: die is voornamelijk gebaseerd op de verkoop van bijvoorbeeld kleding of onroerend goed. Linden Labs verbood het gebruik van Copybot na hevige protesten van bewoners.
De huidige status kun je vinden op www.slforum.nl/status-second-life/quote:Op zaterdag 30 december 2006 00:40 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Weer maintenance bij mij
Edit: Hee, het werkt ineens weer. Vaag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |