behalve de handenquote:Op woensdag 13 december 2006 22:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, zijn dan ook geen samenhangende verzen. Er staat dan bijvoorbeeld: "Het was Hij die de hemelen en de aarde schiep...." En 800 regels verder pas dat niets met hem te vergelijken is
de lucht in onze atmospheer bestaat uit zuurstof en stikstofquote:Op woensdag 13 december 2006 21:59 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nou, het universum bestaat voor zover ik weet ongeveer voor 99,9 procent uit waterstof en helium. Lucht bestaat uit zuurstof en stikstof, en dat zijn al wat zwaardere elementen. De oerknaltheorie stelt overigens dat de ruimtetijd uitzet. Niks lucht of ander materieel gebeuren.
Het is dus een flauwekulvergelijking van je, met alle respect. Ik zie mensen dit wel vaker doen, dergelijke links leggen, en dat vrijwel altijd zonder fatsoenlijke wetenschappelijke kennis.
daar is geen lucht, dat is een vacuum. en vooral veel dark matter, maar misschien heeft de quran daar ook een verklaring voorquote:Op woensdag 13 december 2006 22:09 schreef Servant_of_GOD het volgende:
[..]
de lucht in onze atmospheer bestaat uit zuurstof en stikstof
maar
ik praat over de lucht buiten onze atmospheer
Het bestaat vooral uit donkere materie en energiequote:Op woensdag 13 december 2006 21:59 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nou, het universum bestaat voor zover ik weet ongeveer voor 99,9 procent uit waterstof en helium.
Dat weet ik, maar ik had het ff over de elementenverdeling.quote:Op woensdag 13 december 2006 22:12 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het bestaat vooral uit donkere materie en energie
weleens in de woordenboek gekeken en de woord Lucht opgezocht, en de volledige beteknis observererenquote:Op woensdag 13 december 2006 22:11 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
daar is geen lucht, dat is een vacuum. en vooral veel dark matter, maar misschien heeft de quran daar ook een verklaring voor
1) Ik neem aan dat de oorspronkelijke versie niet in het Nederlands was. Een Nederlandse bijbetekenis van het woord is dus irrelevant.quote:Op woensdag 13 december 2006 22:46 schreef Servant_of_GOD het volgende:
[..]
weleens in de woordenboek gekeken en de woord Lucht opgezocht, en de volledige beteknis observereren
lucht (de ~)
1 het in hoofdzaak uit zuurstof en stikstof bestaande gasmengsel dat de aarde tot op zekere hoogte omgeeft
2 dampkring, atmosfeer
3 (~en) hemel, uitspansel
4 geur
de woorden boek onderstuent jou bewering niet maar verwerpt het
nee, betekenis 3 in het woordenboek ondersteunt jouw beweringen enigszinsquote:Op woensdag 13 december 2006 22:46 schreef Servant_of_GOD het volgende:
[..]
weleens in de woordenboek gekeken en de woord Lucht opgezocht, en de volledige beteknis observereren
lucht (de ~)
1 het in hoofdzaak uit zuurstof en stikstof bestaande gasmengsel dat de aarde tot op zekere hoogte omgeeft
2 dampkring, atmosfeer
3 (~en) hemel, uitspansel
4 geur
de woorden boek onderstuent jou bewering niet maar verwerpt het
laten we kijken waar nog meer de woord Sky wordt gebruikt om te observeren welke van de punten uit me vorige reply van toepassing is op de Quran.quote:Op woensdag 13 december 2006 22:49 schreef Aibmi het volgende:
[..]
1) Ik neem aan dat de oorspronkelijke versie niet in het Nederlands was. Een Nederlandse bijbetekenis van het woord is dus irrelevant.
2) Lucht impliceert toch echt de eerste van dat rijtje. En anders is de Quran maar te vaag, omdat het op meerdere manieren te interpreteren is. En dan is het wetenschappelijk niet verantwoord.
jij hebt meer dan 1 bewering geplaatst en ik praat over deze bewering van jouquote:Op woensdag 13 december 2006 22:57 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nee, betekenis 3 in het woordenboek ondersteunt jouw beweringen enigszins
betekenis 1 verwerpt mijn bewering geenszins
uhm...het is niet de lucht die desintegreert hoorquote:Op woensdag 13 december 2006 23:01 schreef Servant_of_GOD het volgende:
[55:37] When the sky disintegrates, and turns rose colored like paint.
[afbeelding]
Waarop baseer je dat het om de lucht gaat?quote:Op woensdag 13 december 2006 21:43 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat gaat over de lucht. Niet over de ruimtetijd of het universum. Willekeur enzo.
Dat is verkeerd in het engels vertaald. Hemel (arabisch= samaa) is een betere vertaling.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:14 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
uhm...het is niet de lucht die desintegreert hoor
Om even nog terug te komen op de OPquote:Op woensdag 13 december 2006 20:24 schreef Servant_of_GOD het volgende:
...
[21:30] Do the unbelievers not realize that the heaven and the earth used to be one solid mass that we exploded into existence? And from water we made all living things. Would they believe?
Deze komt somewhat overeen met het oude testament waar het volgende wordt gezegd:quote:KORAN 21:30 Have not those who disbelieve known that the heavens and the earth were of one piece, then We parted them, and we made every living thing of water ? Will they not then believe ?
We weten iig waar de schrijver z'n 'inspiratie' vandaan haalt.quote:GENESIS 1:7 And God made the firmament and divided the waters which were under the firmament from the waters which were above the firmament: and it was so.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |