Die kleuren zou ik inderdaad echt aanpassen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:00 schreef Elixabete het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de letters een puntje groter moet maken.
En de kleuren wilde ik al iets aan gaan passen.
Ik sla het meestal op met kwaliteit op 6 of 7, en dat werkt prima.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:40 schreef GeilSpookje het volgende:
vraagje. ik heb de website (+ ontwerp) van www.kaatjep.nl gemaakt. Website voor het cafe waar ik werk. Alleen heb ik gemerkt dat het ontwerp erg lang duurd met maken. Ik heb het gemaakt in photoshop en save as jpg kwailteit 7 of 8 gebruikt. Als ik gif of lagere kwaliteit doe gaat de scherpte verloren. Tips om dit te versnellen???
taal: html / php
pictures: jpg (7 of 8)
prog: photoshop
ps: opmaak is in tables gedaan, en dit zal voorlopig ook blijven. sorry voor de divmensen
en als je het opslaat als png ofzo?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:02 schreef GeilSpookje het volgende:
de server is het ook wel deels, alleen andere websites op die server zijn toch stuk sneller.
hij is 900px breed geloof ik, met 70dpi.
als ik lagere kwaliteit nam zag je dat toch al wel. maar kan het misschien best keer proberen...
Sowieso geen plaatjes op een pagina neerpleuren met een width + height die lager is dan het origineel. Maak dan een apart plaatje met de daadwerkelijke maten die je wilt weergeven. Nu laad je in feite een groot plaatje en weergeef je het klein.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:02 schreef GeilSpookje het volgende:
de server is het ook wel deels, alleen andere websites op die server zijn toch stuk sneller.
hij is 900px breed geloof ik, met 70dpi.
als ik lagere kwaliteit nam zag je dat toch al wel. maar kan het misschien best keer proberen...
hmmm inderdaadquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:17 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Sowieso geen plaatjes op een pagina neerpleuren met een width + height die lager is dan het origineel. Maak dan een apart plaatje met de daadwerkelijke maten die je wilt weergeven. Nu laad je in feite een groot plaatje en weergeef je het klein.
ik heb er geen problemen mee op m'n mac.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:21 schreef GeilSpookje het volgende:
[..]
hmmm inderdaaddie zal ik even verkleinen..
en wordt png wel ondersteund door mac browsers? kan me herinneren dat hij die niet weergaf, of praat ik nu over paar jaar terug alweer?
Zover ik weet niet. Wel zijn er nog een hoop browsers die transparantie in PNGs niet ondersteunen. Waarvan IE6 een hele bekende is.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:21 schreef GeilSpookje het volgende:
[..]
hmmm inderdaaddie zal ik even verkleinen..
en wordt png wel ondersteund door mac browsers? kan me herinneren dat hij die niet weergaf, of praat ik nu over paar jaar terug alweer?
maar GeilSpookje gebruikt geen transparantie zo te zien, aangezien ze JPG's gebruiktequote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:34 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Zover ik weet niet. Wel zijn er nog een hoop browsers die transparantie in PNGs niet ondersteunen. Waarvan IE6 een hele bekende is.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:15 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Bedankt voor de info / tips. Maar wat bedoel je met .nl ?? Als je intresse hebt mag je mij anders wel helpen![]()
Daar zijn prima hacks voor verkrijgbaarquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:34 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Zover ik weet niet. Wel zijn er nog een hoop browsers die transparantie in PNGs niet ondersteunen. Waarvan IE6 een hele bekende is.
Juist, en laat mij nou net zo'n type zijn die d'r niet van houdt om programma's te vervuilen met ranzige hacks.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:14 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Daar zijn prima hacks voor verkrijgbaar
Sommige problemen zijn eenmaal zo groot dat je wel een hack nodig hebtquote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:31 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Juist, en laat mij nou net zo'n type zijn die d'r niet van houdt om programma's te vervuilen met ranzige hacks.
Voor mij wel, maar voor al die andere mensen die mijn site bezoeken. Moeten die ook allemaal maar effe een ranzig hackje gaan installeren zodat ze mijn site goed kunnen zien?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:51 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Sommige problemen zijn eenmaal zo groot dat je wel een hack nodig hebt
Neen, ik bedoel dus CSS-hacksquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:51 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Voor mij wel, maar voor al die andere mensen die mijn site bezoeken. Moeten die ook allemaal maar effe een ranzig hackje gaan installeren zodat ze mijn site goed kunnen zien?Een site moet naar mijn mening onder alle omstantigheden fatsoenlijk werken, en uitzien zoals die hoort uit te zien. Misschien dat we over een paar jaartjes probleemloos transparante PNG`tjes kunnen gebruiken.
Uiteraardquote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:58 schreef mrdjey het volgende:
Zijn er ook mensen hier die kunnen checken hoe veilig mijn site is.
cq. proberen te hacken?
quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:54 schreef masmax het volgende:
hallo, ik heb deze site gemaakt met Dreamweaver. Ik ben nog een starter. Dit is mn 2e site met Dreamweaver, hiervor heb ik een site gemaakt met FrontPage. Ik heb hem wat druk en vrolijk gemaakt omdat ik hoop tieners, pubers en jong volwassenen te bereiken. Ik ben nog een beetje aan het spelen om het vrolijk te houden omdat er best veel tekst is. De code schoonhouden is me niet echt gelukt, ik weet inmiddels dat ik beter met een externe stylesheet had kunnen werken maar daar is het nu te laat mee. De bedoeling is dat ik wat meer ervaring krijg met het bouwen van sites en dat ik de kosten eruit krijg (100 euro) met advertenties. Ik ben blij met alle commentaar als het maar opbouwend is en niet te technisch. Ik ben hobbiest.
idd, een webruimte zonder datalimiet hoeft absoluut niet zoveel te kostenquote:Op zondag 26 augustus 2007 16:58 schreef Msx-Hinter het volgende:
[..]
naam van de site of bedoel je degene in je signature,
trouwens honderd euro aan kosten, leeg je dan de lat niet erg hoog...
de pagina past niet in 1 scherm, ipv de complete tekst van een nieuwsbericht, samenvatting in hoofdpagina maken en linken naar het volledige item..quote:Op zondag 26 augustus 2007 18:15 schreef masmax het volgende:
Misschien heb ik de verkeerde provider, dat kan. Met mijn vorige site moest ik steeds bijbetalen maar daar had ik soms 4500 bezoekers op 1 dag (www.soyouwannabe.nl) en dat heb ik met deze nog niet. Het gaat trouwens inderdaad over http://www.talentenshows.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |