abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:50:31 #176
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52357576
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 12:00 schreef Elixabete het volgende:

[..]

Ik denk dat ik de letters een puntje groter moet maken.
En de kleuren wilde ik al iets aan gaan passen.
Die kleuren zou ik inderdaad echt aanpassen.
De letters zijn niet veel kleiner als hier op fok, terwijl het hier gewoon goed leesbaar is.
1 puntje groter zou voldoende moeten zijn in mijn optiek.
Signature.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:52:35 #177
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52357628
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 13:40 schreef GeilSpookje het volgende:
vraagje. ik heb de website (+ ontwerp) van www.kaatjep.nl gemaakt. Website voor het cafe waar ik werk. Alleen heb ik gemerkt dat het ontwerp erg lang duurd met maken. Ik heb het gemaakt in photoshop en save as jpg kwailteit 7 of 8 gebruikt. Als ik gif of lagere kwaliteit doe gaat de scherpte verloren. Tips om dit te versnellen???

taal: html / php
pictures: jpg (7 of 8)
prog: photoshop

ps: opmaak is in tables gedaan, en dit zal voorlopig ook blijven. sorry voor de divmensen
Ik sla het meestal op met kwaliteit op 6 of 7, en dat werkt prima.
Misschien dat het aan de snelheid van de server ligt.
Het duurt inderdaad vrij lang voordat ie geladen is idd...
Wat is de resolutie die je gebruikt hebt eigenlijk?
Signature.
pi_52357926
de server is het ook wel deels, alleen andere websites op die server zijn toch stuk sneller.
hij is 900px breed geloof ik, met 70dpi.

als ik lagere kwaliteit nam zag je dat toch al wel. maar kan het misschien best keer proberen...
I like smart people. But don't be a wise guy...
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:11:54 #179
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52358181
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 14:02 schreef GeilSpookje het volgende:
de server is het ook wel deels, alleen andere websites op die server zijn toch stuk sneller.

als ik lagere kwaliteit nam zag je dat toch al wel. maar kan het misschien best keer proberen...
en als je het opslaat als png ofzo?
Signature.
pi_52358348
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 14:02 schreef GeilSpookje het volgende:

Sowieso geen plaatjes op een pagina neerpleuren met een width + height die lager is dan het origineel. Maak dan een apart plaatje met de daadwerkelijke maten die je wilt weergeven. Nu laad je in feite een groot plaatje en weergeef je het klein.
pi_52358427
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 14:17 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Sowieso geen plaatjes op een pagina neerpleuren met een width + height die lager is dan het origineel. Maak dan een apart plaatje met de daadwerkelijke maten die je wilt weergeven. Nu laad je in feite een groot plaatje en weergeef je het klein.
hmmm inderdaad die zal ik even verkleinen..

en wordt png wel ondersteund door mac browsers? kan me herinneren dat hij die niet weergaf, of praat ik nu over paar jaar terug alweer?
I like smart people. But don't be a wise guy...
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:23:37 #182
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52358491
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 14:21 schreef GeilSpookje het volgende:

[..]

en wordt png wel ondersteund door mac browsers? kan me herinneren dat hij die niet weergaf, of praat ik nu over paar jaar terug alweer?
ik heb er geen problemen mee op m'n mac.
Zowel in FF als in safari niet
Signature.
pi_52358828
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 14:21 schreef GeilSpookje het volgende:

[..]

Zover ik weet niet. Wel zijn er nog een hoop browsers die transparantie in PNGs niet ondersteunen. Waarvan IE6 een hele bekende is.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:35:23 #184
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52358842
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 14:34 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Zover ik weet niet. Wel zijn er nog een hoop browsers die transparantie in PNGs niet ondersteunen. Waarvan IE6 een hele bekende is.
maar GeilSpookje gebruikt geen transparantie zo te zien, aangezien ze JPG's gebruikte
Signature.
pi_52372433
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 09:15 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Bedankt voor de info / tips. Maar wat bedoel je met .nl ?? Als je intresse hebt mag je mij anders wel helpen
intresse wel, tijd niet. Ben al eens een paar keer met zulke projectjes bezig geweest en er blijft zo weinig tijd over voor andere (net zo) leuke dingen, maar heb de pm weer aanstaan dus als je ergens tegen aanloopt, ben niet echt tekst/marketing/design sterk maar sta wel m'n mannetje met html/css en seo (en een flinke korrel javascript). Met dat .nl kon je mailadres achterhalen, maar is niet meer nodig, probeer nu de pm van fok uit...
  woensdag 15 augustus 2007 @ 17:14:54 #186
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_52395420
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 14:34 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Daar zijn prima hacks voor verkrijgbaar Gewoon tussen conditionals gooien en je valideert keurig
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_52397344
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:14 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Daar zijn prima hacks voor verkrijgbaar
Juist, en laat mij nou net zo'n type zijn die d'r niet van houdt om programma's te vervuilen met ranzige hacks.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 18:51:32 #188
77130 star_gazer
pi_52397795
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:31 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Juist, en laat mij nou net zo'n type zijn die d'r niet van houdt om programma's te vervuilen met ranzige hacks.
Sommige problemen zijn eenmaal zo groot dat je wel een hack nodig hebt
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_52399440
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:51 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Sommige problemen zijn eenmaal zo groot dat je wel een hack nodig hebt
Voor mij wel, maar voor al die andere mensen die mijn site bezoeken. Moeten die ook allemaal maar effe een ranzig hackje gaan installeren zodat ze mijn site goed kunnen zien? Een site moet naar mijn mening onder alle omstantigheden fatsoenlijk werken, en uitzien zoals die hoort uit te zien. Misschien dat we over een paar jaartjes probleemloos transparante PNG`tjes kunnen gebruiken.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 21:56:23 #190
77130 star_gazer
pi_52404279
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 19:51 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Voor mij wel, maar voor al die andere mensen die mijn site bezoeken. Moeten die ook allemaal maar effe een ranzig hackje gaan installeren zodat ze mijn site goed kunnen zien? Een site moet naar mijn mening onder alle omstantigheden fatsoenlijk werken, en uitzien zoals die hoort uit te zien. Misschien dat we over een paar jaartjes probleemloos transparante PNG`tjes kunnen gebruiken.
Neen, ik bedoel dus CSS-hacks Er bestaan CSS-hacks om transparante PNGs weer te geven in IE6 Dan moet je een stukje oerlelijke M$-CSS in je sheet zetten, maar als je dat dus tussen IE-conditionals gooit, zijn alle andere browsers daar blind voor Plus je valideert keurig
-
pi_52419400
Hey, ik ben bezig met een website voor een browserbased game, nu heb ik al behoorlijk wat ervaring in php en HTML maar wil het met design nog wel eens verkeerd gaan (vooral door te weinig ervaring met css, maar ook omdat ik gewoon geen inzicht heb in kleuren die bij elkaar passen).

Aangezien ik eerst het design af wil hebben voor ik met de content begin is hier het design:

www.almanza.nl/Jan_Test/index2.php

EDIT: oeps verkeerde linkje
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
  donderdag 16 augustus 2007 @ 13:58:47 #192
47185 mrdjey
Bernie und Ert
pi_52421644
Zijn er ook mensen hier die kunnen checken hoe veilig mijn site is.

cq. proberen te hacken?
wat?
  donderdag 16 augustus 2007 @ 14:06:10 #193
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_52421854
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:58 schreef mrdjey het volgende:
Zijn er ook mensen hier die kunnen checken hoe veilig mijn site is.

cq. proberen te hacken?
Uiteraard . Maar die kunnen nooit 100% zeker zeggen of jouw site wel veilig is . Dat is iets wat helaas veel mensen wel denken .
phluphy for president!
  zondag 26 augustus 2007 @ 11:54:30 #194
188050 masmax
http://www.eroshoplinks.nl
pi_52694234
hallo, ik heb deze site gemaakt met Dreamweaver. Ik ben nog een starter. Dit is mn 2e site met Dreamweaver, hiervor heb ik een site gemaakt met FrontPage. Ik heb hem wat druk en vrolijk gemaakt omdat ik hoop tieners, pubers en jong volwassenen te bereiken. Ik ben nog een beetje aan het spelen om het vrolijk te houden omdat er best veel tekst is. De code schoonhouden is me niet echt gelukt, ik weet inmiddels dat ik beter met een externe stylesheet had kunnen werken maar daar is het nu te laat mee. De bedoeling is dat ik wat meer ervaring krijg met het bouwen van sites en dat ik de kosten eruit krijg (100 euro) met advertenties. Ik ben blij met alle commentaar als het maar opbouwend is en niet te technisch. Ik ben hobbiest.
Goede links naar de beste erotische producten en shops: http://www.eroshoplinks.nl
pi_52702082
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:54 schreef masmax het volgende:
hallo, ik heb deze site gemaakt met Dreamweaver. Ik ben nog een starter. Dit is mn 2e site met Dreamweaver, hiervor heb ik een site gemaakt met FrontPage. Ik heb hem wat druk en vrolijk gemaakt omdat ik hoop tieners, pubers en jong volwassenen te bereiken. Ik ben nog een beetje aan het spelen om het vrolijk te houden omdat er best veel tekst is. De code schoonhouden is me niet echt gelukt, ik weet inmiddels dat ik beter met een externe stylesheet had kunnen werken maar daar is het nu te laat mee. De bedoeling is dat ik wat meer ervaring krijg met het bouwen van sites en dat ik de kosten eruit krijg (100 euro) met advertenties. Ik ben blij met alle commentaar als het maar opbouwend is en niet te technisch. Ik ben hobbiest.
naam van de site of bedoel je degene in je signature,

trouwens honderd euro aan kosten, leeg je dan de lat niet erg hoog...
  zondag 26 augustus 2007 @ 17:23:29 #196
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52702690
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 16:58 schreef Msx-Hinter het volgende:

[..]

naam van de site of bedoel je degene in je signature,

trouwens honderd euro aan kosten, leeg je dan de lat niet erg hoog...
idd, een webruimte zonder datalimiet hoeft absoluut niet zoveel te kosten
Weet niet wat voor kosten er nog meer bijgerekend moeten worden, maar ik was 30 kwijt.
incl. oprichting domeinnaam etc.
Signature.
  zondag 26 augustus 2007 @ 18:15:14 #197
188050 masmax
http://www.eroshoplinks.nl
pi_52703756
Misschien heb ik de verkeerde provider, dat kan. Met mijn vorige site moest ik steeds bijbetalen maar daar had ik soms 4500 bezoekers op 1 dag (www.soyouwannabe.nl) en dat heb ik met deze nog niet. Het gaat trouwens inderdaad over http://www.talentenshows.nl
Goede links naar de beste erotische producten en shops: http://www.eroshoplinks.nl
pi_52704804
Heb mijn site al een tijdje online, maar ben benieuwd wat mensen nu van de site vinden buiten de inhoudt om.
De site is gewoon simpel html en gemaakt met frontpage 98, niet echt superveel bijzonder dus.
Mijn vraag of jullie commentaar, fouten, tips, verbeteringen voor mij hebben, of dingen waar je je misschien aan ergert?
De site heb ik gemaakt voor 1024x768 resolutie, ben eigenlijk wel benieuwd of de layout er nog redelijk normaal uitziet in hogere resolutie's.

www.ktm-stuntrider.nl

alvast dank.
  zondag 26 augustus 2007 @ 19:18:52 #199
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52705229
ik gebruik een widescreen waarvan ik de resolutie effe niet weet
Daardoor weet ik niet of het hoort, maar hierzo is de uitlijning ietwat scheef.

Ik zou dat persoonlijk recht onder elkaar gezet hebben.

Verder zou ik de letters in je menu wat donkerder doen, het is in mijn opinie wat te licht
Signature.
pi_52708227
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 18:15 schreef masmax het volgende:
Misschien heb ik de verkeerde provider, dat kan. Met mijn vorige site moest ik steeds bijbetalen maar daar had ik soms 4500 bezoekers op 1 dag (www.soyouwannabe.nl) en dat heb ik met deze nog niet. Het gaat trouwens inderdaad over http://www.talentenshows.nl
de pagina past niet in 1 scherm, ipv de complete tekst van een nieuwsbericht, samenvatting in hoofdpagina maken en linken naar het volledige item..

vele keren links naar dezelfde pagina's (1 menubalk in tekst of als knoppenbalk is voldoende maar je moet wel kiezen), standaard prefeert een ieder de knoppenbalk links (omdat daar je oog begint met kijken), die gasten rechts waren ook links waar zoals gezegd knikker die gewoon bij je andere links..

je wilt geld verdienen dan moet de site gevonden worden, gebruik metatags, titletags en goede teksten (nu vooral plaatwerk). Kortom lees iets over Zoekmarketing...

als ik op een andere pagina zit zie ik geen home, de back-knop is niet door iedereen geliefd, en ik zie niet waar ik zit (Titletag !)

sommige plaatjes dan het gewoon niet ! Geen contactformulier (geen mailadres plaatsen btw)
in de metatags die je gebruikt staat : avanadesign, ik weet niet of er iets mee wilt maar dat bedrijf bestaat al (of heb hun template hergebruikt ?) Let ook op rechtenvrij materiaal (zoals foto's met portretrecht !)

Volgens mij heb nog wel wat werk ( zeker voor die prijs)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')