er bestaat ook zoiets als zelfrespect, (veel) belangrijker dan respect van anderen.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We hebben geen respect van je nodig hoor, want omgekeerd krijg jij het ook niet.
quote:Op woensdag 13 december 2006 13:06 schreef Triggershot het volgende:
Islamitisch bidden goed voor gezondheid
[..]
Typerend hoe je die dergelijke verbanden legt die er uiteindelijk niet zijn. Een mens blijft altijd een mens, hoeveel regels en voorschriften die ook voor zn kiezen krijgt. Ons hele land is gebaseerd op voorschriften en regels, ondanks dat heeft een ieder van ons moreel besef. Het hele dekmantel-principe is dan ook uit de duim gezogen, iets wat je alleen al kan zien aan de verscheidenheid onder religieuzen onderling.quote:Op woensdag 13 december 2006 17:12 schreef Ringo het volgende:
Noem het bekrompenheid. Ik verbaas me over het type mens dat zich op zijn geloof laat voorstaan vanwege de beheersing van de regels en geboden. Zoveel opgelegde voorschriften, dat lijkt haast een dekmantel voor een gebrek aan individueel moreel besef.
Je denkt te weten hoe een gelovige denkt? Immers hoe kom je anders aan de zin "zolang iemand anders maar zegt hoe....etc". Het is nog altijd je individuele keuze of je je zorgen maakt of niet, of je je aan die regels houdt of niet en hoe je die regels invult. Voor de een is het een absolute regel van bovenaf, en maakt dan een keuze om deze te volgen. Wellicht doet dat hem persoonlijk veel goeds en vind diegene het een verrijking voor zijn leven. De ander hoeft dat niet te vinden, maar wie ben jij om dergelijke uitspraken te doen over anderen?quote:"Zolang iemand anders maar zegt hoe het moet, hoef ik me geen zorgen te maken." Ik hou niet van die religieuze kadaverdiscipline. En ik vraag me ernstig af of die manier van geloofsbeleving bij iedere zichzelf respecterende moslim in de smaak valt.
Maar goed. De vijfmaal daagse gymnastiek. Efficiënt middel tegen ouderdomskwaaltjes!![]()
De mate van zelfrespect die een persoon heeft, is af te lezen aan de wijze waarop hij met anderen omgaat.quote:Op woensdag 13 december 2006 17:15 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
er bestaat ook zoiets als zelfrespect, (veel) belangrijker dan respect van anderen.
ik vermoed toch echt dat jij je religie van je ouders hebt geerfd, net zoals zij het geerfd hebben van hun ouders, enz enz. Religies hebben weinig te maken met keuzevrijheid, maar alles met dwang, erfelijkheid en sociale druk. De één uiteraard wat meer dan de ander.quote:Op woensdag 13 december 2006 17:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan het inderdaad zelf bepalen. Je bepaalt zelf of je die regels volgt of niet. Je bepaalt zelf of je moslim wil zijn of niet. Als mensen ervoor kiezen om moslim te zijn, is dat hun keuze, ........
quote:Op woensdag 13 december 2006 17:17 schreef Mutant01 het volgende:
wie ben jij om dergelijke uitspraken te doen over anderen?
quote:Op woensdag 13 december 2006 17:11 schreef Mutant01 het volgende:
Accepteer je dergelijke regels niet, dan kan je het beste geen aanhanger zijn van een dergelijke religie.
Nee, het heeft uiteindelijk NIETS te maken met dwang. Want vertel mij eens godslasteraar, hoeveel Marokkaanse jongeren zullen uiteindelijk dagelijks bidden? En hoe vaak doen hun ouders dat? Het enige wat je als jonger persoon meekrijgt is een bepaalde lading aan informatie, die stroom is aan het begin eenzijdig. Naarmate je naar school gaat en meerdere soorten mensen tegenkomt en meerdere soorten informatiestromen krijgt, ga je keuzes maken. Keuzes maak je dan ook vaak op latere leeftijd, en die keuzes gaan altijd gepaart met belangenafwegingen. In je familiekring zullen ook heel wat gelovers hebben gezeten, toch heeft de sociale druk je ouders of jezelf bijv er niet van weerhouden om niet-gelovig te zijn.quote:Op woensdag 13 december 2006 17:19 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ik vermoed toch echt dat jij je religie van je ouders hebt geerfd, net zoals zij het geerfd hebben van hun ouders, enz enz. Religies hebben weinig te maken met keuzevrijheid, maar alles met dwang, erfelijkheid en sociale druk. De één uiteraard wat meer dan de ander.
Zodat jij ze kan weerleggen, mocht je daar behoefte aan hebben. Zoiets noemt men intellectueel debat.quote:Op woensdag 13 december 2006 17:17 schreef Mutant01 het volgende:
maar wie ben jij om dergelijke uitspraken te doen over anderen?
Vaak genoeg met je hierover in discussie geweest dacht ik zo.quote:Op woensdag 13 december 2006 17:28 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zodat jij ze kan weerleggen, mocht je daar behoefte aan hebben. Zoiets noemt men intellectueel debat.
Ik blijf me verbazen.quote:Op woensdag 13 december 2006 17:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vaak genoeg met je hierover in discussie geweest dacht ik zo.
Dit lijkt mij niet bepaald een egale verdeling.quote:Op woensdag 13 december 2006 17:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, het heeft uiteindelijk NIETS te maken met dwang. Want vertel mij eens godslasteraar, hoeveel Marokkaanse jongeren zullen uiteindelijk dagelijks bidden? En hoe vaak doen hun ouders dat? Het enige wat je als jonger persoon meekrijgt is een bepaalde lading aan informatie, die stroom is aan het begin eenzijdig. Naarmate je naar school gaat en meerdere soorten mensen tegenkomt en meerdere soorten informatiestromen krijgt, ga je keuzes maken. Keuzes maak je dan ook vaak op latere leeftijd, en die keuzes gaan altijd gepaart met belangenafwegingen. In je familiekring zullen ook heel wat gelovers hebben gezeten, toch heeft de sociale druk je ouders of jezelf bijv er niet van weerhouden om niet-gelovig te zijn.
Maar dat is uiteraard geheel toevallig, ik heb geen repsect voor de islam, ben rassies, jada jada jada.quote:Op woensdag 13 december 2006 17:33 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Dit lijkt mij niet bepaald een egale verdeling.
[afbeelding]
Ik blijf me verbazen hoe je je daarover kunt verbazen. (Zelfs na 100 keer uitleg).quote:
en schuld van de joden uiteraard.quote:Op woensdag 13 december 2006 17:34 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Maar dat is uiteraard geheel toevallig, ik heb geen repsect voor de islam, ben rassies, jada jada jada.
Maar het is wel goed voor je rugquote:De opmerkelijke snelheid van de religieuze expansie van de islam kan worden toegeschreven aan het feit dat die voornamelijk werd bereikt met militaire middelen. Mohammed dreef de Arabieren van het Arabische Schiereiland naar de islam, mogelijk mede vanwege zijn krachtige persoonlijkheid, de belofte van redding voor hen die sterven voor de islam en het lokaas van fortuin voor hen die overwinnen in de strijd. De karavaanovervallen uit de vroege jaren van de islam werden spoedig oorlogen op grote schaal, en koninkrijken en naties bogen zich voor de macht van dit nieuwe religieuze, militaire, politieke, economische en sociale fenomeen. [1]
Zou dat te maken hebben met de informatiestromen waarover ik het had? Is het nu zo dat je het niet begrijpt of niet WIL begrijpen. Moslims in moslimlanden leven veelal met moslims en niet met Christenen of Joden of andersoortige mensen. Dat zorgt voor een eenzijdige informatiestroom, je krijgt alleen islamitische dingen mee. Dit geldt niet voor de moslims in Amerika of Europa, die krijgen op school bij Godsdienstles, les over alle geloven en niet 1, etc etc. Vandaar ook dat het een "blok" is. Dit zie je ook in Zuid-Afrika, en Amerika. Hoeveel moslims wonen daar? Geen enkele religie is EGAAL verdeelt, neem het budhisme, hindoeisme en jodendom anders als voorbeeld. Of het Christendom.quote:Op woensdag 13 december 2006 17:33 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Dit lijkt mij niet bepaald een egale verdeling.
[afbeelding]
Islamitische scholen, universiteiten, sociale segregatie, geen kennis van de NLse taal,quote:Op woensdag 13 december 2006 17:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zou dat te maken hebben met de informatiestromen waarover ik het had? Is het nu zo dat je het niet begrijpt of niet WIL begrijpen. Moslims in moslimlanden leven veelal met moslims en niet met Christenen of Joden of andersoortige mensen. Dat zorgt voor een eenzijdige informatiestroom, je krijgt alleen islamitische dingen mee. Dit geldt niet voor de moslims in Amerika of Europa, die krijgen op school bij Godsdienstles, les over alle geloven en niet 1, etc etc. Vandaar ook dat het een "blok" is. Dit zie je ook in Zuid-Afrika, en Amerika. Hoeveel moslims wonen daar?
Je geeft geen antwoord op mijn vraag.quote:Op woensdag 13 december 2006 17:38 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Islamitische scholen, universiteiten, sociale segregatie, geen kennis van de NLse taal,![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |