Over 12 dagen is het weer kerst. De tijd van het jaar waarin de westersche mensch viert dat er etterlijke eeuwen geleden iets bijzonders is gebeurd. De meningen over het fenomeen zijn nogal verdeeld. Volgens de boeken was er een man met een goed idee: lief zijn voor elkaar. Erg vernieuwend natuurlijk, en er was nog niemand op het idee gekomen tot dan toe. Vervolgens leest zijn laatste week als een CSI aflevering, met beschuldigingen, politieke intriges en een sterfgeval waarom nogal veel vragen niet beantwoord zijn.
Wij vieren dit doorgaans door ons flink vol te laten stoppen met eten, omringd door vrienden/familie/huisdieren (in niet nader gedefinieerde verhoudingen. De kerstboom (geleend van heidense rituelen) worden volgehangen met kerstballen (geleend van de heksenbollen, spiegelend om de heksen af te schrikken). Onder de kerstboom kunnen dan kadootjes liggen die uitgezocht zijn uit de lawines van folders die door de strot van mijn voordeur zijn geperst. En nooit krijg ik met de kerst een NEE-NEE sticker cadeau…
Hier in de FOT SC mogen dus ook langzaamaan de kerstlichtjes wel opgehangen worden. Daarom tuig ik hierbij de kerstboom van FOT alvast op. Leggen jullie de posts er dan onder als cadeautje voor de medeFOTter? En zoals een goed kado betaamd, mag het leuk, grappig en met een knipoog zijn. Stoute mensen gaan weer mee terug naar de noordpool.
[FOT SC] met brandlucht [ Bericht 1% gewijzigd door freud op 13-12-2006 14:17:45 (G-man) ]