abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45311091
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 08:36 schreef Meike26 het volgende:
Beetje een boute uitspraak vind ik. De SRS noemde ik eerder bijzaak. Daarmee bedoelde ik dat er vaak Hoesanna en Hoeree geroepen word over de operatie, maar dat ik persoonlijk nu op dit moment het idee heb dat de RLT veel belangrijker is. Hiermee heb ik me anderhalfjaar kunnen bewijzen en kunnen tonen wie er al die jaren achter dat verlegen jongentje schuil ging. IK leef nu, ik ben sociaal veel actiever en zit gewoon lekker in m'n vel. Dat jij zomaar roept, over iemand anders die je helemaal niet kent:" ..dat ik mezelf niet wil zijn" ,vind ik echt raar en ondoordacht.

De SRS is niet gezichtsbepalend, of je mij nu voor of na de operatie tegenkomt, het verschil zie je enkel als ik naakt ben,dat gebeurt op straat maar zelden/nooit. Een neuscorrectie is wel heel gezichtsbepalend.
Voor jezelf en voor familie, vrienden en collega's zou je toch opeens een ander gezicht hebben. Ik ben daar bang voor dat ik dan mezelf niet meer zie, maar een gecorrigeerde neus met mezelf daaraan vast. En zo is MJ ook begonnen. Nee dan bedank ik hiervoor.
Het was niet aanvallend bedoeld en ik heb nergens een oordeel gegeven. Ik stel enkel kritische vragen omdat ik het graag wil begrijpen. Als je als vrouw door het leven gaat, verandert je gezicht toch ook? Je laat je baard weglaseren, je gebruikt make-up, je laat je haar groeien. Ik snap niet wat het verschil is met je neus verbouwen bijvoorbeeld zodat die wat vrouwelijker oogt.
pi_45311130
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 10:07 schreef BetaWolff het volgende:
Je spreekt in ieder geval niet voor mij. Ik zie Xennia vooral niet precies begrijpen wat GID is, waarbij ze probeert door oprechte vragen te stellen meer inzicht in de materie te krijgen. Soms zijn die vragen confronterend, maar dat is geen negatieve eigenschap voor haar beroep. Mijn VU-psycholoog is ook iemand die er een enigszins confronterende manier op nahoudt. Ik vind dat juist prettig. Je wordt op die manier aan het denken gezet.
Precies. Fijn dat jij de nuance opmerkt. Ik merk ook dat jij uiterst reflexief en doordacht bent
pi_45312524
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 11:55 schreef patricia27 het volgende:
Maar ik heb echt nooit gedacht in de tussentijd van "nou zal ik maar lekker achter de vrouwtjes aangaan". Lekker kindertjes maken. echt niet.
Ik heb mezelf nooit voor de gek gehouden.
Kom op zeg, er zijn toch ook geboren vrouwen die met vrouwen in bed liggen, of zowel mannen als vrouwen geweldig vinden? Houden die zichzelf dan ook voor de gek ofzo? Willen die dan stiekem weer man zijn, omdat ze op vrouwen vallen? Want dat is nu ongeveer wat jij zegt, dat Danielluh geen "echte" vrouw is omdat ze vrouwen ook geil kan vinden. Ga dat even aan dat hele leger biseksuele breezermutsjes vertellen dan, dat zij ook geen vrouw zijn, omdat ze vrouwen leuk vinden... Waarom mag Danielluh dan ineens geen bi meer zijn en houdt ze zichzelf voor de gek? Ze zegt het zelf al, geaardheid heeft niks met genderdysforie te maken.
pi_45317012
Ik ben zelf nog heel erg zoekende naar wie of wat ik nu ben (ontkenningsfase? ), maar misschien dat ik ook wat kan bijdragen aan deze discussie.

Wat ik begrijp van een heleboel genderdysforen, en wat ik ook zelf wel ervaar, is dat 't lichaam gewoon "fout" voelt. Hoe vaak ik niet in de badkamer voor de spiegel heb gestaan met het gevoel dat "dat ding" er gewoon niet hoort. Dat gevoel had ik als kleuter en heb ik nog steeds. En je hele leven voelt gewoon als strijd tegen 't verder vermannelijken van je lichaam: borst-, buik-, arm- en beenhaar voelt niet ok en je schrikt elke keer als je in de spiegel kijkt of een foto van jezelf ziet.

Dingen als wel of niet 't leger in gaan (wat ik overigens nooit zou kunnen, ik sla echt helemaal dicht als mensen agressief tegen mij doen, maar d'r zijn bijv. genoeg cisgender vrouwen die dat wel kunnen), wel of niet seks hebben pre-transitie (*ril*) of tot wie je je nu aangetrokken voelt lijkt me niet heel erg veel uit te maken. Na lang zoekende te zijn naar wat iemand nu genderdysfoor maakt lijkt me 't antwoord (bot gezegd) heel simpel: hoort 'ie d'r of hoort 'ie d'r niet. Of, zoals Jennifer Reitz stelt: 't levenslange verlangen naar een vrouwelijk lichaam maakt je vrouw, hoe je d'r verder ook over mag denken.

De overige problemen (depressies, paniekaanvallen, persoonlijkheidsproblematiek) zijn ook op andere manieren op te lossen (zij het waarschijnlijk niet permanent). Maar wil een genderdysfoor echt gelukkig zijn dan zit d'r gewoon een geslachtsaanpassing in.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hildy op 13-01-2007 17:15:18 ]
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  zondag 14 januari 2007 @ 09:31:37 #280
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_45336077
welkom hildy
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_45339867
Danielle heeft haar vrolijke lachebeestje verruild voor een of andere doorgedraaide parkclown?
  zondag 14 januari 2007 @ 13:12:19 #282
57690 danielluh
pi_45340085
i feel like dancing
pi_45340537
Dan is het goed

Welkom Hildy, je gevoelens van vroeger en nu komen vaak overeen met andere, echter wist ik het nooit wat ik precies had en dacht ik gewoon dat ik abnormaal was en zoals je wel vaker hoort, dat je er dan achteraf achter komt dat je NIET de enige bent.

Don't worry, be happy
pi_45341288
Al bijna 4 topics volgekletst, heel mannelijk, dus niet

Hebben jullie dat verhaal van 'Je zal het maar hebben' gezien van die vrouw die man werd?
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
  zondag 14 januari 2007 @ 14:04:22 #285
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_45341578
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:53 schreef Ludger het volgende:

Hebben jullie dat verhaal van 'Je zal het maar hebben' gezien van die vrouw die man werd?

Vond het nogal kort...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_45342091
Hij was vorig jaar ook te gast bij een KRO programma: Wat zou jij doen ? (O.i.d.)

Ik heb het niet gezien, maar gezien er nog 2 onderwerpen waren in een programma van 45 minuten, kan ik me wel voorstellen dat het wat kort was ja

Een jaar geleden wilde ik nog elke tv programma zien, maar na het zien van dat KRO programma en MBH 2 keer achter elkaar waarin dan over gesproken werd, vind ik het wel best onderhand.
  zondag 14 januari 2007 @ 14:22:08 #287
57690 danielluh
pi_45342107
quote:

5 minuten maar

dus zeer informatief
pi_45342419
quote:

Net even bekeken.

Ik moet zeggen, ik denk niet dat ik nog gelovig zou kunnen zijn in zijn positie.
pi_45342762
Deze is ook wel leuk: http://www.ikonrtv.nl/site/algInfo.asp?oId=276

"Laura is mijn vader"

Wel weer een paar jaar geleden. Chantal moet hem wel kennen. Volgens mij had Chantal deze ook een tijdje op haar site staan destijds.
  zondag 14 januari 2007 @ 14:55:03 #290
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_45342999
quote:
Op zondag 14 januari 2007 14:46 schreef patricia27 het volgende:

Wel weer een paar jaar geleden. Chantal moet hem wel kennen. Volgens mij had Chantal deze ook een tijdje op haar site staan destijds.
Geloof het wel... Maar ik moet toegeven dat ik niet meer zo geinteresseerd ben in al die programma's. Nog een paar maandjes en dan sluit ik dat hoofdstuk af. Life goes on...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
  zondag 14 januari 2007 @ 15:08:31 #291
57690 danielluh
pi_45343431
Die programma's hebben voor post-ops ook weinig tot geen informatie meer, als ze al informatief waren, dat vodt ik ook nog wel eens goed tegenvallen.

op discovery had je er wel een paar hele goede. Maar op de nederlandse tv was het maar magertjes over dit onderwerp
pi_45345121
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 17:02 schreef Hildy het volgende:
Ik ben zelf nog heel erg zoekende naar wie of wat ik nu ben (ontkenningsfase? ), maar misschien dat ik ook wat kan bijdragen aan deze discussie.
Ben je genderdysfoor of ben je op een ander vlak bezig jezelf te vinden?
pi_45345175
quote:
Op zondag 14 januari 2007 14:46 schreef patricia27 het volgende:
Deze is ook wel leuk: http://www.ikonrtv.nl/site/algInfo.asp?oId=276

"Laura is mijn vader"

Link site?
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_45345194
quote:
Op zondag 14 januari 2007 15:08 schreef danielluh het volgende:
Die programma's hebben voor post-ops ook weinig tot geen informatie meer, als ze al informatief waren, dat vodt ik ook nog wel eens goed tegenvallen.

op discovery had je er wel een paar hele goede. Maar op de nederlandse tv was het maar magertjes over dit onderwerp
Met de meeste documentaires heb ik een beetje het idee dat er flink mee gemanipuleerd is. Van te voren staat al vast welk beeld neergezet moet worden...
  zondag 14 januari 2007 @ 16:17:03 #295
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_45345738
quote:
Op zondag 14 januari 2007 16:01 schreef Ludger het volgende:

[..]

Link site?
http://chantalcoolsma.nl

Alleen gaat mijn weblog niet meer over genderdysforie... Het is wat algemener geworden
chantalcoolsma.nl
pi_45348813
quote:
Op zondag 14 januari 2007 15:59 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Ben je genderdysfoor of ben je op een ander vlak bezig jezelf te vinden?
Het is vooral dat ik 't gevoel heb mezelf een beetje kwijt te zijn geraakt onderweg naar volwassenheid, en dat ik mezelf nu probeer terug te vinden. Maar aangezien problemen met m'n geslacht en seksualiteit daarin nogal een rol spelen ('t is niet dat ik me vrouw voel, maar vooral eigenlijk geen man) ben ik me daar ook in aan 't verdiepen.

Ik merk dat ik een hele hoop herken in de verhalen van genderdysforen, maar ook weer niet alles. Ik had bijv. nooit de behoefte met poppen te spelen; ik speelde met lego want dat vond ik leuk. En ik las veel, maar dan weer typische jongensboeken (de ruimte, de kameleon-serie, stripboeken). Tegelijkertijd stond ik wel altijd heel erg aan de vrouwenkant: feminisme sprak me op jonge leeftijd al heel erg aan en in boeken en films identificeerde (en identificeer) ik me eigenlijk altijd met vrouwelijke karakters (bij sommige films zo sterk dat ik wegloop met 't idee van "verdorie, ik wil haar zijn").

Dus ik ben nog wat zoekende.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_45353492
quote:
Op zondag 14 januari 2007 15:08 schreef danielluh het volgende:
Moet het altijd persee informatief zijn dan?

Het meeste wat in die programma's gezegd wordt over het hele proces, die weet ik ook allemaal al lang en breed.

Maar dat wil niet zeggen dat ik er dan daarom maar niet naar kijk.

Ik vond het in bovenstaande programma ook gewoon interessant en leuk om te zien hoe dat meisje ermee omgaat dat haar vader TS is. Ik vond dat meisje trouwens ook heel verstandig praten.
  zondag 14 januari 2007 @ 20:18:14 #298
57690 danielluh
pi_45353893
ja tis wel handig als het wat informatiever zou zijn. maar goed, ik kijk er toch niet meer naar, het was allemaal leuk voor mijn RLT, tijdens mijn RLT en na heb ik mij nie meer zo bezig gehouden met zulke programma's mijn ouders wel. maar ik wist immers hoe alles reilt en zeilt.

die info had ik mij wel opgezocht en als ik iets niet wist, belletje naar jos. Aangezien jos een betrouwbaardere bron is dan menig forum.

om nu elke keer weer hetzelfde te horen over hoe iemands jeugd was, das bij de meeste transen hetzelfde, wat ze ervaren in hun jeugd.

@hildy: komt vanzelf wel die duidelijk. Zodra je echt jezelf kan begrijpen en aanvoelen, vallen alle puzzelstukjes ook voor jouw op de juiste plaats.
pi_45354523
quote:
Op zondag 14 januari 2007 20:18 schreef danielluh het volgende:
om nu elke keer weer hetzelfde te horen over hoe iemands jeugd was, das bij de meeste transen hetzelfde, wat ze ervaren in hun jeugd.
Die programma's gaan echt niet alleen maar over hoe iemands jeugd was.
pi_45354880
Ik zie zelf ook weinig toegevoegde waarde in dat soort programma's. Door met andere transjes te praten leer je veel meer over de ervaringen van anderen dan een programma ooit zal kunnen tonen. Dat is bovendien informatie uit 1e hand en nog gewoon leuk ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')