Het was niet aanvallend bedoeld en ik heb nergens een oordeel gegeven. Ik stel enkel kritische vragen omdat ik het graag wil begrijpen. Als je als vrouw door het leven gaat, verandert je gezicht toch ook? Je laat je baard weglaseren, je gebruikt make-up, je laat je haar groeien. Ik snap niet wat het verschil is met je neus verbouwen bijvoorbeeld zodat die wat vrouwelijker oogt.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 08:36 schreef Meike26 het volgende:
Beetje een boute uitspraak vind ik. De SRS noemde ik eerder bijzaak. Daarmee bedoelde ik dat er vaak Hoesanna en Hoeree geroepen word over de operatie, maar dat ik persoonlijk nu op dit moment het idee heb dat de RLT veel belangrijker is. Hiermee heb ik me anderhalfjaar kunnen bewijzen en kunnen tonen wie er al die jaren achter dat verlegen jongentje schuil ging. IK leef nu, ik ben sociaal veel actiever en zit gewoon lekker in m'n vel. Dat jij zomaar roept, over iemand anders die je helemaal niet kent:" ..dat ik mezelf niet wil zijn" ,vind ik echt raar en ondoordacht.
De SRS is niet gezichtsbepalend, of je mij nu voor of na de operatie tegenkomt, het verschil zie je enkel als ik naakt ben,dat gebeurt op straat maar zelden/nooit. Een neuscorrectie is wel heel gezichtsbepalend.
Voor jezelf en voor familie, vrienden en collega's zou je toch opeens een ander gezicht hebben. Ik ben daar bang voor dat ik dan mezelf niet meer zie, maar een gecorrigeerde neus met mezelf daaraan vast. En zo is MJ ook begonnen. Nee dan bedank ik hiervoor.
Precies. Fijn dat jij de nuance opmerkt. Ik merk ook dat jij uiterst reflexief en doordacht bentquote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:07 schreef BetaWolff het volgende:
Je spreekt in ieder geval niet voor mij. Ik zie Xennia vooral niet precies begrijpen wat GID is, waarbij ze probeert door oprechte vragen te stellen meer inzicht in de materie te krijgen. Soms zijn die vragen confronterend, maar dat is geen negatieve eigenschap voor haar beroep. Mijn VU-psycholoog is ook iemand die er een enigszins confronterende manier op nahoudt. Ik vind dat juist prettig. Je wordt op die manier aan het denken gezet.
Kom op zeg, er zijn toch ook geboren vrouwen die met vrouwen in bed liggen, of zowel mannen als vrouwen geweldig vinden? Houden die zichzelf dan ook voor de gek ofzo? Willen die dan stiekem weer man zijn, omdat ze op vrouwen vallen? Want dat is nu ongeveer wat jij zegt, dat Danielluh geen "echte" vrouw is omdat ze vrouwen ook geil kan vinden. Ga dat even aan dat hele leger biseksuele breezermutsjes vertellen dan, dat zij ook geen vrouw zijn, omdat ze vrouwen leuk vinden... Waarom mag Danielluh dan ineens geen bi meer zijn en houdt ze zichzelf voor de gek? Ze zegt het zelf al, geaardheid heeft niks met genderdysforie te maken.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:55 schreef patricia27 het volgende:
Maar ik heb echt nooit gedacht in de tussentijd van "nou zal ik maar lekker achter de vrouwtjes aangaan". Lekker kindertjes maken. echt niet.
Ik heb mezelf nooit voor de gek gehouden.
quote:Op zondag 14 januari 2007 13:53 schreef Ludger het volgende:
Hebben jullie dat verhaal van 'Je zal het maar hebben' gezien van die vrouw die man werd?
5 minuten maarquote:Op zondag 14 januari 2007 13:53 schreef Ludger het volgende:
Al bijna 4 topics volgekletst, heel mannelijk, dus niet![]()
Hebben jullie dat verhaal van 'Je zal het maar hebben' gezien van die vrouw die man werd?
Net even bekeken.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:53 schreef Ludger het volgende:
Al bijna 4 topics volgekletst, heel mannelijk, dus niet![]()
Geloof het wel... Maar ik moet toegeven dat ik niet meer zo geinteresseerd ben in al die programma's. Nog een paar maandjes en dan sluit ik dat hoofdstuk af. Life goes on...quote:Op zondag 14 januari 2007 14:46 schreef patricia27 het volgende:
Wel weer een paar jaar geleden. Chantal moet hem wel kennen. Volgens mij had Chantal deze ook een tijdje op haar site staan destijds.
Ben je genderdysfoor of ben je op een ander vlak bezig jezelf te vinden?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:02 schreef Hildy het volgende:
Ik ben zelf nog heel erg zoekende naar wie of wat ik nu ben (ontkenningsfase?), maar misschien dat ik ook wat kan bijdragen aan deze discussie.
Link site?quote:Op zondag 14 januari 2007 14:46 schreef patricia27 het volgende:
Deze is ook wel leuk: http://www.ikonrtv.nl/site/algInfo.asp?oId=276
"Laura is mijn vader"
Wel weer een paar jaar geleden. Chantal moet hem wel kennen. Volgens mij had Chantal deze ook een tijdje op haar site staan destijds.
Met de meeste documentaires heb ik een beetje het idee dat er flink mee gemanipuleerd is. Van te voren staat al vast welk beeld neergezet moet worden...quote:Op zondag 14 januari 2007 15:08 schreef danielluh het volgende:
Die programma's hebben voor post-ops ook weinig tot geen informatie meer, als ze al informatief waren, dat vodt ik ook nog wel eens goed tegenvallen.
op discovery had je er wel een paar hele goede. Maar op de nederlandse tv was het maar magertjes over dit onderwerp
http://chantalcoolsma.nlquote:
Het is vooral dat ik 't gevoel heb mezelf een beetje kwijt te zijn geraakt onderweg naar volwassenheid, en dat ik mezelf nu probeer terug te vinden. Maar aangezien problemen met m'n geslacht en seksualiteit daarin nogal een rol spelen ('t is niet dat ik me vrouw voel, maar vooral eigenlijk geen man) ben ik me daar ook in aan 't verdiepen.quote:Op zondag 14 januari 2007 15:59 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Ben je genderdysfoor of ben je op een ander vlak bezig jezelf te vinden?
Moet het altijd persee informatief zijn dan?quote:Op zondag 14 januari 2007 15:08 schreef danielluh het volgende:
Die programma's hebben voor post-ops ook weinig tot geen informatie meer, als ze al informatief waren, dat vodt ik ook nog wel eens goed tegenvallen.
Die programma's gaan echt niet alleen maar over hoe iemands jeugd was.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:18 schreef danielluh het volgende:
om nu elke keer weer hetzelfde te horen over hoe iemands jeugd was, das bij de meeste transen hetzelfde, wat ze ervaren in hun jeugd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |