Ja ik weet, zat topics in de geschiedenis erover (alhoewel zoeken niets uit 2006 relevants oplevert)
En dacht goh! laat ik het op FOK! posten! misschien komen er nog wel leuke discussies!
dit topic is niet bedoeld voor posts met het preferen van een bepaald 'ras', racistische en nazitische en dergelijke posts kunnen achterwege blijven.Om het beetje op gang te komen en me standpunten te beschrijven heb ik deze lap tekst geschreven:Ik vraag me laatste tijd weer vaak af of de mens nou daadwerkelijk evolueert?
Uiteraard veranderen de genen nog steeds en van mutaties zijn nog altijd van sprake. Maar in mijn ogen zitten er een paar instinkers in de evolutie theorie dat bepaalt in welke mate wij evolueren.
1. Evolutieleer zegt dat afgelegen gebieden met volkeren zich sneller kunnen evoluren (dus aanpassen aan de omgeving) dan als er continue inferentie is van andere stammen. Je zou de hele wereld onderhand als een habitat kunnen zien als de mens, vele groeperingen en landen nogal afgelegen. Maar alsnog bestaat er goeie kans dat er inferentie is van andere stammen.
2. Bij evolutieleer gaat het om de genenpoel dat die gunstiger zou zijn om te overleven. Maar nu is het zo dat de mens steeds nieuwere dingen ontwikkelt die de overlevingskansen verhoogd. Daarnaast zou je in principe wel kunnen zeggen dat er verandering komt in de genenpoel, maar door zo'n 6 miljard mensen is er altijd wel weer kans dat iemand met minder gunstige genen juist zich voortplant (of juist gunstigere eigenschappen heeft in een andere omgeving dat vervolgens etc, u get the idea)
3. In welke mate kunnen wij nou daadwerkelijk bepalen dat iemand gunstigere genen zou hebben? Een man die elke vrouw om zijn vinger windt? Een mooie dame die alle plassers van de mannen stijf doet gaan? Of moeten we tegenwoordig voor de verbetering van de mensheid voor de 'uniekere persoon' gaan? Willen we uberhaupt wel nog verbetering van de mensheid nog? Of zijn we boven deze 'oerkreet' uit gegroeid?
Een situatie als
Evolutie gebeurt sneller dan gedacht lijkt me nogal onwerkelijk op basis van bovenstaande argumenten.
Eventueel ook:
Men zegt dat blondjes over 200 jaar uitgeroeid zullen zijn, ik zie ze niet uitsterven over 8 generaties ook al is slechts een deel in USA en noord Europa 'blondbevattend'.
(
http://www.medischforum.nl/onderwerp/16 )
En nut?Wat is eigenlijk het nut van Nederlanders die 2 meter of meer zijn qua 'evolutionaire' en 'gunstigere' genen? Past het in het idee van 'aanpassen aan zijn omgeving' ? Ik dacht nog eventueel aan de omstandigheden qua water/sloten, maarja als je kunt zwemmen zou dat ook niet veel uitmaken toch?
- Verder na onderzoek schijnt dat mensen niet gebouwd zijn om groter te worden dan zo'n 1.85 meter, vanwege de wervelkolom en dan met name rugklachten (kan bron niet meer vinden) of passen we ons daar ook op aan? (Dit is bedoeldt als simpele voorbeeld.)
Geheimen voor de mensheid?Verder heb ik toch wel het idee dat er daadwerkelijk mensen zijn in deze wereld die toch wel zeer afwijken. Met of zonder eigenschappen die al in de afgelopen miljoenen jaren zijn verdwenen bij de menselijke evolutie (staart/kieuwen en dergelijk willen soms nog wel es voorkomen naar blijkt.), ik vraag me alleen nu juist af, watvoor eigenschappen zijn echt nieuw voor de mensheid? Paranormale gaven? (lijkt niet geheel logisch qua genetica?) Vleugels? meer huid tussen de vingers voor betere zwemprestaties? Zouden de geheime organisaties dit compleet in handen houden? Het is maar speculatie, maar er moet wel meer zijn denk ik zo?
Of moeten we het van een geheel andere kant bekijken ?
De geestelijke evolutie ipv de stoffelijke evolutie?http://www.smitproducties.nl/waarheid/h3.htm -> impliceert dat mensen naarmate tijd verstrijkt nieuwe inzichten krijgen en beter om kunnen gaan in bepaalde situaties. In dit opzicht zie ik in hedendaagse wereld al meer van terecht komen, alhoewel dan wel de vraag is waar leg je die grens? Bij bepaalde autistische mensen zijn de resultaten zo uitbundig vergeleken met hun medemens dat je haast denkt dat het genetisch aangelegd is. En daarvoor juist weer evolutie...
Iemand die dit alles zich ook zo nu en dan afvraagt?Verder voor de minder serieuze rondsurfende fokker: Watvoor nieuwe dingen zouden over bijvoorbeeld een miljard jaar mogelijk zijn in jouw ogen? - skelet verleden tijd? superkracht? 1000 jaar oud worden?