abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:57:10 #1
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_44353813
Onze dochter ziet papa vaak online gamen. Dit zijn meestal spelletjes a la Counter Strike en Delta Force. Spelletjes waarbij je met gasten van over de hele wereld in halve verlaten woestijns en jungle's rondloopt met de bedoeling om elkaar neer te schieten.

Computers trekken haar heel erg aan, en uiteraard wilde ze dit ook eens proberen.

In een single player versie hebben we haar eerst laten lopen. Er is dan niemand anders ingelogt en het enige wat ze dan kon doen is rondlopen door diverse landschappen, huisjes in, trapjes op, met jeep's en andere voertuigen rondrijden en ook met bootjes varen.

Haar hand/oog coordinatie is inmiddels hierdoor zo ver ontwikkeld dat ze met haar linkerhand het toetsenbord bedient (w=vooruitlopen, a=naar links draaien, s=naar rechts draaien, z=achteruit lopen, q=naar links stappen, e=naar rechts stappen, spatie=springen en nog meer van dat soort handelingen) terwijl ze met rechts met de muis speelt. Inzoomen met rechtermuisknop, dingen activeren met linkermuisknop, door de inventaris lopen met het scrollwiel en uiteraard het gewoon rondbewegen en draaien terwijl ze loopt.

Bij de spelletjes die papa speelt zag ze poppetjes lopen, die papa dan omver gooide ("net als op de kermis! Met de blikken papa!") en in een onbewaakt ogenblik toen papa aan het plassen was had ze zijn spel overgenomen.

Madam was online aan het gamen met 11 andere gasten van over de hele wereld. Het neerschieten ziet zij echt als het gooien met iets waardoor iemand valt. Ze komt zelf elke keer weer terug op het blikgooien op de kermis waarmee ze een trompet heeft gewonnen. Ze ziet er dus totaal geen schieten of agressie in. Groots was onze verbazing dat toen het spelletje na 7 minuten afgelopen was onze dochter (3 jaar oud!) op de 3e plek was geeindigd, van de 12!

Inmiddels wil ze elke dag wel even samen met papa 'pelletje pelen' en haar coordinatie en motorriek hebben er grote baat bij, ze weet de letters op het toetsenbord feilloos te noemen én te vinden.

En daar zit dus juist mijn twijfel in, zal ik haar af en toe onder ons toezicht (dus niet alleen!) het laten spelen, ter bevordering van haar motoriek en coórdinatie, of is het thema 'geweld' toch te overheersend en is het beter die direct te smoren.

Overigens staan alle optie's wel op kindveilig als zij speelt. Poppetjes vallen gewoon na geraakt te hebben, er vliegen geen ledematen door de lucht en ook geen druppel bloed. Ze heeft er zoveel plezier van en ze is totaal geen gewelddadig kind, maar ergens heb ik toch mijn twijfels....
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_44353897
Stel een trainingsschema voor haar op zodat ze later progamer wordt en bakken met geld gaat verdienen.
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:01:13 #3
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44353937
Freek had (en heeft) daar ook zoveel lol in, maar ik had toch erg veel moeite om hem dat soort spelletjes te laten spelen.
Tipje, op Nickelodeon.com of nl hebben ze ook best ingewikkelde spelletjes, maar dan met Spongebob ofzo.
Een stuk minder geweldadig.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_44353943
Klinkt wel lachen.
Maar ik zou er mee oppassen dat je dit het kind niet teveel laat doen.
Afwisseling is goed, maar het is leuk om te zien dat zo jong al zoveel intresse is gewekt door die spelletjes.
pi_44353972
Indrukwekkend verhaal maar voor je dochter is het toch beter dat ze veel beweegt en haar coördinatie verbeterd d.m.v. speeltjes en ballen?
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:02:24 #6
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44353974
Ik zou het niet doen. Ik vind gewoon ook andere spelletjes leuker en fijner voor een kind.
Ik vind het ook toch teveel geweld of in elk geval teveel "willen winnen door een ander omver te gooien", dat idee.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_44353984
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:01 schreef Leah het volgende:
Freek had (en heeft) daar ook zoveel lol in, maar ik had toch erg veel moeite om hem dat soort spelletjes te laten spelen.
Tipje, op Nickelodeon.com of nl hebben ze ook best ingewikkelde spelletjes, maar dan met Spongebob ofzo.
Een stuk minder geweldadig.
Ik leer mijn kind echt wel direct GTA en Battlefield enzo.
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:03:30 #8
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_44354011
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:02 schreef opgebaarde het volgende:
Indrukwekkend verhaal maar voor je dochter is het toch beter dat ze veel beweegt en haar coördinatie verbeterd d.m.v. speeltjes en ballen?
Alsof ze de hele dag op een bureaustoel vastgekluisterd zal zitten zeg! Wees daar maar niet bang voor...
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:03:48 #9
105460 DerBolle
Electro Native
pi_44354018
probeer eens meer kindvriendelijke spelletjes, zijn genoeg te krijgen bij de intertoys etc.

Over the Hedge bijvoorbeeld, koop je er meteen de DVD bij zodat ze 't kan herkennen.
"I don't mean to sound bitter, cold or cruel, but I am, so that's how it comes out." - Bill Hicks
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:05:37 #10
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_44354069
Laat haar bij die ene chickclan solliciteren
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_44354162
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:03 schreef Ireth het volgende:

[..]

Alsof ze de hele dag op een bureaustoel vastgekluisterd zal zitten zeg! Wees daar maar niet bang voor...
Dat suggereerde ik ook niet maar via de computer is niet de beste manier. Verder denk ik (excuses) dat een kind zo min mogelijk in aanraking moet komen met computers in het ouderlijk huis
pi_44354248
Ze mogen van mij spelletjes spelen maar dan via http://www.kinderplezier.com/
Nu ziet ze het misschien nog als blikken gooien maar die spellen zijn vaak enorm indrukwekkend voor die kleintjes en het kan best zijn dat ze er straks ineens eng van gaat dromen oid.
Saartje
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:11:54 #13
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_44354258
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat suggereerde ik ook niet maar via de computer is niet de beste manier. Verder denk ik (excuses) dat een kind zo min mogelijk in aanraking moet komen met computers in het ouderlijk huis
Die gedachte had ik zelf ook altijd, maar het is een feit dat we gewoon in een digitaal tijdperk leven. Volgend jaar gaat ze naar de kleuterschool en daar staan zelfs al computers in de klas! Welliswaar niet met delta force of CS maar het zijn en blijven computers.
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:13:16 #14
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_44354293
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:11 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ze mogen van mij spelletjes spelen maar dan via http://www.kinderplezier.com/
Nu ziet ze het misschien nog als blikken gooien maar die spellen zijn vaak enorm indrukwekkend voor die kleintjes en het kan best zijn dat ze er straks ineens eng van gaat dromen oid.
Dat is een factor die ik zelf nog niet eens had bedacht! Ik zag wel dat ze het nu leuk vind om te doen, maar hoever gaat de uitwerking in haar hoofd idd als ze het niet doet, als ze slaapt bijvoorbeeld! Thanks!
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2006 @ 13:14:05 #15
43556 miss_dynastie
pi_44354320
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:57 schreef Ireth het volgende:
En daar zit dus juist mijn twijfel in, zal ik haar af en toe onder ons toezicht (dus niet alleen!) het laten spelen, ter bevordering van haar motoriek en coórdinatie, of is het thema 'geweld' toch te overheersend en is het beter die direct te smoren.

Overigens staan alle optie's wel op kindveilig als zij speelt. Poppetjes vallen gewoon na geraakt te hebben, er vliegen geen ledematen door de lucht en ook geen druppel bloed. Ze heeft er zoveel plezier van en ze is totaal geen gewelddadig kind, maar ergens heb ik toch mijn twijfels....
Ik zou het niet doen. Volgens mij hebben die spellen 16+ of zelfs 18+ op het hoesje staan, ondanks het uit kunnen schakelen van 'bloederige' opties. Nou vind ik niet dat je dat altijd klakkeloos hoeft te volgen, maar 3 <-> 16 is wel een enorm verschil
pi_44354355
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:11 schreef Ireth het volgende:

[..]

Die gedachte had ik zelf ook altijd, maar het is een feit dat we gewoon in een digitaal tijdperk leven. Volgend jaar gaat ze naar de kleuterschool en daar staan zelfs al computers in de klas! Welliswaar niet met delta force of CS maar het zijn en blijven computers.
Precies, je dochter zal nog genoeg met computers te maken krijgen, het klopt ook dat haar leren om met computers te werken zeker voordelen heeft maar dat leert ze wel op school en straks bij jullie thuis maar hoe meer ze buiten speelt of in huis met andere dingen dan de computer bezig is hoe beter lijkt mij. Maar ik ben onwetend
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:15:53 #17
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_44354380
Wel knap van een 3-jarige dat ze haast iedereen pwnt ofzoietsdergelijks.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_44354416
Zeker dit soort spellen niet te lang laten spelen! Half uurtje per dag, misschien zelfs korter!

Aan de andere kant, mijn broertjes liepen ook al vanaf hun 3de met plastic soldaatjes tegen elkaar oorlog te voeren, en elkaar buiten met plastic pistolen en geweren te beschieten... En nou spelen ze ook Battlefield 2 online

Zolang ze het gedrag maar niet als "normaal" gaan zien, en dus bijvoorbeeld mensen écht pijn gaan doen of bedreigen (al zal jouw dochter van 3 dat nog wel niet "snappen") lijkt het me geen kwaad kunnen...
codecaster.tweakblogs.net
I wasn't masturbating, I was just cleaning it and it went off!
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:18:06 #19
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_44354445
ik vind het heel knap dat ze al die dingen al tegelijk kan doen, toetsenbord en muis bedienen. dus zal het echt wel goed zijn voor motoriek, reactievermogen, strategisch denken (als ik daar ga staan kan ik dat poppetje omgooien).

ik had laatst kennisen op bezoek met een dochtertje van drie, het kind verveelde zich dus ik dacht, weet je wat ik knal Paint ff aan, kan ze kleuren op de computer. Kind snapte er niets van! Haar ouders zijn ook niet zo van die computermensen, maar ik weet wel dat mijn jongste zoontje het altijd geweldig vond om te kleuren met paint.

wat betreft het geweld, ik zou idd een iets minder geweldadig spelletje zoeken waarin ze ook al die moelijke dingen moet doen. Ik noem een Crash Bandicoot ofzo...
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_44354568
Laat maar komen, ik pwn haar toch. Ik train al 3x langer dan haar bestaan. Dus dat is gewoon een godlike voor mij.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_44354597
$$$$$$$ goudmijntje dit
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2006 @ 13:41:02 #22
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44355241
luca computert al vanaf zijn tweede en sinds hij kan lezen zoekt hij zelf op internet zijn spelletjes op.
hij speelt graag op nickelodeon.nl of die van cartoonnetwork en ook spele.nl is favoriet.
verder staat hier zo'n meter kinder-rommetjes voor hem klaar.
pi_44355291
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:21 schreef Sjakie01 het volgende:
Laat maar komen, ik pwn haar toch. Ik train al 3x langer dan haar bestaan. Dus dat is gewoon een godlike voor mij.
Dus na al die jaren training daag je nu een drie-jarig kindje uit
Dat is nog eens lef hebben zeg..

OT: Er zijn genoeg andere leuke spelletjes waar ze zich mee bezig zou kunnen houden. Zo heb je nu een spelletje 'snoopy', schieten in een vliegtuig, ice age 2, enz. enz. Het zekere voor het onzekere dunkt mij..
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:43:03 #24
103793 kozakken
Living the life
pi_44355304
Ik denk zelf dat computers absoluut bij het opvoeden in een tijdperk als de onze hoort. Maar wel op het niveau van een kind. Dus spelletjes op de leeftijd van 't kind, gerelateerd aan onderwerpen die ze kent.
Wel grappig trouwens om te zien dat ze het toch gaan relateren aan iets wat ze zelf kennen "blikken gooien'. Maar to be on the safe side: computerspelletjes voor haar eigen niveau.
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:45:15 #25
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_44355361
Gamen is goed voor motorieke verfijning, maar dat is al bekend... Ik vind het ook goed dat je het begeleidt en daarmee de agressie (welke er toch wel in zet) een plaats geeft. Gamers die die begeleiding nooit hebben gehad maar enkel negatieve feedback kregen van de ouders hebben namelijk een groter risico geweld verkeerd te plaatsen.

Interessant onderwerp
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')