abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44355759
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:52 schreef Bep het volgende:

[..]

Helaas voor jou heb ik 2 kinderen en die worden met veel liefde opgevoed
Vooral helaas voor je kinderen.... Als het in dit land legaal zou zijn om kinderen onder de 10 jaar te doden als ze je tot last zijn doe je dat dan ook? Tenslotte is het dan legaal, dus waarom niet?
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_44355785
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:51 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Abortus moord noemen is het domste wat er is. Hetgene dat wordt geaborteerd is niet eens in leven...
Een wezen dat met 20 weken in staat is te schoppen, duwen, slapen, enz is niet in leven?

Ik weet wel wat het domste is wat er is. Laat ik het zo zeggen, het is niet het lelijke beestje dat abortus heet bij de naam noemen.
pi_44355786
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:51 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat je nooit kinderen zult krijgen. Je bent een geweteloos mens als je bewust een kind van jezelf vermoord. Je had gewoon na moeten denken voordat je ging neuken, maar in plaats daarvan vermoord je liever een kind. Het is al erg genoeg dat je er geen spijt van hebt, nogmaals ik hoop dat je nooit kinderen zult krijgen.
Abortus moord noemen is het domste wat er is. Hetgene dat wordt geaborteerd is niet eens in leven...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_44355799
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:46 schreef buachaille het volgende:

[..]

Voorstanders van abortus komen altijd met het verweer dat het mogelijk moet zijn als een vrouw verkracht is, bij incest etc. Als je dat zet naast het aantal "gewone" abortussen dan kun je ook van incidenten spreken en het zou geen reden moeten zijn om abortus maar toe te staan.
Als je als vrouw A zegt dan moet je ook B zeggen. Er zijn teveel gevallen van depressies bij vrouwen die een abortus hebben laten plegen en vrouwen die er voorgoed onvruchtbaar door zijn geworden.
Een totaalverbod treft ook de uitzonderingen, ze zijn dus relevant om aan te tonen dat een totaalverbod schrijnende situaties in het leven roept.

Het bestaan van die incidentele vreselijke situaties liggen niet ten grondslag aan het idee dan abortus is toegestaan: daaraan ligt het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw ten grondslag. Die, om over zichzelf te beschikken, niet per se verkracht hoeft te zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44355800
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:51 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Wat is jouw definitie van leven?
Volgens de geleerder: Met leven wordt over het algemeen een organisme aangeduid dat erop gericht is om te groeien en/of zichzelf te vermenigvuldigen.
Dat lijkt me zeker gelden voor een embryo, alles is erop gericht om te groeien om zich later te kunnen vermenigvuldigen.
pi_44355825
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:54 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Jij bent echt een fanatieke psychopaat Net alsof iemand voor der lol een abortus pleegt en het er niet al moeilijk genoeg mee heeft (op dat moment).

Ik walg van jou
En ik walg van mensen die hun eigen kind vermoorden omdat ze liever nog een jaartje wachten Als is het dan legaal in ons land, het kind kan allang reageren op geluiden en aanrakingen, en als je dan je eigen kind wilt doden ben je een vreselijk slecht mens.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 12 december 2006 @ 13:58:17 #182
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44355834
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Een wezen dat met 20 weken in staat is te schoppen, duwen, slapen, enz is niet in leven?

Ik weet wel wat het domste is wat er is. Laat ik het zo zeggen, het is niet het lelijke beestje dat abortus heet bij de naam noemen.
Nee, want dat wezen is niet is staat om die activiteiten buiten de beschermende omgeving van de baarmoeder op eigen kracht uit te voeren...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_44355870
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja.
Dát is ook schandalig als dat werkelijk zo is? Dus ik mag een hond op mijn speciale manier van zijn leven beroven? Zomaar omdat ik het een ongewenste hond vind?

En nee, ik bedoel daar niet Wilders mee.
  dinsdag 12 december 2006 @ 14:00:11 #184
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_44355894
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:57 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

En ik walg van mensen die hun eigen kind vermoorden omdat ze liever nog een jaartje wachten Als is het dan legaal in ons land, het kind kan allang reageren op geluiden en aanrakingen, en als je dan je eigen kind wilt doden ben je een vreselijk slecht mens.
Ik heb helemaal nergens gezegt dat ik het kindje hen laten aborteren omdat ik liever een jaartje wilde wachten. Dat je uberhaupt niet eens naar de reden vraagt maar gelijk er boven op springt is wat vervelend
pi_44355907
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:54 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Pardon... waar haal jij het recht vandaan om iemand zo te veroordelen?
Waar halen anderen het recht vandaan om mensen die kinderen misbruiken te veroordelen? Of waar halen ze het recht vandaan om moordenaars te veroordelen?

Simpel, omdat deze mensen door hun eigen egoisme anderen doden of anderzins het leven vernielen. Of het dan legaal is is punt twee, als je kind geluiden hoort en op je stem kan reageren en je het dan gewoon laat "weghalen" oftewel doden kan ik niet anders concluderen dat je geen hart hebt.
pi_44355921
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:48 schreef Arnold_fan het volgende:
Het recht om een kind te doden wat je zelf hebt gemaakt? Het heeft niets met rechten over je eigen lichaam te maken, alsof een ander je dwingt om zwanger te raken. En zelfs als je door een geile bui of wat dan ook onveilige sex hebt zijn er voldoende manieren om dat direct op te lossen, en niet na 20 weken.
Ik vind het onzinnig om te spreken over het doden van een kind. De grens is gesteld op het moment dat het kind levensvatbaar is. Daarvoor is het geen levend kind en is het zeker geen moord.

Het is wel degelijk een rechten kwestie. Als de overheid tegen een vrouw zegt dat ze geen abortus mag ondergaan voor de 22ste week ontneem je een vrouw haar recht. Namelijk het recht om te beslissen over haar eigen lichaam.

Het verbieden van abortus leidt tot een stijging van het aantal tienermoeders die vervolgens niet in staat zijn om voor hun kinderen te zorgen met alle ellende die daarbij komt kijken of kinderen die ongewenst zijn. Waarom zou je dat een levend kind wel aandoen en vervolgens de maatschappij die daarvoor mag opdraven.

Je kunt het beter reguleren dan verbieden. Getuige het onderstaande bericht:
quote:
Internationaal gezien is het Nederlandse abortuscijfer zeer laag; in andere West-Europese landen en in de VS is het twee- tot driemaal zo hoog.
bron: http://www.minvws.nl/doss(...)n-feiten-en-cijfers/
pi_44355929
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Een totaalverbod treft ook de uitzonderingen, ze zijn dus relevant om aan te tonen dat een totaalverbod schrijnende situaties in het leven roept.

Het bestaan van die incidentele vreselijke situaties liggen niet ten grondslag aan het idee dan abortus is toegestaan: daaraan ligt het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw ten grondslag. Die, om over zichzelf te beschikken, niet per se verkracht hoeft te zijn.
In het geval van abortus is hetgeen goed is voor het individu (hetgeen nog valt te betwijfelen) niet goed voor het collectief. Met abortus devalueer je de waarde van het menselijk leven. Het zelfbeschikkingsrecht is ook geen argument. Stel dat ik de vader ben van het ongeboren kind en ik wil geen kinderen hebben (ivm alimentatie o.i.d.). Kan ik dan een abortus laten uitvoeren ook als de moeder dat niet wil in het kader van zelfbeschikking?
  dinsdag 12 december 2006 @ 14:01:21 #188
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_44355936
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:57 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Jij bent gewoon een vreselijk dom mens om een foetus van 8 weken een kind te noemen.

Fanatiekeling
Humans dont deserve to live...
pi_44355949
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

hoe wreed is het om een foetus weg te stofzuigeren? Nee hoor, dat gaat niet langzaam Heb je daar wel eens over nagedacht....
Niet zo wreed als het langzaam uitvoeren van de doodstraf, of op zijn minst even wreed. Nee hoor, jij hebt je beroep op de ethische kant van het verhaal met die opmerking lang en breed verspeeld. Tenzij je die opmerking gewoon terugneemt, maar dat zie ik je ook niet doen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_44355996
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:01 schreef buachaille het volgende:

[..]

In het geval van abortus is hetgeen goed is voor het individu (hetgeen nog valt te betwijfelen) niet goed voor het collectief. Met abortus devalueer je de waarde van het menselijk leven. Het zelfbeschikkingsrecht is ook geen argument. Stel dat ik de vader ben van het ongeboren kind en ik wil geen kinderen hebben (ivm alimentatie o.i.d.). Kan ik dan een abortus laten uitvoeren ook als de moeder dat niet wil in het kader van zelfbeschikking?
De moeder heeft naast zelfbeschikking nog het recht op lichamelijke integriteit. Dat is bij de vader in het geval van zwangerschap niet in het geding. Alleen daarom al is de rol en de wil van de vader (althans de man die het kind verwekt heeft) per definitie ondergeschikt aan dat van de vrouw die de vrucht baart.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_44355997
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:00 schreef Bep het volgende:

[..]

Ik heb helemaal nergens gezegt dat ik het kindje hen laten aborteren omdat ik liever een jaartje wilde wachten. Dat je uberhaupt niet eens naar de reden vraagt maar gelijk er boven op springt is wat vervelend
Ik weet ook niet na hoeveel weken je het hebt laten weghalen, maar als je bewust kijkt hoe een kind zich ontwikkeld kun je toch maar één conclusie trekken, ons abortus beleid is gewoon barbaars

Het heeft niets met religie of wat dan ook te maken, ik weet hoe mijn kind was met 20 weken en hij was een compleet mens, reageerde op geluiden en bewegingen. Als ik dan weet dat er mensen zijn die bewust kun kind dan laten doden vind ik dat een grote schande dat dat mag in ons land.
pi_44356010
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:55 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Inderdaad, je eigen kind vermoorden is verwerpelijk, ook als het nog niet levensvatbaar is. Wat heeft het levensvatbaar zijn te maken met het al dan niet bewust zijn van een kind? Dus mensen die aan een hart-long machine liggen mag je gewoon doodmaken, want ze zijn toch niet levensvatbaar?

Dat er wetgeving voor is is al erg genoeg, daar zou inderdaad eens iets tegen moeten gebeuren. Maar dat maakt het doden van kinderen natuurlijk niet normaal, het blijft ook al is het dan legaal een moord op je eigen kind.
Jezus, jij zit zo ontzettend in een loop, dat je niet eens meer kan lezen. Je hoort en ziet alleen wat je wilt zien, wat niet in je straatje past negeer je gewoon. In de trant van jouw redenatie heb ik medelijden met jouw aankomend kind: het groeit op met een vader die het geen keuzevrijheid gunt en met een beperkt wereldbeeld opvoed. Triest...
pi_44356032
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:03 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ik weet ook niet na hoeveel weken je het hebt laten weghalen, maar als je bewust kijkt hoe een kind zich ontwikkeld kun je toch maar één conclusie trekken, ons abortus beleid is gewoon barbaars
Abortus verbieden, dat is pas barbaars .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44356044
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:57 schreef buachaille het volgende:

[..]

Wat is jouw definitie van leven?
Volgens de geleerder: Met leven wordt over het algemeen een organisme aangeduid dat erop gericht is om te groeien en/of zichzelf te vermenigvuldigen.
Dat lijkt me zeker gelden voor een embryo, alles is erop gericht om te groeien om zich later te kunnen vermenigvuldigen.
Volgens die definitie leeft kwarts. En is een uitgegroeide muilezel (of muildier, wil ik afwezen) dood. En een suffige bejaarde ook.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44356053
ja, schaf de abortus maar af.
nog meer zwakkeren in de samenleveing en meer mishandelingen en familiedrama's.

pi_44356062
Overigens is de verwekker/de man niet verplicht een familierechtelijke relatie met het kind aan te gaan. De vrouw die de vrucht baart en uiteindelijk tot leven brengt, heeft per definitie een familierechtelijke relatie met het kind.

In zoverre wegen de belangen van de man terzake het door hem niet gewenste kind eveneens minder zwaar dan die van de vrouw.
pi_44356066
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:58 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nee, want dat wezen is niet is staat om die activiteiten buiten de beschermende omgeving van de baarmoeder op eigen kracht uit te voeren...
O. Het is een weerloos wezen. Nee, dan is het inderdaad goed

Hoe ziek zijn sommige mensen in hun hoofd om dit goed te willen praten? Zeg dan op z'n minst dat het eigenlijk niet goed is, maar dat het door omstandigheden de beste oplossing was. Nee, mensen hebben de behoefte om alles aan te grijpen om dit maar goed te praten. Geen wonder dat de wereld afglijdt naar de afgrond.
pi_44356088
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:51 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat je nooit kinderen zult krijgen. Je bent een geweteloos mens als je bewust een kind van jezelf vermoord. Je had gewoon na moeten denken voordat je ging neuken, maar in plaats daarvan vermoord je liever een kind. Het is al erg genoeg dat je er geen spijt van hebt, nogmaals ik hoop dat je nooit kinderen zult krijgen.
Wat een haat...en jij denkt liefdevol kinderen te kunnen opvoeden?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_44356120
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Abortus verbieden, dat is pas barbaars .
We zijn het een keer eens.
pi_44356134
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:03 schreef Argento het volgende:

[..]

De moeder heeft naast zelfbeschikking nog het recht op lichamelijke integriteit. Dat is bij de vader in het geval van zwangerschap niet in het geding. Alleen daarom al is de rol en de wil van de vader (althans de man die het kind verwekt heeft) per definitie ondergeschikt aan dat van de vrouw die de vrucht baart.
Het recht op lichamelijk integriteit kent grenzen. Als ik morgen naar het ziekenhuis ga en aangeef dat ik al mijn ledematen wil laten amputeren dan zal men mij (terecht) opnemen in een psychiatrisch ziekenhuis.
Vergelijk de conceptie met het zetten van een handtekening bij de notaris als je een huis koopt. Als die handtekening eenmaal staat dan kun je niet meer terug ook al heb je nog zo'n spijt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')