Wederom enorm dom gelul. 1 bericht is nog geen bewijs...sterker nog...het bewijst eerder dat het in Nederland erg goed is geregeld en dat er dus heel weinig exessen voorkomen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Op het nieuws: dat kinderen worden weggehaald vanwege het fiet dat het een hazelip heeft.......Dat lijkt mij voldoende bewijs mbt de glijden schaal. Het volgende is .......blond haar...
ja dat vraag ik mij ook af en hoe zit dat dan met bacterien bloedcellen etc etc.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:12 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Binnen een plant vind ook celdeling plaats. Het is dus moord om een blaadje af te snijden?
Ook aan jou de vraag om dat eens goed te onderbouwen...waaruit blijkt dat?quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:11 schreef Pool het volgende:
Kortom:Vanaf nu zal abortus steeds meer plaats gaan vinden, omdat de natuurlijke eigenschappen van de baby niet bevallen.
waarom zou een foetus dood zijn?quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:16 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Leeft het uberhaupt? En zo ja, waarom?
omdat god het zegtquote:Op dinsdag 12 december 2006 13:16 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Leeft het uberhaupt? En zo ja, waarom?
Nou, je wilt mensen die abortus uitvoeren langzaam doden.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heb ik dat ooit iemand verboden?
Ik zeg niet dat het dood is, ik zeg dat het niet leeft omdat het geen bewustzijn heeft. Het is derhalve meer een plant dan een mens.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
waarom zou een foetus dood zijn?
Met je opmerking over langzaam uitgevoerde doodstraf komt je beroep op de ethiek wat pretentieus over.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het verschil is denk ik dat jij het heel "juridisch" benader. Ik kies (ook) voor de ethische kant....
De doemscenario's even daargelaten, ik denk dat er wel wat voor te zeggen valt om dit ter discussie te stellen om ook in de toekomst het aantal excessen tot een minimum te beperken. Ook Pool's post over het feit dat de 24-wekengrens niet meer helemaal op de medische mogelijkheden gebaseerd is lijkt me een goede om in overweging te nemenquote:Op dinsdag 12 december 2006 13:16 schreef Semisane het volgende:
[..]
Wederom enorm dom gelul. 1 bericht is nog geen bewijs...sterker nog...het bewijst dat het in Nederland erg goed is geregeld en dat er dus heel weinig exessen voorkomen.
Je gaat toch niet iemand aanvallen op een hyperbool?quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:18 schreef Argento het volgende:
[..]
Met je opmerking over langzaam uitgevoerde doodstraf komt je beroep op de ethiek wat pretentieus over.
Als het niet dood is, dan leeft het. Het is van tweeën één toch?quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:18 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het dood is, ik zeg dat het niet leeft omdat het geen bewustzijn heeft. Het is derhalve meer een plant dan een mens.
Het is verre van een plant. Het is een mens in wording. Wat abortus doet is het afsnijden van deze lijn naar volledig menszijn.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:18 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het dood is, ik zeg dat het niet leeft omdat het geen bewustzijn heeft. Het is derhalve meer een plant dan een mens.
hoe wreed is het om een foetus weg te stofzuigeren? Nee hoor, dat gaat niet langzaamquote:Op dinsdag 12 december 2006 13:18 schreef Argento het volgende:
[..]
Met je opmerking over langzaam uitgevoerde doodstraf komt je beroep op de ethiek wat pretentieus over.
Bij planten vind ook celdeling plaats. Dat lijkt me dus niet zo'n zinnige definitie van leven in deze context.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het verschil is denk ik dat jij het heel "juridisch" benader. Ik kies (ook) voor de ethische kant....
er vindt vanaf moment 0 al leven plaats. Hoe kan je anders celdeling verklaren vanaf moment 0?
Morningafterpil inderdaad.. of het spiraaltje als anticonceptie...quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik wacht nog steeds op antwoord.
[..]
Hoe gaan jullie daar mee om.
Je weet het niet of wel
De wereld is niet zwart wit. Het leeft zoals een plant leeft, niet zoals een mens.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als het niet dood is, dan leeft het. Het is van tweeën één toch?
Het is (tot een zekere fase in de zwangerschap) geen onafhankelijk leven (volgens mij). Als je de hand van een vrouw afhakt zeg je ook niet dat deze dood is.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als het niet dood is, dan leeft het. Het is van tweeën één toch?
NOGMAALS!!!! het is niet willekeurig! Er zitten medice argumenten achter....tering man...ga je daar eerst eens in verdiepen ipv steeds het zelfde argument dat allang al is verworpen te hergebruiken!quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De grens van 24 weken is imo erg willekeurig om het hanteerbaar(praktisch) te maken . En dus niet minder hypocriet......
ik geef er mee aan dat een foetes wel degelijk leeft in tegenstelling wat sommigen hier over zeggen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bij planten vind ook celdeling plaats. Dat lijkt me dus niet zo'n zinnige definitie van leven in deze context.
Ik stel de staat van de entiteit gelijk aan die van een plant, ik zeg niet dat ze fysiek hetzelfde zijn. En ja, je snijdt de lijn naar een nieuw mens af, maar dat doet een condoom ook.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het is verre van een plant. Het is een mens in wording. Wat abortus doet is het afsnijden van deze lijn naar volledig menszijn.
Iig wel arbitrair....quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:23 schreef Semisane het volgende:
[..]
NOGMAALS!!!! het is niet willekeurig! Er zitten medice argumenten achter....tering man...ga je daar eerst eens in verdiepen ipv steeds het zelfde argument dat allang al is verworpen te hergebruiken!![]()
Hullie doen het ook is zelden de meest moreel hoogstaande verdediging.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
hoe wreed is het om een foetus weg te stofzuigeren? Nee hoor, dat gaat niet langzaamHeb je daar wel eens over nagedacht....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |