Bron: Samsungquote:Samsung lanceert HD-ready designtelevisie met méér HDMI-aansluitingen
Delft, 26 maart 2007 – Met de LE40R8 introduceert Samsung een HD-ready televisie die een designpronkstuk in huis is. Met een veelvoud aan HDMI- aansluitingsmogelijkheden is de audiovisuele apparatuur van Samsung met één afstandsbediening aan te sturen. Het design met de transparante draaivoet verraadt een goed oog voor een natuurlijk lijnenspel. Zelfs de speakers zijn aan het oog onttrokken om het design volledig tot zijn recht te laten komen.
Met een contrastratio van 8.000:1, een helderheid van 550cd/m² en een zéér hoog percentage in kleurwaarden beschikt de Samsung LE40R8 40 inch LCD-televisie over een helder en haarscherp beeld. Televisiekijken wordt pure ontspanning. En om het gemak verder te vergroten beschikt de LE40R8 over de Auto Wall-Mount-ondersteuning, een bevestigingssysteem op afstandsbediening waarmee je comfortabel televisie kunt kijken vanuit elke stand en hoek.
De Samsung LE40R8 heeft drie HDMI 1.3-aansluitingen en één Anynet (HDMI-CEC)-aansluiting waarmee elk Samsung-apparaat met een druk op de afstandsbediening aan te sluiten en te besturen is.
In de transparante draaivoet is bij de zwarte hoogglans lakuitvoering zachtblauwe LED-verlichting verwerkt en bij de parelwitte uitvoering amberkleurige LED-verlichting. De gestileerde sensor touch-knoppen aan de zijkant onderstrepen het verfijnde uiterlijk van de Samsung LE40R8. De televisie is qua design en qua prestaties een aangename elegante verschijning.
In de R8-serie zijn naast het 40” model ook 23”, 26” en 32” modellen verkrijgbaar. De Samsung LE40R8 LCD-TV is verkrijgbaar voor een verkoopadviesprijs van ¤1.499,- inclusief B.T.W.
Ja personeels aktie bij me broer op het werk, 799 bij de mediamarktquote:Op zaterdag 31 maart 2007 13:49 schreef JimmieTheSaint het volgende:
Weet je zeker dat t de 32R71 is?
Want dan is 661 wel een erg goeie prijs.
http://www.kieskeurig.nl/(...)C125713A0047599A.htm
http://tweakers.net/price(...)2-inch)-prijzen.html
Maargoed, is het dus wat? goed TVtje of niet?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 13:49 schreef JimmieTheSaint het volgende:
Weet je zeker dat t de 32R71 is?
Want dan is 661 wel een erg goeie prijs.
http://www.kieskeurig.nl/(...)C125713A0047599A.htm
http://tweakers.net/price(...)2-inch)-prijzen.html
heb zelf de LE32R72B! is een musthave! Heb em nu gewoon aangesloten op kabeltv en mooi en scherp beeld! als je deze lcd aansluit op je PS3 weet je helemaal niet meer wat je ziet! prachtig!quote:Op zaterdag 31 maart 2007 12:56 schreef Gamedemon het volgende:
Hebben mensen hier ervaring met de Samsung LE32R71? Ik kan deze tv kopen voor 661 euro, helemaal nieuw, ik weet alleen niet of het een goede is
[afbeelding]
[afbeelding]
Xbox 360 bedoel jequote:Op zaterdag 31 maart 2007 18:08 schreef Gstyles het volgende:
[..]
heb zelf de LE32R72B! is een musthave! Heb em nu gewoon aangesloten op kabeltv en mooi en scherp beeld! als je deze lcd aansluit op je PS3 weet je helemaal niet meer wat je ziet! prachtig!![]()
jeah right, mooi beeld op zo'n lcd met gewone kabel tv. dan ben je niet veel gewend.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 18:08 schreef Gstyles het volgende:
[..]
heb zelf de LE32R72B! is een musthave! Heb em nu gewoon aangesloten op kabeltv en mooi en scherp beeld! als je deze lcd aansluit op je PS3 weet je helemaal niet meer wat je ziet! prachtig!![]()
Je bent zeker naar een Media Markt gegaanquote:Op zondag 1 april 2007 12:21 schreef Shoarmaboer het volgende:
Hallo,
Ik ben er eindelijk uit ; ik moet een HDTV hebben.Ik zal hem vooral gebruiken voor het kijken van DVDs op mijn PS3 en uiteraard games spelen in een HD resolutie.
Aangezien ik absoluut niet veel weet van tv's/HDTV's (hoewel ik veel wijzer ben na het lezen van de afgelopen 2 topics) lijkt het me maar verstandig om het hier eventjes te vragen.
Mijn budget is ongeveer 1300 euro. Ik heb een paar modellen van Samsung erg vaak voorbij zien komen die heel wat onder het budget zitten. Maar aangezien ik dus wat meer uit kan geven is mijn keuze gevallen op deze :
JVC LT-37R70
Ik heb hem gisteren in actie gezien (en heel wat anderen) en vond deze uiteindelijk toch wel erg goed. Toegegeven, het was erg lastig te zien omdat er zo ontiegelijk veel tv's stonden met NG HD en de kwaliteit dus niet overal even goed was. Plasma werd me afgeraden en uiteindelijk kwamen we op een nieuwe model van JVC uit maar zijn toch maar voor deze gegaan omdat deze toch iets beter overkwam. (en ook werd aangeraden door de verkoper maar uh, ja.)
Heb ik een goede keus gemaakt of is er eventueel iets beter voor hetzelfde budget (of zelfs iets goedkoper) of is het een 'mindere' keus (er zijn zo ontiegelijk veel hdtv's, ik wist niet waar ik moest beginnen!). Ik kon niet zo heel veel over deze TV vinden op het internet dus vandaar dat ik maar registreer en het hier even vraag zodat ik nog wat anders kan kiezen als het niet zo'n hele goede tv is.
Het afraden en het niet kunnen leveren zijn 2 andere dingenquote:Op zondag 1 april 2007 12:31 schreef Skull-splitter het volgende:
Plasma met HD-ready tot full HD met een budget van 1300 euro? Not likely
Hehe, nee, gewoon plaatselijke grote Ben van Dijk.quote:Op zondag 1 april 2007 12:30 schreef BMH het volgende:
[..]
Je bent zeker naar een Media Markt gegaan.. Winstmarge ligt bij LCD tv hoger daarom raden ze andere tv's af
Met zo'n laag budget vallen HD plasma's sowieso af, maar afraden vind ik wel erg absurd.
Ja, weet ik.quote:Op zondag 1 april 2007 12:31 schreef Skull-splitter het volgende:
Plasma met HD-ready tot full HD met een budget van 1300 euro? Not likely
Waarom denk je dat HD ready tv's nu zo ongelofelijk goedkoop zijn?quote:Op zondag 1 april 2007 12:34 schreef Shoarmaboer het volgende:
[..]
Hehe, nee, gewoon plaatselijke grote Ben van Dijk.
[..]
Ja, weet ik.Full HD duurt nog wel even. ;p
Note ; ik ben ook absoluut niet op zoek naar Plasma maar vond het er wel erg mooi uitzien. Ik zoek gewoon iets wat erg goed zal werken met mijn PS3 en dus niet dat ik een LCD tv koop waar ik later spijt van zal krijgen.En vraag me dus af of deze geschikt is maar omdat ik er dus vrijwel niks over op het internet kon vinden vraag ik het hier maar.
quote:Op zondag 1 april 2007 12:37 schreef BMH het volgende:
[..]
Waarom denk je dat HD ready tv's nu zo ongelofelijk goedkoop zijn?
Hint: De Full HD lawine staat om de hoek.
dude geloof me! voor kabelbeeld is t super en van een afstandje corrigeren je ogen de restquote:Op zaterdag 31 maart 2007 18:50 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
jeah right, mooi beeld op zo'n lcd met gewone kabel tv. dan ben je niet veel gewend.
Maar met een console zal ie idd prima beeld opleveren.
sickquote:Op zondag 1 april 2007 12:59 schreef BMH het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
1080p
Contrast ratio: 1.000.000:1
Hopelijk komen ze snel
Leer eens lezen ofzo.quote:Op zondag 1 april 2007 16:30 schreef Gstyles het volgende:
[..]
en wat betreft degene die het over een Xbox360 heeft.. ik ga die zielige discussie niet eens met je aan..
ik heb geen 360 maar een PS3 !quote:Op zondag 1 april 2007 17:30 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
Leer eens lezen ofzo.
Ik heb geen PS3 en ik zou em gaan gebruiken voor mijn 360.
Dat jij een PS3 hebt zou me mijn reet roesten.
Whehe, ga jij maar minderwaardige spellen als Resistance spelen, gaan wij verder met het superieure Gears of Warquote:Op maandag 2 april 2007 11:03 schreef Gstyles het volgende:
[..]
ik heb geen 360 maar een PS3 !
dat jij een 360 heb zou mij aan MIJN REET roesten. en btw ik lees prima![]()
quote:Op maandag 2 april 2007 11:09 schreef bigore het volgende:
[..]
Whehe, ga jij maar minderwaardige spellen als Resistance spelen, gaan wij verder met het superieure Gears of War![]()
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 18:08 schreef Gstyles het volgende:
[..]
heb zelf de LE32R72B! is een musthave! Heb em nu gewoon aangesloten op kabeltv en mooi en scherp beeld! als je deze lcd aansluit op>>>>>>>>>>>>>>> je <<<<<<<<<<<<<<<<PS3 weet je helemaal niet meer wat je ziet! prachtig!![]()
Lees je eigen zinnen anders ook even voordat je een flame wilt starten ofzoquote:Op maandag 2 april 2007 11:03 schreef Gstyles het volgende:
[..]
ik heb geen 360 maar een PS3 !
dat jij een 360 heb zou mij aan MIJN REET roesten. en btw ik lees prima![]()
Lelijk designquote:Op zondag 1 april 2007 12:59 schreef BMH het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
1080p
Contrast ratio: 1.000.000:1
Hopelijk komen ze snel
w00tquote:Op maandag 2 april 2007 11:09 schreef bigore het volgende:
[..]
Whehe, ga jij maar minderwaardige spellen als Resistance spelen, gaan wij verder met het superieure Gears of War![]()
ey cut te crap! t ging hier toch om de kwaliteit van een lcd-scherm? ik gaf alleen een voorbeeld..quote:Op maandag 2 april 2007 16:49 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
[..]
Lees je eigen zinnen anders ook even voordat je een flame wilt starten ofzo
Nu ben ik het ook kwijt heur, heb je nu een PS3 of niet?quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:01 schreef Gstyles het volgende:
[..]
ey cut te crap! t ging hier toch om de kwaliteit van een lcd-scherm? ik gaf alleen een voorbeeld..
Zijn we klaar met de bitchfights of hoe zit dat? Sjeezquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:16 schreef bigore het volgende:
[..]
Nu ben ik het ook kwijt heur, heb je nu een PS3 of niet?
No shit. Je ogen kunnen het detail niet eens aan met zo'n klein scherm.quote:Op woensdag 4 april 2007 08:55 schreef jd1982 het volgende:
Ik wil nog wel even ergens op terugkomen.
1080p heeft inderdaad praktisch geen nut bij een 82cm tv op meer dan 3 meter afstand.
hehe eindelijk iemand die het snaptquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:52 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Zijn we klaar met de bitchfights of hoe zit dat? Sjeez
1080p is eigenlijk pas nodig vanaf 107cm als je redelijk dichtbij zit of bij een beamerquote:Op woensdag 4 april 2007 09:46 schreef BMH het volgende:
[..]
No shit. Je ogen kunnen het detail niet eens aan met zo'n klein scherm.
Amen, en dat zie ik op mijn TV ook wel, die relatief lage resolutie van 720P. Maar eerlijk is eerlijk, het speelt prima.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:17 schreef jd1982 het volgende:
Jah op pc is anders. Ik erger me er ook aan dat die breedbeeld laptopjes maar 1280x800 zijn, hou toch meer van 1024 hoog.
quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:52 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Zijn we klaar met de bitchfights of hoe zit dat? Sjeez
goede games zijn er al.. de prijs is idd wat aan de hoge kant!quote:Op donderdag 5 april 2007 08:29 schreef bigore het volgende:
[..]
snap ook nie waarom ik daaraan mee doe, waarschijnlijk als die PS3 met goede spellen gaat komen en goedkoper wordt koop ik er ook 1 dus ja...
1 |
Die samsung die je daar post is volgens mij wel in Nederland te koop. Ik kwam hem iig online al tegen als de enige HD CRT die je hier kan krijgen, alleen schijnt de beeldkwaliteit toch redelijk slecht te zijn. Veel geometrie problemen en vaak matige kleuren. Daarom kijk ik nu dus naar die philips, die schijnt ondanks de lagere resolutie toch over het algemeen een beter beeld te geven.quote:Op donderdag 5 april 2007 23:19 schreef BMH het volgende:
Als je nu nog voor een CRT gaat zou ik ook voor een HD CRT gaan. Ze zijn goedkoop en op wat geometry problemen na superieur aan LCD HD's. Helaas zijn ze hier nergens te koop.
[afbeelding]
[afbeelding]
<720p & 1080i native. Als je er een wii op aansluit schakelt de tv naar 480i/p. Het signaal word dus niet vergroot naar 720p of 1080i = geen extrapolatie problemen.
Contrast ratio is onmeetbaar dankzij de CRT techniek. Ding is tig keer sneller dan een LCD, dus geen ghosting of zelfs lag tussen geluid en beeld.
Ik had mijn post alweer wat aangepast na wat meer researchquote:Op donderdag 5 april 2007 23:31 schreef kipknots het volgende:
[..]
Die samsung die je daar post is volgens mij wel in Nederland te koop. Ik kwam hem iig online al tegen als de enige HD CRT die je hier kan krijgen, alleen schijnt de beeldkwaliteit toch redelijk slecht te zijn. Veel geometrie problemen en vaak matige kleuren. Daarom kijk ik nu dus naar die philips, die schijnt ondanks de lagere resolutie toch over het algemeen een beter beeld te geven.
Importeren lijkt me niet erg handig, aangezien zo'n tv toch een kilo of 50 weegt. Maar goed, ik kan er wel eens naar kijken.
quote:De Samsung heeft geen scaler aan boord, en zet dus alles zo op het scherm als het word aangeboden op de component en HDMI ingang. Dus 480i wordt als 480i weergegeven, 480p als 480p, 576i als 576i, 576p als 576p, 720p als 720p, en 1080i als 1080i. De Philips daarentegen scaled 720p en 1080i terug naar 576p.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |