abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44382159
Het zou wel een oorzaak kunnen zijn voor het uitvallen van een PC maar niet voor het niet willen rebooten na een nacht stil te hebben gestaan. Zo snel wordt je CPU echt niet warm.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_44382367
De fan op de cpu omgedraaid??
Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen dan?
Volgens mij word je genaaid.
pi_44382402
Naja als TS eerst z'n PC zelf heeft gebouwd dan kun je die fout best maken maar goed als TS dat heeft gedaan wastie best een knutselaar en ook best in staat om dit probleem zelf op te lossen
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 13 december 2006 @ 08:47:13 #54
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_44382544
quote:
Op woensdag 13 december 2006 08:36 schreef FJD het volgende:
Naja als TS eerst z'n PC zelf heeft gebouwd dan kun je die fout best maken maar goed als TS dat heeft gedaan wastie best een knutselaar en ook best in staat om dit probleem zelf op te lossen
Zelfs als noob kan je een cpu fan er niet verkeerd op zetten.
Die krengen zitten vast aan de koeler, iig diegene die bij de cpu zelf kwamen...
En bij de andere zit 9 van de 10 keer een handleiding..

Wat wel kan is dat ts een andere geplaatst heeft maar geen koelprut er tussen heeft gedaan of teveel.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_44382609
Klopt maar dan nog Ik heb bv. toen ik voor t eerst de koeler losmaakte, eerste de fan losgeschroeft om daarna pas tot de conclusie te komen dat dat niet de bedoeling was Ach ja, toen ik nog jong en onbezonnen was. Maar goed, of de fan verkeerd zat of geen koelpasta maakt niet uit, dat verklaard niet waarom de PC niet wilde booten.
  woensdag 13 december 2006 @ 09:03:39 #56
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_44382779
Als er hier iemand is die kan merken of er een A-merk voeding of Z-merk voeding in een computer zit bij normaal gebruik (Office, internet), mag hij het even komen zeggen hoor.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_44388221
Met omgedraaid bedoel ik dat hij de verkeerde kant op blies dus dus richting een andere fan die naar binnen blies en de fan op de cpu blies naar buiten toe dus dat botste tegen elkaar aan.
De cooler op de cpu is er later bij geplaats, met koelprut (artic freezing 64 pro) maar dan nog lijkt het me stug dat de comp. om die reden ermee gekapt is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sorella op 13-12-2006 12:47:23 ]
pi_44388646
Oke, dat is een stuk duidelijker.
Dan was het idd de airflow die voor problemen zorgde en dat kan heel goed waar zijn.
pi_44388750
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:52 schreef SimtekF1 het volgende:
Dan was het idd de airflow die voor problemen zorgde en dat kan heel goed waar zijn.
Airflow die zorgt voor het niet willen booten van een PC? Dat de PC er na een tijdje mee stopt dat kan ik me indenken maar niet meer willen booten, dan moet die PC in een tiende van sec zo warm worden dat ie niet meer boot dat lukt je zelfs niet zonder cooler.
  woensdag 13 december 2006 @ 13:08:52 #60
161938 wmml
Code Duello
pi_44389267
R.I.P
Pistols at Dawn!
pi_44389528
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:54 schreef FJD het volgende:

[..]

Airflow die zorgt voor het niet willen booten van een PC? Dat de PC er na een tijdje mee stopt dat kan ik me indenken maar niet meer willen booten, dan moet die PC in een tiende van sec zo warm worden dat ie niet meer boot dat lukt je zelfs niet zonder cooler.
Misschien is de boel veel te warm geworden op de avond daar voor?
Who knows..
pi_44389790
Maar na 8 uur uitstaan istie toch wel genoeg afgekoeld lijkt mij.
Nouja ik denk dat we nooit zullen weten wat er nu precies aan de hand was, de boel draait nog steeds gelukkig.
In ieder geval bedankt voor het mee denken en ga er gerust mee door
pi_44389885
quote:
Op woensdag 13 december 2006 13:16 schreef SimtekF1 het volgende:
Misschien is de boel veel te warm geworden op de avond daar voor?
Dan zou dezelfde config na afkoeling niet meer mogen werken toch

Ach we zullen het wel nooit weten. PCs blijven nu eenmaal rare dingen
pi_44472421
Hij is weer dood
Om half negen zet ik hem uit om hem zonet aan te zetten, weer niets, noppes, nada
Nu staat me bij dat ik iets opving van een beveiliging en gereset.
Dus dan zou de comp. in een beveiliging gegaan moeten zijn met afsluiten en om de comp. weer pratende te krijgen moet ik hem resetten.
Wat bedoelen ze met beveiliging en waar moet ik dat dan resetten ?
Van het boekje van het moederbord wordt ik niet echt wijzer of moet de voeding gereset worden (als dat kan)
pi_44473779
Als de boel te heet word dan wil de pc zichzelf weleens afsluiten, misschien bedoelen ze dat met beveiliging.
Ik zou iig terug gaan naar die pc boer en je geld terug vragen voor die controle die niks heeft geholpen.
pi_44477040
35 graden volgens dat pogrammaatje wat je bij je moederbord cd krijgt (naam vergeten)lijktmij niet echt heet.
De hele nacht de stekker eruit gelaten nog steeds niets
  zaterdag 16 december 2006 @ 08:25:16 #67
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_44477055
Je computer heeft online zelfmoordpillen gekocht van die duitser...
Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
"...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
- ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
pi_44481131
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 09:01 schreef GateWayX het volgende:

[..]

Als je mazzel hebt halen ze een maand
dan heb je nog garantie
pi_44500855
Okee nadat we de cmos gereset hebben deed hij het weer.
Oja en we hebben hem aangesloten op randaarde op advies van een ander.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')