Zo erg vroeger ook niet, de Trabant bijvoorbeeld.quote:Op maandag 11 december 2006 22:27 schreef Diemietuhriej het volgende:
En vroeger waren er ook 2takt auto's weet ik, wie weet hier meer van? (incl foto's?)
En bij buitenboordmotoren ookquote:Op maandag 11 december 2006 22:36 schreef BaraCuda het volgende:
Bij karting gebruiken ze het al heel lang en nog steeds![]()
Ja dat heb ik ook allang gezien + verwerkt, maar bij een topic kunnen altijd nog mensen aankomen met extra feiten en weetjes, plus dat er altijd nog een discussie op gang kan komen waarvan je ook weer wat kunt leren, vandaar dat ik dit topic open.quote:Op maandag 11 december 2006 22:39 schreef Hyperdude het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_cycle
gebruik eens two-stroke in Google ofzo
Jaguar is in 1990-1995 ook nog wel bezig geweest met 2-takt motoren, uit Australië enzo, maar dat is niks geworden door emissie-eisen ofzo
goedkoopquote:Op maandag 11 december 2006 22:56 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom maakten ze trouwens van die Trabantjes met 2-takt zooi?
Gewoon om het simpel te houden? Materiaalgebrek?
Kennis was er toch genoeg daaro om gewoon 4-takt motoren te bouwen!?
en bij motorcross, maar daar begint het aardig te verdwijnen.....quote:Op maandag 11 december 2006 22:36 schreef BaraCuda het volgende:
Bij karting gebruiken ze het al heel lang en nog steeds![]()
In Rusland maakten ze toch ook geen 2-takt? Terwijl 2-takt vaak ook nog luchtgekoeld was, dus prima in Siberië. Iig beter dan een Lada die de hel nacht doordraait bij minus 50 omdat ie het anders 's ochtends niet meer doet.quote:
Volgens mij alle bussen die zo'n duidelijk "hoge" motor toon hebben voor diesels. 4.5 (of was het 6?) liter 2-takt cummins motoren aldus die chauffeur.quote:Op dinsdag 12 december 2006 09:25 schreef geelhoed het volgende:
Amerikaanse 2 takt bus:
http://www.sae.org/technical/papers/841687
en nog een
http://www.ericandlucie.com/Bus/bus.htm
Maar hier?
de common rail diesels niet toch? of zijn die nog niet zo algemeen gebruikt in de scheepvaart?quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:04 schreef hermandeperman het volgende:
Vrijwel alle scheepsmotoren zijn inderdaad 2-takt.
Common-rails hebben niets met 2takt of 4takt te maken, het is het inspuitsysteem. Het systeem werkt onder zeer hoge druk, zodat de brandstof enorm fijn verneveld wordt. Dit heeft als gevolg een gelijkmatigere verbranding, wat resulteert in minder uitstoot.Het lijkt mij dat zo'n enorme scheepsdiesel geen last van ongelijkmatige verbranding, omdat (onder andere) het toerental zo vreselijk laag is.quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:11 schreef vlad het volgende:
[..]
de common rail diesels niet toch? of zijn die nog niet zo algemeen gebruikt in de scheepvaart?
Meestal wel, maar een 2-taktdiesel met common-rail of pompverstuiver (beide vernevelen onder hoge druk) is niet ondenkbaar, ik ken hem alleen niet. Ik zou niet weten waarom het één het ander uit zou sluiten, jij wel?quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:47 schreef Snuitebolletje het volgende:
en die hogedruk inspuiting gaat gepaard met een mooi kleppenwerk welke hun werk op hun beurt weer in 4 slagen verdeeld hebben
Scheepsdiesels starten meestal alleen op "Marine Diesel Oill" en als ze goed warm zijn gaan ze over op HFO. HFO moet verwarmd worden om het vloeibaar te maken, bij 20 graden is het zo hard dat je er gewoon overheen kunt lopen. Het is gewoon onbewerkte olie, net asfalt.quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:11 schreef vlad het volgende:
[..]
de common rail diesels niet toch? of zijn die nog niet zo algemeen gebruikt in de scheepvaart?
dat weet ik ook allemaal wel, maar mijn vraag was of common rail al veelvuldig toegepast wordt in de scheepvaart. (Een ex-klasgenoot werkt bij een bedrijf in rotterdam die common-rail systemen voor de scheepvaart ontwikkeld.)quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:20 schreef DonJames het volgende:
[..]
Common-rails hebben niets met 2takt of 4takt te maken, het is het inspuitsysteem. Het systeem werkt onder zeer hoge druk, zodat de brandstof enorm fijn verneveld wordt. Dit heeft als gevolg een gelijkmatigere verbranding, wat resulteert in minder uitstoot.Het lijkt mij dat zo'n enorme scheepsdiesel geen last van ongelijkmatige verbranding, omdat (onder andere) het toerental zo vreselijk laag is.
2takt-diesels worden niet in personenauto's gebruikt.
brommerts ookquote:Op dinsdag 12 december 2006 12:22 schreef mistermaniac het volgende:
DKW had een 2takt 3 cylinder autootje
Kawaski had 2takt 3-cylinder motorfietsen, way back in the 70's. Die zijn echtquote:Op dinsdag 12 december 2006 12:22 schreef mistermaniac het volgende:
DKW had een 2takt 3 cylinder autootje
... Onzin, niet allemaal.quote:Op maandag 11 december 2006 22:53 schreef gateh het volgende:
mengsmering enzo
Nog niet, doe nu nog voortgezet onderwijs maar hierna wil ik de kant op van autotechniek.quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:54 schreef Neluhz het volgende:
2takt![]()
probeer iig veel te vinden over expansieuitlaten, zo'n beetje het belangrijkste bij een tweetaktmotor.
doe je echt een technische opleiding?
moderne 2 takt smeren 1 op de 200, en dat met biologische olie, dus ergens nog schoner dan een 4 takt die het hele blok vol met synthetische olie moet hebben (wat met de tijd ook verdwijnt).quote:Op zondag 7 januari 2007 22:13 schreef draaijer het volgende:
2-takt stinkt en is vies. Jongeren die op 2-takt brommers en tupper ware rijden zijn paupers. 4-takt was het toen al en is het nog steeds. 2-takt is te simpel en 2-takt is voor ordinaire boeren.
Dat was het en dat is het
Ah oke, heel mooi!quote:Op zondag 7 januari 2007 23:23 schreef Devolution het volgende:
Dimi, wij zijn op het moment bezig met 2takt motoren in een presentatie/verslag. Als het verslag klaar is zal ik em wel even naar je sturenZal niet lang meer duren voor het zover is.
2 takt ruikt lekkerquote:Op zondag 7 januari 2007 22:13 schreef draaijer het volgende:
2-takt stinkt en is vies. Jongeren die op 2-takt brommers en tupper ware rijden zijn paupers. 4-takt was het toen al en is het nog steeds. 2-takt is te simpel en 2-takt is voor ordinaire boeren.
Dat was het en dat is het
Suzuki ookquote:Op dinsdag 12 december 2006 13:26 schreef DonJames het volgende:
[..]
Kawaski had 2takt 3-cylinder motorfietsen, way back in the 70's. Die zijn echt![]()
![]()
post je even je eigen fiets erbij>?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 00:22 schreef Alvilon het volgende:
[..]
Suzuki ook![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
^^
Echt, dit is je reinste porno als je van grote motoren houd!!!!quote:Op maandag 11 december 2006 22:46 schreef hermandeperman het volgende:
Dit is trouwens misschien ook wel leuk om te verwerken in je verslag: http://people.bath.ac.uk/ccsshb/12cyl/
Grootste dieselmotor ter wereld (2-takt ook)
Een waterbuffelquote:Op dinsdag 9 januari 2007 00:22 schreef Alvilon het volgende:
[..]
Suzuki ook![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
^^
De GT 750quote:Op dinsdag 9 januari 2007 00:22 schreef Alvilon het volgende:
[..]
Suzuki ook![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
^^
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |