abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 januari 2007 @ 16:04:27 #51
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_45826408
hahaha we hebben hem dus gekocht zie ander topic ... de kp30 vorderd ook goed en zal zeker op Japan Classic Sunday en ITT aanwezig zijn ... de eerste keer wordt hij tentoongesteld in Belgie op Dreamcar (Mechelen)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_45840878
quote:
Op maandag 11 december 2006 19:39 schreef HaerdenC het volgende:

voila dat is hem
Check die 4cyl. geak!!

[ Bericht 5% gewijzigd door Turquaz52 op 30-01-2007 22:46:11 ]
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:41:36 #53
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_45841094
Waar de fuck heb je het over turquaz?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_45841342
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:41 schreef MikeyMan het volgende:
Waar de fuck heb je het over turquaz?
fag it.. heb un melige zin (kmeende iets anders)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_45904507
Hij ziet er wel als nieuw uit onder de kap!

ff voorzichtig een sopje erdoor en dan blinkt 'ie helemaal!
  maandag 5 februari 2007 @ 10:54:14 #56
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_46001021
de motor wordt volledig ontvet en gereinigd met wasbenzine en met de hand!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:37:22 #57
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_46055486
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:54 schreef HaerdenC het volgende:
de motor wordt volledig ontvet en gereinigd met wasbenzine en met de hand!
beter gebruik je een doekje

Wel weer inspuiten met siliconenspray he.
dat beschermt en het blinkt zo mooi
  woensdag 7 februari 2007 @ 11:17:57 #58
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_46068719
doekje met wasbenzine uiteraard ... en daarna wordt alles volledig behandeld.
  maandag 9 april 2007 @ 19:50:54 #59
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_48153757

Kontje nu met waterdichte lampen

De kabel voor de radio ... k moet nog eens ringetjes en zekering halen nu tijdelijk even zo...

De ruitensproeier buisjes vernieuwd

en zo gaat het naar binnen

motor overzicht

zijkant

chroom velgjes proper gemaakt !!!allee de dekselkes he :-) daar is dus werk aan geweest

Chroom aan het snuitje ... en golf I lampen van een voddewagen daar konden nl h4 lampen in... wel wat kloterij aan gehad maar het werkt !!!

bling bling chroom

strak hoor en originele lak !!!

pioneer speakertjes in de nog niet beklede deur panelen ... relatief discreet. Spelen super goed was echt onder de indruk ... meer dan genoeg om naar meetings te gaan.

ruitenwisser sproeiers manueel pomp systeempje .. WERKT !!!

radio binnen, ik ga nog een metalen beugel maken en dan past hij perfect onder het dashbord ... gelukkig heb ik zo geen bling bling radio genomen maar een mooi donker ding met niet te veel lichtjes en brol!

vet machien he

1 en al oude glorie en ALLES werkt ook echt...

deurpanelen wel al op maat maar dus nog niet bekleed k ga morgen schroeven halen ...

36 jaar ;-) geef toe dat hij er best goed uit ziet ...
  dinsdag 10 april 2007 @ 09:30:56 #60
154451 joeltje
Oldskooler
pi_48167708
Top karretje dit!

Ik zou wel proberen deze zo origineel mogelijk te laten ogen, dat is toch de charme van een oldtimer...
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
  dinsdag 10 april 2007 @ 09:41:51 #61
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48167890
ja, precies, en das juist mijn punt... zie de originaliteit met sprongen achteruit gaan...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 10 april 2007 @ 11:43:10 #62
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_48171222
er gaat helemaal niks achteruit van de originaliteit ... de deurpanelen worden terug bekleed zoals de originele maar door de rotte rubbers waren de originele volledig verrot en bol gaan staan ... de luidsprekers zijn inderdaad een aanpassing maar dat is echt het enige ... nu als ik naar een verre meeting ga wil ik gewoon beetje muziek hebben de radio en alles worden volledig onzichtbaar weg gewerkt! Alles is en blijft verder origineel aan de auto ...

en ja de lampen zijn aangepast maar dat is enkel om er h4 in te kunnen zetten want de sealed beams zijn echt gevaarlijk vanwege de lage opbrengst en het model dat ik nodig heb is bijna nergens meer te krijgen, er is geen zichtbaar verschil van buitenaf! Ook de aansluitingen van H4 zijn identiek aan de originele dus geen kabels moeten veranderen of niks!

De radio en bekabeling is er uit te halen op minder dan 10 minuten !!!
  dinsdag 10 april 2007 @ 12:26:17 #63
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48172589
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 11:43 schreef HaerdenC het volgende:
er gaat helemaal niks achteruit van de originaliteit ... de deurpanelen worden terug bekleed zoals de originele maar door de rotte rubbers waren de originele volledig verrot en bol gaan staan ... de luidsprekers zijn inderdaad een aanpassing maar dat is echt het enige ... nu als ik naar een verre meeting ga wil ik gewoon beetje muziek hebben de radio en alles worden volledig onzichtbaar weg gewerkt! Alles is en blijft verder origineel aan de auto ...

en ja de lampen zijn aangepast maar dat is enkel om er h4 in te kunnen zetten want de sealed beams zijn echt gevaarlijk vanwege de lage opbrengst en het model dat ik nodig heb is bijna nergens meer te krijgen, er is geen zichtbaar verschil van buitenaf! Ook de aansluitingen van H4 zijn identiek aan de originele dus geen kabels moeten veranderen of niks!

De radio en bekabeling is er uit te halen op minder dan 10 minuten !!!
Is er origineel geen radio geleverd toendertijd?

Anders; er is laatst een becker geïntroduceerd met jaren 70 look... Misschien een idee

Mjah, en die lampen... Ik vraag me af of je de originele koplampen niet gewoon had kunnen gebruiken met H4...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:23:21 #64
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_48176533
de originele zijn sealed beam !!! dus neen dat kan je niet met h4 ... dat is het voorglas plus de lamp in 1 stuk ... je kan of bij Toyota een conversie kit kopen en dan krijg je een hella set ... of je zoekt een oude golf1 die ... diezelfde hella set heeft ... je hebt dus identiek het zelfde product alleen betaal je bij toyota 180 euro en de mijne komen van de sloop voor 11 euro Het model dat ik heb is een PRE productie model en de plaats waar normaal de radio zit is ingenomen door de knoppen voor ruitenwisser en interval, in de serie productie modellen was dit met een hendel aan het stuur ... vandaar dat er geen plaats is voor de radio op de plaats waar je hem zou verwachten ... nu wordt het gewoon verborgen ingebouwd dus je ziet alleen de 2 luidsprekers. Ik heb standaar zwarte met de minste bling bling genomen die verkrijgbaar waren ... 13 cm 2 weg niks speciaal dus.
  dinsdag 10 april 2007 @ 16:15:23 #65
154451 joeltje
Oldskooler
pi_48180716
Ik vind het keurig wat je doet!
  vrijdag 13 april 2007 @ 19:25:00 #66
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_48301644
Ik was goed optijd thuis vandaag dus eens flink onderhoud gedaan! Foto's hier onder (de olie aflaten en zo heb ik niet op foto aangezien mijn pollekes te vettig waren voor digitaal foto toestel :-) )

ik had vorige week spare bougies ingedraaid die ik nog had liggen ... nu zitten er volledig nieuwe in, voor zowel olie als luchtfilter heb ik nipparts gekozen ...

bougies en luchtfilter ... vandaag opgehaald dus ...

duidelijker luchtfilter en bougiessleutel

De oude luchtfilter ...

de oude ... en de nieuwe valt het op ...

overzichtje van de propergemaakte blok + bougies

losgedraaid ... duidelijk beeld van hoe de fitting is

de reddende engel ... als deze manier van fittingen niet gebruikt was had ik mijn blok moeten open doen (afgebrokkelde stukjes vorige bougies!

De nieuwe bling bling bougies...

hij start nu echt van de eerste keer en loopt ook veel fijner dan er voor ... wel is het zo dat ik de shocke niet volledig kan in duwen zelfs niet als hij warm is dus ik denk dat de afstelling wel eens moet nagezien worden. Verder draait het als een klokje!

we vorderen
  vrijdag 13 april 2007 @ 20:42:49 #67
154451 joeltje
Oldskooler
pi_48303953
Lijkt op een lucht probleem dan, toch nog eens trachten, maar dan zonder lucht filter.. (niet een lange termijn oplossing he!
  vrijdag 13 april 2007 @ 23:54:10 #68
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_48310675
Mooi karretje, kben best onder de indruk van de staat.
Je hebt je lampen gehaald op de sloop las ik, welke sloop was dat? Ik zoek me al een tijdje suf naar een 'autokerkhof' waar ge dus gewoon kunt rondlopen en dingen uit auto's vijzen enzo.
  zaterdag 14 april 2007 @ 08:44:01 #69
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_48315899
hehehe ik woon in Halen-Loksbergen (belgie) tegen Diest dit is eigenlijk niet zo heel erg ver van de Nederlandse grens (maastricht is 40 minuten rijden denk ik zo) en wij hebben hier dus zo een autokerkhof. Trickels noemt dat naast de staatsbaan. Laat het me zo zeggen het zijn speciale mensen ... maar wel sympathiek hoor :-) je gaat gewoon rondkijken en dan als je iets gevonden hebt kom je een prijs overeen! Hij heeft ook altijd een paar wagens staan die binnen komen voor de sloop maar die eigenlijk nog te goed zijn om te slopen. Die staan dan in hangaartje en showroom die heel erg jaren 80 aandoet. Betaal je de prijs die er op staat ... heb je geen slechte koop gedaan en geen goeie als je naar hem toe gaat en de helft biedt ... en wat negotieerd kan je er echt wel goede koopjes doen! Nu japanse wagens ga je niet snel in zijn showroom vinden ... dat is zowieso een probleem want de meeste gaan direct naar Afrika :-) dus je moet er dan echt snel bij zijn ... nu echt rotte staan er wel en voor onderdelen dus ideaal.

Er is ook een recupe in Smeermaas- Lanaken vlak tegen maastricht. http://www.ummels.be dit is wel een totaal ander concept... hier ligt alles al gedemonteerd in rekken vooral Jappanners ... voor alle onderdelen die ik er gehaald heb ... 50 euro per onderdeel :-) die hebben vaste prijs of zo.

Hij heeft tevens een pak plaatwerk staan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')