Ik vind abortus sowieso niet kunnen. Het is en blijft het beroven van een mensenleven. En dus niet een kwestie van definitie als het gaat om de vrucht, foetes baby whatsoever..quote:Op maandag 11 december 2006 15:01 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ok, jij vind dus dat abortus helemaal niet moet kunnen, vanwaar dan je ophef over dit bericht?
Als je de foetus bedoeld: die heeft evenveel inspraak in abortus als in conceptie. Maar die is natuurlijk niet degene voor wie het werkelijk gevolgen heeft. Die gaat min of meer van niets naar nergens. Eenmaal geaborteerd heeft het geen verdere gevolgen meer voor de foetus. Wel voor de betrokken volwassenen (zeker de vrouw in kwestie). Wordt het voldragen dan heeft heeft die beslissing gevolgen voor de vrouw & het kind + nog een heleboel andere mensen (vader, maar ook de rest van de wereld).quote:Op maandag 11 december 2006 15:09 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
dat is nu juist het punt: degene voor wie het WERKELIJK gevolgen heeft krijgt niks te zeggen.
Ja, dat kan, Maar laten we ons even tot de Nederlandse situatie beperken, dus een abortus tot 24 weken of zo.quote:wat is het verschil tussen een leven 5 seconden VOOR geboorten en 5 seconden NA geboorten?
wmb vrij weinig
Deze redenering kun je helemaal terug tot conceptie doorvoeren wat er simpelweg op neer komt dat het kapot maken van een ontstaan leven in de buik hetzelfde is het kapot maken van datzelfde leven buiten de buik.
We noemen het ook 'geboren', daaraan voorafgaand. Zo zijn er nog wel wat meer verschillen.quote:Dat noemen we moord.
Nee hoor, dit is moord:quote:Op maandag 11 december 2006 14:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Simpel: het is moord.
quote:Op maandag 11 december 2006 13:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Voor mij mag de doodstraf (langzame variant) per direct worden uitgevoerd op:
1 de ouders die tot zo'n barbaars besluit komen
2 De artsen die het in hun BOTTE hoofd halen om daaraan mee te werken.
Mijnsinziens is abortus om welke reden dan ook gerechtvaardigd, zolang het maar binnen de 24-weken termijn gebeurt.quote:
De hazelip maakt de moord niet erger. Maar dat is het punt ook niet. Door de grens van legitimatie steeds verder naar beneden toe te verleggen, zullen meer kindjes de dood vinden nog voor ze geboren worden.....quote:Op maandag 11 december 2006 15:12 schreef sigme het volgende:
[..]
En wat maakt een hazelip d'r erger aan dan?
Gelukkig maar dat het hier dan niet om kinderen gaatquote:Op maandag 11 december 2006 15:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Elke kindje dat vroeg de dood vind is er echt een teveel als het aan mij ligt.
De grens wordt ultimo bepaald door degene die het leven schenkt.. of niet schenkt. De vrouw die leven draagt.quote:Op maandag 11 december 2006 15:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De hazelip maakt de moord niet erger. Maar dat is het punt ook niet. Door de grens van legitimatie steeds verder naar beneden toe te verleggen, zullen meer kindjes de dood vinden nog voor ze geboren worden.....
Mooi. Kunnen we beter voorkomen dat die foetusjes kind worden nietwaar? Hoe meer abortus, hoe minder kindjes..quote:Elke kindje dat vroeg de dood vind is er echt een teveel als het aan mij ligt.
Deze stelling is inherrent aan de doodstraf die ik in sommige gevallen legitiem vind.quote:
Aan labeltjes plakken doe ik niet mee. Terecht wat Pmb_rug hierover al zei.quote:Op maandag 11 december 2006 15:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat het hier dan niet om kinderen gaat.
Dat klopt, daarom heet abortus 5 seconden voor gewoon bevalling.quote:Op maandag 11 december 2006 15:09 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
dat is nu juist het punt: degene voor wie het WERKELIJK gevolgen heeft krijgt niks te zeggen.[/sub]
Tja...maar een foetus heeft in die fase verder ook weinig te zeggen he.....of wilde je er ook al stemrecht aan gaan geven? Want als ik dan toch op jouw niveau gaat redeneren...waarom niet he.![]()
[quote]wat is het verschil tussen een leven 5 seconden VOOR geboorten en 5 seconden NA geboorten?
wmb vrij weinig
Onzin. Er zit een enorm verschil tussen. Een foetus van onder de 24 weken is gewoon weg niet levensvatbaar buiten de baarmoeder...je kan op en neer springen, maar dat is gewoon zo.quote:Deze redenering kun je helemaal terug tot conceptie doorvoeren wat er simpelweg op neer komt dat het kapot maken van een ontstaan leven in de buik hetzelfde is het kapot maken van datzelfde leven buiten de buik. Dat noemen we moord.
Ik zou een foetus jonger dan 24 weken geen levend wezen noemen.quote:Op maandag 11 december 2006 15:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Aan labeltjes plakken doe ik niet mee. Terecht wat Pmb_rug hierover al zei.
Het gaat om een levend wezen. Geboren of niet.
Het is de Here God die het leven schenkt. Een kind neem je niet, een kind kun je hooguit krijgen; Een kind maakt je niet, het wordt je gegeven.quote:Op maandag 11 december 2006 15:32 schreef sigme het volgende:
[..]
De grens wordt ultimo bepaald door degene die het leven schenkt.. of niet schenkt. De vrouw die leven draagt.
Ouders hebben een verantwoordelijkheid. Willen ze geen kinderen, dan weten ze wat hen te doen staan. Voorkomen is dan beter dan blussen...quote:Mooi. Kunnen we beter voorkomen dat die foetusjes kind worden nietwaar? Hoe meer abortus, hoe minder kindjes..
Als het geen levend wezen is, wat is het volgens jou dan wel?quote:Op maandag 11 december 2006 15:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik zou een foetus jonger dan 24 weken geen levend wezen noemen.
Nou, als ik het uit m'n buik mik met 20 weken moet je eens zien hoe levend zo'n wezen is. Niet echt. Het zijn grensgevallen - bezig een levend wezen te worden. Maar een foetusje is geen mens. De kleinste zijn vormeloze klompjes cellen.quote:Op maandag 11 december 2006 15:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Aan labeltjes plakken doe ik niet mee. Terecht wat Pmb_rug hierover al zei.
Niet volgens de wet. De wet afbreking zwangerschap geeft de dienstdoende arts strafuitsluiting.quote:Op maandag 11 december 2006 15:33 schreef __Saviour__ het volgende:
Abortus is gewoon in alle gevallen moord.
Sinds wanneer is een foetus van minder dan 24 weken een baby?quote:Op maandag 11 december 2006 15:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Deze stelling is inherrent aan de doodstraf die ik in sommige gevallen legitiem vind.
Mensen die zo over het leven denken en zo makkelijk overgaan tot babymoord, verdienen zelfs de zuurstof niet die ze thans inademen. Ze verdienen het leven niet.
Wat hij zegt.quote:Op maandag 11 december 2006 15:33 schreef __Saviour__ het volgende:
Abortus is gewoon in alle gevallen moord.
Een parasiet. Of een virus.quote:Op maandag 11 december 2006 15:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als het geen levend wezen is, wat is het volgens jou dan wel?
http://biologie.startpagina.nl/quote:Op maandag 11 december 2006 15:36 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is de Here God die het leven schenkt. Een kind neem je niet, een kind kun je hooguit krijgen; Een kind maakt je niet, het wordt je gegeven.
Ik doe niet mee aan het plakken van labeltjes om de vreselijk daad van moord te kunnen legiemeren. We hebben het over dezelfde vrucht.quote:Op maandag 11 december 2006 15:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een foetus van minder dan 24 weken een baby?
Het is maar goed dat wij mensen de fuckups van Here God goed kunnen maken door foetussen met een hazelip niet geboren te laten worden.quote:Op maandag 11 december 2006 15:36 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is de Here God die het leven schenkt. Een kind neem je niet, een kind kun je hooguit krijgen; Een kind maakt je niet, het wordt je gegeven.
Dus? Als dat levende wezen, zoals je het cru zegt, zelfstandig kan overleven buiten het lichaam van de vrouw, prima, welkom in de wereld. Zo niet, jammer dan. Een vrouw heeft zelf het recht te bepalen wat wel en wat niet in haar groeit.quote:Op maandag 11 december 2006 15:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, of sinterklaas, ali baba, moeder natuur. Het zal me wat wie er volgens jou over mijn buik gaat - mijn buik met mijn leven erin is mijn. En niet god. En als die er wat over te mekkeren heeft mag ie dat persoonlijk komen doen, ik heb wel eens gehoord dat ie daartoe alle macht heeft. Laat maar komen, en hou jij je d'r buiten zolang jij god niet bent.quote:Op maandag 11 december 2006 15:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou en? Het is niet aan jou. Als je dan god erbij wil slepen - laat die maar zorgen voor de afrekening. Kan jij met een gerust geweten slapen - en dan doen anderen wat hun geweten ze ingeeft.quote:[..]
Ouders hebben een verantwoordelijkheid. Willen ze geen kinderen, dan weten ze wat hen te doen staan. Voorkomen is dan beter dan blussen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |