abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44326704
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:01 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ok, jij vind dus dat abortus helemaal niet moet kunnen, vanwaar dan je ophef over dit bericht?
Ik vind abortus sowieso niet kunnen. Het is en blijft het beroven van een mensenleven. En dus niet een kwestie van definitie als het gaat om de vrucht, foetes baby whatsoever..

Het gaat duidelijk om hetzelfde: je moordt

Ik heb altijd al veel ophef gemaakt over abortus provocatus, zij het niet eerder op dit forum.

De ophef thans bij mij heeft alles te maken dat ik DE GLIJDENDE SCHAAL bewaarheid zie als het gaat om legitimatie bij de betrokken.

Wat mij betreft gingen alle alarmbellen af, als slechts een hazelip al een reden is om tot arbortus provocatus over te gaan.

De grens wordt steeds verder verlegd.....

Ik zie het er nog straks van komen dat een baby wordt geaborteerd omdat

1 het een meisje is in plaats van een jongen
2 dat de kleur van je ogen niet de gewenste zijn etc..
3 het kindje niet slim genoeg zal zijn om naar de uni te kunnen....

De prenatale diagniostiek schrijdt ook steeds verder voort. Met alle zegeningen en verderfelijkheden vandien. Met dat laatste doel ik op het gevaar dat er straks alleen superieure babys geboren mogen worden...

Moge de Here God dit ons verhoeden......Bidden dat dit nooit zal gaan gebeuren.
pi_44326718
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:09 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

dat is nu juist het punt: degene voor wie het WERKELIJK gevolgen heeft krijgt niks te zeggen.
Als je de foetus bedoeld: die heeft evenveel inspraak in abortus als in conceptie. Maar die is natuurlijk niet degene voor wie het werkelijk gevolgen heeft. Die gaat min of meer van niets naar nergens. Eenmaal geaborteerd heeft het geen verdere gevolgen meer voor de foetus. Wel voor de betrokken volwassenen (zeker de vrouw in kwestie). Wordt het voldragen dan heeft heeft die beslissing gevolgen voor de vrouw & het kind + nog een heleboel andere mensen (vader, maar ook de rest van de wereld).
quote:
wat is het verschil tussen een leven 5 seconden VOOR geboorten en 5 seconden NA geboorten?
wmb vrij weinig
Deze redenering kun je helemaal terug tot conceptie doorvoeren wat er simpelweg op neer komt dat het kapot maken van een ontstaan leven in de buik hetzelfde is het kapot maken van datzelfde leven buiten de buik.
Ja, dat kan, Maar laten we ons even tot de Nederlandse situatie beperken, dus een abortus tot 24 weken of zo.
quote:
Dat noemen we moord.
We noemen het ook 'geboren', daaraan voorafgaand. Zo zijn er nog wel wat meer verschillen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 december 2006 @ 15:28:58 #28
862 Arcee
Look closer
pi_44326757
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Simpel: het is moord.
Nee hoor, dit is moord:
quote:
Op maandag 11 december 2006 13:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Voor mij mag de doodstraf (langzame variant) per direct worden uitgevoerd op:

1 de ouders die tot zo'n barbaars besluit komen
2 De artsen die het in hun BOTTE hoofd halen om daaraan mee te werken.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 11 december 2006 @ 15:29:32 #29
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_44326773
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]
blablabla
Mijnsinziens is abortus om welke reden dan ook gerechtvaardigd, zolang het maar binnen de 24-weken termijn gebeurt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_44326785
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:12 schreef sigme het volgende:

[..]

En wat maakt een hazelip d'r erger aan dan?
De hazelip maakt de moord niet erger. Maar dat is het punt ook niet. Door de grens van legitimatie steeds verder naar beneden toe te verleggen, zullen meer kindjes de dood vinden nog voor ze geboren worden.....

Elke kindje dat vroeg de dood vind is er echt een teveel als het aan mij ligt.
  maandag 11 december 2006 @ 15:31:38 #31
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_44326832
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat het hier dan niet om kinderen gaat .
pi_44326848
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De hazelip maakt de moord niet erger. Maar dat is het punt ook niet. Door de grens van legitimatie steeds verder naar beneden toe te verleggen, zullen meer kindjes de dood vinden nog voor ze geboren worden.....
De grens wordt ultimo bepaald door degene die het leven schenkt.. of niet schenkt. De vrouw die leven draagt.
quote:
Mooi. Kunnen we beter voorkomen dat die foetusjes kind worden nietwaar? Hoe meer abortus, hoe minder kindjes..
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44326853
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:28 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nee hoor, dit is moord:
[..]

Deze stelling is inherrent aan de doodstraf die ik in sommige gevallen legitiem vind.

Mensen die zo over het leven denken en zo makkelijk overgaan tot babymoord, verdienen zelfs de zuurstof niet die ze thans inademen. Ze verdienen het leven niet.
pi_44326878
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat het hier dan niet om kinderen gaat .
Aan labeltjes plakken doe ik niet mee. Terecht wat Pmb_rug hierover al zei.

Het gaat om een levend wezen. Geboren of niet.
  Donald Duck held maandag 11 december 2006 @ 15:33:24 #35
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_44326882
Abortus is gewoon in alle gevallen moord.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 11 december 2006 @ 15:33:53 #36
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_44326905
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:09 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

dat is nu juist het punt: degene voor wie het WERKELIJK gevolgen heeft krijgt niks te zeggen.[/sub]

Tja...maar een foetus heeft in die fase verder ook weinig te zeggen he.....of wilde je er ook al stemrecht aan gaan geven? Want als ik dan toch op jouw niveau gaat redeneren...waarom niet he.

[quote]wat is het verschil tussen een leven 5 seconden VOOR geboorten en 5 seconden NA geboorten?
wmb vrij weinig
Dat klopt, daarom heet abortus 5 seconden voor gewoon bevalling.
quote:
Deze redenering kun je helemaal terug tot conceptie doorvoeren wat er simpelweg op neer komt dat het kapot maken van een ontstaan leven in de buik hetzelfde is het kapot maken van datzelfde leven buiten de buik. Dat noemen we moord.
Onzin. Er zit een enorm verschil tussen. Een foetus van onder de 24 weken is gewoon weg niet levensvatbaar buiten de baarmoeder...je kan op en neer springen, maar dat is gewoon zo.

Ik vind dat als de ouders, of sterker nog als de vrouw die zwanger is, besluit om wat voor een reden dan ook de zwangerschap voor die 24 weken af te breken, dat dat haar keuze is en dat die gerespecteerd moet worden. Zeker door mannen...en al helemaal door mannen die door religieuze motive uitspraken doen als "abortus is moord". Wat de neuk weet de man nou van zwanger zijn.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 11 december 2006 @ 15:34:31 #37
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_44326919
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik zou een foetus jonger dan 24 weken geen levend wezen noemen.
pi_44326964
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:32 schreef sigme het volgende:

[..]

De grens wordt ultimo bepaald door degene die het leven schenkt.. of niet schenkt. De vrouw die leven draagt.
Het is de Here God die het leven schenkt. Een kind neem je niet, een kind kun je hooguit krijgen; Een kind maakt je niet, het wordt je gegeven.
quote:
Mooi. Kunnen we beter voorkomen dat die foetusjes kind worden nietwaar? Hoe meer abortus, hoe minder kindjes..
Ouders hebben een verantwoordelijkheid. Willen ze geen kinderen, dan weten ze wat hen te doen staan. Voorkomen is dan beter dan blussen...
pi_44326990
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik zou een foetus jonger dan 24 weken geen levend wezen noemen.
Als het geen levend wezen is, wat is het volgens jou dan wel?
pi_44327009
quote:

[..]

Nou, als ik het uit m'n buik mik met 20 weken moet je eens zien hoe levend zo'n wezen is. Niet echt. Het zijn grensgevallen - bezig een levend wezen te worden. Maar een foetusje is geen mens. De kleinste zijn vormeloze klompjes cellen.
  † In Memoriam † maandag 11 december 2006 @ 15:37:16 #41
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44327012
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:33 schreef __Saviour__ het volgende:
Niet volgens de wet. De wet afbreking zwangerschap geeft de dienstdoende arts strafuitsluiting.
Carpe Libertatem
pi_44327019
Een vrouw heeft mijns inziens het recht zelf te beslissen wat er met haar lichaam gebeurt. Als zij een abortus wil binnen de eerste 24 weken, moet dat gewoon gebeuren, klaar. Haar lichaam, haar vrije keus.

Niks stopzetten dus.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 december 2006 @ 15:37:43 #43
862 Arcee
Look closer
pi_44327035
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Deze stelling is inherrent aan de doodstraf die ik in sommige gevallen legitiem vind.

Mensen die zo over het leven denken en zo makkelijk overgaan tot babymoord, verdienen zelfs de zuurstof niet die ze thans inademen. Ze verdienen het leven niet.
Sinds wanneer is een foetus van minder dan 24 weken een baby?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_44327042
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:33 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat hij zegt.
  maandag 11 december 2006 @ 15:38:01 #45
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_44327045
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als het geen levend wezen is, wat is het volgens jou dan wel?
Een parasiet. Of een virus.

Hoe je het ook wil noemen, het is in ieder geval geen levend wezen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 december 2006 @ 15:38:28 #46
862 Arcee
Look closer
pi_44327060
quote:
Het is de Here God die het leven schenkt. Een kind neem je niet, een kind kun je hooguit krijgen; Een kind maakt je niet, het wordt je gegeven.
http://biologie.startpagina.nl/
pi_44327080
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:37 schreef Arcee het volgende:

[..]

Sinds wanneer is een foetus van minder dan 24 weken een baby?
Ik doe niet mee aan het plakken van labeltjes om de vreselijk daad van moord te kunnen legiemeren. We hebben het over dezelfde vrucht.
  † In Memoriam † maandag 11 december 2006 @ 15:40:07 #48
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44327111
quote:
Het is maar goed dat wij mensen de fuckups van Here God goed kunnen maken door foetussen met een hazelip niet geboren te laten worden.
Carpe Libertatem
pi_44327113
quote:

Dus? Als dat levende wezen, zoals je het cru zegt, zelfstandig kan overleven buiten het lichaam van de vrouw, prima, welkom in de wereld. Zo niet, jammer dan. Een vrouw heeft zelf het recht te bepalen wat wel en wat niet in haar groeit.
pi_44327116
quote:

[..]

Ja, of sinterklaas, ali baba, moeder natuur. Het zal me wat wie er volgens jou over mijn buik gaat - mijn buik met mijn leven erin is mijn. En niet god. En als die er wat over te mekkeren heeft mag ie dat persoonlijk komen doen, ik heb wel eens gehoord dat ie daartoe alle macht heeft. Laat maar komen, en hou jij je d'r buiten zolang jij god niet bent.
quote:
[..]

Ouders hebben een verantwoordelijkheid. Willen ze geen kinderen, dan weten ze wat hen te doen staan. Voorkomen is dan beter dan blussen...
Nou en? Het is niet aan jou. Als je dan god erbij wil slepen - laat die maar zorgen voor de afrekening. Kan jij met een gerust geweten slapen - en dan doen anderen wat hun geweten ze ingeeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')