abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44321460
quote:
DEN HAAG

De korfbalwedstrijd in overgangsklasse D tussen Dindoa uit Ermelo en het Haagse Futura werd zaterdagavond tot tweemaal toe door scheidsrechter Beuzenberg uit Rotterdam stilgelegd na oerwoudgeluiden aan het adres van Futura-spelers. Tot een definitieve staking kwam het niet.

Een dag na het door Futura met 19-11 verloren duel, realiseert speelster Lionne Netteb zich thuis pas wat ze heeft moeten doorstaan. „Er werden aapgeluiden naar mij gemaakt. Die hebben me diep gekwetst,’’ beschrijft de halfbloed Surinaamse haar gevoelens. En Netteb was niet de enige uit haar ploeg die het zwaar had. „Over Cyril van Es werd gezongen dat hij ‘Cyrilpositief’ was en diverse spelers kregen een verwensing met kanker naar hun hoofd geslingerd. Dat kan gewoon niet. Mijn tweelingzusje, die op de bank zat, was helemaal overstuur. Doordat de korfbalwereld zo klein is, ervaar je het nog persoonlijker. En het ergste was nog dat de spelers van Dindoa het publiek na de wedstrijd uitgebreid gingen bedanken,’’ kan de Haagse er nog altijd niet over uit.

Nadat bestuursleden van Dindoa tussen het publiek gingen staan, waar de kwetsende spreekkoren vandaan kwamen, kon de wedstrijd worden hervat. Een dag na het incident is er echter geen bestuurslid van de Ermelose club te vinden die iets heeft gehoord. Volgens aanvoerder Marnix Jonker is de aanklacht in elk geval ‘zwaar overtrokken’. „Misschien hebben spelers dingen ervaren, die niet zo zijn gezegd of bedoeld,’’ verdedigt hij zijn club. „De eerste keer dat de scheidsrechter de wedstrijd stillegde, was omdat het publiek negatieve dingen over Futura zong. De tweede keer was volgens de scheidsrechter vanwege oerwoudgeluiden, maar dat zijn leuzen die niet goed zijn geïnterpreteerd. Het is vervelend dat Lionne Netteb dat als kwetsend heeft ervaren. Ik heb er na de wedstrijd met haar over gesproken en ik dacht dat de kou uit de lucht was. Ik zeg niet dat ze liegt, maar ik heb niets gehoord. Het is ook zeker overtrokken dat 50 man van ons oerwoudgeluiden heeft gemaakt. Als het al is gebeurd, waren het een paar jongetjes van 14-15 jaar, zonder hun vader in de buurt.’’

Nadat voorzitter Cees Snaterse zich heeft laten inlichten, wil hij nog wel kwijt dat Dindoa het er niet bij laat zitten. „We zullen excuses maken richting KNKV en Futura en maatregelen nemen om te voorkomen dat dit nog een keer gebeurt”, laat hij tenslotte weten. Scheidsrechter Beuzenberg heeft aan de tuchtcommissie van het KNKV gerapporteerd en ook Futura zal haar bevindingen in Zeist melden.
Zelfs de korfbalwereld gaat ten onder.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_44321844
Maatschappelijk probleem. Ook bij korfbal komt het voor..zo te zien.
  maandag 11 december 2006 @ 10:33:24 #3
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_44321863
fuck korfbal. fuck die korfbalhooligans.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_44321891
Enge Buren - Korfbalhooligans
I know a lot about cars. I can look at a car's headlights and tell you exactly which way it's coming.
Dwaal.net chatbox
pi_44321900
en waar zijn nu die korfbal fans die altijd roepen na voetbal 'supporters' rellen. Dat zie je nu nooit bij korfbal!!

Zie hier!
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_44321934
Vanaf volgende week ook politie binnen in het korfbalstadion
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_44321938
Ja, de F-side van Dindao is berucht. Stellete korfbalhooligans!
Some weasel took the cork out of my lunch...
  Trouwste user 2022 maandag 11 december 2006 @ 10:38:12 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_44321966
Waar moet dat heen als er al korfbalhooligans zijn ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_44322002
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:37 schreef Adfundum het volgende:
Ja, de F-side van Dindao is berucht. Stellete korfbalhooligans!
zou die F-side ook tifo acties hebben?
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
  maandag 11 december 2006 @ 10:40:58 #10
72371 foksuk1981
Fokke vs Sukke
pi_44322036
Waarschijnlijk was er een kliekje uit Veldwijk de sporthal binnen gedrongen
I know a lot about cars. I can look at a car's headlights and tell you exactly which way it's coming.
Dwaal.net chatbox
pi_44322061
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:35 schreef Tim_G het volgende:
en waar zijn nu die korfbal fans die altijd roepen na voetbal 'supporters' rellen. Dat zie je nu nooit bij korfbal!!

Zie hier!
niet dat ik zo'n korfbal fan ben ... maar volgens mij worden er geeneens voetbalwedstrijden stilgelegd wegens hatelijk op de persoon gericht gezang of oerwoudgeluiden ... dat stadium is voetbal al ver voorbij, daar worden gewoon spelers het ziekenhuis ingeschopt nadat ze al op de grond liggen ...

In dit geval werd er ook duidelijk opgetreden, een wedstrijd tot tweemaal stilgelegd wegens het supportersgezang ... laten ze dat eens bij voetbal een keertje doen, dan praten we verder en kun je aangeven waarom volgens jou Korfbal kennelijk de supporters-geweld-problemen van voetbal evenaart.

Hooguit wel positief dat negers ook aan korfbal doen, een duidelijk teken van integratie, Rita zou dr trots op zijn, al is het dan wel eigenlijk noodzakelijk dat die negers na het korfballen, samen met de tegenstander nog wel een spelletje 'pim-pam-petten' in de kantine speelt ....
  maandag 11 december 2006 @ 10:42:06 #12
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_44322067
[chimpansee] WHOEHOEHEOEOEHUWHaHAHHEHEHEHEHHE [/chimpansee]
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
  maandag 11 december 2006 @ 11:54:23 #13
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_44323813
Zaalsporten

Bleke melkflesbenen in te korte Rucanor broekjes
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_44325002
quote:
Op maandag 11 december 2006 11:54 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Zaalsporten

Bleke melkflesbenen in te korte Rucanor broekjes
En sinnasappel benen bij de dames, grrrr
  maandag 11 december 2006 @ 13:31:15 #15
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_44325148
ik ben ook ff gegoogled naar de desbetreffende korfbalvereniging. geez wat een kansloze ruknerds en boerentrienen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_44325190
quote:
Op maandag 11 december 2006 13:31 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben ook ff gegoogled naar de desbetreffende korfbalvereniging. geez wat een kansloze ruknerds en boerentrienen.
Je moet de vijand nooit onderschatten.
pi_44325247
quote:
Op maandag 11 december 2006 13:33 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Dat zal ik onthouden als ik ooit ga korfballen.
Sie mussen auch immer mich haben.
pi_44325796
korfbal.
  maandag 11 december 2006 @ 17:32:05 #19
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_44331269
Korfbal
Ermelo
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  maandag 11 december 2006 @ 20:35:45 #20
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_44337493
quote:
Op maandag 11 december 2006 13:33 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

'Korfbal is oorlog'
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_44337939
quote:
Op maandag 11 december 2006 20:35 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

[afbeelding]
'Korfbal is oorlog'
pi_44353226
Korfbalhooligans. Nooit gedacht dat dat woord ooit het levenslicht zou zien.

Wie trouwens denkt dat het bovenstaande een korfbalprobleem is, kijkt niet ver genoeg. Wat hier gebeurt, zie ik meer als een symptoom van een groter probleem. Als je op TV voetbalwedstrijden ziet waar de gore, discriminerende spreekkoren worden getolereerd zonder dat de scheidsrechter het spel stillegt, ga je het als stoere puber 'heel normaal' vinden om zulke geluiden ook op de korfbaltribune te maken.
pi_44364171
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:35 schreef dVTB het volgende:
Korfbalhooligans. Nooit gedacht dat dat woord ooit het levenslicht zou zien.

Wie trouwens denkt dat het bovenstaande een korfbalprobleem is, kijkt niet ver genoeg. Wat hier gebeurt, zie ik meer als een symptoom van een groter probleem. Als je op TV voetbalwedstrijden ziet waar de gore, discriminerende spreekkoren worden getolereerd zonder dat de scheidsrechter het spel stillegt, ga je het als stoere puber 'heel normaal' vinden om zulke geluiden ook op de korfbaltribune te maken.
Jaaaaaaaaaaaaaaa tuurlijk!

Wanneer was de laatste keer ook alweer dat er massaal oerwoudgeluiden werde gescandeerd bij een voetbalwedstrijd? Den Haag 1982 ofzo?

Of wou je nu met de grote dooddoener 'hamas, joden aan het gas' aan komen zetten? Een lied dat bedacht is door een groep mensen die van mij best dood mogen, maar die een hartgrondige hekel aan extreemrechts hebben?

En waar zouden die pubers dat moeten horen? Op TV? Dan verneem ik graag de laatste keer dat jij 'gore, discriminerende spreekkoren' hebt meegekregen bij een TV uitzending van een voetbalwedstrijd.

Óf je houdt lekker je mond over zaken waarover je tijdens het schijten ooit eens iets met een half oog hebt gelezen in de Telegraaf van zaterdag.

Ik hoor het wel.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_44364611
Ik gooi altijd bananen naar zwarte criket-spelers
pi_44379839
Pappie Culo, als jouw gezichtsveld zo beperkt is dat je deze verruwing niet als een breder maatschappelijk probleem herkent, is dat jouw probleem. Scheldkoren rondom voetbalwedstrijden zijn ongeveer elk weekend aan de orde, het is nog geen twee weken geleden dat Feyenoord-fans zich in Nancy misdroegen. Ik zie dit soort geweld, of het nu verbaal of fysiek is, als iets waar je streng tegen op moet treden. Doe je dat niet, dan gaan meer mensen zich er schuldig aan maken, zeker stoere, gevoelige pubertjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')