Zelfs de korfbalwereld gaat ten onder.quote:DEN HAAG
De korfbalwedstrijd in overgangsklasse D tussen Dindoa uit Ermelo en het Haagse Futura werd zaterdagavond tot tweemaal toe door scheidsrechter Beuzenberg uit Rotterdam stilgelegd na oerwoudgeluiden aan het adres van Futura-spelers. Tot een definitieve staking kwam het niet.
Een dag na het door Futura met 19-11 verloren duel, realiseert speelster Lionne Netteb zich thuis pas wat ze heeft moeten doorstaan. „Er werden aapgeluiden naar mij gemaakt. Die hebben me diep gekwetst,’’ beschrijft de halfbloed Surinaamse haar gevoelens. En Netteb was niet de enige uit haar ploeg die het zwaar had. „Over Cyril van Es werd gezongen dat hij ‘Cyrilpositief’ was en diverse spelers kregen een verwensing met kanker naar hun hoofd geslingerd. Dat kan gewoon niet. Mijn tweelingzusje, die op de bank zat, was helemaal overstuur. Doordat de korfbalwereld zo klein is, ervaar je het nog persoonlijker. En het ergste was nog dat de spelers van Dindoa het publiek na de wedstrijd uitgebreid gingen bedanken,’’ kan de Haagse er nog altijd niet over uit.
Nadat bestuursleden van Dindoa tussen het publiek gingen staan, waar de kwetsende spreekkoren vandaan kwamen, kon de wedstrijd worden hervat. Een dag na het incident is er echter geen bestuurslid van de Ermelose club te vinden die iets heeft gehoord. Volgens aanvoerder Marnix Jonker is de aanklacht in elk geval ‘zwaar overtrokken’. „Misschien hebben spelers dingen ervaren, die niet zo zijn gezegd of bedoeld,’’ verdedigt hij zijn club. „De eerste keer dat de scheidsrechter de wedstrijd stillegde, was omdat het publiek negatieve dingen over Futura zong. De tweede keer was volgens de scheidsrechter vanwege oerwoudgeluiden, maar dat zijn leuzen die niet goed zijn geïnterpreteerd. Het is vervelend dat Lionne Netteb dat als kwetsend heeft ervaren. Ik heb er na de wedstrijd met haar over gesproken en ik dacht dat de kou uit de lucht was. Ik zeg niet dat ze liegt, maar ik heb niets gehoord. Het is ook zeker overtrokken dat 50 man van ons oerwoudgeluiden heeft gemaakt. Als het al is gebeurd, waren het een paar jongetjes van 14-15 jaar, zonder hun vader in de buurt.’’
Nadat voorzitter Cees Snaterse zich heeft laten inlichten, wil hij nog wel kwijt dat Dindoa het er niet bij laat zitten. „We zullen excuses maken richting KNKV en Futura en maatregelen nemen om te voorkomen dat dit nog een keer gebeurt”, laat hij tenslotte weten. Scheidsrechter Beuzenberg heeft aan de tuchtcommissie van het KNKV gerapporteerd en ook Futura zal haar bevindingen in Zeist melden.
zou die F-side ook tifo acties hebben?quote:Op maandag 11 december 2006 10:37 schreef Adfundum het volgende:
Ja, de F-side van Dindao is berucht. Stellete korfbalhooligans!
niet dat ik zo'n korfbal fan ben ... maar volgens mij worden er geeneens voetbalwedstrijden stilgelegd wegens hatelijk op de persoon gericht gezang of oerwoudgeluiden ... dat stadium is voetbal al ver voorbij, daar worden gewoon spelers het ziekenhuis ingeschopt nadat ze al op de grond liggen ...quote:Op maandag 11 december 2006 10:35 schreef Tim_G het volgende:
en waar zijn nu die korfbal fans die altijd roepen na voetbal 'supporters' rellen. Dat zie je nu nooit bij korfbal!!
Zie hier!
quote:Op maandag 11 december 2006 11:54 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Zaalsporten
Bleke melkflesbenen in te korte Rucanor broekjes
Je moet de vijand nooit onderschatten.quote:Op maandag 11 december 2006 13:31 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben ook ff gegoogled naar de desbetreffende korfbalvereniging. geez wat een kansloze ruknerds en boerentrienen.
Dat zal ik onthouden als ik ooit ga korfballen.quote:Op maandag 11 december 2006 13:33 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Je moet de vijand nooit onderschatten.
quote:Op maandag 11 december 2006 13:33 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Je moet de vijand nooit onderschatten.
quote:Op maandag 11 december 2006 20:35 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
[afbeelding]
'Korfbal is oorlog'
Jaaaaaaaaaaaaaaa tuurlijk!quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:35 schreef dVTB het volgende:
Korfbalhooligans. Nooit gedacht dat dat woord ooit het levenslicht zou zien.
Wie trouwens denkt dat het bovenstaande een korfbalprobleem is, kijkt niet ver genoeg. Wat hier gebeurt, zie ik meer als een symptoom van een groter probleem. Als je op TV voetbalwedstrijden ziet waar de gore, discriminerende spreekkoren worden getolereerd zonder dat de scheidsrechter het spel stillegt, ga je het als stoere puber 'heel normaal' vinden om zulke geluiden ook op de korfbaltribune te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |